بازدید 2462

ضربه گرمایش جهانی بر تولید ناخالص داخلی استرالیا

خزانه‌دار استرالیا اعلام کرد که گرمایش جهانی بر عملکرد و تولید ناخالص داخلی استرالیا ضربه خواهد زد.
کد خبر: ۱۱۹۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 27 September 2023

خزانه‌دار استرالیا اعلام کرد که گرمایش جهانی بر عملکرد و تولید ناخالص داخلی استرالیا ضربه خواهد زد.

به گزارش  تابناک اقتصادی، جیم چالمرز، خزانه‌دار استرالیا اظهار کرد که بازده محصولات استرالیا تا سال ۲۰۶۳ می‌تواند ۴ درصد کمتر از سطح فعلی باشد و تولید اقتصادی این کشور را ۱.۸ میلیارد دلار استرالیا (۱.۲ میلیارد دلار) در سال کاهش دهد، مگر اینکه اقدامی برای کاهش تأثیر تغییرات آب وهوایی انجام شود. گرم شدن کره زمین منجر به هوای گرمتر و شدیدتر در استرالیا، یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان شده است.

پس از بارندگی های سیل آسا در سال ۲۰۲۲، دمای بی‌سابقه و شرایط خشک در سال جاری، برداشت گندم پیش‌بینی شده در استرالیا را به شدت کاهش داده است.

چالمرز در یک کنفرانس کشاورزی گفت: آخرین تحلیل وزارت خزانه‌داری نشان می‌دهد که بلایا و گرم‌شدن آب وهوا اثرات بزرگ و اقتصادی گسترده‌ای دارند.

بر اساس گزارش رویترز، چالمرز گفت که آتش‌سوزی‌های جنگلی در سال ۲۰۱۹ و سیل‌های سال ۲۰۲۲ هر کدام حدود ۱.۵ میلیارد دلار استرالیا به اقتصاد استرالیا خسارت وارد کرده و دولت استرالیا در برنامه‌های کربن‌زدایی، مقاومت در برابر خشکسالی و بازیابی بلایای طبیعی سرمایه‌گذاری کرده است.

او افزود: هزینه ۳۳۵ میلیون دلاری برای بازیابی بلایای طبیعی در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به حدود ۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ تبدیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست