بازدید 2256
۵

اهانت به بهانه انتقاد قطعا بی‌اخلاقی است

استاد نام آشنای حوزه و دانشگاه، انتقادات مطروحه به مصاحبه اخیر همسر رییس جمهور با نیوزویک را بی انصافی دانست و تاکید کرد: اینکه برخی با یک خشم دیکتاتور مآبانه و هژمونی اعلام کنند که هیچ فردی غیر از ما و حتی یک صاحبنظر حق ندارد در حوزه تخصصی خود سخن بگوید، نگاهی خطرناک است.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 01 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جمیله علم الهدی همسر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با رسانه آمریکایی نیوزویک در خصوص اتهامات غرب علیه ایران مبنی بر نبود آزادی برای زنان و نیاز به داشتن حقوق بیشتر برای آنها در داخل ایران گفت: غرب اطلاعات کافی در مورد ایران ندارد. علت این سوء‌تفاهم نیز نداشتن اطلاعات کافی است. آنها به عمق گسترده روابط بین زنان و مردان ایران نپرداخته اند به همین دلیل است که آنها زنان را با دید غربی می نگرند. روایت غرب در مورد زنان در ایران، موضوعی بسیار سیاسی است.

علم الهدی همچنین در مورد وضعیت حقوق زنان در بسیاری از کشورهای غربی اظهار داشت: بیشتر زنان در غرب احساس تنهایی می کنند. این امر به این دلیل است که زنان در غرب از سوی خانواده و ازدواجشان کمتر مورد حمایت قرار می گیرند. زنان به دلیل احساسات بسیار قوی باید احترام زیادی دریافت کنند. اما در غرب، آنها کارهای زیادی برای انجام دادن دارند و باید به اندازه یک مرد کار انجام دهند تا بتوانند حداقل استانداردهای زندگی را داشته باشند. این تفاوت چشمگیر زنان در غرب و زنان در ایران است. در ایران، زنان روابط خانوادگی بسیار نزدیکی دارند.

مصاحبه ای که با هجمه هایی از سوی برخی فعالان سیاسی داخلی مواجه شد و حتی برخی مدعی شدند که همسر رییس جمهور صلاحیت مصاحبه راجع به حقوق زنان در ایران را نداشته است.

هجمه ها و انتقاداتی که شهاب مرادی استاد نام آشنای حوزه و دانشگاه آنها را در هر زمانی در مورد هر شخصی بی انصافی می داند.
مرادی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که آیا همسر رییس جمهور صلاحیت صحبت کردن راجع به زنان را در مصاحبه با مجله آمریکایی نیوزویک داشته یا خیر، با بیان اینکه، خانم علم الهدی همسر رییس جمهور به عنوان استاد دانشگاه و در حوزه مسائل تربیتی صاحب نظر است، تاکید کرد: بله؛ بدون تردید، ایشان و هر فرد صاحب اندیشه و خردی می تواند در این خصوص و مسائل و موضوعات اجتماعی و فرهنگی جامعه و جهان پیرامون خود سخن بگوید و تلقی و نظرات خود را بدون ترس از دیگران بیان کند.

وی افزود: روشن است دیگران نیز می توانند آن نظرات را رد، قبول و یا نقد کنند، اما اهانت به هر فردی با هر سبقه و جایگاهی امری ناپسند است.


این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص برخی از هجمه ها و انتقادات مطروحه به مصاحبه همسر رییس جمهور با نشریه آمریکایی نیوزویک افزود: اگر برخی نظر یک استاد دانشگاه را در حوزه تخصصی اش یا حتی خارج از حوزه تخصصی او نمی پسندند یا آن را صحیح نمی دانند چه خوب است که به جای توهین در فضای مجازی، آن سخنان را عالمانه نقد کنند.

شهاب مرادی: اهانت به بهانه انتقاد قطعا بی‌اخلاقی است

وی ادامه داد: در خصوص خانم دکتر علم الهدی با توجه به جایگاه علمی ایشان لابد این امکان هست که در یک فضای علمی و دانشگاهی بصورت محترمانه و علمی، منتقدان با او به نقد و گفت و گو بنشینند و ماحصل و ثمرات این جلسات به طور حتم موثرتر از این نحوه از مواجهه پرخاشگرانه خواهد بود.

شهاب مرادی تاکید کرد: اساسا اینکه برخی با یک هژمونی و خشم دیکتاتور مآبانه یک موضوع یا یک حوزه ای از مباحث علمی یا حتی ذوقی و هنری را انحصارا در اختیار خود تلقی کرده و ملک مطلق خود بدانند و اعلام کنند که هیچ کس غیر از ما نباید و حق ندارد در این حوزه حرف بزند این واقعا خطرناک است.

این استاد اخلاق با تاکید براینکه، رفتارها و واکنش های هیجانی در هر دوره ای و علیه هر دولتی تنها به زیان مردم تمام می شود، افزود: این گونه حملات هیجانی جناح های سیاسی به یکدیگر تنها وقت دولت را در انجام وظیفه اصلی که «خدمت به مردم» است  خواهد گرفت.

چهره نام آشنای خانواده ها و جوانان با اشاره به فصل سوم قانون اساسی و اصل ۲۱ قانون اساسی و اهمیت حقوق و جایگاه زن و ضرورت تلاش علمی و عملی در مسیر پاسداشت شأن و منزلت زن ایرانی و با بیان اینکه، خانم دکتر علم الهدی به عنوان یک استاد دانشگاه و همسر رییس جمهور از ظرفیت و فرصت موثری برخوردار است، افزود: ایشان می توانند با طراحی نشست های ساده علمی، پذیرای افراد و گروه های گوناگون با سلائق مختلف دغدغه مند در حوزه مباحث زنان به ویژه حقوق زنان باشند و این گفتگوهای علمی ان شاءالله برکت و تاثیر خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
((ایشان و هر فرد صاحب اندیشه و خردی می تواند در این خصوص و مسائل و موضوعات اجتماعی و فرهنگی جامعه و جهان پیرامون خود سخن بگوید و تلقی و نظرات خود را بدون ترس از دیگران بیان کند.))

عجبببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب.
استاد نام آشنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
آیا همه افراد صاحب نظر می توانند با با مجله آمریکایی نیوزویک مصاحبه کنند؟؟؟؟!!!!!!!
البته هر جور اهانت و تهمتی به طرفهای دیگه حتی اعتدالی ها مثل روحانی هیج اشکالی نداشت و ندارد !!!!!
شما که علاقه به مصاحبه دارید چرا اول با خبرنگاران داخلی تمرین نمی کنید!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست