بازدید 20321
محمدرضا ساکت و سپاهان چگونه لیگ برتر ۲۳ را بهم ریختند؟

اعتراض فوتبالی در کف خیابان! / افشای بزرگترین تقلب تاریخ فوتبال ایران و دست‌وپازدن طراح آن / جنگ بیانیه و لورفتن دلالی‌های میلیاردی

مقامات فدراسیون فوتبال از برگزاری تجمع اعتراضی هواداران سپاهان به رای کسر امتیاز متعجب شده‌اند و معتقدند ساکت در روزهایی که مدیران نظام خواهان آرامش در جامعه و دوری از تنش در سالگرد ناآرامی پارسال‌اند، اشتباه بزرگی مرتکب شده
کد خبر: ۱۱۹۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 15 September 2023

باشگاه سپاهان که توسط کارخانه فولاد مبارکه اصفهان پشتیبانی مالی می‌شود، لیگ برتر فوتبال ایران را بهم ریخته و جنگی تمام عیار علیه سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و تیمهای رقیب به راه انداخته است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ باشگاهی که اغلب پرخرج‌ترین تیم ورزش و فوتبال ایران است و طی چند سال اخیر هم با مدیریت محمدرضا ساکت با وجود هزینه‌های نجومی در کسب عنوان قهرمانی ناکام مانده است، به قوانین رسمی و چارچوب‌های وضع شده بی اعتناست، تن به اجرای آیین‌نامه‌های ابلاغی نمی‌دهد و به هر طریقی که بتواند آنها را دور می‌زند.

افشای بزرگترین تقلب تاریخ فوتبال ایران و دست‌وپازدن مدیر متقلب / جنگ بیانیه و لورفتن دلالی‌های میلیاردی

این باشگاه و مدیران ارشدش حالا مظهر تقلب و دور زدن قانون در ورزش ایران شناخته می‌شوند و مقابل احکام کمیته انضباطی فدراسیون هم گردنکشی می‌کنند.

حکم شجاعانه کسر امتیاز از سپاهان به دلیل انبوه تخلفات با بیانیه های متعدد این باشگاه مواجه شده است و عجیب اینکه محمدرضا ساکت دست از ترفند نخ‌نما شده اش یعنی شکایت از مدیران و حریفان و داوران و رسانه ها نکشیده و نایب رئیس فدراسیون را هم با قلدری به دادگاه کشانده است!

 داستان سپاهان از بامداد چهارشنبه گذشته بیخ پیدا کرد؛ زمانی که کمیته انضباطی برخلاف اظهارنظر اولیه رئیسش، نیمه شب رای به کسر چهار امتیاز از طلایی پوشان به دلیل نقض مکرر مقررات جدید لیگ برتر داد و این تیم متمول را به پرداخت چهل میلیارد تومان به خزانه فدراسیون محکوم نمود؛ بزرگترین جریمه مالی تاریخ فوتبال ایران!

باشگاه سپاهان که درخواستش برای افزایش سقف بودجه از ۳۲۵ میلیارد به ۶۰۰ میلیارد تومان ، توسط کارگروه نظارت بر قراردادها رد شده بود، به گفته منصور قنبرزاده به ترفند عجیبی روی آورد تا قانون جاری را دور بزند؛ آنها بخش اعظم مبلغ قرارداد چندین بازیکن گرانقیمت خود را به سال دوم منتقل کردند تا به این شیوه، از زیر بار جریمه فرار کنند و بتوانند بازیکنان بیشتری را جذب کنند.

اما سازمان لیگ مچ آنها را گرفت و اعلام کرد طبق قانون نهایت افزایش دستمزد یک فوتبالیست در هرسال، تنها ۲۵درصد است؛ یعنی بازیکنی که برای دو سال ۱۰۰ میلیارد قرارداد با سپاهان بسته نمی تواند در فصل اول ۳۰ میلیارد و در فصل دوم ۷۰ میلیارد دریافت کند. 

به گفته نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال؛ این اقدام یک تقلب آشکار است و به این ترتیب، ساکت در سپاهان تقلب کرده است. البته راهکار ساکت در مواجهه با این حرف حق، کاری تکراری به نام شکایت است!

موضوع بعدی پرداخت رقم حیرت آور ۱۷ میلیارد تومان بابت دلالی انتقال هادی محمدی مدافع تراکتور به سپاهان است. ساکت در برنامه تلویزیونی این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که اشتباه تایپی بوده و یک صفر اضافه در گزارش ثبت شده است.

در مقابل سازمان لیگ بازهم دست مدیر سپاهان را با سند و افشاگری رو کرد و به کمیسیون پنج میلیاردی در قرارداد کاوه رضایی اشاره کرد که دیگر قابل کتمان و پنهان‌کاری نیست.

به نظر می‌رسید ساکت مدیر بازنشسته ای که یکبار به همین دلیل از فدراسیون فوتبال استعفا داده بود و البته نامش در گزارش تحقیق و تفحص مجلس در پرونده فساد فولاد مبارکه هم آمده بود، اینبار تسلیم حقیقت شود و اشتباهش را بپذیرد و در صدد اصلاح قراردادها بربیاید و پول مردم را به خزانه برگرداند اما عضو فعلی هیات رئیسه فدراسیون تاج، بعداز توسل به بیانیه نویسی رگباری و طرح پاسخ‌های بی اساس، حالا شاهد ورود نمایندگان اصفهان در مجلس به زمین فوتبال است و به گفته نایب رئیس دوم فدراسیون، هواداران را به کف خیابان کشانده است!

تجمع اعتراضی هواداران سپاهان در روزهایی که مدیران نظام خواهان آرامش در جامعه و دوری از تنش در سالگرد شروع ناآرامی‌های پارسال هستند، اعجاب آور است، هرچند ساکت این ظرفیت و هنر را دارد که خودش را بی‌خبر و ناآگاه از این وقایع و تجمعات نشان بدهد، چراکه به راحتی واقعیت موجود در قراردادها را کتمان کرده است.

در این میان طبیعی است که بازیکنی با دریافتی فوق نجومی که تنها در یک مورد برای دو فصل از یکصد میلیارد تومان هم فراتر رفته است، به جای تن دادن به قانون پشت مدیر متخلف و دست و دلبازش بایستد و از امضای طلایی او حمایت کند.

افشای بزرگترین تقلب تاریخ فوتبال ایران و دست‌وپازدن مدیر متقلب / جنگ بیانیه و لورفتن دلالی‌های میلیاردی

پول هایی که از سفره مردم برداشته شده و تحت عنوان تیم‌های خصولتی ، به جیب بازیکنان متوسط و معمولی سرازیر شده است و این وسط سهم ایجنت ها و مدیربرنامه ها از سفره پهن شده سپاهان و فولادمبارکه حیرت آور بوده است.

در مقابل تیم‌های استقلال و پرسپولیس که تمامی اسناد مالی شان باید در کدال بورس منتشر شود، از خرید و جذب یک مهاجم تراز اول محروم بوده اند و باید عکس خریدها و نقل و انتقالات سپاهان را تماشا می‌کردند.

البته تابناک در ده‌ها مقاله و گزارش، انتقادهای شدیدی را به روند مدیریت در دو باشگاه تهرانی وارد کرده و موارد اتلاف سرمایه‌های ملی در دو تیم سوگلی پایتخت را هم برشمرده است، اما همین تمرکز بیش از حد رسانه روی سرخابی‌ها، موجب افزایش لجام گسیخته غارت بیت‌المال در سایر تیم‌های دولتی شهرستانی شده است. 

حالا این جدال مدیریتی و حقوقی، به گام نهایی و حساس رسیده است؛ جایی که فدراسیون فوتبال نباید مقابل حجم سنگین فشارها و جوسازی سپاهان و ساکت، کوتاه بیاید و باید قانون با شجاعت مجریانش، اجرا شود.

این کار می‌تواند بخشی از فساد فراگیر در فوتبال ایران را خلع سلاح کند و آغازگر حذف دلالان و قراردادهای بودار و مشکوک در فوتبال دولتی ایران باشد. مدیری که به هشدارها و اخطار نهادهای امنیتی و نظارتی بی‌توجهی کرد و حالا برای تخلفات واضحش دنبال دلیل و برهان و سند و توجیه است و هرچه جلوتر می‌رود، کارش بیشتر بیخ پیدا می‌کند.

نگارنده این مطلب قطعا از احتمال شکایت محمدرضا ساکت و باشگاه سپاهان علیه خود - همانند چندین شکایت سریالی هفته اخیر آنها علیه باشگاه ها و مدیران - آگاه است و تاکنون نیز چندین بار در مواجهه با شکایت های این مدیر در پیشگاه قانون پاسخگو بوده و تبرئه شده است و از بکارگیری این ترفند توسط ساکت، ترس و ابایی ندارد.

نمی توان چشم به واقعیات بست و چیزی از این حجم تخلف آشکار ننوشت. اسناد قانون گریزی ساکت و واکنش مقامات رسمی فوتبال در فدراسیون موجود است و باید دید نهادهای نظارتی چه تصمیمی برای شخص این مدیر اتخاذ خواهند کرد. مدیری که البته در نظم و ساختارسازی توانایی قابل توجهی دارد اما سبک مدیریت هزینه او ، موجب ورود خسارت به بیت المال است.

نویسنده: مجید کوهستانی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷۹
مدیریت تیمهای سوگلی پایتخت خوبه بریز و به پاش و غرامت و جریمه و محکومیت و محرومیت و گل آفساید و پنالتی خارج از محوطه جریمه تابناک خدا جا حق نشسته
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
تهمت چرا به سپاهان میزنید؟؟؟؟
از وجدان تان خجالت نمی کشید؟؟؟
قنبر زاده بر چه اساسی تکی روی برنامه زنده می اید و اتهام میزند؟؟در دادگاه ها هم شاکی و متشاکی جلو قاضی حاضر می‌شوند نه تکی- و سایت شما هم اتهام میزند به سپاهان؟؟؟؟
هشت سال اتهام ابهای آلوده به سپاهان زدید و سپاهان تکذیب میکرد و شما سایتهای تهرانی مسخره میکردید تکذیبهای سپاهان را تا ۲ ماه پیش فیلم سردار رویانیان امد که گفت کار خودی در تیم مان بوده ان ابهای آلوده و ربطی به سپاهان نداشته وطرف را از پرسپولیس انداخته اند بیرون، دریغ از عذر خواهی یک سایت و روزنامه تهرانی از تیم اصفهانی ، منتهی موج سواری خاص آن را علیه سپاهان هشت سال انجام دادید

دنیا خیلی کوچک منتهی عواقب تهمتها خیلی زیاد

اقای بیرانوند با ۱۲۰ میلیارد میخواسته برود استقلال و الان برگشته پرسپولیس و یا کنعانی زادگان در سایت ترانسفر ۲ میلیون یورو قیمتش را زده ان وقت پرسپولیس سقف قرارداد رعایت کرده؟
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
چه پولهایی از جیب ملت داره حیف ومیل میشه
انوقت یک کارگر زحمتکش باید شکم چند سر عایله را با ماهی ۸ میلیون سیر کنه !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
از فساد 92 هزار میلیاردی فولاد مبارکه چه خبر؟

ماجرا بعد از یک سال از افشاء آن چه شد؟

ظاهراً پولهای کثیف همچنان ریخت و پاش می شوند!!!!!!!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
آدرس اشتباهی ندید. بیرواند ۱۵ میلیارد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
حالا صبر داشته باشید تا پایان فصل که شکایت بازیکنها از تیمهای سرخابی بدلیل پرداخت نکردن مطالبات شون انجام بشه تا معلوم شود تیمهای به اصطلاح قانون مند وپاک به زعم نویسنده مقاله چه فسادی داشتند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
بالاخره یک بهانه ای پیدا کردید پرسپولیس را قهرمان لیگ کنید!!!
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
و نساجی مازرون بدون یارو یاور
مطمنا رسانه ها از عوامل اصلی حرکت رو به جلو یا عقب افتادگی یک کشور هستند دستکم در ورزش که وضعمون مشخصه سه پیچ به یه باشگاه گیر دادید که چرا مثلا ده میلیون دلار هزینه کردید و اون باشگاه قراره به مصاف تیمایی بره که یه بازیکنش ده برابر این مبلغ هزینه داره شما اصلن حال خودتو نمیفهمید انتقاد میکنید که صرفا انتقاد کرده باشید نفرت از یه جغرافیا چجوری گلوی یه رسانه را داره فشار میده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
هزینه از بیت المال کرده. اگه عرضه درآمدزایی داره، صدمیلیون دلار هزینه کنه به کسی چه مربوط. فرق این دوتا رو متوجه مبشی؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
کنعانی و بیرانوند چقدر با مرام بودند. پیشنهاد ۱۰۰ میلیاردی رو رد کردند و با ۱۵ میلیارد به پیروزی پیوستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
اشتباه مثبت زدم. پول زیاد هیچ کس رو مارادونا نمیکنه پول چه ربطی به فوتبال داره
والا من که زیادم فوتبالی نیستم ، اما از خوندن این متن به این نتیجه رسیدم که هر چی نویسنده بگوید !! چنان شما یک طرفه گزارش خبری داده اید که آدم در حیرت است که اصل بی طرفی خبری چیست؟؟ ضمنا اگر یک نفر اینطور فساد به هر انگیزه کرده است و آن هم در سیستم خصولتی ، چرا پس مستقیما برخورده نکرده اید؟؟؟؟
اول باید مدیر عامل فولاد مبارکه را محاکمه کنند که ایشان مسبب. فساد حیرت انگیز در فولاد سپاهان است وقتی پولهای سهامداران وبیت المال اینطوری با غارت همراه است چه کسی غیر از سازمان بورس وسازمان بازرسی کشور می‌شد مسول آن دانست
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
اقاجان جوگیر نشو
تمام شرکتها و نیز شرکتهای سازمان های خصولتی باید مالیات بدهند و حساب رس دارند و بر اساس ادعا کسی کاری نمیکند
بله بگویند یک شرکتی ۵۰۰۰ میلیارد تومان ضرر داده منتهی صورتهای مالی او در مجمع سالانه بررسی وسپس به مالیات کشوری
میروند بررسی می‌کنند و متوجه می‌شوند ادعا است و نه واقعیت


با ادعا کاری پیش نمیرود

چیزی که دوستان متوجه نیستند قانون شرکتهای کشور است که هر شرکتی مجمع سالانه و بازرسی و حسابرسی باید داشته باشد تا به مشکل مالیاتی برخورد نکند مثلا باشگاه سپاهان اگر در مجمع حساب رسی مالیاتی اش به مشکل بخورد کارخانه فولاد مبارکه بودجه را قطع می‌کند و پرسپولیس و استقلال نیستند که بدهی ۵۰ میلیاردی شان به ۱۰۰۰ میلیارد تومان تبدیل شود و دایم بودجه از دولت بگیرند

مفاسا حساب مالیاتی را بروید بررسی کنیدو اتهام الکی به سپاهان نزنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
کاملا درست می فرمایید مسئولین فولاد مبارکه باید حساب پس بدهند. بخور بخورشان از بیت المال اینگونه هزینه می شود
مشت نمونه خرواره فساد در فولاد مبارکه است واین فسادورزشی جزی ازفساد کل است
به شکا میگه بدو به تازی میگه بگیر ، این قصه کشوریه که دلش میخاد بدون هزینه نتیجه بگیره حسرت پنجاه ساله قهرمانی در. همه رده های فوتبال رو دل مردمه ولی از اون طرف دوست هم ندارید هزینه کنید شبیه داستان مولاناست که عربه سگش داشت از گشنگی میمرد و صاحبش با اینکه غذا داشت بهش بده فقط گریه میکرد با این فلسفه که اشک ریختن پول نمیخاد این شمایید انتقاد کردن راحته و پول نمیخاد ولی موفقیت هزینه.داره
یه شعری بود قدیما که عرب در بیابان ملخ میخورد ، سگ اصفهان آب یخ میخورد
حالا رسانه های عرب تیتر نارسانه های ما را که میخونند از خنده خودشونو خراب میکنند که چی پر خرجتربن باشگاهشون نهایت یک صدم یه باشگاه عرب هزینه داشته ، فقر حتی تو خبرهای رسانه های ما هم داره فریاد میزنه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
یکی از عوامل فقر مردم، عملکرد شرکتها و کارخانه ها یی مانند فولاد مبارکه است. حیف و میل کردن بیت المال، بهره وری پایین، دامن زدن به مشکلات اقتصادی با هدف سودآوری از هر راهی
درود بر شما اقای کوهستانی ، مسئولین باید طوری با ساکت برخورد کنند که درس عبرت باشه برای دیگران اقای ساکت دروغگو دشمن خداست ،
تو چرا می سوزی؟؟؟
چقدر این متن بی غرض و به دور از جانب دهری از تیم‌های دیگر همچون پرسپولیس، استقلال، تراکتور و ... نوشته شده!!!! همه می دانند این اتفاقات در بیشتر تیم های بالای جدول و پرطرفدار اتفاق افتاده و می افتد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
هوادار متمول به اضافه خانه های نرکیه حسابهای امارات و کانادا اینا راکسی در موردش حرفی میزنه اینا از سپاهان ترسیدن
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
حمید جان تراکتور را به عزیز دردانه های پایتخت وصل نکن. اولا تراکتور یک تیم کاملا خصوصی است ثانیا یک دهم استقلال و پیروزی هم هزینه نمی کند.ا
وقتی ریس تاج باشد ..تکلیف بقیه مشخص است
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
یکسال که تاج رییس فدراسیون نبود استقلال قهرمان شد منتهی غیر از آن فقط پیروزی

بابا مسعود و بابا تاج
شما ببین توو این چند سال چه پولهایی از بیت المال و مالیات کارمند و کارگر بدبخت رو دادن به یه مشت بازیکن و مربی بی کیفیت و دلالهاشون
وقتی یک تیم عربستانی بابت رونالدو پیر و پاتال ، کریم بنزما زهوار درفته ، استیو مک مانامان و..‌‌..هزینه های چند هزار میلیارد تومانی پرداخت می کنند چه ایرادی دارد که ساکت برای تیم در پیتی خود مثلا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه یک بازیکن درجه ۳ کند
تیم های بی ریشه تهرانی از حسودی دارند زیرآب این مدیر و تیمش را می زنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
مگر هر کس غلطی کرد، بقیه هم باید بکنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
بی ریشه نکنه فکر کردی سپاهان اولین تیم فوتبال دنیاست و اصفهانیا مخترع فوتبال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
تیم مال بابای ساکت نیست،بله اگه تیم صدرصد خصوصی بود ساکت یک میلیارد دلار خرجش میکرد هرچند بعید بود ساکت ها و تاج یک ریال حاضر باشند برای تیم شهرشون هزینه کنند،این دور زدنهای قانون هم ادامه همان ۹۲ هزار میلیارد بی زبونه ک از جیب این مردم مظلوم حیف و میل شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
عمو استیو مک من من بیست ساله از فوتبال خداحافظی کرده . تیم بی ریشه بی ریشه نکن چه ربطی داره سپاهان همه رو دور زده .
شما که می خواهید پول مردم به جیب کسی نرود از پول لیت المال به استقلال و پرسپولیس هم ندهید چرا بدون اجازه ملت از پول مردم براب این دو تا تیم که وابسته به افراد دولتی و مجلس هاست هزینه می شود فقط زورتان به سپاهان می رسد اگه می خواهید عدالت برقرار شود همه ی تیم ها نباید از بیت المال بودجه دریافت کنند
مقصر این وضعیت فقط و فقط عدم شفافیت و بها دادن به افراد دارای نفوذ است. ما باید قبول کنیم سیستم فسادپروری درست کرده ایم.
در اروپا جابه جایی یک یورو با حساب کتاب است. در عوض در ایران میلیاردها تومن بی حساب کتاب.
ما باید تصمیم بگیریم از یک جایی به بعد همه چیز را تغییر دهیم. و سیستم شفاف و تحت نظارتی داشته باشیم
چرا این مدیر متخلف تا بحال عزل و مجازات نشده؟
پول سپاهان در حالیکه یک شرکت وابسته بدولت است چگونه بدون شفاف سازی خرج دلال و غیره میشود؟
چرا بساط دلالی با حکم سقوط تیم بدسته های دوم و پایینتر اجرا نمیشود؟

کشوری که مردمش برای تهیه دارو و نان شب محتاجند و در تحریمند، بازیکن و مربی خارجی با ارز خارجی میخواهد؟ چرا اینقدر این حکومت ریاکار است که از طرفی بمردم فشار تحریم میاورد و شرکت‌های زیر دستش دلاری کیف میکنند!!!؟؟؟؟؟؟
خود شرکت فولاد باید مجازات شود.
باشگاه باید با سهامدار غیر دولتی و طبق قانون لیگ اداره شود و تمام قراردادها شفاف و مجازات عدم رعایت سقف قرارداد باید محرومیت بازیکن در دوره قرارداد و کسر امتیاز از باشگاه باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
همچین حرف میزنی انگار سوگلی های تهران درامد خاصی دارن همراه اول و ایرانسل هم دولتی هستن در جریان باش وزارت ورزش دولتیه صندوق حمایت از پیشکسوتان دولتیه بانک شهر نیمه دولتیه و سهمدار دولتی داره چرا وام دلاری به اینا داده میشه چرا اینا به مربی و کمک مربی و بازیکن در فیفا محکوم شده و کلی بدهی به بار میارن که از بیت المال پرداخت میشه و
پس این مدیرها را باید اعدام کرد نه برکنار در جریانم باش فولاد مبارکه در اساسنامش قید شده ۲درصد از درامدش را باید خرج مسئولیت اجتماعیش برای اصفهان کنه که سپاهانم جزو اونه و اینم مفتی نبوده پایتخت ام اس ایران پایتخت سرطان ایران اصفهانه زاینده رود همین مدیران دولتی خشک کردن که باید اعدام شوند نمیزاریم سپاهانم خشک کنید حتی در کف خیابان با خون خودمون
با سلام. لزوم ورود سازمان بازرسی کل کشور در این مورد به شدت احساس میشه. در ضمن من در سفری به تهران با فردی که مدعی بود از نزدیکان یک دلال فوتبالی هست شنیدم در صد بالایی از اون چیزی که ما فکر میکنیم به دلالها میرسه با یک گردش مالی نه چندان پیچیده به دست خود مدیران این باشگاه ها میرسه متاسفانه
در این فوتبال کثیفی که راه انداخته اید رو ببندید تا مردم خودشان فدراسیون تشکیل دهند و مدیریت کنند.
وقتی برنامه نود و فردوسی پور را برای مبارزه و افشاگری‌های فساد در فوتبال از تلویزیون حذف میکنند نتیجه همین میشود
تو خوبی تابناک و نویسنده
چرا صد ها میلیارد میدین به فوتبالیست های درجه سه و چهار ایران؟؟؟

فوتبال در ایران مظهر فساد و پولشویی آقازاده هاست

طفلی حسن یزدانی ها، که مدال های المپیک و مردانگی رو سینشون موج میزنه

همیشه نامشان در تارک ورزش ایران می درخشد
مدیرات فلسد را از تمام پست ها دور بریزید
عجب خوابی رفته مدعی العموم!
لعنت بر پدر و مادر کسی که با قصد و قرض و در راستای تحقق خواسته های ی تیم خاص (پ) داره ی طرفه حاشیه درست میکنه برا ی تیم.
فرض کنیم امسالم قهرمانتون کردن که چی...
وجود مدیران متخلفی همچون ساکت در دولت انقلابی مایه شرم طرفداران دولت و نظام است. وزیر صمت و وزیر کار در این زمینه باید پاسخگو باشند.
نیروهای اطلاعاتی و امنیتی هشدار جدی به این عنصر گستاخ و پررو بدهند
اوضاع خیلی خیته
ضمن عرض سلام
باید گفت به نویسنده این متن اقای کوهستانی به انصاف قلم نزدید
فوتبال ایران یک از مراکز فساد تبدیل شده کمی از مدیریت عربستان و امارات یاد بگیرید یا مثل چین با این افراد برخورد کنید
ما‌از‌مرزهامون‌برای‌جدایی‌و‌تجزیه‌طلبی‌می‌ترسیم‌ترسم‌از‌اینه‌که ‌اصفهان‌اعلام‌جدایی‌کنه دلیلش‌هم‌اینه‌که‌‌بیشتر‌بودجه‌نفتی‌ممکت‌رو‌همین‌اصفهانیها‌‌در‌تمام ‌عرصه‌هامی‌بلعند‌‌و‌باعث‌اختلاف‌فاحش‌در‌زمینه‌‌امکانات‌با‌بقیه‌ استانها‌شده‌.فاجعه‌آبی‌در‌استانهای‌مجاور‌نتیجه‌خودخواهی‌این ‌استان‌است.از‌آنجایی‌که‌در‌طول‌تاریخ‌همیشه‌زیر‌یوغ‌بقیه‌قومیتهای ‌ایرانی‌بودند‌‌فقط‌‌ زبان ‌زور ‌رو ‌می‌فهمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
اصفهان به خاطر استانهای دیگه داره از خشکسالی از بین میره حیف اون ۲۳۰۰۰ جوونی که در جنگ از دست دادیم ولی اینبار حق خودمونو‌کف خیابونهای اصفهان میگیریم و نمی زاریم مثل زاینده رود که خشکش کردید سپاهانم خشک کنید حتی با خون خودمون
فساد اندر فساد.داستان دوره ای در ایران بزرگ.!!!
واقعا جای تاسف دارد که تخلف های متعدد تیم های پایتخت نشین که دولتی هستند و از بودجه بیت المال ارتزاق می کند را بی خیال و بی توجه هستند و با شگاهی که بازیکن پرور می باشد و آکادمی درستی دارد و اصول باشگاه داری را بدون شکایت فیفا اداره می کند ، اینچنین محکوم می شود و ای برشما که قضاوت یکطرفه می کنید وای برشما
سوگلی های قرمز و آبی تهرانی در زمین نمی تونن مقابله کنن به مافیای کثیف همیشگی رو آوردن.............
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
سوگولیها نه، سوگولی مسئولین یا همان پیروزی
دشمنی این سایت با آقای ساکت جدا عجیبه قبلاً هم از این جور حملات بهشون کرده بودید واقعا عجیبه که یک بار نشده همین لحن و در مواجهه‌ با مدیران عامل دیگر تیم ها بکار ببرید
باند البته باند زخم نه باند سرقت
بابا این بنده خدا میخواد پست جدیدتر و بهتر بگیره.چرا ناراحتید
تابناک باور داری پرسپولیس ۳۲۵میلیون هزینه کرده خواهشا ب شعور مخاطب و ملت احترام بگذار....رسانه میلی وپولی
پولهی سپاهان پولهای مردم است ولی پسروزی استقلال پول زحمت کشی مدیرانشان است ؟ نویسنه محترم خودت را سیاه کن پیروزی و استقلال تخلف نداشتند؟ سال قبل که قراردادهای استقلال 470 میلیارد شده بود کجا بودی؟ بیرانوند کنعانی با پانزده میلیارد قرارداد بستند ؟ قرارداد مهری که سال قبل 17 میلیارد بود الان 160 میلیون است ؟ اینها تخلف نیست ؟ دیگه حرکات امثال تو نخ نما شده و از ارامش مردم هم مایه نگذار نمی خواهد بحث را سیاسی کنی به سپاهان ظلم شده و حقش را پس خواهد گرفت
بریز و بپاش های تیم های پایتخت که از پول بیت المال باید تخلفات تیمهای پایتخت پرداخت بشه خیلی خوبه ولی هزینه کردن برای ورزش کشور در همه رشته های ورزشی از منابع استان اصفهان بده اعصاب مردم اصفهان را چند تا آدم .. خرد کردند بعد توقع دارند ساکت باشند زاینده رود را که از اصفهان گرفتند فوتبال را هم گرفتند دیگه چی می مونه
بدترین زنان برای کوبیدن اقای ساکت و تیم و بازیکنان سپاهان که احتمال تنها باشگاه ایرانی است که میتونه به دور های بعدی هرمانی باشگاههای آسیا برود
تنفس مصنوعی به سوگولی های وزارت ورزش و آپارتاید رسانه ای ، بلاخره یکجا باید تمام بشه . فرق باشگاه و تیم باید شفاف باشه
این حجم از دور زدن قانون رو اگه یوونتوس ایتالیا داشت بازم الان دسته سه بود! این حجم از قانونشکنی فقط ۴ امتیاز کسر؟؟ خب با یه برد و یه مساوی جبران میشه این امتیاز! این دیگه چه جریمه ایه!!
یاد جریمه ۲۰۰ هزار تومنه مرتضوی افتادم
تا وقتی که تو این مملکت شفاف سازی خط قرمزه اوضاع به همین منواله
چطور بهترين مهاجم پرسپوليس ( عيسي آل كثير ) پيشنهاد ١٥ ميلياردى پرسپوليس رو رد ميكنه و با٢ برابر قيمت پيشنهادى پرسپوليس و با ٣٠ ميليارد ميخرن ؟؟؟؟ به خيال اينكه مثلاً پرسپوليس رو تضعيف كنن ولى نه عمو بهمين خيال باش ، ما شده ممد عمرى و اميد عاليشاه رو بزاريم نوك حمله بازم قهرمانيم
سپاهان هم عين ٩ سال گذشته يا نايب ميشه يا كمك نايب
همه اينا كار خداست
من اساسا اعتقاد دارم چیزی به اسم عدالت در ساختار فوتبال ایران وجود ندارد. هر وقت هم چیزی را به اسم عدالت به خورد مردم دادند پشت پرده آن منفعت مافیا بوده. عدالت یعنی اجرای صحیح قانون بی کم و کاست. پرسپولیس و استقلال مصداق بارز مدیریت مشترک هستند. هر دو تیم از یک منبع دارند تغزیه می‌شوند. و در همه جای دنیا این تخلف آشکار است. چرا کسی اینجا دنبال عدالت نیست؟
همین امروز ۱۵ میلیارد یعنی ۳۰۰ هزار دلار، حداقل نصف بازیکنان پرسپولیس و استقلال ارزشی معادل دوبرابر این مبلغ دارند. کشورهای اطراف براحتی حاضر هستند ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار برای بازیکنی مثل بیروند پرداخت کنند. واقعا انتظار دارید مردم باور کنند این بازیکنان و باشگاه‌ها به سقف بودجه پایبند بوده‌اند؟!
نه جانم عدالت بهانه‌ای بیش نیست. سوال این چهار امتیاز از کجا آمده، چرا ۹ امتیاز نه؟ چرا ۱۲ امتیاز نیست؟ چرا امتیازی به تیم‌های رقیب اضافه نشد؟
این ۴۰ میلیارد چیست، قرار نیست دوباره این ۴۰ میلیارد تبدیل به پاداش بشود و بین هییت رییسه تقسیم بشود؟
احسنت جناب کوهستانی
واقعا برای نویسنده متاسفم کاهش همین ذره بین رو برای تیم های سوگولی تون هم میزاشتین این چند سال تخلفی نبوده که انجام نداده باشند ، تو این چند سال سر بی تدبیری هاشون چند بار کسر امتیاز از فیفا گرفتن چیزی نگفتید حالا همه تون بسیج شدید علیه سپاهان ، این رفتارها نتیجه ای جز تفرقه نخواهد داشت و این آتش همه رو خواهد سوزاند
سازمان تجارت. تربیت بدنی
پس این فصل باید پرسپولیس قهرمان شود.
دوتیم قانون مدارپایتخت چقدرروی تیم های پایه سرمایه گذاری می کنند و هزینه باشگاههای آنها از عرق جبین مدیریت فداکارشان تامین می شود وپول بیت المال را قبول نمی کنند.فوتبال کشورفدای یک تارموی این دوتیم
تخلفات مالی فوتبالی نه فقط در تیم فوتبال سپاهان بلکه دامن عمده باشگاه ها را گرفته است . تیم های ف استقلال و پیروزی و ....... این تیم های فوتبال از یک روزنه سوء استفاده می کنند . وقتی در کشور فوتبال درمانی در برابر انواع مشکلات یک سیاست است . برای متخلفین فوتبال هم یک حوزه امن ایجاد میشود . که مشغول بخور بخور هستند . ایا اطلاعات و بازرسی . دادستانی و دولت و ..... از این همه فساد در باشگاه های فوتبال با خبر نیست ؟ بعید میدانیم . امامسئولین بدانند هیچ کشوری با این رویه ها بجایی نرسیده است . و عاقبت شما باید پاسخگوی خسارات به کشور و تاریخ و ملت باشید .
بی اهمیت ترین مسئله مملکت در حال حاضر فوتباله، دیگه دوره سرگرم کردن مردم با این بازیها گذشته.
عدالت این بود که سپاهان بازی های انجام شده ش را 3.بر0 بازنده اعلام میشد.نه اینکه فقط 4امتیاز کسر کنن که باز فقط بنفع پرسپولیس بشه
همه این هیاهو ها به خاطر تیم های تهرانی پیروزی و استقلال است. بر خلاف ادعای تابناک در انتقاد از تیم های عزیز دردانه تهرانی هیچ وقت و در هیچ رسانه ایی با این شدت بر علیه تیم های فوق مطلبی منتشر نشده است. تیم های شهرستانی همیشه با یک تخلف کوچک مورد عتاب رسانه های پایتخت قرار می گیرند به خصوص اگر این تیم تراکتور باشد ولی تیم اصفهانی هم برای اولین بار به جهت ترس از قهرمانی در لیگ پیش رو مورد شدید ترین هجمه ها قرار گرفته است. البته من منکر تخلفات در باشگاه اصفهانی نیستم ولی چندین برابر این تخلفات را تیم های تهرانی و خود فدراسیون مرتکب می شوند ولی کسی توان برخورذد با آنها را ندارد.
مرگ بر فوتبال
بیت المال توسط شرکت فولاد چپاول میشه و نیگن تیم خصوصی کارگر بدبخت و سهامدار بیچاره جیبش رو میزنن این مافیای اصفهانی و شاخ هم میشن ۹۲ هزار میلیارد تومان‌چخبر تقص شد بین آقایان تا چیزی نگ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست