بازدید 8624
پانصد و هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

سفر ناگهانی مقامات ارشد ناتو و وزرای دفاع انگلیس و فرانسه به اوکراین/ اعزام ۱۴ هزار نیروی چچنی به میدان نبرد با اوکراین/زلنسکی: اسنادی درباره فروش موشک به روسیه توسط ایران وجود ندارد

پانصد و هفتاد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 28 September 2023

بین الملل تابناک: پانصد و هفتاد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اوکراین از بازگشت جنگجویان واگنر به باخموت خبر داد
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ - ۰۱:۱۹

 ارتش اوکراین اعلام کرد جنگجویان سابق واگنر به میدان نبرد در شرق اوکراین و منطقه باخموت بازگشته‌اند.

 سرهی چرواتی معاون فرمانده ارتباطات ارتش اوکراین در شرق، گفت: جنگجویان سابق واگنر به جبهه جنگ با اوکراین بازگشته‌اند و اکنون به صورت فردی و نه به عنوان عضوی از یک گروه (مثل واگنر) برای وزارت دفاع روسیه یا ساختارهای وابسته به آن کار می‌کنند.

چرواتی افزود: در حال حاضر چند صد نفر از جنگجویان سابق واگنر در نقاط مختلف جبهه شرقی وجود دارند.

معاون فرمانده ارتباطات نیروهای اوکراینی در شرق با بیان اینکه اکنون ارتش روسیه با مشکل نیروی انسانی در جبهه نبرد با اوکراین مواجه است، تاکید کرد: آنها از حضور هر فردی که قادر به جنگیدن برای آنها باشد، استقبال می‌کنند.

به نوشته سی‌ان‌ان، سربازان اوکراینی مستقر در منطقه باخموت نیز به این خبرگزاری گفتند که نیروهای سابق واگنر به این منطقه بازگشته‌اند.

میخائیلو پودولیاک مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز در این رابطه، گفت: گروهی از جنگجویان سابق واگنر قراردادهایی را به طور مستقیم با وزارت دفاع روسیه امضا کرده و برای جبران کمبود نیروهای روسی در منطقه باخموت به این منطقه اعزام شده‌اند.

پودولیاک در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: البته به یاد داشته باشید که دیگر گروهی به نام گروه واگنر وجود ندارد.

الکساندر تارنافسکی ژنرال اوکراین که فرماندهی عملیات ضد حمله این کشور در جبهه جنوب را برعهده دارد هم در این رابطه، گفت: واقعیت این است که جنگجویان سابق واگنر همچنان به‌صورت متناوب در بازه‌های زمانی متفاوت در نقاط مختلف خط مقدم جنگ دیده می‌شوند.

زلنسکی: اسنادی درباره فروش موشک به روسیه توسط ایران وجود ندارد
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ - ۲۲:۱۳

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز پنج‌شنبه پس از دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه ایران به روسیه موشک فروخته باشد، وجود ندارد.

زلنسکی گفت: تاکنو اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های ذی‌صلاح و شرکای‌مان نشان می‌دهد که هیچ مدرکی بر اینکه ایران به روسیه موشک فروخته باشد، وجود ندارد.

وی اعلام کرد که سرویس امنیتی اوکراین به شراکت با سرویس‌های امنیتی خارجی به رسیدگی به این مسئله ادامه می‌دهند.

ایالات متحده ایران به ارائه مهاجر ۶ و دیگر پهپادها به روسیه در جنگ با اوکراین متهم کرده است. رسانه‌های غربی نیز مدعی شده‌اند که روسیه در ازای دریافت این پهپادها سلاخ‌های سایبری در اختیار ایران می‌گذارند.

آلمان ارسال موشک «تاروس» به اوکراین را متوقف کرد
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ - ۲۲:۱۱

دولت آلمان از تصمیم خود جهت تعویق در ارسال موشک‌های «تاروس» به اوکراین خبر داده و صدراعظم این کشور عنوان کرده نگران امنیت جانی تکنسین‌های آلمانی است که قرار است برای آموزش مربوط به چگونگی نگه‌داری و بهره‌برداری از این سلاح موشکی پیشرفته به اوکراین سفر کنند.

برخی از مقامات آلمانی این موضوع را تایید کرده‌اند که ترس برلین از رویارویی مستقیم با روسیه موجب شده تا این کشور برای ادامه روند ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین تردید به خود راه دهد. 

در همین راستا، سخنگوی صدراعظم آلمان هم عنوان کرده این کشور هیچ برنامه فوری جهت تحویل موشک‌های تاروس به اوکراین ندارد. ضمن اینکه گفته شده اگر ایالات متحده آمریکا برنامه‌ای برای ارسال تجهیزات مشابه به اوکراین داشته باشد، ممکن است برنامه آلمان جهت ارسال موشک تاروس از سر گرفته شود. 

گفته شده سران سه حزب ائتلافی سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات‌های آزاد (لیبرال‌ها) آلمان در اصل با تحویل موشک تاروس به اوکراین کاملا موافق بودند با این حال «اولاف شولز» صدراعظم آلمان این تصمیم را به دلیل نیاز به وجود نیروهای آلمانی در خاک اوکراین متوقف کرد.

برخی از مقامات آلمانی از تصمیم صدراعظم این کشور برای توقف ارسال موشک‌های دوربرد و بسیار دقیق تاروس حمایت کرده‌ و گفته‌اند، دخالت احتمالی تکنسین‌های آلمانی در نگهداری موشک‌های تاروس در اوکراین می‌تواند آلمان را به رویارویی جدی با روسیه نزدیک کند. 

وال استریت ژورنال در مقاله‌ای با اشاره به اظهارات مقامات آلمانی عنوان کرده حتی اگر عرضه این موشک‌ها به اوکراین به زودی انجام شود، استقرار تسلیحات آن از سوی کشور اوکراین زمانی زیادی می‌برد. 

تاروس یک موشک کروز هواپرتاب سوئدی-آلمانی است که از سوی آلمان، اسپانیا و کره جنوبی مورد استفاده قرار گرفته است. این موشک یکی از قدرتمندترین سلاح‌های متعارف ناتو است که می‌تواند اهدافی در فاصله ۵۰۰کیلومتری را هدف قرار دهد. 

وال استریت ژورنال گزارش کرده بود اوکراین قصد دارد از این موشک‌ها برای ضربه زدن به پل کریمه و قطع دسترسی روسیه به کریمه استفاده کند. 

سفر ناگهانی مقامات ارشد ناتو و وزرای دفاع انگلیس و فرانسه به اوکراین 

وزیر دفاع انگلیس با سفر به کی‌یف با رئیس‌جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر دفاع فرانسه نیز وارد پایتخت اوکراین شد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، «گرنت شاپس»، وزیر دفاع انگلیس که به تازگی به این سمت منصوب شده است، در جریان سفر به کی‌یف با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

طبق تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی، «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه نیز برای دیدار با زلنسکی وارد کی‌یف شده است.

سفر وزیر دفاع انگلیس به پایتخت اوکراین در ویدئویی که زلنسکی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شد، مورد تایید قرار گرفت.

آن‌طور که این ویدئو نشان می‌دهد، شاپس وزیر بریتانیایی در کنار مقامات نظامی هر دو کشور با رئیس‌جمهور اوکراین دیدار می‌کند.

زلنسکی در پیام خود نوشت: من عمیقاً از بریتانیا برای همه حمایت‌های مالی، بشردوستانه و نظامی، از جمله قابلیت‌های حیاتی دوربرد سپاسگزارم. ما درباره افزایش همکاری دفاعی و گام‌هایی برای تقویت دفاع هوایی اوکراین گفت‌وگ‌و کردیم.

سفر گرنت شاپس به اوکراین به عنوان وزیر دفاع انگلیس در حالی انجام شده است که اکنون، اوایل دوران کاری او به شمار می‌آید و به تازگی در پایان ماه اوت به این سمت منصوب شده است. او پیشتر نیز یکسری سمت‌های ارشد دولتی را بر عهده داشت.

بر پایه تصاویر منتشره، «تونی راداکین» رئیس ستاد دفاع انگلیس و «رستم اومروف» وزیر دفاع جدید اوکراین نیز در این جلسه حضور داشتند.

شاپس نیز در پیامی در ایکس از دیدار خود با رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف خبر داد و نوشت: من این هفته به کی‌یف رفتم تا از رئیس‌جمهور زلنسکی بپرسم برای پیروزی به چه چیزی نیاز دارد.

وی افزود: با بازپس گیری سرزمین‌های اوکراین، حمایت بریتانیا تزلزل ناپذیر می‌ماند. ما خستگی‌ناپذیر تلاش خواهیم کرد تا شرکای خود را گرد هم بیاوریم تا به اوکراین کمک کنیم و پوتین را شکست دهد.

رسانه‌های اوکراینی همچنین گزارش داده‌اند، وزیر دفاع فرانسه بیست نماینده از شرکت‌های دفاعی را به کی‌یف آورده است.

سفر غیرمنتظره دبیرکل ناتو به کی‌یف

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز پنجشنبه در سفری غیرمنتظره به کی‌یف با "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین دیدار و درباره وضعیت جنگ و نیازهای نظامی اوکراین با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، زلنسکی در خصوص دیدارش با دبیرکل ناتو گفت: استولتنبرگ موافقت کرد در جهت جلب اعضای ناتو به منظور ارائه سیستم های دفاع هوایی بیشتر به منظور حفاظت از نیروگاه ها و زیرساخت های انرژی اوکراین تلاش کند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین حملات مداوم روسیه را که به گفته وی اغلب مناطق غیرنظامی کشورش را مورد حمله قرار می دهد، از جمله ۴۰ حمله هواپیماهای بدون سرنشین در طول شب گذشته را به دبیرکل ناتو یادآوری کرد.

زلنسکی گفت: «در مواجهه با چنین حملات شدیدی علیه اوکراینی‌ها، شهرها و بنادر ما که برای امنیت غذایی جهانی حیاتی هستند، به افزایش فشار بر روسیه و تقویت دفاع هوایی خود نیاز داریم.»

رئیس جمهوری اوکراین اظهار داشت: «جهان باید ببیند که روسیه چگونه ضعیف می شود تا ارزش های مشترک ما در نهایت پیروز شود.»

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز در این دیدار گفت: ناتو قراردادهایی به ارزش ۲.۴ میلیارد یورو برای اوکراین تدارک دیده که شامل گلوله های ۱۵۵ میلی متری هویتزر و موشک های هدایت شونده ضد تانک و مهمات تانک می شود؟

وی خاطرنشان کرد: «هرچه اوکراین قوی‌تر شود، به پایان دادن به تجاوز روسیه نزدیک‌تر می‌شویم. روسیه می‌تواند سلاح‌ها را زمین بگذارد و به جنگ خود پایان دهد. اوکراین این گزینه را ندارد.»

به گفته دبیرکل ناتو، «تسلیم اوکراین به معنای صلح نیست. این به معنای اشغال وحشیانه روسیه است. صلح به هر قیمتی اصلاً صلح نخواهد بود.»

اوکراین از همیشه به ناتو نزدیک‌تر است

روزنامه پرشمارگان لو فیگارو فرانسه نیز با انتشار گزارشی از این دیدار، به نقل از استولتنبرگ نوشت: «اوکراین از همیشه به ناتو نزدیک تر است. به نوبه خود، اطمینان می‌دهم که الحاق کی‌یف به این ائتلاف تنها "مساله زمان" است.»

بر اساس این گزارش، دبیرکل ناتو در حالی که متحدان اوکراین از دادن جدول زمانی برای الحاق کی‌یف به این پیمان نظامی در آخرین اجلاس این سازمان در ماه ژوئیه در لیتوانی خودداری کردند، اظهار داشت: «ما هر کاری انجام می‌دهیم تا لحظه پیوستن اوکراین به ناتو را نزدیک تر کنیم.»

استولتنبرگ ضمن محکوم کردن آنچه «توهمات امپریالیستی مسکو» می‌نامید، مدعی شد که ضد حمله اوکراین علیه ارتش روسیه «به آرامی در حال تقویت است.»

اعزام ۱۴ هزار نیروی چچنی با میدان نبرد با اوکراین 

از آغاز جنگ اوکراین ۱۴ هزار داوطلبان در دانشگاه نیروهای ویژه روسیه در چچن آموزش دیدند و به منطقه عملیاتی و جنگ اعزام شدند.

این افراد از سراسر کشور به دانشگاه نیروهای ویژه روسیه حضور یافته و چهارده روز در زمینه اطلاعاتی-ایدئولوژیکی، تاکتیکی، آتش نشانی، مهندسی، فنی، توپوگرافی و پزشکی آموزش می بینند.

به گفته وی، علاوه بر داوطلبان، مربیان دانشگاه، افسران مجری قانون روسیه و برخی کشورهای دوست را آموزش می دهند.

آموزش نیروهای دواطلب مستمر است و علاوه بر موارد بالا در زمینه تک تیراندازی و نحوه کار با هواپیماهای بدون سرنشین آموزش می‌بینند.

دانشگاه نیروهای ویژه روسیه در گودرمس واقع شده و مجموعه ای چند منظوره از ۹۵ ساختمان و سازه است که به جدیدترین تجهیزات فناوری اطلاعات ویژه مجهز شده است. این دانشگاه حوزه هایی مانند تاکتیک های ویژه، آموزش هوابرد، کوهستان و همچنین آموزش محافظان و خبرنگاران نظامی را پوشش می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۹
تبریک اول به پوتینی ها. مثل اینکه حماسه پوتین و شما در تابستان داغ به ثمر نشسته . کره شمالی در یک اقدام غیر قابل تصور که دنیا را متحیر کرده از در تعامل! و نرمش! با امریکا در امده و سربازه امریکا را که به کره شمالی پناهنده شده بود مطابق درخواست امریکا کد بسته تحویل امریکای رو به فروپاشی داد. مثل اینکه پوتین اسنودن را تحویل دهد! ان هم میرسد. در این بین چین هم نقش بزرگی بازی کرده و واسطه امر خیر و کاهش تنش و خودش خدمتی به امریکا شده است! واقعا حماسه هستید. گفته بودیم که تابستان داغ اکراین و شورش اشپز کار پوتین را تمام می کنه. حتی کیم هم متوجه شد. حتی لوشاچنکو هم دیگر ساکت شده. حالا همه پوتینی ها از غرب تا شرق عالم حتی ارمنستان و رجب تا کیم و کره شمالی و لوکاشنکو و البته پوتینی های وطنی با ازاد کردن زندانیان یا تحویل انها به امریکا دارند مراتب تعامل و نرمش خود را به نمایش می گدازند. تازه اولشه. دیدنی تر هم خواهد شد. قرار بود زنبیل ها پشت در اتاق پوتین و دوستانش صف شوند ولی گویا برعکس شده و پشت در اتاق بایدن خواب الو وپایگاه امریکا یعنی قطر صف درست شده! وقتی تکبر و توهم و خرد فردی برای تعیین منافع ملی جای خود را به شایسته سالاری و دانش و خرد جمعی بدهد نتیجه ای جز نرمش از سوی کیم و شی و ... برای اجازه ادامه فرصت خدمت حاصل نخواهد شد و این ملتها هستند که باید هزینه این همه بی دانشی و نخوت و بی مسولیتی را برای باقی ماندن انها در فرصت خدمت بدهند. افسوس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
حضرت داووداز حکم صحیح ولی شتابزده وعجولانه که فقط حرف یک طرف ماجرا درحضور طرف دیگر شننیده بود به درگاه خدا توبه کرد جنابعالی که با اطلاعات ناقص ودستچین شده وتوهمی یکطرفه به قاضی که اونهم خودتی میری وراضی وخوشحال سراز پا نمیشناسی آخردانایی هستی ؟!!؟!؟!؟!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
بایدنگی
توهم بدترین دشمنته
روسیه پیروز شد
زپرتسکی تروریست خائن تمام شد
میخای قبول کن نمیخای نکن هیچ اهمیتی نداره
واقعیت تلخه و پماد سوختگی گران
پاسخ دندان شکن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
تا الان حتی یک ساختمان مشمول هم آسیب ندیده
اما بزرگ ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین هر روز ویران تر و داغون تر می‌شود
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
دوستان عزیز. خواهشا ما را با انبیا و مردان و زنانی که مردم به انها اعتقاد دارند قیاس نکن. ما و همه پوتینی ها و بایدنی ها و دنیای امروز یک فرد ساده هستیم. تمام حرف ما هم همین هست. کسی در دنیای امروز نباید خودش را فراتر از دیگران بداند. قرار نیست نظرات ما یا شما یا هر بنده خدای دیگر کامل یا بی نقص و صددرصد درست باشد. حتی قضات با سابقه هم نمی توانند ادعا کنند تمام نظرات و قضاوتهای انها صددر صد درست هست. شما نظر خود را ارایه دهید و اجازه بدهید دیگران هم نظر خود را ارایه دهند. این مردم و در اینجا لایکها یا رای ها هستند که مشخص می کند کدام نظرجامع تر و نه لزوما بین نقص هست. ولی پوتینی ها در رای و رفراندم را می بندید چون می دانید شانسی ندارید.
این سفرهای مقامات نظامی اروپا و امریکا و ناتو به کیف و اکراین رساندن این پیغام به پوتینی هاست که حتی اگر ده درصد بتوانید ارتش دلاور اکراین را دور بزنید ما مستقیم وارد می شویم. غیر ممکن هست پوتین بتواند در اکراین پیروز شود مگر اینکه روسیه را اوراق کرده باشد . در انصورت شاید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
به نظر نمی رسد که از این اروپا و آمریکا بخاری بلند شود، اروپا که در آینده نزدیک به نفت و گاز روسیه نیاز دارد، ۵۰ درصد نیاز غلات دنیا از این منطقه تامین می شود، نزدیک به ۳۰ درصد
انرژی اتمی مورد نیاز برای تولید برق هسته ای در اروپا و آمریکا توسط روس اتم تامین می شود علاوه بر این موارد چون روسیه بزرگ ترین قدرت اتمی دنیا است ناتو خود را به صورت مستقیم با این کشور درگیر نخواهد کرد پس به نظر می رسد تمام این
رفتارها نمایشی است تا مثلا بگویند اوکراین از همیشه به ناتو نزدیک تر است ولی در واقعیت سربازان اوکراین و مردم بی گناه منطقه مورد مناقشه از همیشه به مرگ نزدیک تر هستند و بس و این شوهای تبلیغاتی دیگر اثر ندارد. زلنسکی و سایر مقامات اوکراین باید این موارد را می دانستند و در تله آمریکا و متحدان غربی اش گرفتار نمی شدند و یا حداقل زمانی که گرفتار شده بودند باید به درخواست های ایران، چین، هند، برزیل و سایر کشورهای صلح طلب حتی کشورهای آفریقایی مبنی بر گفتگوهای
دیپلماتیک برای مذاکرات صلح توجه می کردند تا اوکراین این گونه ویران نمی شد ولی افسوس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
بزودی زپرتسکی تعویض خواهد شد
این سفرها نشانه اخطار جدی به اوکراین است
ارتش اوکراین به پایان رسید و اوکراین در حال فروپاشیست مگر اینکه بارش باران از حمله روسیه جلوگیری کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
اوکراین ویران شده داغون زپرتی میخواد چه غلطی داشته باشه؟
تبریک دوم و مجدد به پوتینی ها. چین اعلام کرده که ماه اینده مانور مشترک با ارتش عربستان اجرا می کنه. خوب. دیگه دوست ندارید شعار بدهید خلیج فارس ایران محل دفن اٰژدها؟! حالا کوچکترین حرکتی که امنیت عبور نفت و گاز از خلیج فارس و تنگه هرمز را به هم بزنه این چین هست که مدعی می شود. طبیعی هم هست. امریکا صادر کننده اصلی نفت و گاز دنیا شده و چین وارد کننده اصلی نفت و گاز از خلیج فارس. به اضافه اینکه چین الان با بزرگترن بحران اقتصادی خود در 40 سال اخیر روبرو هست که فقط یک قلم بزرگترین شرکت ساختمانی چین سیصد میلیارد دلار بدهی دارد که پرداخت اقساط ان را نکول کرده. اخرین چیزی که شی و چین نیاز دارند در افتادن با امریکا و دلار رو به فرو پاشی ! هست. دیدنی شده. خدایا شک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
چنار خشک شده قبلا گفته بودی چین در حال نابودیه و به زودی خاکستر میشه خوشم میاد همیشه کم نمیاری و میای طوری ماست مالی میکنی که کمتر ضایع بشی
ولی حقیقت اینه که تمام تحلیل هات به درد عمت میخورن
اما تبریک سوم به مردم ایرانی نهاد اذری و ارمنی قفقاز. دولت و کشور ارمنستان هوشمندانه فداکاری بزرگی کردند و با انحلال جمهوری خودمختار قره باغ که صد سال بود وجود داشت نقشه دشمنان و رقبای تاریخی ملت ایران و قفقاز را نقش بر اب کردند. حالا دیگر رجب اوف که علی اوف را تحریک می کنه و خودش کنار مکشه هیچ بهانه ای برای دست اندازی به مرزهای بین المللی و شناخته شده ارمنستان و قفقاز ندارند و اگر کوچکترین تعدی به ان کنند با دنیا طرف خواهند بود. برخی مواقع فدارکاری عقب نشینی و صلح بمراتب سخت تراز جنگیدن و ترویج نفرت هست. تبریک. به پوتینی ها باید گفت همانطور که ارمنستان حقی نداشت که یک طرفه جمهوری خودمختار قره باغ را به زور به ارمنستان ملحق کند پوتین و روسیه هم هیچ حقی ندارند که یکطرفه و بدون توافق با اکراین جمهوریهای خودمختار دنتسک و لوهانسک و کریمه را به خاک روسیه ضمیمه کنند. دنیا نخواهد پذیرفت. حتی تندروهای اسراییل هم متوجه شدند که دنیا نخواهد پذیرفت که اسراییل ساحل غربی رود اردن را از نقشه جغرافیا محو کند. خلاصه یک اصلی هست بنام حفط تمامیت ارضی کشورها. هیچ مرزی نمی تواند تغییر کند مگر بصورت صلح امیز و بدون تحمیل و اجبار و با موافقت همه طرفها. تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
داری به پایان نزدیک میشی چناری ، تمام
روسیه نابوده
پاسخ ها
وحید
| United States of America |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
خواهشا شعار ندهید کامنتمعقول و منطقی بگذارید، هر عقیده ومرامی دارید قابل احترام است .
روسیه هیچ وقت نابود نمی شود،کشوری به این بزرگی با ای ن جمعیت انسانی فراوان نابود شدنی نیست، کامنت بهتر اینه پوتین رفتنی است
دبیر کل ناتو؛ " اوکراین از همیشه به ناتو نزدیک تر است"
خب معلوم است به ناتو نزدیک بود که این بلا سرش آمد، این کشور را محل منازعه ناتو با روسیه کردید که این گونه ویران شد اگر این همه مقامات کرملین را تحریک نمی کردید و یا حداقل به هشدارهای دیپلماتیک مسکو مبنی بر تحریک آمیز بودن اقداماتتان در اوکراین توجه می کردید پوتین دلیلی برای حمله به اوکراین نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
اخه این چه منطق و انصاف و تدینیه‌ شماها دارید‌ ؟
پوتین صرف اینکه اکراین بزرگ و مستقل‌ به ناتو نزدیک شده‌ خاک این کشور را مورد حمله‌ قرار بده و اونهمه فجایع ببار بیاره‌ و شماها بهش به به چه چه بگید‌ ؟
روسیه کشور بزرگ و تا بن دندان مسلح و اتمی‌ مگر از اکراین ترس داشت
یا اصلا هم مرز بودن با ناتو چه مشکلی براش پیش می اورد‌ ؟
اینها بهانه است
روسها خوی تجاوزگری به انحای مختلف توی رگ و خونشونه‌
یکزمانی تزار و
بعد کمونیسم
و الان هم پوتینیسم و مبارزه با نازیسم‌
بعدش هم اگر خدای ناکرده از این مخمصه رها بشن لابد باید به نصیحت تزار‌ گور به گور شده به ابهای گرم خلیج فارس دست پیدا بکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
اوکراین همیشه به ناتو نزدیک بود ، دور تا دورش ناتو هست و میخاست از پیمان خارج بشه که روسیه جلوشو گرفت
فکر می کنید برای چه جو خواب الو اجازه داد پولها به ریال قطر تبدیل شود؟ تصور میکنید بخاطر چار تا دو تابعیتی؟ خیر. در قبالش پوتینی های وطنی مانند چین موافقت کررند که فقط ژست حمایت از پوتین بگیرند بدون ارسال تجهیزاتی. پوتین مجبوره موضع چین را بپذیره چون چین بزرگترین و تنها وارد کننده اصلی نفت و گاز روسیه هست. کلی باید دید پوتین در برابر موضع دولت ایران هم پذیرش داره؟ بعیده. به انتظار عکس العمل او بیشتر باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
جناب این 2 صفحه دری وری هایی که نوشتی فقط یک جمله است :اینکه
دلقک پلاستیکی اوکراین بره به تور گدایی اش ادامه بده همین
دبیر کل ناتو؛ ما هر کاری انجام می دهیم تا لحظه پیوستن اوکراین به ناتو را نزدیک تر کنیم.
جلسه ناتو در ویلنیوس لیتوانی بازگو کننده همه چیز بود شما اوکراین را به عنوان پلی بین خود و روسیه می خواهید، مدتی هم با هنر پیشگی زلنسکی از این پل به قصد تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روسیه استفاده کردید اما به چه بهایی؟ به بهای کشته و آواره شدن مردم اوکراین.
زلنسکی هم باید بداند که همان طور که سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه گفته؛ اوکراین پل ارتباطی اروپا با روسیه است و هیچ گاه به عضویت ناتو در نخواهد آمد و ناتو هم از ترس درگیر شدن با بزرگترین قدرت اتمی دنیا یک تیر مشقی هم به طرف روسیه پرتاب نمی کند فقط شما را با وعده پیوستن به اوکراین فریب دادند و بین شما و روسیه درگیری ایجاد کردند، معلوم است که نتیجه درگیری کشور اوکراین که از همه نظر نسبت به روسیه از نظر قدرت دفاعی ضعیف تر است چه می شود؛ ۲۰ درصد خاکش را از دست می دهد، زیر ساخت های شهری و بنادر تاریخی اش ویران می شوند، خاکش توسط آمریکا با بمب های خوشه ای ممنوعه و گلوله های اورانیومی ضعیف شده تا سال ها پس از پایان جنگ آلوده می شود، انتخابات پارلمانی اش برگزار نمی شود، بیش از ۵۰ درصد مردمانش یا کشته می شوند یا آواره می گردند، سربازانش رشوه می دهند تا از مرزها فرار کنند و .... البته مقصر اصلی زلنسکی بود که خام وعده های شما شد و اوکراین را این گونه ویران کرد شاید هم خام نشده و برای شما تا به امروز نقش بازی می کرده تا روسیه را مهار کنید، کدام یک؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
زپرتسکی داره سرنگون میشه، خودشون گفتن
حمله روسیه به اوکراین تقصیر ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
تو دیگه عقل کلی!!!
ایالات متحده ایران را به ارائه مهاجر ۶ و ارائه دیگر پهپادها به روسیه در جنگ با اوکراین متهم کرده است.
اول این که قرارداد فروش پهپاد به روسیه به قبل از جنگ مسکو - کیف بر می گردد و مقامات کشور ما و چین پس از شروع درگیری ای که شما توسط ناتوی تحت رهبری تان آتش آن را بر افروختید بارها به حل مناقشه مسکو - کیف از طریق گفتگوهای دیپلماتیک تاکید کردند ولی شما بودید که با ارسال تانک ابرامز، بمب خوشه ای ممنوعه، خون آشام، گلوله های اورانیومی ضعیف شده و .... و در حال حاضر هم با ارسال سامانه موشکی اتکمز و اف ۱۶ همچنان پر قدرت بر تنور جنگ می دمید پس بهتر است به این سخنان که بیشتر به جوک سیاسی می ماند تا واقعیت ادامه ندهید و اگر به فکر اوکراین هستید شما هم مثل ایران، چین، هند، برزیل و کشورهای آفریقایی پیشنهاد برگزاری مذاکرات صلح دهید هر چند که تا حدودی دیر شده و دیگر چیزی از اوکراین باقی نمانده ولی باز هم گفتگوهای دیپلماتیک بهتر از دمیدن بر طبل جنگ و جنگ افروزی است.
چچن های مسلمان در همه برهه ها خودشان را بعنوان مزدور نمایش داذه اند..امان از این مسلمانها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
آهان!! بله شما درست می‌فرمائید! ناتو تمام تعهداتش را زیر پا گذاشته و روسیه را مجبور به حمله کرده بعد شما میگید چچن مزدوره و امان از مسلمان! فکر کنم سن شما به این مقدار قد می‌دهد که در پی فروپاشی بلوک شرق ناتو و غرب تعهد دادند که به مرزهای روسیه نزدیک نشوند پس چی شد تعهدات غرب وناتو؟! خوبه که کار به تاریخ نگاری و اینجور چیزها نکشیده و ما شاهد خلف وعده‌ی غربی ها هستیم و حرف‌های افرادی که در روز روشن واقعیت را وارونه جلوه می‌دهند هستیم!!!
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
اکثر داعشی ها از این مزدورهای چچنی هستند
تابناک این آمریکایی ها هم حق دارند به نظر می رسد اموراتشان با جنگ می چرخه اگر جنگ نباشه آن وقت این بنده خداها چکار کنند خب این رو تاریخ می گه مگه در آسیا با حمله به عراق و افغانستان و سوریه و ساماندهی تروریست های القاعده و داعش ناامنی ایجاد نکردند در آفریقا لیبی و سودان و سومالی را بهم نریختند حالا هم رفتن تو اروپا به یک سد محکم چون روسیه خوردند تازه اگر جنگ جهانی هم شود به نفع آمریکا است چون که گفتم به نظر می رسد امورات این بنده خداها با جنگ می چرخه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
اگر جنگی نباشد آمریکا چطور سلاح هایش را به سایر کشورهای دنیا بفروشد؟
اگر جنگی نباشد این کشور چطور نفت، گاز، اورانیوم، طلا و سایر ذخایر خدادادی دیگر کشورها را غارت کند؟
بدون جنگ و جنگ افروزی آمریکا چطور قدرت های اقتصادی مثل چین ، روسیه و سایر کشورهای مستقل در حال توسعه را مهار کند؟
معلوم است که امورات آمریکا با جنگ و جنگ افروزی می چرخد بعد هم با سخن زیبا از دموکراسی و حقوق بشر همه چیز را ماست مالی می کند .
روسیه ۴۰ درصد کل بودجشو برای سال ۲۰۲۴ به ارتش اختصاص داده که نشون میده چقدر داره زور میرنه ، ولی در انتهای جنگ در مورد اوکراین ۲ حالت وجود داره یکی عضویت در ناتو و دیگری شریک ناتو و تا دندان مسلح با انواع و اقسام قرارداد های نظامی و امنیتی با امریکا و غرب یعنی اون آرزوهای پوتین در مورد غیر نظامی کردن اوکراین خواب و خیاله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
این بودجه برای آمادگی رویارویی مستقیم با ناتو هست به همین دلیل مقامات میرن به زپرتسکی هشدار مستقیم بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
آره در انتهای جنگ تمام ویرانی های اکراین خودبخود درست می شوند و سرسبز می شوند و غرب هم پول مجانی در اختیار آنها قرار می دهد
من متاسفم برای افراد مسخ شده ای که نظرات مثبت بیجا می دهند و فقط نگاه می کنند که کدام حرف بر ضد کشور است تا به آن نظر مثبت بدهند
درست است که مسئولین ما ناکارآمد و ضعیف هستند آیا بخاطر این موضوع باید کشور را خوار و خفیف کرد؟!
امیدوارم این جنگ با قدرت تمام از هر دو سو ادامه پیدا کنه. ناتو با سلاحهای پیشرفته و روسیه با جنگنده های چچنی و سلاح هسته ای. نوش جونتون !! وقتی که جنگ رو بر ما تحمیل کردند و هزاران هزار عزیز از دست دادیم کی فکرش رو میکرد یه روز به جون هم بیفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
روانی
احتمالا انگلیس و فرانسه و دبیر کل ناتو و غیر و ذالک دیده اند جنگ هزینه زیادی برایشان داشته به اوکراین رفته اند تا جنگ را خاتمه دهند اگر فردا دیدید که کریمه به روسیه ملحق شد نگویید ای بابا همین دیروز بود که شاپس گفت من این هفته به اوکراین رفته ام تا ببینم رئیس جمهور زلنسکی چه چیزی برای پیروزی نیاز دارد!! (کل اوکراین شخم زده شده باز این بابا از پیروزی صحبت می کند) و دبیر کل ناتو گفت؛ اوکراین از همیشه به ناتو نزدیک تر است !!! ( در جلسه ناتو در ویلنیوس لیتوانی زلنسکی این نزدیکی را با گوشت و جان حس کرد).
بابا این ها فقط سخنرانان خوبی هستند یکی نیست به این سه نفر بگوید؛ چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
بله ولی این اولین بار نیست ایندفعه هشدار جدی به دلقک داده شده چون میدونن انریکا داره چکار میکنه
یک یهودی اوردن تا روسیه و ارپا راتضعیف کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
حرف بچگانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
بله شنیدن حقیقت تلخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
آن هم چه حقیقتی
آمریکا ۴۳ میلیارد کمک نظامی به اوکراین کرده، احتمالا این ۴۳ میلیارد اگر کمک نظامی به اوکراین نمی شد می خواست بدست تروریست های داعشی بیفتد تا عراق و سوریه و افغانستان را ناامن تر کنند و یا اسباب ایجاد آشوب بیشتر در لیبی، سودان و ... می شد حالا این کمک های نظامی داره به اوکراین فرستاده می شده و روسیه مثل چوب کبریت دودشان می کنه چه بهتر. چون این ابزار الات نظامی در دست استعمارگران فقط اسباب جنگ و درگیری در سایر کشورها می شود و این جاست که در مثل میگن؛
چوب خدا صدا نداره هر که بخوره دوا نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
. خیلی بسیجی وار نوشتی
بیایید یکبار بدون شعار حرف بزنیم سمره مدیریت دوستان عزیز چی بود که امارات متحده عربی دنبال اشغال جزایر سه گانه خلیج‌فارس ما است چیکار کردید خلیج‌فارس ما شده عربی مشروعیت دارید یا نه پوتینی بایدنگی هاتون تموم شد گوادلوپ چی ها از همه تون بیزار هستیم وای به حالتان اگر ایران تجزیه بشه کاری می‌کنیم که تاوان آن را خائنان داخلی و خارجی بدن بفکر منافع ملی ایران و مشکلات مردم خود باشید گور بابای روسیه و اوکراین و بلاروس و آمریکا و همپیمانان اروپایی آن و هر کس دیگر لطفاً به وضعیت فعلی کشور رسیدگی شود
لطفاً ایران را آباد کنید
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
آقای نوری متوجه منظورتون نشدم! ایران مگر خرابه هست که آباد کنیم. امروز تمام شهرهای ما نعمت اب، گاز، تلفن و برق برخوردارند چیزی که کل اروپا و آمریکا فقط شهرهای بزرگشون دارد. در آمریکا بیش از هزار شهر آب و برق ندارند چرا شعار آبادی آمریکا را نمیدهید؟ الحمدلله همه جا مدرسه و مسجد و بیمارستان با کیفیت داریم. ورزشگاه ها و استادیوم برای تفریح مردم و جوانان داریم. ایران آباد هست قدرت اول منطقه ابر قدرت جهان روسیه دست به دامان ایران چین بدون نظر ما حرکتی نمیکنه ایران قدرتمند و آباد هست
روز ی هزار بار پوتین خودش را لعنت می کند از این دامی که برای خودش پهن کرد .
روسیه چه خوب و یا بد ناتو و غرب هیچ غلطی نمی توانند بکنند و در اکراین آمدند تا زلنسکی را قانع کنند تا به جنگ خاتمه و تن به صلح دهد که اگر قبول کند
چون بزرگترین مانع ناتو و غرب سلاح هسته ای روسیه است و می دانند که اگر بخواهند وارد بازی با روسیه شوند بد جوری می بازند و بخاطر همین جرات ورود در جنگ مستقیم با روسیه را ندارند چون می دانند که روسیه مثل افغانستان یا عراق و یا سوریه نیست که بخواهند هر غلطی کنند و کشورهایشان در امان باشد حالا چه از نظر بمب هسته ای و یا کمبود سوخت و گاز و غلات و ...

همه ما تا الان باید فهمیده باشیم که ناتو برای امنیت جهان نیست بلکه برای امنیت کشورهای غرب و کشورهای خاص است و امیدوارم که ناتو ویران و بر ویرانه ان سازمانی درست شود که به نفع همه کشورها و صلح جهانی باشد و همه کشورها از آن بهره ببرند و البته ما بخیل نیستیم و می گوییم حتی آمریکا و انگلیس هم از آن بهره ببرند اما بهره عادلانه که به ضرر دیگر کشورها نشود
واقعیت این است که مردم استان هایی که توسط روسیه تصرف شده است هم تمایل دارند زیر چتر روسیه باشند تا اکراین حالا من نمی دانم چرا غربگراهای کشور ما کاسه داغ تر از آش شده اند و این جای تعجب دارد

بده اون نظر منفی را و از وطن فروش بیش از این انتظار نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست