بازدید 1878
۲

لاوروف: مسکو تعامل با کره‌شمالی را گسترش خواهد داد

وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: مسکو تعامل برابر و عادلانه با کره‌شمالی را گسترش خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۹۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 17 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: مسکو تعامل برابر و عادلانه با کره شمالی را گسترش خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: ما تحریمی را علیه کره شمالی اعلام نکردیم، بلکه شورای امنیت اعلام کرده است. با این وجو ما تعامل برابر و عادلانه را با کره شمالی گسترش خواهیم داد.

وی در ادامه سخنان خود، افزود: سال هاست اوکراین را آماده کرده اند تا توسط این کشور یک شکست راهبردی به روسیه وارد کنند. آنها این جنگ را اداره می‌کنند و سلاح، مهمات، اطلاعات، داده‌های ماهواره‌ای را تأمین می‌کنند؛ در حقیقت آنها علیه ما در جنگ هستند.

این در حالیست که کره جنوبی پیشتر به پیونگ یانگ و مسکو درباره عواقب نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از طریق معاملات تسلیحاتی و همکاری نظامی هشدار داد.

شورای امنیت ملی کره جنوبی پنج شنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: کره شمالی و روسیه در هر اقدامی که با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، تهدیدی جدی برای امنیت ما باشد، بهای آن را خواهند پرداخت.

این موضع گیری ها یک روز پس از دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در روسیه صورت گرفت.

از سوی دیگر، وزیر خارجه روسیه چندی پیش تاکید کرد که غرب برای جلب حمایت اکثریت کشورهای در حال توسعه جهان از طرح صلح اوکراین، دست به هر فریبکاری می‌زند. اخیراً آنها (کشورهای غربی) شروع کرده اند تا کشورهای جهان را به سمت حمایت از این فرمول بکشانند. این فریب و مکر ساده هیچ نیازی به توضیح ندارد و فقط و فقط برای کشاندن کشورهای معمولی به حمایت از طرحی غیرواقع‌بینانه، روس‌هراسانه و مبتنی بر اولتیماتوم و تهدید و سپس مخفی شدن در لابه‌لای اسامی این کشورهای معمولی و گفتن این جمله است «می‌دانید حمایت از فرمول صلح کی‌یف، بین کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در حال افزایش است»!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
کار ابر قدرت و جناب پوتین به کجا رسیده که دست به دامن کره شمالی شده و تعامل با این کشور جزو افتخاراتش شده !!! با حیله گری غرب و در راس انان امریکا و نابخردی رهبران اول شوروی متلاش شد در جنگ افغانستان و حالانوبت روسیه هست در جنگ اوکراین !!
اینکه چیز عجیبی نیست از ابتدای پیدایش کره شمالی ، این کشور همیشه از آخور روسیه می خورده !!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست