بازدید 4272
۱

دفاع مقدس ، چرا دفاع مقدس شد؟!

مگر نه این است که جنگ در تمام دنیا مظهر خشونت و خونریزی است، پس چرا در ایران بعد از ۴٣ سال، باز هم آن را یادآوری کرده و تازه برای آن هفته‌ی گرامیداشت می‌گیرند؟!
کد خبر: ۱۱۹۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 25 September 2023

به گزارش حوزه: در سالگرد آغاز جنگ تحمیلی عراق در سال ١٣۵٩ شمسی است که هر سال ملت قهرمان ایران این هفته را به نام «‌هفته دفاع مقدس» نامگذاری و در گرامیداشت آن می‌کوشند؛ اما شاید در طول این سال‌ها بارها با این سؤال روبرو شده باشید که: مگر نه این است که جنگ در تمام دنیا مظهر خشونت و خونریزی است، پس چرا در ایران بعد از ۴٣ سال، باز هم آن را یادآوری کرده و تازه برای آن هفته‌ی گرامیداشت می‌گیرند؟!

 

در پاسخ به این سؤال توجه شما را به چند نکته مهم جلب می‌نمائیم:

 

۱. اولاً ما آغاز کننده جنگ و عامل خشونت و خونریزی نبوده‌ایم که امروز شرمنده عملکرد خود باشیم! بلکه ٨ سال قهرمانانه از دین و آیین و میهن و فرهنگ و شرف و ناموس خود دفاع کرده‌ایم لذا این دفاع مقدس همواره باعث افتخار و مباهات ماست.

 

۲. ثانیاً در تاریخ حکومت پادشاهی ایران، مخصوصاً در ۲١٠ سال گذشته، پادشاهان ایرانی ضمن شکست‌های سنگین، بخش عظیمی از کشور عزیزمان را به تاراج داده‌اند! اما رزمندگان اسلام در ٨ سال دفاع مقدس با ابتدایی‌ترین امکانات و در نهایت مظلومیت و با موج تحریم‌های ظالمانه شرق و غرب در برابر تمامی مستکبرین جهان، مردانه ایستادند و حتی یک وجب از خاک این سرزمین را از دست ندادند!

 

حالا اگر باز هم می‌خواهید بهتر بدانید که علت گرامی داشتن «هفته دفاع مقدس» چیست! لطفاً به نکات ذیل توجه فرمایید:

 

۱. حدود ٢١٠ سال پیش در زمان فتحعلی شاه قاجار به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال ١١٩٢ شمسی (۱۸۱۳ میلادی) کشورهای فعلی «قفقاز، ارمنستان، گرجستان، داغستان، چچن و اینگوش و سواحل ارزشمند دریای کاسپین» به مساحت حدود ٢٣٠ هزار کیلومتر مربع از ایران جدا شده و به روسیه تزاری تقدیم گردید!!!

 

۲. حدود ١٩۵ سال پیش و باز هم درزمان فتحعلی‌شاه قاجار به موجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ١٢٠٧ شمسی (۱۸۲۸ میلادی)، منطقه‌ی «ایروان، نخجوان و بخش‌هایی از تالش و آذربایجان» و در مجموع حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع دیگر از ایران جدا شد و باز هم به امپراتوری روسیه تقدیم شد!!!

 

۳. حدود ١۶٧ سال پیش در زمان ناصرالدین شاه قاجار به موجب معاهده ننگین پاریس در سال ١٢٣۵ شمسی (۱۸۵۶ میلادی) مناطق «هرات و افغانستان و بلوچستان و مکران» به مساحت ٩٧۵/۲۲۵ کیلومتر مربع با فشار انگلیس از ایران جدا شد!!!

 

۴. حدود ١۵٢ سال پیش و باز هم در زمان ناصرالدین شاه قاجار به موجب قرارداد ننگین حکمیت «گلد اسمیت» در سال ١٢۵٠ شمسی (۱٨٧١ میلادی)، و باز هم تحت فشار انگلیس مناطقی از «پاکستان و سیستان» به مساحت ٣۵٠/٠٠٠ کیلومترمربع از ایران جدا شد!!!

 

۵. حدود ١۴٢ سال پیش باز هم در زمان ناصرالدین شاه قاجار به موجب «پیمان آخال» در سال ١٢۶٠ شمسی (۱۸۸١ میلادی) کشورهای فعلی «ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان» به مساحت ١/٢٢۶/۵٠٠ کیلومترمربع از ایران جدا شده و باز هم به امپراتوری روسیه تقدیم شد!!!

 

۶. حدود ١٠۴ سال پیش در سال ١٢٩٨ شمسی (١٩١٩ میلادی) در زمان احمد شاه قاجار و دولت وثوق‌الدوله براساس پیمان منطقه‌ای مستشاران انگلیس، جزایر نفت‌خیز خلیج فارس از جمله کشورهای فعلی «امارات، قطر، عمان و چند جزیره بسیار ارزشمند دیگر» به مساحت ۴٠۵/٢٨٧ کیلومترمربع رسماً از ایران جدا شد!!!

 

۷. حدود ٨۶ سال پیش در سال ۱۳۱۶ شمسی (۱۹۳۷ میلادی) در زمان رضا شاه پهلوی با امضای پیمان ننگین سعدآباد با کشورهای همسایه (عراق، ترکیه و افغانستان) بخش‌های عظیمی از ایران با دسیسه انگلیس جدا شد؛ از جمله «ارتفاعات سوق‌الجیشی آرارات» به ترکیه؛ بخش عظیمی از «اروندرود» و اداره کامل آن را به عراق‌؛ و «دشت وسیع نااُمید» به مساحت ۳ هزار کیلومتر به افغانستان بخشیده شد!!!

 

۸. حدود ۶٩ سال پیش در سال ١٣٣٣ شمسی (١٩۵۴ میلادی) در زمان محمد رضا شاه پهلوی، بندر استراتژیک «فیروزه» در شرق دریای خزر از ایران جدا و به شوروی واگذار گردید!!!

 

۹. و باز هم در زمان محمدرضا شاه در سال ١٣۵٠ شمسی (١٩٧١ میلادی) با فشار انگلیس، مجمع الجزایر بحرین به مساحت بیش از ٧٠٠ کیلومتر مربع با انبوهی از مخازن نفت و گاز از ایران جدا شد!!!

 

و با کمال تأسف باید این حقیقت تلخ را بدانیم که این مقدار تجزیه و جدایی بیش از ٣ میلیون و ۵٠٠ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران به واسطه سستی و خیانت پادشاهان میهن‌فروش در کل تاریخ جهان بی‌سابقه است و ایران امروز با مساحت ١/۶۴٨/١٩۵ کیلومتر مربع کمتر از یک‌سوم مساحت ایران بزرگ دویست سال قبل را دارد!!!


لذا ملت سرافراز ایران، «هفته دفاع مقدس» را گرامی داشته و با سربلندی اعلام می‌کنند که در ٨ سال جنگ تحمیلی در برابر هجوم تمام دنیای استکبار ایستاده و با اهدای حدود ٢٠٠ هزار شهید اجازه ندادند حتی یک‌ وجب از خاک میهن اسلامیشان به یغما برده شود! و امروز با شعار «ما مقتدریم!» که به‌واسطه جانفشانی و ایثار جوانان جان‌برکف، و رهبری حکیمانه امامین انقلاب و بهره‌گیری از اندیشه متعالی و توان نخبگان بسیجی این مرز و بوم به دست آمده به تمامی ابرقدرت‌های دنیا هشدار می‌دهند که دیگر هیچ‌کس جرأت نگاه چپ به سرزمین شیران را نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
ولی افسوس با این همه شهید وجانباز چرا غرامت جنگی عراق را نگرفتید این عراق دوباره به ایران حمله خواهد کرد پس غرامت جنگ را بگیرید تا دیر نشده جانبازان مشکل معیشت دارند ایا میدانید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی