بازدید 2191
۱
رئیس گروه برنامه ریزی سازمان مالیاتی:

درآمد‌های مالیاتی ۴۹ درصد افزایش یافته است

رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: درآمد‌های مالیاتی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۴۹ درصدی و نسبت به رقم مصوب قانون بودجه تحقق ۹۲ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۹۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 29 September 2023


به گزارش  تابناک، صداوسیما نوشت: رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۳۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالا‌ها و خدمات وصول شده که معادل با وصول کل مالیات در سال ۱۴۰۰ بوده است.

مجتبی امیری گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۵ هزار میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی وصول شد که اکنون تنها در نیمه اول امسال شاهد وصول ۳۴۴ هزار میلیارد تومانی هستیم.

وی افزود: درآمد‌های مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۹ درصد و نسبت به رقم مصوب قانون بودجه تحقق ۹۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۲۲۵ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمد‌های مالیاتی به مالیات‌های مستقیم اختصاص دارد گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۲ درصدی دارد.

وی ادامه داد: ۱۱۸ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمد‌ها مربوط به کالا‌ها و خدمات (با ۷۸ درصد تحقق نسبت به بودجه و ۴۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته) است.

وی با اشاره به اینکه سهم مالیات مشاغل از کل مالیات وصولی حدود هشت درصد است گفت: مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی حدود ۱۰ درصد از کل این مالیات است.

امیری تاکید کرد: بیشترین سهم مالیات به مالیات‌های مستقیم بر می‌گردد که شامل مالیات بر اشخاص، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد رشد درآمد‌های مالیاتی نسبت به دولت‌های قبل هستیم گفت: در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۰۵ هزار میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی با رشد ۵۹ درصدی، در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۷۰ هزار میلیارد تومان با رشد ۵۴ درصدی و در ۶ ماه امسال نیز ۳۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی با رشد ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته وصول شده است که این امر نشانگر اهتمام دولت سیزدهم در تکیه به درآمد‌های غیرنفتی است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی با هوشمند سازی نظام مالیاتی به دنبال شناسایی فرار‌های مالیاتی بدون فشار به فعالان اقتصادی و تولیدی در کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
وقتی از حق مسکن کارگران که تا امسال معاف از مالیات بود مالیات میگیرن و راست زل میزنن تو دوربین و میگن ما حامی قشر ضعیف هستیم چی میشه گفت. پرنس جان رابین هود حداقل این مردانگی رو داشت که روراست مالیات میگرفت و انکارش نمیکرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار