بازدید 14327
پانصد و هفتاد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین

درخواست اوکراین از کشورهای غربی برای حمله نظامی به تاسیسات پهپادی ایران / موشک دوربرد آمریکایی آماده حمله به عمق خاک روسیه؟

پانصد و هفتاد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 27 September 2023

موشک دوربرد آمریکایی آماده حمله به عمق خاک روسیه؟

بین الملل تابناک: پانصد و هفتاد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

دیپلمات اوکراینی، ادعاهای زلنسکی درباره ایران را تکرار کرد
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ - ۲۱:۳۶

«ایتمار آیخنر» خبرنگار روزنامه صهیونیستی«یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت: یک هفته پس از دیدار رئیس جمهوری اوکراین با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک، «یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در اسرائیل ادعاهای زلنسکی را تکرار کرد.

کورنیچوک گفت: یکی از موضوعاتی که در دیدار زلنسکی با نتانیاهو مطرح شد، همکاری برای مقابله با تهدیدات ایران است.

وی مدعی شد که قطعات یک پهپاد ایرانی که برای بکارگیری در حمله به اوکراین در اختیار روسیه قرار گرفته است را به عنوان هدیه به نتانیاهو داده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین سه شنبه گذشته در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «بنیامین نتانیاهو» دیدار کرد.

زلنسکی در این دیدار به نتانیاهو گفته بود که روسیه با استفاده از پهپادهای ایرانی، زیرساخت های حیاتی اوکراین را هدف قرار می دهد و اوکراین و اسرائیل درباره همکاری های روبه گسترش نظامی تهران و مسکو نگران هستند.

آلمان ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را متوقف کرده است
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ - ۲۱:۳۵

آلمان ارسال موشک‌های کروز دوربرد تاروس به اوکراین را فعلا متوقف کرده است زیرا کار با این نوع از تسلیحات، حضور افراد متخصص آلمانی در اوکراین را می‌طلبد و در نتیجه برخی مقامات می‌ترسند که شاید همین مسئله برلین را به «رویارویی مستقیم با روسیه» نزدیک‌تر کند.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: این نوع از تسلیحات آلمانی به اوکراین کمک خواهد کرد تا موجودی موشک‌های دوربرد خود را افزایش دهد و از طرفی ضدحمله کُند اوکراین را تقویت خواهد کرد تا این کشور حملاتی را در مناطق تحت کنترل روسیه جهت انهدام مراکز فرماندهی و انبار تسلیحاتی انجام دهد.

این روزنامه آمریکایی می‌گوید: تاروس آلمانی با موشک‌های «سایه طوفان» انگلیس و موشک «اسکالپ» فرانسه برابری می‌کند. این موشک برای تخریب زیرساخت‌هایی نظیر پل کرچ، تنها راه ارتباطی میان روسیه و کریمه، طراحی شده است.

مقامات آلمانی گفتند، دولت ائتلافی سه حزبی آلمان با تحویل موشک‌های تاروس طبق اصول پیشنهادی موافقت کرده بودند اما اولاف شولتس، صدراعظم آلمان مانع این اقدام شده و نگرانی‌هایی از جمله سفر پرسنل‌های آلمانی به اوکراین برای سرویس‌دهی و کار با این سلاح پیچیده را مطرح کرده‌ است.

مقامات آلمان می‌گویند، شولتس معتقد است که اعزام پرسنل‌های نظامی به منطقه جنگی نیازمند رای از سوی پارلمان است. صدراعظم آلمان همچنین بر این باور است که چنین اقدامی آلمان را به‌طور «عمیق‌تر» به سمت این درگیری می‌کشاند. شاید موجب «رویارویی مستقیم با روسیه» شود.

«آنتون هوفریتر» یکی از قانونگذاران ارشد حزب سبز آلمان گفت: صدراعظم باید به ممنوعیت تحویل تاروس به اوکراین پایان دهد. تردید و توجیهات فنی صرفا به تقویت باور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر اینکه می‌تواند پیروز جنگ شود، کمک و جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

سخنگوی شولتس صراحتا اعلام کرد که «هیچ برنامه‌ای» برای تحویل قریب‌الوقوع موشک‌های تاروس به اوکراین وجود ندارد.

برخی مقامات آلمانی می‌گویند تا زمانی که آمریکا تسلیحات مشابهی به اوکراین ارسال نکند، تحویل موشک‌های تاروس به اوکراین نمی‌تواند تصویب شود.

مقامات آلمانی تاکید کردند که اگر تحویل تاروس به اوکراین تصویب شود، برد این موشک‌ها «کوتاه» خواهد شد تا از خطر برخورد با روسیه جلوگیری شود. هنوز مشخص نیست که آیا برلین به کی‌یف اجازه خواهد که مناطقی را در کریمه مورد هدف قرار دهد یا خیر.

روزنامه وال استریت ژورنال در پایان تاکید می‌کند: حتی اگر تحویل تاروس به اوکراین به‌زودی تصویب شود، احتمالا زمان زیادی خواهد برد تا اوکراین آن‌ها را مستقر کند و دلیلش این است که ناوگان هواپیماهای جنگی اوکراین که متعلق به دوران شوروی است، برای حمل موشک باید به‌روز شود.

درخواست اوکراین از کشورهای غربی برای حمله نظامی به تاسیسات پهپادی ایران
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ - ۲۱:۳۴

 یک روزنامه انگلیسی به نقل از منابعی مدعی شده اوکراین از کشورهای غربی برای حمله به کارخانه‌های تولید پهپاد در سه کشور ایران، سوریه و روسیه شده است.

روزنامه گاردین ادعا کرده کی‌یف در سند محرمانه‌ای که برای متحدان غربی‌اش ارسال کرده مدعی شده پهپادهای انتحاری ایرانی که از آنها برای حمله به شهرهای اوکراین استفاده شده پر از قطعات اروپایی هستند.

مطابق این گزارش، در این سند 47 صفحه‌ای که دولت اوکراین در ماه آگوست برای دولت‌های گروه 7 ارسال کرده مدعی شده که در سه ماه گذشته بیش از 600 حمله با استفاده از پهپادهای دارای فناوری‌های غربی به شهرهای مختلف اوکراین صورت گرفته است.

گاردین مدعی شده طبق این سند که در اختیار این روزنامه انگلیسی قرار گرفته 52 قطعه الکترونیکی ساخت شرکت‌های غربی در پهپادهای شاهد-131 و 57 قطعه دیگر در مدل شاهد-136 وجود داشته است.

اوکراین در این سند مدعی شده شرکت‌های سازنده این قطعات در ایالات متحده، سوئیس، هلند، آلمان، کانادا، ژاپن و لهستان مستقر هستند. کی‌یف همچنین مدعی شده که ایران با استفاده از کارخانه‌ سوریه‌ای خط تولید ساخت پهپاد خودش را متنوع کرده است.

از جمله پیشنهاداتی که کی‌یف برای مقابله با این روند پیشنهاد کرده حمله موشکی به کارخانه‌های ساخت این پهپادها در ایران و سوریه و همچنین سایت‌های احتمالی ساخت آنها در روسیه بوده است.

در این سند آمده است: «چنانچه شرکا ابرازهای لازم برای این حمله را فراهم کنند اقدام فوق توسط نیروهای مسلح اوکراین قابل انجام است.»

ادعاهای جدید بخشی از پروپاگاندای جدید اوکراین علیه ایران در آستانه فرا رسیدن موعد انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در 18 اکتبر هستند. 

تحلیلگران می‌گویند کی‌یف در ماه‌های گذشته به نیابت از آمریکا و کشورهای غربی تبلیغات منفی درباره برنامه موشکی و پهپادی ایران را کلید زده است. 

مطابق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که حدود ۸ سال پیش برای تأیید برجام صادر شد  محدودیت‌های اعمال‌شده این سازمان در خصوص فعالیت‌های مربوط به موشک‌هالی بالیستیک ایران 18 اکتبر ۲۰۲۳ منقضی خواهند شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز 23 شهریور اعلام کرد نامه‌ای از فرانسه، انگلیس و آلمان دریافت کرده که در آن اعلام شده آنها قصد ندارد تحریم‌های موشکی علیه ایران را رفع کنند.

تحلیلگران پیش از این گفته‌اند تصمیم کشورهای اروپایی به معنای آن خواهد بود که این کشورها  قصد فعال کردن ساز و کار موسوم به «اسنپ‌بک» (بازگشت خودکار تحریم‌های سازمان ملل که به «مکانیسم ماشه» مشهور شده) را ندارند و تنها به دنبال حفظ تحریم‌های شخصی خود علیه برنامه موشکی ایران هستند. 

منظور از مکانیسم اسنپ‌بک (ماشه) همان «ساز و کار حل اختلافات» در بندهای ۳۶ و ۳۷ در توافق هسته‌ای برجام است که در آنها مسائل مربوط به  حل و فصل اختلاف میان  طرف‌های برجام، در صورت بروز مناقشه مفصلاً شرح داده شده‌اند.

این دو بند از آنجا که رجوع به آنها می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منجر شود به «مکانیسم ماشه» معروف شده‌اند.  هر یک از طرف‌های گروه ۱+۴ در صورت متهم کردن ایران به نقض مفاد آن، می‌توانند از آن برای برگرداندن قطعنامه‌های تحریمی بین‌المللی استفاده کنند.

خبرگزاری رویترز نیز در پیش‌خبری که تیرماه گزارش داده بود همسو با تحلیل فوق تأیید کرده بود که قصد کشورهای اروپایی کلید زدن این مکانیسم نیست. سه منبع به این خبرگزاری گفته‌ بودند که کشورهای اروپایی قصد حرکت در این مسیر را ندارند.

در ماه‌های گذشته، آمریکا و کشورهای غربی با نزدیک شدن به موعد اکتبر ۲۰۲۳ برای رفع محدودیت‌های موشکی علیه ایران به زمینه‌چینی برای فرار از تعهدات خود روی آورده‌اند.

در همین راستا، اوکراین و کشورهای غربی در ماه‌های گذشته بارها ادعای انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را مطرح کردند. کشورهای غربی همچنین ادعا کرده‌اند که ایران ممکن است اقدام به ارسال موشک‌های بالیستیک به روسیه بکند.

این ادعاها بارها از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تکذیب شده است. مضاف بر این، اوکراین و کشورهای غربی هیچ‌یک مستنداتی در صحت این ادعاها ارائه نکرده‌اند. 

حمله اوکراین به «سواستوپول» با هماهنگی آمریکا و انگلیس
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ - ۲۱:۳۲

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه (۲۷ سپتامبر، پنجم مهر) گفت حمله جمعه ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) اوکراین به «سواستوپول» در هماهنگی نزدیک با متخصصان آمریکایی و بریتانیایی انجام شد. 

این مقام روس در جمع خبرنگاران توضیح داد: در تاریخ ۲۲ سپتامبر، سواستوپول بار دیگر مورد حمله قرار گرفت و کمترین شکی وجود ندارد که حمله از قبل برنامه‌ریزی شده با استفاده از امکانات اطلاعاتی غربی، تجهیزات ماهواره‌ای ناتو و هواپیماهای شناسایی و به تحریک و در هماهنگی نزدیک با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا انجام شد. 

وزارت دفاع روسیه در پی حمله موشکی اوکراین اعلام کرده بود ساختمان تاریخی مقر ناوگان دریای سیاه روسیه خسارت دید و یک نظامی مفقود شد. این وزارتخانه همچنین گفته بود پدافند هوایی روسیه پنج موشک را سرنگون کرد. 

این در حالی است که دوشنبه فرماندهی نیروهای عملیات ویژه اوکراین ادعا کرد در حمله هفته گذشته به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در سواستوپول، ۳۴ افسر روس شامل فرمانده این ناوگان کشته و بیش از ۱۰۵ سرباز دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز با انتشار ویدئویی از جلسه ستاد فرماندهی، به شایعات درباره کشته شدن فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه در حمله موشکی کی‌یف به بندر سواستوپول پایان داد. در تصاویر منتشر شده،  دریاسالار «ویکتور سوکولوف» زنده و سالم در نشست با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و سایر فرماندهان روس دیده می‌شد. 

موشک دوربرد آمریکایی آماده حمله به عمق خاک روسیه؟

 آمریکا که پیشتر بمب‌های خوشه‌ای و مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده را در اختیار اوکراین قرار داده‌ بود، اینک برای ارسال موشک دوربرد «اتکمز» (ATACMS) چراغ سبز نشان داده‌ است؛ سلاح بعدی کاخ سفید با هدف تشدید تنش در اوکراین چیست و آیا معادلات جنگ تغییر خواهد یافت؟
 
بیش از یک سال و هفت ماه از آغاز بحران اوکراین می‌گذرد و هر روز خبر تازه‌ای از ارسال کمک‌های نظامی و جنگ‌افزاری آمریکا و متحدان آن به گوش می‌رسد تا کلاف درهم تنیده بزرگ ترین بحران حال حاضر جهان، پیچیده‌تر شود؛ کمک‌هایی که بیش از یکصد میلیارد دلار برآورد می‌شود.
 
اندیشکده «مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی» (CSIS)، ۲۲ آذر سال گذشته با انتشار یک موشن‌گرافی، میزان کل کمک‌های دولت آمریکا به اوکراین را بررسی و اعلام کرد که واشنگتن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده که ۶۰ میلیارد دلار آن در بخش نظامی بوده‌ است.
 
کی‌یف ماه‌هاست برای حمله به مواضع روسیه در خاک اوکراین درخواست موشک‌هایی دوربرد از غرب کرده‌ است. فرانسه و بریتانیا این کار را ماه ها پیش انجام دادند؛ اما «جو بایدن» تصمیم خود را برای مدت طولانی به تعویق انداخت. دولت آلمان نیز هنوز در مورد این درخواست تصمیم نگرفته است.
 
به تازگی نشریه «پولیتیکو» به نقل از مقاماتی که خواستند نام‌شان فاش نشود، نوشته است، در جریان دیدار زلنسکی از کاخ سفید، بایدن به او قول داد که آرزوی دیرینه کی‌یف برای دریافت سیستم‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا را برآورده کند و این موشک‌ها احتمالا در هفته‌های آینده به اوکراین تحویل خواهند شد.
 
سامانه‌های موشکی دوربرد ارتش آمریکا به نام «اتکمز»، بردی بین ۷۰ تا بیش از ۳۰۰ کیلومتر دارند و اوکراینی‌ها مدت‌ها استدلال کرده‌اند که این موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق مواضع روسیه در امتداد خط مقدم ۹۶۵ کیلومتری دارای اهمیت بسیاری است.
 
همچنین برخی بر این باورند که این سامانه‌ موشکی به ضدحمله نیروهای اوکراین، ایجاد اختلال در خطوط تدارکاتی روسیه، تخریب پایگاه‌های هوایی و شبکه‌های ریلی در سرزمین‌های تحت اشغال روسیه کمک می‌کند.
 
پیشتر سه مقام آمریکایی اعلام کرده بودند که واشنگتن همزمان با انتقال سامانه‌های موشکی اتکمز، احتمالا موشک‌های سامانه راکتی چندگانه هدایت‌شونده (GMLRS) را نیز روانه اوکراین خواهد کرد؛ موشک‌هایی مسلح به بمب خوشه‌ای که تا ۴۵ مایل برد دارند. این در حالی است که اوکراین در حال حاضر به سامانه توپخانه ۱۵۵ میلیمتری مجهز است که تا ۱۸ مایل برد دارند و قادرند ۴۸ بمب کوچک را حمل کنند. سامانه راکتی GMLRS قادر است تا ۴۰۴ بمب خوشه‌ای را پرتاب کند.

جنگ اوکراین به اهرم فشار پیش می‌رود به طوری که کاخ سفید تحت فشار کنگره به ارسال تسلیحات نامتعارف تن می‌دهد و برخی متحدان اروپایی آمریکا نیز تحت فشار دیگر متحدان، چاره‌ای جز همراهی در جنگ ندارند.

وجود عنصر فشار باعث شد که شاهد ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین باشیم؛ بمب‌هایی که حدود۶۰ درصد (حدود دو سوم) از قربانیان آن افرادی هستند که حین انجام فعالیت‌های روزمره مجروح شده‌اند. همچنین یک سوم از مجموع تلفات ثبت شده این بمب‌ها، کودکان هستند.

پس از خبر ارسال بمب‌های خوشه‌ای، برخی منابع از ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده از سوی آمریکا به اوکراین خبر دادند؛ مهماتی که برای شلیک از تانک یا زره پوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گلوله‌ها از تانک‌های آبرامز آمریکا شلیک خواهند شد و ادعا می‌شود، قادر به نابودی تانک های روسی خواهند بود. این مهمات به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین قرار است به زودی طی روزهای آتی رونمایی شود؛ بسته‌ای که بین ۲۴۰ تا ۳۷۵ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده‌ است.

حال که خبر چراغ سبز بایدن مبنی بر ارسال موشک دوربرد «اتکمز» به گوش می‌رسد، فشارها بر آلمان برای موشک‌های کروز تاروس افزایش یافته‌ است.

اوکراین بارها از آلمان خواسته تا موشک‌های کروز تاروس را در اختیار این کشور قرار دهد؛ اما «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در ماه گذشته میلادی، اظهار کرد که عجله‌ای برای تأیید ارسال این موشک‌ها به اوکراین ندارد، زیرا نمی‌خواهد پای ناتو را به جنگ با روسیه باز کند.

جنگنده‌های «اف-۱۶» آمریکا در رومانی به زمین نشستند
 
منابع خبری سه شنبه به وقت تهران گزارش کردند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)  شماری جنگنده «اف- ۱۶» خود را برای محافظت از حریم هوایی ناتو در رومانی مستقر کرده است.
 
به گزارش وبگاه «تایمز ایندیا» پنتاگون این جنگند‌های اف-۱۶ را با ادعای تامین امنیت حریم هوایی رومانی و از بیم حملات موشکی و پهپادی روسیه به این کشور واقع در اروپای شرقی اعزام کرده است.
 
ناتو مدعی است، این جنگنده‌های اف-۱۶ گشت هوایی ناتو در دریای سیاه را تقویت می‌کنند. این اقدام پس از حملات هوایی اخیر روسیه به بنادر و زیرساخت‌های اوکراین انجام شد. اخیرا نیز رومانی از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مرزهای شرقی خود خبر داد.
 
این چهار فروند جنگنده‌ اف-۱۶ بلاک پنتاگون در پایگاه هوایی «فتستی» در شرق رومانی مستقر شده‌اند. این جت‌ها به موشک‌‌های ‌«آمرام» و مخازن سوخت اضافی مجهز هستند.
 
استقرار جنگنده‌های غربی در اروپای شرقی، نگرانی‌هایی را در مورد احتمال اشتباه محاسباتی یا تصادفی که می‌تواند به درگیری بزرگ‌تر بین روسیه و ایالات متحده تبدیل شود، افزایش داده است. هر دو طرف خواستار گفت‌وگو و ارتباط بیشتر برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده شده‌اند. 
 
چندی قبل رسانه‌ها از استقرار و آماده باش جنگنده‌های ارتقا یافته میگ-۳۱ نیروی هوایی روسیه در شمال این کشور جهت دفع هرگونه تجاوز خبر دادند. جنگنده‌های فراصوت میگ-۳۱ روسیه در «نوایا زیملا» پایگاه هوایی این کشور در منطقه دور افتاده در شمال روسیه در حالت  آماده باش رزمی هستند. 
 
میگ-۳۱، یک هواپیمای شکاری، رهگیر فراصوت است.این جنگنده از یک رادار به مراتب پیشرفته تر از رادار «میگ- ۲۵» برخوردار و دارای موشک هدایت راداری با دست کم دو برابر برد «موشک آر -۴۰» است.
 
مدودف: ناتو جنگی بدتر از جنگ جهانی دوم به راه می‌اندازد
 
معاون شورای امنیت روسیه هشدار داد، غرب با ارسال سلاح‌های سنگین‌تر به اوکراین و تجلیل از نازیسم، جهان را به سوی جنگی جهانی که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون دیده نشده است، نزدیک می‌کند.
 
به گزارش تارنمای شبکه خبری راشاتودی، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه این اظهارات را در واکنش به تحویل تانک‌های آبرامز M۱ ساخت آمریکا به اوکراین و تجلیل از یک سرباز سابق نازی در پارلمان کانادا در حضور ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا بیان کرد.
 
بر پایه این گزارش، مدودف این «رسوایی» را که پیشتر خشم لهستان، روسیه و جامعه یهودی را برانگیخته بود، محکوم و آن را «برادری با نازی‌ها» خوانده بود.
 
معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به گزارش‌ها درباره اینکه واشنگتن به اوکراین برای ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی دوربرد ارتش آمریکا موسوم به ATACMS قول داده است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد گزینه‌ای جز درگیری مستقیم با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای مسکو نمانده است.
 
مدودف از تبدیل ناتو «به یک بلوک فاشیستی آشکار شبیه به هیتلر با ابعادی بزرگ تر» سخن گفت و افزود: روسیه آماده است در صورت لزوم با آن مقابله کند.
 
وی هشدار داد که نتیجه این اقدامات، خسارات بسیار سنگین تری نسبت به سال ۱۹۴۵ (جنگ جهانی دوم) برای بشریت خواهد داشت.
 
بر اساس این گزارش، رئیس جمهور سابق روسیه در بحبوحه درگیری بین مسکو و کی یف موضعی تند درباره روابط روسیه با غرب در پیش گرفت.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶۹
خدمت پوتینی ها. با توجه به اطلاعاتی که از منابع نزدیک به محافل تصمیم گیری و تحلیلی برگ چنار بدست اوردیم ارزیابی موجود بر این هست که با توجه به تمام شدن منابع انسانی و مهمات اکراین و اروپا ارتش اکراین و ذلنسکی حداکثر تا پایان مهر فرو می پاشد. برگ چنار و بایدن هم به این نتیجه رسیدند که نه تنها اکراین سقوط می کند بلکه کل اروپا را هم دیگرباید از دست رفته حساب کرد. الان پشت پرده برگهای چنار مشغول برنامه ریزی فوری برای سنگر بندی و تخلیه شهرهای امریکا و کانادا هستند چون سربازان پوتین قطعا تا اواسط بهمن در خیابانهای واشینگتن و اتاوا در برابر مدادوف و پوتین رژه خواهند رفت. از همین الان تمام مقامات امریکا و کانادا در به در دنبال زنبیل گذاشتن پشت در اتاقهای پوتینی ها و سردبیران خبر و روزنامه انها هستند تا شاید با التماس به پوتین و مدادوف انها را ببخشند. پویتن و مدادوف هم گفتند فقط در صورتیکه اجازه بدهید چند میلیارد دلار از ارزهای روسیه به ریال قطر تبدیل شود تا خرج شهریه بچه ها و خانواده های و خرید سیمسونی های دوم و سوم در لندن و سویس و اتریش بشود شاید به شما رحم کنیم و بگذاریم همچنان در واشینگتن و اتاوا و لندن و برلین حکومت کنید. خلاصه اسنادش هم نزد سیمون هراش و ریس دفتر مدادوف و شبکه های خبری اسپوتنیک و راشیا تودی و العالم و گیتی و کیهان و یونیورس و... موجود هست. هر کس هم خلاف این گفت حتم بدانید مزدور اجنبی است!
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
!!!!توهم زدی داداش توهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
خخخ این یرگ چنار بایدنگی خودمون نیست تقلبیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
خوبه همینطوری خدمت کن و به خدمتت ادامه بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
ای ول کلی خندیدم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
زمستان خییییییییلی سرد را از قلم انداختی
توهم نزنید روسیه سقوط کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
توهم کجا بوده واقعیت را نگاه کن، رسانه های غرب در خواب خرگوشی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
آره باشه
پوتین جنایکار جنگ را تمام کن امیدی برای پیروزی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
آمریکا و انگلیس با این جنگی که بر علیه روسیه به راه انداختند
ضمن این که اوکراین را نابود کردند هزینه زیادی هم برای خودشان تراشیدند و این یعنی بی درایتی سیاسی.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
این سازمان تروریستی ناتو است که بدست پوتین نابود خواهد شد.
خلاصه حرف پوتینی ها چه در ایران و چه در روسیه و کره شمالی و چین و ... این هست که هر کس ما را تایید نکند و از ما انتقاد داشته باشد مزدور اجنبی است. همه باید قربان صدقه ما بروند و بدون برو برگشت نظر و افکار عالی و فرصت خدمت همیشگی ما را تایید کنند تا بتوانند وطن پرست بودن خود را ثابت کنند! ما هم میگیم پوتین در خواب بیند چکمه! خیلی ناچیز تر این هست که منبع تعیین و تایید حق و نا حق باشید. منبع حق خداست نه بندگان ناچیز او! داشتن تریبون به معنی حق بودن نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
توی بایدنگی هرچی بگیم نمیفهمی
کسی نمیگه پوتین برحقه بلکه الان به نفع ماست که از این جنگ بهره برداری کنیم
البته زپرتسکی یک تروریسته، نه چون دفاع میکنه بلکه چون باحث شروع این جنگ شد
اینو دیگه یه بچه 3 ساله هم میدونه که زپرتسکی و انریکا باعث شروع این جنگ شدن وکلی اوکراینی رو دارن به زور در کنار میفرستن جبهه تا کشته بشن
زپرتسکی اگه پیمان شکنی نمیکرد و به ناتو چشم نمیدوخت و به روسی های کشور خودش حمله نمیکرد این اتفاق نمیافتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
خلاصه حرف تو چیه؟
بزودی اوکراین روسیه را فتح میکند بشتابید و به سربازان بدبخت اوکراین بپیوندید و روسیه را فتح کنید تا انریکا دنیا را کامل فتح کند و اربابم در دنیا سربلند باشد
اینگونه شما را زنده خواهیم گذاشت البته اگه از جبهه زنده برگردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
چنار مشنگ ناچیز خودتی بدبخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
ناچیز دقیقا تویی که فکر میکنی انریکا حقه
حتی خود سرزمین انریکا غصبیه و به زور از سرخپوستا دزدیده شده انریکا هیچ کجا حق توش وجود نداره حالا هر چقدرم پیشرفته باشه اونم با خریدن نخبگان کل دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
اون گروه که بر مسند قدرتند خودشون سربازی معاف هستند و به مخالف انگ خائن میزنند نمیدونند هنوز پرچم چیه و ویطن چه معنایی داره
اگر لازم باشه امریکا چه جمهوریخواه چه دمکرات واروپا حتی المان کل ارتش امریکا و ناتو را به اکراین بفرستند محال هست که اجازه بدهند پوتین در اکراین پیروز شود و حرف خودش را به کرسی بنشاند. مهم نیست چند سال یا چند ده سال. پوتین هنوز امریکاییها را نشناخته. امریکاییها تا قبل از جنگ جهانی دوم بشدت فرهنگ کشاورزی و همیاری کشاورزی داشتند و اصولا با همان فرهنگ خدمت هیتلر و شکست او امریکاییها را قدرت جهانی کردند. کشاورزان حتی در ایران بشدت به همدیگرکمک می کنند و حمله به یکی از انها برابر با حمله به همه انهاست. با همین فرهنگ بود که توانستند غولهایی مانند استالین و هیتلر و ماٰ‌ٰٰوو و استالین و جنایتکارانی مانند صدام و قذافی و داعش و ملا عمر را به ان دنیا بفرستند. همین الان خود پشتونها یا عربها جرات نمی کنند در کوچه پس کوچه های قندهار و جلال اباد و بغداد و موصل و.... حضور یابند ولی سربازان کشاورز زاده امریکایی براحتی حضور یافتند و حسابشون را با انها تسویه کردند. به هر حال پوتین فریب چند تا تحلیلگری را خورد که به او گفتند همین که شما ارتش را بفرستید اروپا و امریکا جا می زنند. اگر اوباما در برابر پوتین جا زد ضعف شخصیتی او بود که همه متوجه شده بودند که کشاورز نبوده و فقط می خواهد هشت سال ریس جمهور باشد. امریکاییها محافظه کار هستند چون نمی خواهند خیلی هزینه بدهند. ولی جاییکه لازم باشد هزینه بدهند از دادن میلون کشته و تریلیارد هزینه کوتاهی نخواهند کرد. شک دارید از صدام و قذافی و بن لادن و حالا هم از خود پوتین بپرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
کشاورز خیار کیلو چنده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
انریکایی ها و روسی ها همدیگرو خوب میشناسن تو نگران نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
خیلی به خودت فشار نیار چنار بایدنگی بالاخره یکی پیروز میشه و جنگ تموم میشه
قرص فشار یادت نره
بعضی دوستان همش طرفدار روسیه و آمریکا هستند کاش کمی بنفع ایران خودمان هم بودند آقای کانادایی همین همسایه جنوبی شما باعث مشکلات فعلی ایران است با کاری که در گوادلوپ کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
چه عجب یه حرف منطقی زدی، جنگ پوتین الان به نفع اقتصاد ایرانه
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
بله در گوادلوپ تصمیم گرفته شد که شاه ایران دیگه از حمایت غربی ها و قدرتهای بزرگ برخوردار نباشد و حتی در
پشت پرده به جایگزینی او کمک کنند . چرا ؟ چون سیطره بر انرژی و درآمد سرشار خاورمیانه بدون تعامل و همکاری با قدرت ها برایشان قابل قبول نیست. شما یه حساب سرانگشتی کن ببین بعد از سقوط شاه و جنگ هشت ساله چه حجم عظیمی از ثروت از خاور میانه به کشور های صنعتی برگشت ؟؟اهرچه برای نفت پول داده بودند پس گرفتند
مگر اوکراین چه ظلمی در حق آمریکا کرده است که می خواهند این کشور را به نابودی کامل بکشانند پرتاب ۴۰۸ بمب خوشه ای توسط راکت انداز جدیدی که آمریکا می خواهد به اوکراین بدهد مرز دو کشور روسیه - اوکراین را منبع بمب های خوشه ای عمل نکرده می کند با سیاست های جنگ افروزانه شان بیش از نیمی از مردم اوکراین را کشتند یا آواره کردند بس نبود که بمب های خوشه ای عمل نکرده شان این بار باید جان انسان های بی گناه بسیاری را تا سال ها پس از پایان جنگ بگیرد و گلوله های اورانیومی ضعیف شده به کار رفته در جنگ دشت های حاصلخیز اوکراین را به زمین های غیر قابل استفاده تبدیل کند آیا اگر جنگ روسیه با یکی از اعضای اروپایی ناتو شکل گرفته بود هم همین طور ضد حقوق بشری تصمیم می گرفتند و عمل می کردند؟ مگر مردم اوکراین با مردم کشورهای اروپایی فرق دارند که هیچ حقوقی برای آنها قائل نیستند و با تصمیمات نابخردانه این گونه کشور اوکراین را به نابودی کشانده اند؟ آیا آمریکا برای دستیابی به منافع ناتو باید به هر کار ضد حقوق بشری در اوکراین دست بزند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
هر سرباز اوکراینی اگر بمیره ۲۰ میلیارد تومن به خانوادش میدن و حقوق سربازاشون هم زیر ۳۰۰۰ دلار نیست خانواده هاشون هم که هر کجا اراده کنن میرن انواع کمکها و حق و حقوق و مسکن رایگان تا پایان جنگ بهشون میدن نه ویزا نیاز دارن نه چیزی حتی بلیطشون هم رایگانه، شما نگران وضعیت خودت باش اونها وضعشون از من و شما بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
قشنگ بود به شرطی که به جای امریکا می نوشتی روسیه .روسیه حمله کرده به اوکراین نه امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
۰۸:۱۶
خوب اگه اینقدر خوبه تو هم برو براشون بجنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
۰۸:۱۶
مثل این میمونه که یکی یه سوزن بهت فرو کنه بعد چک بزنی تو صورتش اون بگه تو اول شروع کردی
اوکراین اول به روسی های شرق خودش حمله کرد وپیمان نپیوستن به ناتو رو هم داشت نقض میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
ناشناس ۸:۱۶
یعنی می خواهی بگویی آمریکا و متحدان غربی شان جان سربازان آوکراین را با دلار معامله کرده اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
طفلک صدام حقش خورده شد شماها تا حالا کجا بودید ازونم جانبداری کنید اگه طرف حق نیستی ساکت شو بهتره
وقتی یک دلقک را بکنند رٸیس جمهور بهتر از این هم نمی شود؟اکراین را به نابودی کشاند اگر بی طرف می ماند الان مردم اکراین داشتن در صلح زندگی می کردند،و حالا می خواهند دنیا رابهم بریزند؟اینجا امریکا است که فقط سود میبرد.
فرضا موشکی اگر بخواد بیاد از اوکراین به ایران باید از کشورهای ثالث بگذره و خیلی بعیده اوکراین چنین کاری بکنه چون ایران یک کشور کوهستانیه و بسیاری از تاسیسات در بین این کوهها یا عمق زمین هست چون ایران خودشو قبلا برای حمله امریکا و اسرائیل آماده کرده ولی اوکراین به دو شکل میتونه به ایران آسیب بزنه یکی پیگیری حقوقی مسئله که احتمالا هم برنده میشه همونطور که حکم جلب پوتین رو گرفت و میتونه خسارات سنگینی از ایران بگیره و مورد دوم خرابکاری با کمک اسرائیل هست به هر حال ما هزینه مشارکت با روسیه رو خواهیم پرداخت فقط زمان نشون میده که به چه شکل خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
کدام هزینه؟
این شو رسانه های غربی است که با هنرپیشه شان زلنسکی بر علیه ایران جو سیاسی به راه بیاندازند تا به تعهد خود مبنی بر
۱۸ قرارداد ۲۲۳۱ شورای امنیت که تحریم های موشکی ایران باید اکتبر ۲۰۲۳ لغو شود، پایبند نباشند فکر می کنند مردم دنیا هم ساده هستند و گول این عوام فریبی شان را می خورند، زهی خیال باطل. همه دنیا می داند که زلنسکی خام وعده های پوچ آمریکا برای پیوستن کشورش در ناتو شد و اوکراین را این گونه نابود کرد. تمام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
پیگیری حقوقی مسئله!!!!!!!!!
ایران با روسیه پیمان نظامی دارد، قرارداد فروش پهپاد هم به قبل از جنگ مسکو - کیف برمی گردد ضمن این که با شروع جنگ مقامات ایران و چین بارها به حل مناقشه از طریق گفتگوهای دیپلماتیک تاکید کردند ولی این آمریکا و انگلیس و فرانسه بودند که با تجهیز اوکراین به تجهیزات نظامی مانع از مذاکرات صلح شدند و زلنسکی هم در تله آمریکا و متحدان غربی اش افتاد و اوکراین را ویران کرد، حال این آمریکایی ها با جنگ در خاک اوکراین چقدر به هدف نهایی شان که تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روسیه بوده، دست یافته اند معلوم نیست. زلنسکی هم بهتر است به جای متهم کردن ایران، لهستان و دانمارک و ... به واقعیت تاریخ نگاه کند که این حرف های صد من یک غازی دیگر هیچ فایده ای ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
اونای که حرف از حقوق میزندد یادشون باشه که امریک غرامت کشته شدگاه یازده سپتامبر را از ایران گرفت نه عربستان منتظر دادگاه لاهه باشید
در جنگ جهانی دوم با اعلام بی طرفی ولی انتخاب طرف اشتباه (آلمان) باعث اشغال ایران و خسارات زیادی به ما شد.اکنون لازم است سیاست‌ها با دقت بسیار زیادی سنجیده و اجرا شود.
زلنسکی در تله سیاسی آمریکا و غرب قرار گرفت و این گونه کشور اوکراین را به فنا داد چه ربطی به ایران دارد؟ این آدم یک جو عقل سیاسی ندارد که چنین مسائل پیش پا افتاده ای را مطرح می کند، روسیه بزرگترین قدرت اتمی دنیا است و بدون کمک ایران هم می تواند کل اوکراین را شخم بزند ضمن این که این عامل غربی باید بداند که ایران قرارداد نظامی با روسیه دارد و قرار داد فروش پهپادهای ایرانی طبق گفته مقامات کشور ما به قبل از جنگ روسیه - کیف برمی گردد کشور ایران از کجا می دانست که این هنر پیشه غرب اینگونه نابخردانه کشورش را درگیر جنگ روسیه با ناتو می کند.
زلنسکی رویای ناتویی شدن داشت و کشورش را ویران کرد و حال به دنبال بهانه های بی خود است وقتی سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه می گوید اوکراین پل ارتباطی روسیه با اروپا است و به عضویت ناتو در نخواهد آمد و در ویلنیوس لیتوانی هم اعضای ناتو به درخواستت مبنی بر عضویت ناتو رای ندادند به دنبال چه هستی؟
بچه که نیستی که بخواهی به دنبال پیدا کردن مقصر باشی یک روز ایران را مقصر می دانی، یک روز لهستان را مقصر می دانی و ... مرد باش بگو اشتباه کردم از ریاست جمهوری استعفا بده و این قدر برای مردم کشورت و سایر کشورهای دنیا مشکل ایجاد نکن. ضمنا همین رژیم اسرائیل که دمب روباهش شده ای نه تنها مبادلات تجاری اش را با روسیه قطع نکرده بلکه دو برابر کرده.
در حد و اندازه ای نبودی که با روسیه درگیر شوی حالا هم که جنگ را باختی ای به دنبال مقصر نگرد که تنها سیاست اشتباه خودت بود که اوکراین را به فنا داد. ایران و چین و هند و برزیل بارها توصیه به حل مناقشه از طریق مذاکرات دیپلماتیک کردند ولی آمریکا و تروئیکا نه تنها توجه نکردند بلکه با ارسال تجهیزات نظامی گسترده جنگ را طولانی و اسباب ویرانی بیشتر کشورت شدند که صد البته اگر خودت مستقل تصمیم می گرفتی این گونه کشورت ویران نمی شد تو دیگر مهره سوخته غرب هستی باید با مقاماتت خداحافظی کنی آدم پر رو به فکر حمله به ایران هم هست برو اول گندی را که در کشور خودت ببار آوردی درست کن بعد برای ایران و لهستان و دانمارک و ..‌. شاخ و شانه بکش.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
فعلا که روسها با کمک ایران در حال دفاع کردن هستند نه شخم زدن
خوشبختانه غرب مصمم به نابودی و تجزیه روسیه است ولی بهای آنرا مردم مظلوم اکراین میپردازند ....
برنده واقعی آمریکاست
و احمق واقعی روسیه است که جان صدها هزار نفر را گرفته و در آخر تجزیه خواهد شد
اوکراین که با سیاست های اشتباه زلنسکی هنرپیشه آمریکا و غرب نابود شد آلمان کار درستی می کند که موشک های تاروس به زلنسکی نمی دهد چون این آدم با این ابزار الات نظامی فقط مردم کشورش را به کشتن می دهد و ممکن است باعث گسترده تر شدن جنگ و درگیری کشورهای بیشتری در جنگ شود ولی بایدن با دادن موشک دوربرد اتکمز، بمب خوشه ای ممنوعه، مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده، خون آشام و تانک ابرامز و ... دارد اشتباه می کند و با این سیاست اشتباه جهان را به سمت جنگ جهانی با چاشنی اتمی می برد و اگر این طور شود مردم بی گناه کل دنیا باید تاوان سیاست های اشتباه سردمداران کاخ سفید را بدهند.
بایدن ۹۰ ساله آیا نمی داند که این اقدامات ممکن است سبب تحریک مقامات کرملین و استفاده از بمب اتم در یکی از کشورهای اروپایی با احتمال زیاد لهستان شود که اگر این گونه شود باید ناتو وارد عمل شود و اگر ناتو وارد عمل شد آن گاه چین و سایر متحدان روسیه هم ساکت نخواهند نشست و چنان آشوبی در دنیا ایجاد می شود که به قول مدودف بسیار بدتر از جنگ جهانی دوم خواهد بود.
یک دوستی همش پوتینی پوتینی میکنه پس گوادلوپ چی ها چی
روسوفیلها حالا باز هزارتا آسمون ریسمون می‌کنند واسه بی خرد بدونشون. این پسر سایبری که تو عراق نشسته هم میاد حالا زیر کامنتتها از توهمش مینویسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
مهم اینه که امریکوفیل ها خودشونم به بی خردی و ظالم بودنشون اعتقاد دارن
آخرش معلوم میشه کی توهم زده
زلنسکی باید بداند؛
اولا) این آمریکا و تروئیکا بودند که آتش جنگ افروزی را با اقدامات تحریک آمیز در مرزهای روسیه شعله ور کردند.
ثانیا) به جای گفتگوهای دیپلماتیک با ارسال تجهیزات نظامی گسترده مانع از مذاکرات صلح و فرسایشی شدن جنگ شدند و اوکراین این گونه نابود شد.
البته خود زلنسکی قبلا هنرپیشه بوده و به نظر می رسد دنیای سیاست را با سینمای هالوودی اشتباه گرفت و در ابتدا فکر می کرد که اگر اوکراین در برابر روسیه به موفقیت برسد همه می گویند زنده باد زلنسکی قهرمان، آمریکا و انگلیس هم از این شخصیت فیلمیک که از دنیای سیاست هیچ نمی دانست سوء استفاده کردند و اوکراین ویران شد حالا این شخص مانده و یک کشور ویران شده با کلی انسان بی گناه کشته شده و برای فرار از وجدان درونش دنبال مقصر می گردد یک روز ایران را مقصر می داند روز بعد لهستان را متهم می کند و روز بعدتر دانمارک و نمی داند که مقصر اصلی خودش است و بس و این چنین مسائلی که مطرح می کند همگی فرافکنی برای فرار از اشتباهات خود است.
۴۳ میلیارد دلار کمک نظامی آمریکا که معادل ۵ درصد کل بودجه نظامی این کشور است اوکراین را نابود کرد تازه به نقل از منابع خود آمریکایی ها تمام این تجهیزاتی هم که تاکنون داده اند همه فرسوده و به درد جنگ با روسیه نمی خورد و آمریکایی خودشان می گویند که آمریکا تعهدی در برابر اوکراین برای درگیر شدن با روسیه ندارد تنها این تجهیزات فرسوده را که به درد جنگ با روسیه نمی خورد در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند تا با جنگی فرسایشی قدرت نظامی - اقتصادی روسیه را مهار کرده باشند و تاوانش هم مردم اوکراین با بی درایتی زلنسکی دادند.
مقامات لهستان درست می گفتند که اوکراین غرق شده است و بسیار خطرناک است چون به هر چیزی چنگ می زند و ممکن است بقیه را هم با خود غرق کند.
مگه فتوشاپ نبود؟ چطوری میخواهید به فتوشاپ حمله کنید؟ اون زمانی به تحریم های ایران رای مثبت میدادی باید فکر انتقام ایران هم میبودی
پیشنهاد خوبی است تا سپاه امتحان خود را در این دفاع از خود و ایران نشان دهد.
الکی الکی اوکراین تبدیل به دشمن خونی ایران شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
بوسیله زپرتسکی توسط انریکا
فروش اسلحه و به هرشکل تحویل آن به اوکراین جهت دفع تجاوز شروری به نام پوتین جای تشکر دارد و اگر پوتین بخواهد شرارتی علیه اعضای ناتو انجام دهد شاید در جهت خواست غرب باشد و تحویل سلاح های پیشرفته به اکراین رضایت جامعه آمریکا را هموار سازد شکست پوتین و دی‌کتاتورهای جهان آرزوی ما است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
متاسفانه آرزو به دل خواهی ماند
حالا حالاها ما مردم بدبخت ایران تاوان همکاری با روسیه رو باید بدیم.تازه اولشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
همه چیز این جنگ به نفع ایرانه به قیمت نقت و فروش نفت ایران نگاه بنداز
راستکی اگه میخواد زودتر به پایان خط برسه حتما به ایران حمله کنه که زودتر کلکش کنده میشه و جنگ پایان میابد
چرا روسیه دست از تجاوز بر نمی دارد تا جنگ تمام شود
و چرا ایران به متجاوز کمک می کند
منم جای زلنسکی بودم همین کار را می کردم با شدت بیشتری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
توهم مثل زپرتسکی نابود میشدی
آنها که از روسیه دفاع می کنند نه سواد تاریخی دارند نه چیزی از منافع ملی می فهمند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
اتفاقا تو از منافع ملی هیچی نمیفهمی فعلا ایران جز فروش نفت کار دیگه ای بلد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
اصولگراها و طرفدارانشان هر چه داتشته باشند دو چیز را حتما ندارند هوش بالا و سواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
اگر فروش نفت زیاد شده در آمد آن کجاست فروش نفت با تخفیف بالا هیچ ارزشی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
تو میفهمی که یا حقوق به دلار میگیری یا مفت میخوری قیمت مواد غذایی اجاره خانه ها را ببین منافع ملی مال جیب شماهاست نه اکثریت مردم
متاسفانه منافع ملی ما دارد فدای منافع پوتین میشود و این لطمه زیادی به اعتبار کشورمان در اروپا زده است باشد که امام صادقی ها به خود بیایند و چاره ای بیاندیشند
درخواست زلنسکی، وطن فروشان آواره از وطن، برخی از غربگدایان بی وطن و... از اروپا و ناتو و آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران
اتحاد متجاوزان نا مبارک باد!!
غربزدگی آفتی است که قریب به دو قرن کشور ما را درگیر خود ساخته است. معمولاً غربزدگی و تحقیر خود در برابر تمدن مدرن غرب به بهانه‌های مختلفی نظیر پیشرفت، آزادی، دموکراسی، علم و... شکل می‌گیرد اما در نتیجه اصالت و هویت ملی ما را به چالش خواهد کشید
روس متجاوز اگر دست از تجاوز خود بردارد وبه قوانین بین‌المللی احترام بگذارد جنگ تمام خواهد شد ومردم بی گناه کشته نخواهدشد مرگ بر متجاوز وحامیانش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست