بازدید 145390
۳

شنبه یک مهر تعطیل است؟

باتوجه به بازگشایی مدارس از هفته آینده برای بسیاری این سوال مطرح است که وضعیت تعطیلی یا عدم تعطیلی شنبه چگونه است؟
کد خبر: ۱۱۹۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ 19 September 2023

شنبه یک مهر تعطیل است؟

به گزارش «تابناک»،   شنبه اول مهر می باشد و مصادف است با آغاز سال تحصیلی جدید در ایران. دانش آموزان و والدین آن‌ها می‌خواهند درباره شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ و زمان دقیق آغاز سال تحصیلی بیشتر بدانند. موضوع تعطیل بودن یا نبودن شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ و شایعات دیگر به تازگی داغ شده است. در این مطلب تاریخ دقیق آغاز سال تحصیلی گروه‌های مختلف را آورده ایم.

آیا شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ تعطیل است؟

خیر شنبه یک مهر تعطیل نیست. تاکنون هیچ نهاد رسمی تعطیل بودن این روز را اعلام نکرده است. به دلیل اینکه روز قبل یک مهر جمعه و تعطیل است و فردای اول مهر هم تعطیل رسمی است، عده ای تصور میکنند اول مهر هم احتمالا تعطیل باشد. مدارس در این روز بازگشایی می شوند.

مدارس شنبه اول مهر ۱۴۰۲ باز هستند

شنبه اول مهر ۱۴۰۲ روز اصلی بازگشایی مدارس و روز نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ محسوب می‌شود، امسال تعداد کل دانش آموزان در تمامی مقاطع و پایه‌های تحصیلی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و تعداد کل دانش آموزان پایه اول ابتدایی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

دانشجویان تنها گروه تعطیل در اول مهر

دانشجویان در اول مهر امسال تعطیل شدند. آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها از ۳ مهر است اما ورودی‌های جدید هفته سوم مهر به کلاس می‌روند. محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در جمع خبرنگاران در مورد آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه روز شنبه اول مهر است و روز یکشنبه دوم مهر هم سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) تعطیلی رسمی است، سال تحصیلی دانشگاه‌ها از سوم مهرماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: البته برای ورودی‌های جدید دوره کارشناسی به‌دلیل اینکه دانشجو معلمانی که از طریق آموزش و پرورش قرار است، پذیرفته شوند، چند برابر اضافه می‌شوند و موضوع صلاحیت‌های علمی و مصاحبه علمی و گزینش آن‌ها مطرح است، مجبور بودیم فرصتی به آن‌ها بدهیم تا آموزش‌وپرورش اقدامات لازم را انجام دهد.

جشن جوانه‌ها و شکوفه‌ها ۲۹ شهریور

رئیس ستاد بازگشایی مدارس گفت: جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها نیز که مربوط به پایه اول و هفتم است، ۲۹ شهریور و مراسم جشن غنچه‌ها ویژه کودکستانی‌ها ۱۵ مهر انجام می‌شود.

ساعت شروع مدارس

مدارس در مقاطع متوسطه ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح و مقاطع ابتدایی هم ساعت ۸ صبح شروع به فعالیت خواهند کرد.

ماجرای بین التعطیلین در ایران چیست؟

بین التعطیلین به یک روز میان دو تعطیلی می گویند که برخی افراد این روز را برای خودشان تعطیل میکنند. معمولا این تعطیلی غیر رسمی است و در مدارس برای آن غیبت رد می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
شنبه ایران خودرو و سایپا تعطیل هستند.
یعنی بین این ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کلاس اولی یه جا واسه پسر من نبود که ثبت نامش میکردن پسرکم امسال از دوستاش عقب موند?
پاسخ ها
حميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
سلام يك تبصره تحت عنوان تبصره ماده بيست و نه وجود دارد كه اگر فرزندتان در مهر ماه متولد شده ميتواند در پايه اول ثبت نام كند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست