بازدید 9264

شلیک خلبان روس به جنگنده انگلیسی بر فراز دریای سیاه

روز پنجشنبه گزارش داد خلبان یک جنگنده روسی سال گذشته اقدام به شلیک موشک به سمت یک هواپیمای انگلیسی بر فراز دریای سیاه کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 14 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسانه دولتی بی‌.بی‌.سی روز پنجشنبه گزارش داد یک خلبان روسیه‌ای سال گذشته در اقدامی عامدانه به سمت یک هواپیمای تجسسی نیروی هوایی انگلیس که در حال پرواز بر فراز دریای سیاه بود موشک شلیک کرده است.

 طبق گزارش بی‌بی‌سی، روسیه پیش از این دلیل این حادثه را «نقص فنی» عنوان کرده بود.

مطابق این گزارش، ارتباطات شنودشده نشان می‌دهند که خلبان یک جنگنده سوخو-۲۷ در سپتامبر ۲۰۲۲ به سمت یک هواپیمای انگلیسی غیرمسلح شلیک کرده است. خلبان این اقدام را بعد از دریافت یک فرمان مبهم از یک ایستگاه زمینی متعلق به روسیه انجام داده است، اما کمک‌خلبان تلاش کرده او را از انجام این کار منصرف کند.

در محافل علنی، مقام‌های دولت انگلیس این اتفاق را کم‌اهمیت جلوه داده‌اند. بن والاس وزیر دفاع سابق انگلیس در آن زمان خطاب به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت که جت روسیه‌ای یک موشک را در مجاورت یک هواپیمای انگلیسی رها کرده است. او گفت که درباره این حادثه خواستار توضیح از سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه شده است. او همچنین خاطرنشان کرد که روسیه گفته دلیل این حادثه «نقص فنی در هواپیمای سوخو-۲۷ بوده است.»

والاس گفت: «ارزیابی ما این نیست که این حادثه یک تنش‌آفرینی عمدی از سمت روسیه بوده و تحلیل ما نیز این است که دلیل حادثه نقص فنی بوده است.»

وی اضافه کرد که جنگنده نیروی هوایی انگلیس گشت‌زنی‌های تجسسی بر فراز دریای سیاه را از سر گرفته است.

وزارت دفاع انگلیس در پاسخ به گزارش روز پنجشنبه بی‌بی‌سی گفته که والاس در آن زمان برای رعایت ایمنی و شفافیت این مسئله را به مجلس عوام انگلیس اطلاع داده است.

یک سخنگوی ریشی سوناک، نخست‌وزیرانگلیس به اسکای نیوز گفته که سوناک اطمینان دارد که اظهارات والاس در آن زمان برای گمراه کردن قانونگذاران نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی