آشنایی با سهامداران عمده حقیقی خاهن

در سی و دومین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی این بار به معرفی سهامداران خاهن خواهیم پرداخت. جایی که یک خانواده مالک ۷۰ درصد از آن است.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ 30 September 2023

به گزارش نبض بورس، سهامداران هر شرکت در یک دسته بندی به سهامداران عمده و خرد تقسیم بندی می شوند. سهامداران عمده سهامدارانی هستند که دارای بیش از یک درصد از سهام شرکت می باشند و در سایت TseTmc در بخش سهامداران هر سهم نام آن ها نمایش داده می شود.

در یک تقسیم بندی دیگر سهامداران عمده به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شوند. سایت TseTmc در قسمت مربوط به سهامداران حقوقی نام شرکت ها را اعلام می کند اما در رابطه با سهامداران حقیقی عمده از آن ها با عنوان شخص حقیقی یاد می کند و اسامی این سهامداران عمده حقیقی نامشخص است. 

سهامداران عمده حقوقی دلایل مختلفی برای حضور در یک سهم دارند ولی بیشتر سهامداران عمده حقیقی به منظور کسب سود بعضا اقدام به خرید سنگین یک سهم می کنند و بعضا نام آن ها در لیست سهامداران عمده مشاهده می شود.

نبض بورس قصد دارد تا با توجه به اسناد و مدارک موجود، به معرفی سهامداران عمده حقیقی هر نماد بپردازد. این سی و دومین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی می باشد. با ما همراه باشید.

سهامداران عمده حقیقی خاهن چه کسانی هستند؟

هنگامی که در سایت TSETMC نماد خاهن که مربوط به شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران می‌باشد را جستجو کنید و به بخش سهامداران آن مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

این خانواده سهامدار ۷۰ درصدی خاهن | سهامدار اصلی کیست؟

همان گونه که ملاحظه می‌گردد یک شخص حقیقی حدود ۱۰ میلیارد معادل ۴۸.۱۸ درصد از کل سهام خاهن را تحت مالکیت خود دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این شخص مجید باویلی تبریزی است. او مالک اصلی خاهن است.


همچنین نکته جالب‌تر این است که شرکت گروه صنعنتی اشتالز فولاد خاورمیانه نیز که مالک ۵ میلیارد سهم معادل ۲۲.۶۶ درصد از کل سهام خاهن است نیز متعلق به خانواده باویلی تبریزی است؛ بنابراین این خانواده در مجموع بیش از ۷۰ درصد از سهام خاهن را تحت مالکیت خود دارند.

این خانواده سهامدار ۷۰ درصدی خاهن | سهامدار اصلی کیست؟

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که علاوه بر مجید باویلی تبریزی، پیام، پدارم و محمدرضا نیز در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

 

  • آشنایی با سهامداران عمده حقیقی هر روز ساعت ۱۰ صبح از سایت نبض بورس. باقی مطالب را از اینجا بخوانید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی