بازدید 11785

تکلیف قیمت بنزین برای پنج سال آینده روشن شد

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند این مدیران بانکی بازخواست می‌شوند، ۲۰۰ هزار خانه خالی به بازار مسکن عرضه شد، پیشنهاد همتی برای کاهش حجم پایه پولی، زیان ناخالص باشگاه استقلال از ۵۳ میلیارد به رقم ۴۹۰ میلیارد تومان رسید و واردات خودرو در برابر صادرات پسته فعلا منتفی است را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۹۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ 25 September 2023

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان را ارائه می‌کند. پیمانه‌ای شامل تغییرات بیست و چهار ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز دوشنبه شورای‌عالی مسکن، گفت‌: متاسفانه عملکرد برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات قابل قبول نیست، برخی بانک‌ها به جای پرداخت تسهیلات مسکن به مسکن‌سازی روی آورده و فعالیت اقتصادی خود را جزو آمار تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن ارائه کرده‌اند. رئیسی در همین راستا دستور داد ظرف 2 هفته جلسه‌ای با حضور وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار شود تا اولا آمارهای ارائه شده در خصوص تعداد متقاضیان معرفی شده به بانک‌ها، تعداد قراردادهای منعقد شده و میزان تسهیلات پرداختی را بررسی و نتیجه نهایی را در جلسه آتی شورا گزارش دهند و ثانیا پیشنهادهای مختلف مطرح شده در این جلسه در خصوص راهکارهای تسریع در تامین تسهیلات بانکی ساخت مسکن از جمله خط اعتباری ویژه بانک مسکن را بررسی و اعلام نظر نمایند. همچنین بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شد هیئت ویژه‌ای متشکل از وزرای راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی عملکرد بانک‌ها را از حیث پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بررسی و ضمن بررسی عملکرد مدیران، از آن دسته از مدیرانی که به وظایف قانونی خود عمل کرده‌اند، تقدیر شده و آنهایی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، مورد بازخواست قرار گیرند.

۲۰۰ هزار خانه خالی به بازار مسکن عرضه شد

بذرپاش گفت: تمامی تلاش ما این است تا از طریق ابزارها و مکانیزم‌های متعدد، بخش مسکن را ساماندهی و قیمت را کنترل کنیم که یکی از آن ابزار مالیات بر خانه‌های خالی است. هم اکنون بیش از ۸۰ هزار پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی در دست بررسی قرار دارد. با همین مکانیزم تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی خالی به بازار مسکن عرضه شده است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره در صورت تصویب و ابلاغ این امکان را فراهم می‌کند تا میزان اجاره در استان‌ها تعیین و اجرا شود.

پیشنهاد همتی برای کاهش حجم پایه پولی

همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در فضای مجازی نوشت: "آنهایی که از نشر ِپول بی پشتوانه در سال ۹۸ می گفتند امروز پشتوانه آن پولها در کره را در اختیار دارند بانک مرکزی این ارزها را با دلار نیمایی۱۲-۱۱ هزار تومانی از دولت خرید و ریال داد. اگر دولت مابه التفاوت را برندارد، بانک مرکزی می تواند با فروش آن تا ۴ برابر ۹۸، از ‎پایه پولی کم کند."

زیان ناخالص باشگاه استقلال از 53 میلیارد به رقم 490 میلیارد تومان رسید

باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران در گزارش صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به 31 تیرماه 1402 به صورت حسابرسی نشده این باشگاه که در کدال منتشر شده، اعلام کرده است که زیان ناخالص 53 میلیارد تومانی سال 1401 به رقم 490 میلیارد تومان افزایش یافته است. این در حالی است که درآمد عملیاتی این باشگاه برای سال 1401 رقم 199 میلیارد تومانی بوده که با افت بیش از 70 درصدی به رقم 56 میلیارد تومان برای سال 1402 رسیده است. /فارس

قیمت بیت کوین پایین آمد

در معاملات 24 ساعت گذشته بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت کوین 1.88 درصد پایین آمد و تا از دست دادن کانال 26 هزار دلاری فقط 85 دلار فاصله دارد. در حال حاضر هر بیت کوین 26 هزار و 85 دلار در حال معامله است که نسبت به هفته گذشته بیش از 3 درصد افت کرده است. با این حساب ارزش کل بازار این ارز مجازی 508 میلیارد دلار شده و تعداد کل بیت‌کوین‌های استخراج شده در جهان هم از 19 میلیون و 495 هزار عدد گذشته است. قیمت اتریوم هم در معاملات امروز بیش از 1.2 درصد عقب نشست و به 1574 دلار رسید. قیمت ریپل هم 3 درصد ریخت و هم اکنون 49 سنت خرید و فروش می‌شود.

نوسان اندک دلار در بازار آزاد و مرکز مبادله

در معاملات امروز، بهای دلار در بازار غیررسمی ارز با نوسان اندک در محدوده 49300 تومان بود و نرخ دلار در مرکز مبادله ایران نیز 41185 تومان تعیین شد.

افت اندک سکه در بازار تهران

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و سکه تهران، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افت 50 هزار تومانی به رقم 27 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

عاملی که مانع از صعود قیمت جهانی طلا شد

قیمت طلا امروز، دوشنبه پس از افزایش محدود ۰.۱ درصدی در هفته گذشته کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران هشدار مقامات فدرال رزرو ایالات‌متحده در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره را در آستانه تعیین نرخ تورم مصرف‌کننده در اواخر این هفته ارزیابی کردند. بهای هر اونس طلا با کاهش به ۱۹۲۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با کاهش به ۱۹۲۳ دلار و ۸۰ سنت رسید. دلار در نزدیکی بالاترین حد خود در بیش از ۶ ماه گذشته در نوسان بود، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری نزدیک به اوج خود در ۱۶ سال گذشته بود.

تولید فولاد ایران افزایش یافت

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه آگوست ۲۰۲۳، هشتمین ماه سال جاری میلادی برابر با مرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۴.۱ درصدی به ۱.۶ میلیون تن رسیده است. تولید فولاد ایران در ماه جولای (ماه پیش از آن) نیز ۱.۵ درصد کاهش یافته و به ۲ میلیون تن رسیده بود. با این حال، تولید فولاد ایران در ۸ ماه نخست امسال به ۱۹.۷ میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱.۱ درصدی داشته است. ترکیه که در ماه آوریل به جایگاه دهم و در ماه می جایگاه هشتم را از آن خود کرده بود در این ماه به جایگاه قبلی خود یعنی هفتم بازگشته است.

روایت معاون رئیس جمهور از یک «گزارش امید آفرین» 

داود منظور در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی نوشت: آمار رشد اقتصادی در فصل بهار و گزارش عملکرد صنایع بزرگ بورسی در فصل تابستان حاکی از گام بلند کشور در تحقق شعار سال دارد. وی افزود: یقینا با تلاش های مجاهدانه کلیه فعالان اقتصادی شاهد تداوم رشد اقتصادی بالا در نیمه دوم سال و خلق حماسه اقتصادی در سال مهار تورم و رشد تولید خواهیم بود. رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره گزارش مرکز آمار از حساب های ملی فصلی بهار ۱۴۰۲، از آن با عنوان «گزارش امید آفرین» نام برد و با اعلام آمارها، تاکید کرد: رشد محصول ناخالص داخلی ۷.۹ درصد، رشد اقتصادی بدون نفت ۶.۱ درصد، رشد ارزش افزوده گروه خدمات ۹.۳ درصد، رشد ارزش افزوده صنایع و معادن ۷.۳ درصد و رشد ارزش افزوده گروه کشاورزی ۴.۳- درصد شده است. در گروه صنایع و معدن، رشته فعالیت های استخراج نفت و گاز با رشد ۱۹.۸ درصد، ساختمان با رشد ۴.۷ درصد و صنعت با رشد ۶.۳ درصد در صدر قرار دارند. در گروه خدمات، واسطه گری های مالی با رشد ۴۲.۷ درصد و حمل و نقل و انبارداری و ارتباطات با رشد ۹ درصد پیشتاز هستند. معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به نرخ رشد محصول ناخالص داخلی به تفکیک اجزاء هزینه، اعلام کرد که مصرف نهایی بخش خصوصی ۷.۱ درصد، مصرف نهایی دولت ۱۶.۷ درصد، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۹.۷ درصد و صادرات کالا و خدمات ۲۸.۳ درصد رشد داشته است.

واردات خودرو در برابر صادرات پسته فعلا منتفی است

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه هیچگونه جلسه‌ای در دولت با حضور معاون اول رئیس جمهوری درباره تخصیص ارز کشاورزی به واردات خودرو تشکیل نشده است، گفت: معاون اول رئیس جمهوری صرفا دستور بررسی چالش‌های صادرات خشکبار و رسیدگی به دغدغه کشاورزان در این حوزه را داده است و جلسه‌ای مرتبط با واردات خودرو و مسائل ارزی در حضور ایشان تشکیل نشده است. وی همچنین افزود: یکی از چالش‌های اصلی صادرات خشکبار بحث برگشت ارز حاصل از صادرات بوده که به مدت یکسال توسط سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی در حال بررسی و پیگیری است. پیمان‌پاک اضافه کرد: در این بین روش‌های مختلف از جمله تهاتر  در چندین جلسه در بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد پیگیری شده، اما هنوز به مرحله تصویب و ابلاغ نرسیده است. /ایسنا

تکلیف قیمت بنزین برای پنج سال آینده روشن شد

محسن زنگنه، نماینده تربت حیدریه در مجلس و سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفتگو با دنیای اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف نرخ بنزین در طی اجرای برنامه هفتم چگونه است اظهار داشت: "در مورد نرخ بنزین آزاد در برنامه هفتم صحبتی نکردیم. در ماده ۳۱ برنامه هفتم توسعه آوردیم که «دولت مجاز است در راستای عدالت در توزیع درآمد، مبارزه با قاچاق، بهینه‌سازی مصرف انرژی بر اساس آیین‌نامه اجرایی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد اقدامات لازم را برای بهره‌مندی مساوی ایرانیان ساکن در کشور بر اساس سرپرست خانوارها از یارانه حامل‌های انرژی با امکان مبادله سهمیه بین تمام ذی‌نفعان به عمل آورد» یعنی به دولت اجازه دادیم که به‌جای اینکه بنزین را به خودرو بدهد این امکان را داشته باشد تا این سهمیه را به سرپرست خانوار یا به افراد واریز کند و این سهمیه بین ذی‌نفعان قابل مبادله هم باشد تا افرادی که این سهمیه را دارند، اما نمی‌خواهند استفاده کنند بتوانند آن را به دیگران بدهند. در این ماده همچنین آمده که قیمت یارانه‌ای سهمیه بنزین در طول برنامه تغییر نخواهد کرد. دولت مجاز است که سهم افراد یا خودرو را کم کند و آن را ۳۰ لیتر یا ۶۰ لیتر در ماه کند و این اختیار را به دولت دادیم. اما از سوی دیگر نرخ بنزینی که به صورت سهمیه‌ای می‌دهد در طول برنامه تغییر نکند. اما غیر از بنزین یارانه‌ای اینکه قیمت بنزین آزاد تغییر کند یا خیر؛ این اختیار را به دولت دادیم تا دولت در این خصوص تصمیم‌گیری کند."

سقوط آزاد قیمت تارا

قیمت خودوهای پرفروش داخلی امروز با نوسان جزیی به روز شده است. با این حال بررسی تغییرات قیمت خودرو نشان می‌دهد که محصولات پرفروش ایران خودرو ریزش سنگینی را ثبت کردند. قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱، ۷۴۰ میلیون تومان است که نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۷۶۵ تومان قیمت خورده است که ۱۵ میلیون ارزان شده است نسبت به دو روز گذشته ارزان شده است و طی ۳۲ روز حوالی ۴۵ میلیون ارزان شده است. قیمت تارا دنده ای ۱۴۰۲ هم به ۶۶۰میلیون تومان رسیده است که نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است و طی سه ماه گذشته ۱۴۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت هر بشکه نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر دورنمای عرضه محدودتر در پی ممنوعیت موقتی صادرات سوخت روسیه، افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت با ۳۲ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۳ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه با سه سنت کاهش، بسته شده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۰ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. تونی ساکامور، تحلیلگر شرکت «آی جی مارکتس» در این باره اظهار کرد: قیمت نفت خام هفته را با صعود آغاز کرد زیرا بازار همچنان در حال هضم ممنوعیت موقتی روسیه برای صادرات دیزل و بنزین است که باعث محدودتر شدن عرضه در بازار می‌شود و موضع بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره را جبران می‌کند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
پنج سال؟؟؟؟؟؟/ خخخخخ مطمئنید؟
برای اشتراک گذاری اخبار در اپلیکیشن های ایرانی اقدامی نکرده اید!!!!؟؟؟
این نماینده معلوم الحال شهرستان تربت حیدریه با واهمه اینطور اعلام می کند که اگر قیمت بنزین و نحوه توزیع یارانه تغییر کرد تقصیر ما نیست ما فقط به دولت مجوز داده ایم در خصوص قیمت بنزین و یارانه انرژی هر گزینه ای را دولت خواست انجام دهد و اگر دولت انجام دهد آقای زنگه مقصر نیست . معلوم نیست ایشان وکیل مردمند یا وکیل دولت . مثلا دکترای اقتصاد دارند و بحتمل مورد تایید جبهه پایداری است. اصلا این دکتر اقتصاد درک مفهوم چسبندگی قیمت و تورم را آموخته است؟ و اینکه اثر افزایش قیمت بنزین روی زندگی همه مردم تاثیر بد و مستقیمی دارد را می داند و اگر می داند چرا چنین مجوزی را داده اند؟ چرا مخالفت نکرده است؟تربت حیدریه منطقه محروم و مردمش کشاورزند ایا ایشان به فکر مردمی که به وی رای داده اند بوده است؟بعضی ها به طاهر انقلابی هستند !!!
مثل یارانه ها که مردم رو له کردید بنزین رو هم هدفمند کنید منظورتون از هدف جیب مردمه
همتی درست گفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
این قسمتش درسته: نشر ِپول بی پشتوانه در سال ۹۸
25 میلیون افغانی ایران را اشغال کردند.
یعنی هیچ کس مسؤل نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
پروژه جدیدتونه گیر دادید به افغانی ها؟
کشاورز عزیز
کاشت هندوانه ضرر محض است
هم برای شما
هم برای دولت
هم برای ملت
آمارهای اعلامی اقتصادی ، با واقعیت جامعه آنقدر مغایرت دارد که گویی آمار اقتصادی کشوری دیگر اعلام می‌شود.
چرا مسئولین ، مردم را تا این حد ..... می دانند ؟؟؟؟
قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره در صورت تصویب و ابلاغ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شرم آوره !!!!!! هنوز انجام نشده و انگار نه انگار که مستاجرین خورد شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
هر بلای سر مردم ایران بیادش حقشون هستش از جمله خودم چون خودم انتخاب کردم تو ظلم و ستم زندگی کنم
امروز قانونی که یک ماه روی آن کار کردید با قاطعیت تصویب می کنید و فردا لغو می کنید آنوقت صحبت از تصمیم ۵ ساله می کنید
نهادهای تصمیم گیری ما بر عکس عمل می کنند اول تصویب می کنند بعد آزمایش و فکر می کنند
اما در کشورهای نرمال اول فکر می کنند آزمایش می کنند و بعد تصمیم می گیرند
همسر من نگران کنکور فرزندمان بود و می گفت این قانون معدل دبیرستان مشکل ساز و مجلس تصمیم قطعی گرفته است
به او گفتم نگران نباش جریان قدرت و رانت چنین اجازه ای به مجلس نمی دهد ضمن اینکه این طرح بدون تفکر و ناپخته است و بزودی لغو می شود و کسی که نتواند کنکور را کنترل کند نمی تواند تمام مدارس را برای معدل کنترل کند و خوشبختانه لغو شد
در مورد حجاب هم همین را گفت در مورد فیلترینگ و شبکه اجتماعی هم چنین چیزی گفت و من فقط می گفتم که نگران نباش مجلس کشور راه بسیار برای پخته شدن دارد
تکلیف قیمت بنزین برای پنج سال آینده روشن شد.
پس معلومه دولت برای دور بعد هم قراره رای بیاره و بر مسند قدرت باشه و به ناکارامدی خودش ادامه بده.
بیچاره ما مردم
تنها راه حل افزایش تدریجی بصورت 5 یا 10 درصدی تا رسیدن به یک قیمت مبنا مثلا فوب خلیج فارس است
احسنت بر آقای همتی . نگته بسیار بسیار صحیح ، منطقی و متینی را ارائه نموده اند . آفرین بر شما .
سقوط آزاد قیمت تارا؟ وقتی یه آدم از یه بله بیافته نمی گن سقوط آزاد کرده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی