بازدید 4997

فرزین: پیش بینی تورم غیرمتعارف در ایران محقق نشد/ توضیحات وزیر اقتصاد در خصوص گرانی نان/ واکنش شهردار تهران به ایده ساخت مسکن ۲۵ متری: چیز خوبی نیست!

در بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند اعلام رشد اقتصادی ایران در بهار، شلوغی در بانک مرکزی برای دریافت ارز‌های آزاد شده، بورس در آخرین روز کاری تابستان، قیمت مسکن در این منطقه ریزشی شد، میزان خرید هواپیما را اعلام نمی‌کنیم و کاهش قیمت ربع سکه به کمتر از ۱۰ میلیون را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۹۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 20 September 2023

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان را ارائه می کند. پیمانه ای شامل تغییرات بیست و چهار ساعت اخیر از بازارهایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش ها و صحبت های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می شود.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس اظهار داشت: در سه ماهه اخیر شاهد کاهش ۲۵درصدی قیمت مسکن در همه فازها در پردیس هستیم. وی اظهار داشت: فعال شدن کارگاه‌های ساخت مسکن که چندین‌سال غیرفعال بودند و در کنار آن شناسایی و پلمب مشاوران املاک غیرمجاز، از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت مسکن در این شهر بوده است. سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به شناسایی ۱۱۰ مشاور املاک غیرمجاز در پردیس، بیان‌داشت: از این تعداد ۵۶ واحد پلمب شده است که این روند تداوم خواهد داشت. وی با بیان اینکه عملیات ساخت واحدهای مسکن مهر در پردیس از سال ۹۰ آغاز شده اما به پایان نرسید، گفت: یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن مربوط به اجرایی نشدن این پروژه بود.

 

واکنش شهردار تهران به ایده ساخت مسکن ۲۵ متری: چیز خوبی نیست

علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران درباره شایعه ساخت مسکن ۲۵ متری در تهران گفت: ماهم شنیدیم و این ایده است که مطرح کردند و به نظر چیز خوبی نیست. شهردار تهران ادامه داد: آنچه ما دنبال می کنیم این است که از طریق صنعتی سازی و سرعت بخشیدن به ساخت و سازها به دنبال فراهم کردن خانه هایی هستیم که شایسته مردم تهران باشد.
 

بذرپاش: میزان خرید هواپیما را اعلام نمی‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ناوگان هوایی ما عرضه و تقاضای آن با هم نمی خواند و میزان تقاضا بیشتر از عرضه است، گفت: توسعه ناوگان هوایی در دستور کار است، توسعه ناوگان هوایی به دلیل تحریم های سنگین بسیار سخت است، اما به هر حال خرید هواپیما انجام می شود. ولی به دلیل اینکه کشورهای فروشنده هواپیما تحریم نشود، میزان خرید هواپیما اعلام نمی شود.
 

واکنش وزیر اقتصاد به گرانی نان

خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به اقدام برخی پلتفرم‌ها در عرضه گران‌تر قیمت نان و همچنین گران‌فروشی نان توسط برخی نانوایی‌ها، گفت: قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام و قیمت آن در سراسر کشور یکسان نیست. استان‌ها نان‌های منطقه‌ای و محلی‌شان را با وزن و قیمت‌های متفاوت می‌فروشند. در سیستان و بلوچستان وزن یک چانه نان در حدود یک کیلو و در سایر استان‌ها ۳۰۰-۴۰۰ گرم است. وی ادامه داد: وزارت کشور درخواست افزایش قیمت نان توسط مقامات استانی را پس از بررسی، اعلام می‌کنند و پلتفرم‌ها و نانوانی‌ها نیز موظف به رعایت قیمت مصوب این وزارتخانه هستند. وزیر اقتصاد ادامه داد: ما گزارش قیمت‌گذاری انواع نان منطقه‌ای و محلی را از وزیر کشور گرفته‌ایم و سیستم نظارتی بر نانوایی‌ها را ویژه‌تر می‌کنیم. خاندوزی در عین حال بر تنظیم‌گری و قاعده‌مند کردن هزینه‌های پلتفرم‌ها و درگاه‌های اینترنتی فروش نان تاکید کرد و گفت: در ستاد تنظیم بازار این مسئله را مطرح می‌کنم و اگر مصوبه‌ای باشد آن را اجرا می کنیم.

تولید نفت ایران به حدود 6 میلیون بشکه در روز خواهد رسید

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران  با اشاره به اینکه رتبه ایران در اوپک در زمینه تولید نفت به پیش از تحریم‌ها بازگشت، افزود: تا پیش از دولت سیزدهم تولید نفت کشور ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه بود و اکنون به ۳.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است و تا ۱۰ روز دیگر به روزانه ۳.۴ میلیون بشکه می‌رسد. وی ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از یک میلیون بشکه تولید نفت را افزایش دادیم، زیرا معتقدیم تولید در کشور ثروت‌آفرین است.‌ خجسته‌مهر تاکید کرد: تا هشت سال آینده تولید نفت به ۵.۷ میلیون بشکه خواهد بود و تولید گاز نیز به ۱.۵ میلیارد متر مکعب در روز افزایش یابد.

پیش بینی یک بانک آمریکایی از آینده قیمت نفت

بانک گلدمن ساکس امروز در یادداشتی اعلام کرد: رشد تقاضا برای نفت و کاهش تولید تمدید شده، بازار را به سوی کمبود سوق داده و به اوپک این امکان را می‌دهد تا قیمت نفت برنت را در سال آینده بین 80 تا 105 دلار در هر بشکه نگه دارد. این بانک سرمایه‌گذاری همچنین پیش‌بینی قیمت نفت برنت برای باقی سال را از 93 دلار به 100 دلار در هر بشکه افزایش داده است. به گفته تحلیلگران این بانک، دلیل اصلی (این افزایش) کاهش چشمگیر عرضه اوپک و تقاضای بالا است که عرضه بالاتر آمریکا را به میزان چشمگیری خنثی کرده است.

طلا، چند دلار شد؟

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال تصمیم سیاست فدرال رزرو ایالات‌متحده و چشم‌انداز آن در اقتصاد بودند البته افزایش قیمت سوخت نیز بر فشارهای تورمی می‌افزاید. بهای هر اونس طلا با کاهش به ۱۹۲۹ دلار و ۱۰ سنت رسید و پایین‌تر از بالاترین سطح خود از روز سه‌شنبه ۵ سپتامبر باقی ماند. قیمت طلای آمریکا نیز با کاهش به ۱۹۳۰ دلار و ۱۰ سنت رسید. افزایش عدم قطعیت قبل از نشست فدرال رزرو باعث شد که طلا در جلسات اخیر به قیمت‌ها کمک کند تا بالاتر از سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس باقی بماند.

کاهش قیمت ربع سکه به کمتر از 10 میلیون

در پایان معاملات امروز، بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش نرخ به رقم 27 میلیون و 450 هزار تومان رسید. این در حالی است که در این روز، قیمت ربع سکه نیز با کاهش همراه شد و به رقم 9 میلیون و 950 هزار تومان رسید.

بهای طلای سیاه تحت تاثیر یک تصمیم

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در آستانه تصمیم بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره، حدود یک دلار کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت با ۸۸ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۹۳ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه تا مرز ۹۵ دلار و ۹۶ سنت صعود کرده بود که بالاترین رکورد این شاخص بازار جهانی از نوامبر بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۷ سنت معادل یک درصد کاهش، به ۹۰ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته، تا مرز ۹۳ دلار و ۷۴ سنت پیش رفته بود که بالاترین قیمت در ۱۰ ماه اخیر بود. قرارداد وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در اکتبر روز چهارشنبه منقضی می‌شود و قرارداد تحویل نوامبر، با ۸۲ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۸۹ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید.

سهم بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال بیشتر شد

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۰۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۷۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۹.۲۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۵ درصد افزایش داشته است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸.۷۹ میلیارد دلار است که ۲.۸۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۲۵ میلیارد دلار است که ۷.۸۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۶.۴۸میلیارد دلار است که ۹۱.۹۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

قیمت امروز محصولات ایران خودرو و ساپیا

فرزین: پیش بینی تورم غیرمتعارف در ایران محقق نشد/ توضیحات وزیر اقتصاد در خصوص گرانی نان/ واکنش شهردار تهران به ایده ساخت مسکن ۲۵ متری: چیز خوبی نیست!

واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار با ارز دیگران آزاد شد؟

تسنیم: با توجه به مکاتبه دفتر  مقررات صادرات و واردات با مدیر کل دفتر فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان توسعه تجارت، تغییر محل تامین ارز گوشی تلفن‌های همراه بالای 600 دلار صرفا برمبنای ارز صادراتی غیر جهت اعمال در سامانه جامع تجارت ابلاغ شده است. در این مکاتبه آمده است که به پیوست تصویر نامه شماره 937074 مورخ 1402/6/11 معاون محترم برنامه ریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت ایران در خصوصی تغییر محل تامین ارز گوشی تلفن همراه بالای 600 دلار صرفاً به «ارز صادراتی غیر » جهت اعمال در سامانه جامع تجارت ارسال می‌گردد. با توجه به این مکاتبه می‌توان دریافت که عملا مسیر واردات تلفن‌های همراه بالای 600 دلار که تا پیش از این صرفا براساس رویه واردات در برابر صادرات خود انجام می‌شد به واردات صرفا براساس ارز صادراتی غیر تغییر پیدا کرده است و به این ترتیب شاهد تغییر رویه واردات در برابر صادرات خود هستیم.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶۲
هزینه پیامک بانکی 20000 تومان برای یک ساله، شده 60000 تومان در واقع 200 درصد افزایش قیمت قابل توجه وزیر اقتصاد که تورم را مهار کرده اند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
چهل تومن بی ارزش بهت فشار میاره؟
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ناشناس 21:22
شما کاملا درست میگی بیخودی شلوغش میکنن
من خودم ماهی 80 میلیون درآمد دارم و به نظرم قیمت ها خیلی خوب و منطقی و تورم هم مناسبه
مردم بیخودی شلوغش میکنن
الحمدالله تو زندگی هم مشکلی ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
فرزین: پیش بینی تورم غیرمتعارف در ایران محقق نشد!!!!!
تورم بیشتر از این؟
مسئولین از اینکه ملت هنوز از گشنگی نمردن متعجبن و بهش افتخار میکنن!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
برادر من، گفته تورم غیرمتعارف محقق نشد. غیرمتعارف یعنی ۵۰۰۰۰۰ درصد. وگرنه این تورها که متعارفند در ایران عزیز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
هر موضوعی حتی بی‌اهمیت برای آن‌ها بهانه‌ای می‌شود برای راه انداختن هیاهویی برای هیچ و خودتحقیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
در تکمیل ۲۱:۲۲
اینا یه عده افراد نمک نشناس هستند که بهانه می‌آورند. اصلا تورم بهانه است. ایران را یا کشورهای دیگر مقایسه کنید اینجا بهشته.من خودم هشت تا کارخانه دارم با درآمد میلیاردی .چندتا کشتی دارم نفت صادر می کنم.وی.پی.ان می فروشم با ارز دولتی موبایل وارد می کنم و آزاد می فروشم چندتا ویلا تو شمال دارم به سفرهای خارجی می روم و حق ماموریت می گیرم.البته شماها را درک می کنم که با حقوق چهارصد میلیونی نمیشه زندگی کرد.
فرزین: پیش بینی تورم غیر متعارف در اقتصاد ایران محقق نشد

اهان قرار بوده تورم ۵۰۰۰ درصد باشد ، حالا ۵۰ درصده و باید خدا را شکر کرد
پدرامرزیده پارسال گوشت مرغ چند بوده امسال چه قیمته؟
گوشت قرمز و لبنیات و حبوبات ؟؟؟
پسته کیلویی ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان(کیلویی یک میلیون و دویست هزار تومان )؟؟؟؟ همچنین
اجازه گران شدن نان را هم که داده اند منتهی شما همچنان رجز اقتصادی میخوانی


اقای فرزین صحبتهای تان تاسف اور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اقتصاد ورشکسته رو نمیشه یک شبه درست کرد سال ها طول میکشه تازه اگه اتفاقی مثل اغتشاش پیش نیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
نه تنها یکی از راه های حل مشکل اقتصادی بلکه راه اصلیر آن قبول موجودی آن مشکل است با ورود ارز بلوکه شده در کره و تاثیر اندک آن در بازار دولتی ها را به سمت من آنم که رستم بود پهلوان کشانده است ولی واقعیت گرانی ها قابل انکار نیست
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ناشناس 21:23
شما بهتر میدونی یا رئیس جمهور
ایشون قول دادن که سه ماهه درستش میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
اعتراضات نتیجه اغتشاشات در مدیریت کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
آقای فرزین به اینکه ملت هنوز از گشنگی نمردن افتخار میکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ناشناس ۸:۲۳ زدی تو خال
تابناک نمیشه امکان مثبت دادن به پاسخ ها رو پیاده .سازی کنی به این پاسخه، مثبت بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
اغتشاش نه، اعتراض به وضع موجود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
مشکلات کم نیست ولی ایمان هست و امید هست و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
پسته درج یک دامغان کیلوی 730 هزار تومان معلومه داری بازار گرمی میکنی
شلوغی در بانک مرکزی برای دریافت ارزهای آزاد شده؟!



خسته نمیشوید از خالی بندی؟؟؟؟؟
برجام که شروع شد دلواپسان و کیهان مدام پمپاژ میکردند سوئیفت قطع است و هیچ مراوده تجاری انجام نمی‌شود و انواع کارشکنی ها را برای دولت و برجام انجام دادند در حالی که فروش نفت در حال انجام بود
منتهی
الان برای حساب شناسایی جاسوسی ، غذا و دارو ایران در اوفک برای هر ثبت سفارش در حساب
قطری ها ، دعوا است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوستان فقط یک نکته دارد این حساب ، و آن این است که تا خرج شود پولی جایش نمی اید ها !!!!! و یک مایع سیاه مثل نفت که قل قل کند و در نفتکش بریزید و با تخفیف بفروشید نیست ها
حساب تمام میشود
هول نکنید
تولید نفت هیچگاه به شش میلیون بشکه نخواهد رسید بعد از انقلاب هم هرگز به چنین حدی نرسید دروغ هم حدی دارد .
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
چرا میرسه اگر همینطور نفت ملت رو حاتم بخشی کنن و با یک سوم قیمت به هند و چین بدن و ب جاش چای و اسباب بازی بگیرن ممکنه به 6 میلیون هم برسه ولی پول 500 هزارتاش هم برنمیگرده
کسی میداندویاکسی میتواندتصورکندکه آقای خاندوزی درطول عمرباخیروبرکتشان ایاهرگز خبری امیدوارکنند ویابدون تهدید وایجاد ترس ونگرانی برای مردم داشته اند وداده اندیاخیرچون وعده های دل خوش کنکشان تماماًًغیرواقع است وزیرمحترم هروقت صحبت میفرمایند همه نگران میشوندکه چه خوابی برای فقرترشدن وگرانی بیشتردیده شده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
آقای خاندوزی یک روده راست تو شکمش نیست دلت خوشه
معنی تورم متعارف رو هم فهمیدیم. واقعا وقاحت رو به مرزهای جدیدی رسوندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
منظورش از تورم نامعتارف کشتن ملت از گشنگی هست
وگرنه من کارمند از اول همین امسال قدرت خریدم نصف شده و در خرید میوه و لبنیات صرفه جویی میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
موفقیت‌ها که زیاد و پی‌در‌پی می‌شود غربگراها مجبورند برای هر یک از آنها سوژه‌ای کوک کرده و دروغی سرهم کنند
وضعیت نان بسیار اسفبار است و بنظر من اگر چاره اندیشی نشود بیک بحران تبدیل خواهد شد هر نانوایی برای خود نرخی دارد و هرکار دلشان بخواهد می کنند بسیاری از نانوا ها بجای پخت نان گندم با آرد دولتی و مقداری آرد جو نان جو می پزند و به چند برابر قیمت می فروشند خلاصه هرج و مرج کامل در موضوع نان حاکم است . شوراهای آرد و نان استان هم جوابگو نیستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
در خیابان محل سکونت ما پنج نانوایی وجود دارد هرکدام بیک قیمت می فروشند از ۶۵۰ تومان تا ۴۰۰۰ تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
نزدیک خانه ما در مشهد یک نانوایی سنگ اونقدر نان رو کوچیک کرده که سایز نون سنگ شده اندازه بربری
فکر کنم وزن چانه سنگک ک باید 450 گرم باشه رو به 250 گرم رسونده
ناشناس
| France |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
جواب ۹۵۱: در شهر ما دیشب در نانوایی سنگکی این قدر سنگگ کوچک شده بود که یکی از مشتری ها میخواست به ۱۱۰ زنگ بزند نانوا ترسید و یکم چونه نان را بزرگتر کرد برای آن سانس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
کشور تو مدیریت نانوایی ها مونده. حالا چطور میخواد جهان رو مدیریت کنه نمی‌دونم. شاید به بی نظمی میگن مدیریت
تاسفبار و شرم آوره . مسئولین بی کفایت و بیخرد چقدر راحت چشم به روی حقیقت بستن. یکی از این فرزین بپرسه تورم غیر متعارف یعنی چقدر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چشمهای ... رو فقط به تورم مسکن بندازه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
تورم نامتعارف یعنی مرگ مردم از گشنگی و فربه شدن مسئولین
جناب فرزین از این کری ها قبل از شما هم می خواندند آدم باید خیلی نااگاه باشه دروغ های شما را باور کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
عزیز آخر و عاقبت خودباخته ها همین است چون خودشان تفکر ندارند بلکه عقلشان دست دیگران است و دیگران ذهن آنها را به بهای ناچیز به دست می‌گیرند و بعد از استفاده ابزاری از لبه پرتگاه پریشان می کنند. این درس عبرت برای همه هموطنان باشد که بیگانه یا اجنبی هرگز دوست شما نخواهد بود بلکه آنها دنبال منافع خودشان هستند ولی با ظاهر فریبکارانه و متمدنانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
غربگراها مأموریت دارند با هر موفقیتی که دولت به دست می‌آورد مخالفت کنند و علیه آن دست به وارونه‌نمایی بزنند
زاکی بهتر بود مساحت خونه خودش راهم اعلام میکرد
جناب فرزین قیمت مسکن ظرف ۴ سال بیش از سی برابر شده این تورم غیر متعارف نیست پس چیست؟ جناب فرزین قیمت خودرویی مثل تویوتا راوفور از دویست میلیون شده هفت میلیارد این ابر تورم نیست پس چیست؟ جناب فرزین قیمت گوشت از چهل هزار تومن شده ۵۵۰ هزار تومن این تورم افسار گسیخته نیست پس چیست؟ یه مقدار تفکر هم بد نیست
قیمت قبض تلفن ثابت ، حتی اگر یه تماس هم نگرفته باشیم 21 هزار تومان ماهانه ! قابل توجه وزیر اقتصاد کشور ...
آقای فرزین شب بلنده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
جامعه ایران، هدف بی رحمانه ترین هجوم رسانه‌ای و فرهنگی قرار گرفته است و تنها کشوری است که غربی ها میلیاردها دلار صرف تاسیس کانال های فارسی زبان ماهواره‌ای و اینترنتی و شبکه سازی مزدوران غربگرای داخلی، برای «تحمیل تغییرات» مورد نظرشان بر مردم ایران کرده‌اند؟
اقای فززین..در کشورای دیگه وقتی میخوان به دانشجو ها اقتصاد های ورشکسته رو تدریس کنن از ایران...ونزوئلا و زیمبابوه نام میبرند...از خجالت اصلا شما حرف نزن...مرد حسابی قیمت دلار از یک سال پیش ۲ برابر شده یعنی پول ملی ارزشش نصف شده...تو اومدی بشکن میزنی که موفق شدم!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
رشد ۴.۷ درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته در حالی است که متوسط رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته در این دوره تنها ۱.۲ درصد بوده است. اقتصاد آمریکا در این زمان تنها ۰.۹ درصد، منطقه یورو ۱.۸ درصد و ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرده‌اند
هم وطن عزیز توجه داشته باشید برخی از نانوایها با سو استفاده از کارتبانکی مشتری اقدام به دزدی میکنن به جای خرید یک نا مثلا پول 2 تا نان را از کارت میکشن.
آقای فرزین
میشه خجالت رو معنی کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
واسه مسئولین ایران تعریف نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
چیزی که ما می‌بینیم توانسته قطار رشد نقدینگی و تورم و بدهکاری سرسام آور که با سرعت زیاد توسط اصلاح طلبان خائن رها شده بود در کمترین زمان ممکن متوقف کند
یه عالمی می گفت: " دوست دارم زود قیامت بیاد تا میز عدالت خدا را ببینم که چطور مو را از ماست می کشد "

آن روز حال و روز بعضی ها دیدن دارد آقای فرزین
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
دقیقا مشکل همین است که دل ما و شما رو به قیامت خوش کرده اند و ما هم منتظریم که قیامت بیاید و آن روز دلمان خنک شود و تا ما سرگرم این خیال خوش هستیم آنها دنیای خود را میسازند و فرزندان خود را به بهشت های روی زمین میفرستند
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
هر دو یان درست میگید
پس هنوز به تورم و گرانی غیر متعارف نرسیدیم!!!!نمیدونیم با چه زبونی ازتون تشکر کنیم.!!!تورو به هر کی میپرستید هر کاری دوس دارسچسچید انجام بدید ولی فقط حرف نزنید.هیچی نگید لامصبا.هیچی نگید
شمارو به هر چی میپرستید ببندید.جان مادرتون حرف نزنید دیگه.خدایا دیگه نمیتونم.
خب البته آقا فرزین جزو مردم کف درآمد نیست ، هیچ وقت بازار نمیره وخرید هم نکرده ، تورم متعارف چیه وغیرمتعارف چیه ؟!! فقط وفقط هم آمار وارقام رو میبینه این مردم متوسط ورو به پایین هستن که با گوشت وپوست تورم رو درک می کنن .به تلاشت جهت ناامید کردن شان ادامه بده اگه نمیتونی ساکت بمونی هم نمک روی زخم شان نپاش !
توقع نداشته باشید فرزین از مدیران احمدی نژاد بود اینها به پست و باند علاقه بیشتری دارند تا منافع مردم .
یه زمانی دلار شده بود ۴۴ تومان و این رییس محترم می گفت نرخ ۴۴ تومان رو قبول ندارم و گرون هست و ... و پس از این سخناش دار رفت تا ۶۴ تومان و الان حدود ۵۰ تومان ...

رئیس محترم
قیمت مسکن در عرض ۲-۳ سال ۱۰ برابر شده ... دین ابر تورم نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قیمت ملک در عرض ۲۰ سال ، ۱۰۰۰ برابر شده بعد می گین ابر تورم رخ نداده ؟؟؟؟؟؟
قیمت پراید در عرض ۱۵ سال، ۴۰-۵۰ برابر شده بعد می گی ابر تورم رخ نداده ؟؟؟

در ج. ا هر سال ابر تورم داره منتها اگه ابر تورم رخ نده ، مردم تعجب می کنن ....

میان قیمت مسکن که یک نیاز ضروری هست رو با یک کالاهای بی مصرف که استفاده نداره و گران شون نمی کنن، مقایسه می کنن و میانگین می گیرن و می گن ابر تورم رخ نداده ....

البته شاید راست بگه، تورم واسه مسئولین رخ نداده و قدرت خرید شون کم نمیشه ، چون خیلی مایه دار هستن و با این موج های گرانی ها، دارایی شون بیشتر میشه و ثروتمندتر میشن .... تورم کجا بود فرزین جون !!!!!!!!! کاهش قدرت خرید چی چی هست فرزین جون !!!!!!
شهردار اگه راست میگه نباید اجازه بده این قفس های 25 متری که باعث انواع مضرات روح و جسم و روان انسان است ساخته بشود و در صورت ساخت امر به تخریب آنها را بدهد / خواهشا این کار را نگذارید انجام بدهند
پاسخ ها
اسد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
پیشنهادت چیه ویلای ۲۵۰ متری برای جوانان و افراد کم بضاعت؟
فرزین جون اصلا تورم وجود نداره تو این کشور !!!!!!!! فقط اکه یه جوون ۳۰ ساله، فرضا و تخیلا یه حقوق ۲۰ میلیونی در ماه بگیره ... تو تهران .... چند ۱۰ سال طول میکشه که بتونه یه زمین یا یه واحد ۵۰ متری بخره ؟؟؟ اگه هیچی هم غذا نخوره .... کرایه خونه و کرایه تاکسی و هم نده .... آب هم نخوره .... ؟؟؟؟ اگه این ابر تورم نیست پس اسم ش چی چی هست ؟؟؟؟
راستش الان چند وقتی هست از نظر فکری درگیر هستم که چی شد ابر تورم کجاست ابر تورم چرا نمیاد آخه مردم تحمل این وضعیت عادی را ندارند
تمام دولت‌ها کارهای زیربنایی و آینده نگری را فدای محبوبیت خود کرده تا در دور دوم رای بیاورند کاری که این دولت مردمی کاملاً از آن پرهیزکرده تمام کارهایی که انجام می‌گیرد نگاهی به آینده و برای آبادانی ایران و ایرانی بوده است
دوستان توجه ندارند که فقط در یک کشور بهره ور می توان با استفاده از ابزارهای اقتصاد کلان، تثبیت نرخها را داشت. در کشور ما مشکل اصلی بهره وری صفر یا منفی است. در این شرایط امکان ندارد با روش‌های اقتصاد کلان بتوانید در مدت طولانی ثبات نرخها را داشته باشید. این انکار مسامات و بدیهیات است. پس آقای فرزین اگر می خواهید واقعا کاری بکنید باید بهره وری کلان و خرد را درست کنید
اقای فرزین حرف زدن را که بلد نیستید ،حرف نزدن را که بلد هستید؟لااقل ان را اجر کنید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست