بازدید 2903

پیش‌شرط عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

ولیعهد سعودی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با یک رسانه مطرح آمریکایی اعلام کرد: شرط ریاض در پیشرفت مذاکرات برای عادی‌سازی روابط با تل آویو به تحقق اهداف فلسطینیان بستگی دارد.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 21 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از المیادین، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» آمریکا، مسأله تحقق اهداف فلسطین برای ریاض به منظور برقراری روابط با «اسرائیل» را مهم توصیف کرد.

ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه تلویزیونی خود افزود: ریاض هر روز بیشتر به عادی سازی روابط با تل آویو نزدیک می‌شود اما این امر به شرط تحقق اهداف فلسطینی‌ها فراهم خواهد شد.

به گزارش المیادین، محمد بن سلمان در مصاحبه با این شبکه آمریکایی ادامه داد: «برای ما مسئله فلسطین بسیار مهم است. ما باید این بخش را حل کنیم. ما مذاکرات خوبی داریم که تاکنون ادامه داشته است.»

ساعاتی پیش نیز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از زمان بازگشت به قدرت موفق به دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نشده بود، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با بایدن دیدار کرد و عادی‌سازی روابط تل‌آویو-ریاض یکی از محورهای گفتگوی آنان بود.

پیش از این، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان گفته بود: «هیچ راه حلی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل بدون تشکیل کشور مستقل فلسطینی وجود نخواهد داشت».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست