بازدید 2418

مجامع عمومی «حزب ندا» و «جمهوریت» تایید شد

گزارش مجامع عمومی حزب ندای ایرانیان و حزب جمهوریت ایران اسلامی در ششمین نشست کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی تایید شد.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ 26 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، عبدالله مرادی امروز سه شنبه درباره مصوبات نشست کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروههای سیاسی گفت: در جلسه ششم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گزارش برگزاری مجامع عمومی این دو حزب بررسی شد و به تایید کمیسیون رسید.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی افزود: دستور کار دیگر نشست امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، بررسی و رسیدگی به تقاضای تاسیس «جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی» بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته و با اصلاحاتی در نام این جمعیت، به تصویب رسید.

مرادی در عین حال تاکید کرد که برای شروع فعالیت، به این جمعیت ۶ ماه فرصت داده شد تا ضمن راه اندازی شعب خود، اقدام به تشکیل مجمع عمومی کند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، با اشاره به اینکه یکی از وظایف کمیسیون این است که تلاش شود شعب استانی احزاب در سطح کشور راه اندازی شود، اضافه کرد: در جلسه امروز تشکیل شعب استانی "حزب نسل نو" در استان البرز، "کانون دانشگاهیان ایران اسلامی" در خراسان شمالی، "حزب احیاگران تمدن ایرانی، اسلامی" و نیز "جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی" در آذربایجان غربی به تصویب کمیسیون رسید.

وی با اشاره به بررسی درخواست های انجمن های اقلیت های دینی، گفت: در نشست ششم کمیسیون ماده احزاب در روز سه شنبه، گزارش مجمع عمومی انجمن کلیمیان ایران نیز به بحث و بررسی گذاشته شد و با تغییرات و اصلاحاتی مورد تایید قرار گرفت.

مرادی درخصوص تلاش برای تسهیل امور احزاب، ضمن تاکید بر عزم وزارت کشور برای فراهم کردن زمینه های لازم جهت برگزاری مجامع عمومی احزاب، گفت: احزاب می توانند از زیرساخت های الکترونیک و سامانه های مجازی وزارت کشور، برای برگزاری مجامع عمومی خود با صرفه جویی در هزینه و وقت، بهره برداری کنند.

جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، با حضور نمایندگان دولت (معاون سیاسی وزارت کشور)، نماینده رئیس قوه قضاییه، نماینده دادستان کل کشور، دو نماینده مجلس شورای اسلامی و نیز دو نفر از دبیران کل احزاب سیاسی کشور برگزار می شود.

در حال حاضر در جمهوری اسلامی ایران ۱۳۷ حزب قانونی فعالیت دارند که ملاک قانونی بودن آنان این است که با قانون جدید فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مصوب ۱۳۹۵ خود را تطبیق داده اند.

از این ۱۳۷ حزب قانونی ۹۵ حزب در سطح ملی فعالیت می‌کنند و ۴۲ حزب نیز مجوز فعالیت‌های استانی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی