بازدید 7915
۱

روز اول مدرسه در کشورهای مختلف چگونه آغاز می‌شود؟

روز اول مدرسه رویدادی مهم در سراسر جهان است و هر ساله میلیون‌ها کودک سفر آموزشی خود را در این روز آغاز و لذت یادگیری را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۹۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲ 23 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، برای بسیاری از کودکان در نیمکره شمالی، تعطیلات تابستانی کم و بیش به پایان رسیده و اولین روز مدرسه نزدیک است. اولین روز مدرسه، راهی عالی برای نشان دادن این مناسبت ویژه برای کودکانی است که در سراسر جهان زندگی تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

مراسم دوستان در قزاقستان

در قزاقستان، بچه‌ها روز تحصیلی خود را در روزی آغاز می‌کنند که در اصل روز شروع به آموزش است. معلمان و والدین اغلب مراسم و جشنی ترتیب می‌دهند و دانش‌آموزان جدید دور هم جمع می‌شوند تا دوست شوند. هر دانش‌آموز یک شاخه گل برای معلم می‌آورد که وی آن را به دسته گل کلاس اضافه می‌کند. کودکان همچنین از والدین خود هدیه‌ای دریافت خواهند کرد که به‌طور سنتی شامل شیرینی، شمع و مداد است.

اولین کوله‌پشتی در ژاپن

در ژاپن، سال تحصیلی از ماه آوریل شروع می‌شود و اولین روز مدرسه یک روز مهم در فرهنگ ژاپنی است. هر دانش‌آموز یک کوله‌پشتی محکم دریافت می‌کند. این اولین روز مهم سنت مدرسه است، زیرا این کیف‌ها بسیار گران هستند. این کوله‌پشتی‌ها برای تمام دوره مدرسه خریداری می‌شوند و به آموزش بچه‌ها در مورد ارزش دارایی‌هایشان کمک می‌کنند. در روز اول، کودکان همچنین یک ناهار ویژه برنج با سس جلبک دریایی و تخم بلدرچین می‌خورند که نویدبخش موفقیت در طول سال است.

جشن سه‌روزه بازگشت به مدرسه در عربستان سعودی

در عربستان سعودی، بسیاری از مدارس در روز اول، کلاس‌های درس را شروع نمی‌کنند، اما سه روز جشن دارند. در آنجا روز‌ها آنان در حال ایجاد دوستی‌های جدید هستند و با دانش‌آموزان دیگر آشنا می‌شوند. معلمان برای دانش‌آموزان گل و همچنین غذا می‌آورند. درسی وجود ندارد، فقط فعالیت‌های مختلف به‌مدت سه روز برای عادت کردن به همه چیز انجام می‌شود.

روپوش پوشیدن در ایتالیا

کودکان ایتالیایی در همان روز اول لباس کار خود را در مدرسه می‌پوشند. این یونیفرم‌های خاص که شبیه روپوش هستند، روبان‌های رنگی مختلفی به آن‌ها چسبانده‌اند تا مشخص کنند وارد کدام پایه تحصیلی می‌شوند. اگرچه این رنگ‌ها از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر متفاوت است، دانش‌آموزان سال آخر دبستان روبان‌های سفید، سبز و قرمز به رنگ‌های پرچم ایتالیا می‌پوشند.

حس اجتماعی در اندونزی

در اندونزی روز اول مدرسه همه در حال آشنایی با یکدیگر هستند. مدارس فعالیت‌هایی را برای ترویج حس اجتماعی و کمک به کودکان برای آشنایی بهتر برگزار می‌کنند همچنین آنان به گروه‌های همسالان تقسیم می‌شوند سپس فعالیت‌ها توسط دانش‌آموزان ارشد و بزرگتر هدایت می‌شوند.

یک چتر در فصل باران‌های موسمی در هند

اولین روز مدرسه در هند به‌نام «روز پذیرش» جشن گرفته می‌شود. برای گرامی‌داشت این روز خاص، دانش‌آموزان هدایای کوچکی دریافت می‌کنند که اغلب شامل یک چتر است به این دلیل که مدرسه در زمانی از ماه مه یا ژوئن آغاز می‌شود، که شروع باران‌های موسمی نیز است.

 گرفتن مخروط مدرسه در آلمان

کلاس اولی‌ها با بسته‌های مخروطی شکلی از چیز‌های خوب، شیرینی، وسایل مدرسه و هدایای کوچک پذیرایی می‌شوند. این بسته‌های مخروطی را می‌توان در طول تعطیلات تابستان از فروشگاه‌ها خریداری کرد، اما بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند خودشان آن را بسازند. سنت هدیه دادن بسته‌های مخروطی که به معنای واقعی کلمه به‌عنوان کیف مدرسه ترجمه می‌شود به اواخر قرن ۱۸ باز می‌گردد. کشور‌های دیگر مانند اتریش سنت مشابهی برای دادن مخروط مدرسه به دانش‌آموزان کلاس اولی دارند.

خرید لوازم مدرسه در برزیل

برای بسیاری از کودکان در سراسر جهان، خرید لوازم مدرسه یک مراسم سرگرم‌کننده است، اما خانواده‌ها در برزیل باید کمی هوشیارتر باشند. در هفته‌های قبل از مدرسه، قیمت وسایل مدرسه اغلب پنج‌برابر می‌شود. در نتیجه، بسیاری خرید لوازم مدرسه را بلافاصله پس از پایان سال تحصیلی که قیمت‌ها معقول‌تر است، به یک رسم تبدیل کرده‌اند. شاید چند ماه زودتر به‌دست آوردن همه آن لوازم مدرسه جدید درخشان و براق، کودکان برزیلی را برای سال تحصیلی آینده هیجان‌زده‌تر کند!

یک دسته گل در روسیه

هر سال در اول سپتامبر «روز دانش» در روسیه جشن گرفته می‌شود. در واقع، حتی اگر این روز به یکشنبه برسد، کودکان همچنان در جشن‌ها شرکت می‌کنند و اولین روز از سنت‌های مدرسه را گرامی می‌دارند. دانش‌آموزان سال اول اغلب به معلمان خود دسته گل می‌دهند و در ازای آن یک بادکنک دریافت می‌کنند. این یک روز رسمی است و دختران تمایل دارند که یک روبان سفید به مو‌های خود یا به لباس خود ببندند. این سنت اولین بار توسط اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۴ اجرا شد، بنابراین سنت مشابهی در سایر کشور‌هایی که در آن زمان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند نیز، اعمال می‌شود.

دوچرخه‌سواری تا مدرسه در هلند

در هلند رفت‌وآمد به محل کار یا مدرسه با دوچرخه بسیار محبوب است. همه چیز در مورد پایداری (ظرفیت زیست‌کره و تمدن بشری در همزیستی در کنار هم) است و سنت‌های اولین روز مدرسه بچه‌ها بسیار یکسان است. بچه‌ها با دوچرخه باری که جعبه‌ای در جلو دارد به مدرسه می‌روند. والدین پشت سر آنان پدال می‌زنند. علاوه بر سازگاری با محیط زیست، یک روش حمل‌ونقل فوق‌العاده سرگرم‌کننده نیز به‌نظر می‌رسد!

کلام پایانی

با پایان تعطیلات تابستانی، والدین در همه جا با شروع سال جدید تحصیلی شادی می‌کنند. رسوم بازگشت به مدرسه راهی عالی برای نشان دادن این مناسبت ویژه برای کسانی است که دوره مدرسه خود را آغاز می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا تصویر نگذاشتی جرات نکردی نه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست