بازدید 4312
کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد

گلیج ۵ثانیه آخر، زیر تانک روس ماند و کشتی برده را باخت! / رحمان بی‌رحم با شکست حریف آمریکایی در نیمه‌نهایی دنیا

کد خبر: ۱۱۹۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ 18 September 2023

مجتبی گلیج باردیگر یک کشتی بزرگ را در ثانیه های پایانی واگذار کرد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ عصر امروز رحمان عموزاد با پیروزی مقابل رقیب آمریکایی به نیمه نهایی وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی 2023 جهان رسید اما مجتبی گلیج در پنج ثانیه آخر کشتی برده را به سعدالله‌یف روس باخت.

 در ادامه رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد و در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد که سال گذشته در سن ۲۰ سالگی قهرمان و پدیده کشتی جهان شد، مقابل نیک لی از آمریکا 9 بر 4 پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

عموزاد پیش از این پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با یانیس مادی از جزایر کومور مسابقه داد و در همان ابتدای مسابقه نتیجه را ۱۰ بر صفر کرد. رحمان بی‌رحم در کشتی دوم نیز به مصاف اشتفان کومان از رومانی رفت و با نتیجه عالی ۱۲ بر صفر برنده شد.

اما مجتبی گلیج در دیدار حساس وزن 97 کیلوگرم برابر عبدالرشید سعدالله یف پرآوازه ک معروف به تانک روس قرار گرفت و در حالی که تا پنج ثانیه آخر 4 بر 2 پیش بود، روی زیرگیری کشتی‌گیر روس به جای اینکه عقب رود و از تشک خارج شود تا فقط یک امتیاز بدهد، رو به جلو مقاومت کرد و به پل رفت تا کشتی برده را مفت ببازد و ضربه فنی شود.

این در حالی بود که دارنده هفت طلای جهان و المپیک در ضعیف‌ترین حالت خود در سال‌های اخیر قرار داشت و پیروزی مقابل سعدالله‌یف کاملا شدنی بود.

گلیج در این رقابت جذاب یک بار حریف نامدار خود را با دو خم درخت‌کن و خاک کرد و این باخت واقعا باعث افسوس میلیون ها ایرانی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست