بازدید 2954

امضای توافق موشکی بین آلمان و رژیم صهیونیستی

آلمان و رژیم اسرائیل قرارداد سپر موشکی ۳.۵ میلیارد دلاری امضا کردند.
کد خبر: ۱۱۹۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱ 29 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، آلمان قراردادی را برای خرید سامانه موشکی مافوق صوت Arrow ۳ ساخت رژیم اسرائیل امضا کرده است. موشکی که گفته شده به بخش مهمی از دفاع اروپا در برابر حملات هوایی تبدیل خواهد شد.

«بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان در یک کنفرانس خبری در کنار همتای صهیونیستی خود، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ تل آویو گفت که امضای این توافق در روز پنجشنبه در برلین یک روز تاریخی برای هر دو طرف بود.

این معامله فروش به ارزش حدود ۳.۵ میلیارد دلار (۳.۳ میلیارد یورو) بزرگترین معامله برای صنعت نظامی رژیم صهیونیستی است.

آلمان پس از جنگ اوکراین، تلاش‌هایی را برای تقویت دفاع هوایی ناتو در اروپا انجام داده و از متحدان خود خواسته است تا با هم سیستم‌های بازدارنده خریداری کنند.

گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با تائید این توافق موشکی گفت که امضای این قرارداد یک رویداد مهم است. او گفت: «تنها ۸۰ سال از پایان جنگ جهانی دوم می‌گذرد، اما امروز اسرائیل و آلمان دست به دست هم داده‌اند تا آینده بسازند.»

سامانه دوربرد Arrow ۳ که برای ساقط کردن موشک‌های بالای جو زمین طراحی شده است، پوشش محافظتی برای کشورهای اتحادیه اروپا ارائه خواهد داد.

این سیستم توسط رژیم اسرائیل و ایالات متحده توسعه و تولید شده است و پیش از نهایی شدن باید فروش آن توسط واشنگتن تأیید شود.

این سامانه اولین بار در سال ۲۰۱۷ در پایگاه نیروی هوایی رژیم اسرائیل مستقر شد و برای محافظت از رژیم اسرائیل در برابر حملات هوایی مورد استفاده قرار گرفت.

گفته شده پول این معامله از یک صندوق ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۰۵ میلیارد دلاری) می‌آید که «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان برای تقویت دفاع آلمان پس از جنگ اوکراین ایجاد کرد.

همچنین بیش از دوازده کشور اروپایی تاکنون با پروژه مشترک دفاع هوایی آلمان تحت نام «ابتکار سپر آسمان اروپا»، توافق همکاری امضا کرده‌اند. این پروژه شامل خرید مشترک سیستم‌های برد کوتاه، میان‌برد و بلند، از جمله IRIS-T ساخت آلمان، سامانه پاتریوت آمریکایی و پیکان ۳ است.

با این حال، برخی از همسایگان آلمان، از جمله فرانسه و لهستان، تاکنون از امضای این پیمان خودداری کرده‌اند.

مقامات در پاریس به جای سیستم دفاع هوایی بر استفاده از تجهیزات اروپایی تاکید دارند.

برلین گفته است که انتظار دارد سیستم Arrow ۳ در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۵ تحویل داده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار