بازدید 12799
پانصد و پنجاه و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

شلیک جنگنده روسیه به سوی هواپیمای جنگی انگلیسی در دریای سیاه/ادعای مقام روس درباره کشته شدن 500 هزار نظامی اوکراینی

پانصد و پنجاه و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ 14 September 2023

شلیک جنگنده به سوی هواپیمای جنگی انگلیسی در دریای سیاه/ادعای مقام روس درباره کشته شدن 500 هزار نظامی اوکراینی

بین الملل تابناک: پانصد و پنجاه و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کی‌یف از وجود «پیشرفت» در روند تحویل موشک‌های جدید خبر داد
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ - ۲۳:۲۳

وزیر خارجه اوکراین گفت، ارائه سامانه‌های موشک‌های دوربرد (ATACMS) و موشک‌های تاروس به کی‌یف با «پیشرفت» همراه است.

به گزارش پایگاه خبری «اوکراینسکا پراودا»، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین بیان کرد: ما به طور فعالی در این مسیر مشارکت می‌کنیم. رئیس‌جمهور هر روز جلسات و گفت‌وگوهایی جهت تسریع روند تحویل آنچه که به کی‌یف وعده داده شده، برگزار می‌کند.

وی افزود: البته یک سری موضوعاتی با اولویت‌های بالا مثل سیستم‌های دفاع هوایی وجود دارد. ما به طور فعالی برای دریافت سامانه‌های موشک‌های دوربرد از آمریکا و موشک‌های تاروس از آلمان همکاری می‌کنیم و پیشرفت‌هایی در هر دو مورد وجود دارد.

وزیر خارجه اوکراین در پایان افزود: تصمیمات نهایی هنوز در برلین و واشنگتن اتخاذ نشده است.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه درباره ارسال موشک‌های کروز تاروس به اوکراین گفته بود: برخلاف تانک‌های «لئوپارد» و موشک‌های «آیریس-تی»، این چیزی نیست که به سرعت انجام شود. ابتدا باید همه جزئیات روشن شود.

آمریکا ۱۶۶ فرد و نهاد روسی را تحریم کرد
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ - ۲۰:۵۵

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه از اعمال تحریم علیه ۲۴ شخص و ۱۴۲ نهاد در ارتباط با روسیه خبر داد.

در لیست تحریمی جدید خزانه‌داری آمریکا نام شرکت خودروسازی آوتوواز، شرکت ساخت بزرگراه اوادور و همچنین یکی از تولیدکنندگان اصلی موتور هواپیما با نام او کی دی ساترن به چشم می‌خورد.

تحریم‌های جدید آمریکا همچنین ۲ بانک روسی با نام‌های ای کی بارز و بانک سینکو را هدف قرار داده‌اند.

کشورهای غربی تاکنون صدها فرد و نهاد روسیه را پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین، تحت تحریم قرار داده‌اند.

پنتاگون تیم نظارت بر کمک‌ها به اوکراین اعزام می‌کند
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ - ۲۰:۴۷

 وزارت دفاع آمریکا بزودی گروهی ویژه در اوکراین با هدف نظارت بر کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مستقر خواهد کرد. شبکه «سی‌ان‌ان» این تحول را با درخواست‌های فزانیده قانونگذاران جمهوری‌خواه برای نظارت بیشتر بر کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مرتبط دانسته است. 

این شبکه آمریکایی چهارشنبه (۱۳ سپتامبر، ۲۲ شهریور) به نقل از بازرس کل وزارت دفاع آمریکا گزارش داد مقام‌های ارشد این کشور از اواخر ماه گذشته کار در اوکراین را آغاز کرده‌اند و تا آخر سپتامبر (ماه میلادی جاری) انتظار می‌رود پرسنل بیشتری وارد شوند. این گزارش افزود تیم نظارت در سفارت واشنگتن در کی‌یف مستقر خواهد شد. 

طبق این گزارش، این اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است که افراد بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در محل به نظارت می‌پردازند.

به گزارش سی‌ان‌ان، با درخواست اخیر دولت بایدن از کنگره برای تخصیص ۲۴ میلیارد دلار دیگر برای اوکراین، تعداد فزاینده‌ای از قانونگذاران جمهوری‌خواه خواستار کنترل بیشتر بر چگونگی خرج این پول در کشور دریافت‌کننده شده‌اند.

در فوریه ۲۰۲۳، کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا تحت رهبری جمهوری‌خواهان درباره هدر دادن، مصرف متقلبانه و سوءاستفاده از کمک‌های آمریکا هشدار داد. «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم پیش‌تر به صراحت گفته از چک سفید برای اوکراین حمایت نمی‌کند. 

به گزارش «راشا تودی»، در ماه اوت، «سرگئی مارچنکو» وزیر دارایی اوکراین اذعان کرد مشکلاتی وجود دارد اما افزود حامیان غربی کی‌یف «آماده پذیرش این هستند که ممکن است فساد داشته باشیم». در همان زمان روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» تخمین زد کمک آمریکا به این کشور اروپای شرقی بزرگترین در نوع خود از زمان جنگ جهانی دوم بوده است. 

اخیراً رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند کاخ سفید اذعان کرده که واشنگتن تاکنون بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار در جنگ اوکراین هزینه کرده است.

پارلمان اروپا خواستار مصادره اموال سران بلاروس به نفع اوکراین شد
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ - ۲۰:۴۷

پارلمان اروپا خواستار یافتن راه‌های قانونی برای مصادره اموال سران بلاروس و استفاده از آن‌ها برای بازسازی اوکراین شد.

به گزارش پایگاه خبری «اوکراینسکا پراودا»، پارلمان اروپا در سند «متون تصویب‌شده» از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن خواست تا راه‌های قانونی برای مصادره اموال سران بلاروس و نهادهای بلاروسی مرتبط که در حمله روسیه به اوکراین مشارکت دارند و در صورت امکان استفاده از آن‌ها برای حمایت از بازسازی اوکراین پیدا کنند.

پارلمان اروپا معتقد است که دولت «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس با ممکن ساختن عملیات نظامی روسیه در اوکراین، در واقع «شریک جرم و همدست» روسیه است که مسئول خرابی‌ها و نابودی‌های به بار آمده در اوکراین محسوب می‌شود.

اعضای پارلمان اروپا همچنین بر این باورند که دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به عملیات روسیه باید قدرت و اختیار لازم برای انجام تحقیقات نه تنها درباره «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و سران سیاسی و نظامی روسیه بلکه رهبری بلاروس را نیز داشته باشد.

برخی اعضای پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن خواستند تا تحریم‌ها علیه روسیه را افزایش دهند و بسته جدید از تحریم‌ها را علیه روسیه و بلاروس تصویب کنند.

پارلمان اروپا همچنین از دیوان کیفری بین‌المللی خواست تا حکم بازداشت لوکاشنکو را به دلیل ادعای «اخراج کودکان اوکراینی» صادر کند.

شلیک جنگنده به سوی هواپیمای جنگی انگلیسی در دریای سیاه

رسانه دولتی بی‌.بی‌.سی روز پنجشنبه گزارش داد یک خلبان روسیه‌ای سال گذشته در اقدامی عامدانه به سمت یک هواپیمای تجسسی نیروی هوایی انگلیس که در حال پرواز بر فراز دریای سیاه بود موشک شلیک کرده است. 

طبق گزارش بی‌بی‌سی، روسیه پیش از این دلیل این حادثه را «نقص فنی» عنوان کرده بود. 

مطابق این گزارش، ارتباطات شنودشده نشان می‌دهند که خلبان یک جنگنده سوخو-۲۷ در سپتامبر ۲۰۲۲ به سمت یک هواپیمای انگلیسی غیرمسلح شلیک کرده است. خلبان این اقدام را بعد از دریافت یک فرمان مبهم از یک ایستگاه زمینی متعلق به روسیه انجام داده است، اما کمک‌خلبان تلاش کرده او را از انجام این کار منصرف کند. 

در محافل علنی، مقام‌های دولت انگلیس این اتفاق را کم‌اهمیت جلوه داده‌اند. بن والاس وزیر دفاع سابق انگلیس در آن زمان خطاب به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت که جت روسیه‌ای یک موشک را در مجاورت یک هواپیمای انگلیسی رها کرده است. او گفت که درباره این حادثه خواستار توضیح از سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه شده است. او همچنین خاطرنشان کرد که روسیه گفته دلیل این حادثه «نقص فنی در هواپیمای سوخو-۲۷ بوده است.»

والاس گفت: «ارزیابی ما این نیست که این حادثه یک تنش‌آفرینی عمدی از سمت روسیه بوده و تحلیل ما نیز این است که دلیل حادثه نقص فنی بوده است.»

وی اضافه کرد که جنگنده نیروی هوایی انگلیس گشت‌زنی‌های تجسسی بر فراز دریای سیاه را از سر گرفته است. 

وزارت دفاع انگلیس در پاسخ به گزارش روز پنجشنبه بی‌بی‌سی گفته که والاس در آن زمان برای رعایت ایمنی و شفافیت این مسئله را به مجلس عوام انگلیس اطلاع داده است. 

یک سخنگوی ریشی سوناک، نخست‌وزیرانگلیس به اسکای نیوز گفته که سوناک اطمینان دارد که اظهارات والاس در آن زمان برای گمراه کردن قانونگذاران نبوده است. 

مخالفت سارکوزی با عضویت اوکراین در ناتو

«نیکولا سارکوزی»، رئیس جمهور اسبق فرانسه در مصاحبه‌‌ای با اذعان به اینکه عضویت اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو باعث صلح در اروپا نخواهد شد، هشدار داد که روسیه این عضویت را یک اتفاق تحریک آمیز قلمداد خواهد کرد.

سارکوزی در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی گفت: «مساله ساده است: آیا ورود اوکراین به ائتلاف ناتو به صلح کمک خواهد کرد؟ آیا حداقل می توانیم روی همین مساله بحث و مناظره کنیم؟ از نظر من این عضویت منجر به برقراری صلح نخواهد شد. ورود اوکراین به ناتو یک اتفاق تحریک آمیز است همانطور که روسیه نیز آن را اینگونه در نظر خواهد گرفت.»

رئیس جمهور اسبق فرانسه گفت، «گزینه جایگزینی که ارزش بحث کردن دارد این است که اوکراین باید وضعیت بی‌طرف پیدا کرده و از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی تضمین‌های امنیتی دریافت کند.»

سارکوزی استدلال کرد: «دو راه برای پایان دادن به جنگ وجود دارد: راه اول از بین بردن همدیگر است، اما به شما هشدار می‌دهم که این روند به نابودی دومین قدرت هسته‌ای جهان (روسیه) منجر نشده و ما را در یک جنگ جهانی فرو خواهد برد. راه دوم نیز مذاکرات دیپلماتیک است.»

رئیس جمهور سابق فرانسه گفت،‌ معتقد است که هدف از خصومت‌ها در اوکراین رقم زدن «تغییر قدرت در روسیه» است در حالی که روسیه و اروپا «باید با یکدیگر همکاری کنند.»

سارکوزی بیان کرد: «کسانی که مدعی هستند مذاکرات با ولادیمیر پوتین غیرممکن است در حالی این قاعده را مطرح می‌کنند که هرگز با او دیدار نداشته‌اند.»

او به اهمیت همسایگی اروپا با روسیه اشاره کرده و گفت:‌ «ما با هم همسایه هستیم. این فرق موجود بین ما با آمریکا است.»

این رئیس جمهور اسبق فرانسه با اشاره به این که آمریکا به دنبال در کنترل گرفتن اتحادیه اروپا است بیان کرد: «آمریکا می‌خواهد ترکیه در اتحادیه اروپا باشد چون ترکیه متحدش است. آمریکا از طرفی می‌خواهد اوکراین در اتحادیه اروپا باشد چون هر چه تعداد بیشتری از کشورهای شرق اروپا در اتحادیه اروپا باشند، این اتحادیه به آمریکا وابسته تر می‌شود. آمریکا اتحادیه اروپایی که بتواند کنترل کند می‌خواهد در حالی که من خواستار مستقل بودن اتحادیه اروپا هستم.»

سارکوزی در مصاحبه‌ای در ماه اوت با یک روزنامه فرانسوی صحبت از بازگشت شبه جزیره کریمه به اوکراین را «متوهمانه» خواند. بعد از این مصاحبه بسیاری در فرانسه شدیدا از موضع او انتقاد کردند.

ادعای مقام روس درباره کشته شدن 500 هزار نظامی اوکراینی

یک مقام منصوب روسیه به نقل از منابع اطلاعاتی گفت، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، اوکراین تاکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر از سربازان خود را از دست داده است.

 «یَن گاگین» مشاور رئیس موقت جمهوری دونتسک در شرق اوکراین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «اگر بخواهیم درباره تعداد تلفات در بین نیروهای مسلح اوکراینی صحبت کنیم، می‌توانیم به داده‌های اطلاعاتی بدست آمده از منابع‌مان در اوکراین استناد کنیم. به طور مثال، درست یک هفته پیش، یک اپراتور تلفن همراه اوکراینی در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده بود، اعلام کرد که حدود ۴۰۰ هزار مشترک دیگر به تماس‌های خود پاسخ نخواهند داد».

وی همچنین به اظهارات اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اشاره کرد و گفت: «استولتنبرگ در نشست اخیر پارلمان اروپا وقتی از او سوال شد که آیا در جنگ روسیه و اوکراین بیش از ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند، پاسخی نداد و تنها گفت، تعهد نداده بودند که این دوران، دوران آسانی خواهد بود. این بدان معناست که او با سکوتش این آمار را تایید کرده است. در نتیجه، فکر می‌کنم که کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در این جنگ تقریبا درست است و به حقیقت نزدیک است».

پیشتر نیز روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی به آمار بالای تلفات ضدحمله اوکراین و ناکارآمد بودن خودروهای زرهی غربی در این عملیات پرداخته و نوشته بود: مرگ، همراه هرروزه اعضای گروه ضربت است. بویتس، جوانی ۲۳ ساله که در گردان اسکالا می‌جنگد، می‌گوید «اینجا برای زنده‌ماندن باید به دنبال مرگ بیفتید، نه اینکه مرگ شما را دنبال کند. من آماده مردن هستم، چون مجبورم.»

گردانی که بویتس در آن فعالیت می‌کند، از زمان شروع ضد حمله در ژوئیه تا امروز ۲۵ درصد از اعضای خود را از دست داده است.

سربازان اوکراینی همچنین از ابهام در دستورالعمل‌ها، فرسایشی بودن جنگ و تلفات انبوهی سخن می‌گویند که یگان‌های زرهی اوکراین را زمین‌گیر کرده است

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۱
این ادعای پوتین و پوتینی ها که دلیل عملیات ویژه! نظامی پوتین حضور ناتو در مرزهای روسیه هست از همه چیز خنده اور تر هست چون نشان می دهد این جماعت پوتینی چه اندازه باسواد و با معلومات و تاریخ خوانده هستند و مخاطبان خود را مانند خود فرض می کنند! الان هفتاد سال هست که ایران هم مرز ناتو هست و خیلی پوتینی ها برای خرید سیسمونی به کشور همسایه عضو ناتو می روند و رجب اوف! عضو ناتو دوست و شریک فابریک پوتین و محل دور زدن تحریم پوتینی ها هست! همان روسیه در زمان شوروی چهل سال در سرتاسر مرزهای غربی و جنوب غربی خود با کشورهای ناتو هم مرز بود و همین الان هم با استونی و لیتونی ونروژ و اخیرا فنلاند که اعضای ناتو هستند مرز مشترک دارند و فاصله مرز لیتونی یا ناتو به سنت پیتر بورگ کمتر از شصت کیلومتر و به مسکو حتی کمتر از مرز اکراین هست. وقتی انصاف و دانش نباشه همه چیز را می شود ادعا کرد که خودت فقط ان را تایید کنی!
پاسخ ها
ممل آمریکایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
دیگه چه خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
برگ خشکیده حمله روسیه دفاع از روسی های شرق اوکراین بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
معلومه امروز روسیه خیلی بهت فشار آورده پونصد تا اسپم زدی امروز
این ادعای پوتین و پوتینی ها که دلیل عملیات ویژه! نظامی پوتین حضور ناتو در مرزهای روسیه هست از همه چیز خنده اور تر هست چون نشان می دهد این جماعت پوتینی چه اندازه باسواد و معلومات و تاریخ خوانده هستند و مخاطبان خود را مانند خود فرض می کنند! الان هفتاد سال هست که ایران هم مرز ناتو هست و خیلی پوتینی ها برای خرید سیسمونی به کشور همسایه عضو ناتو می روند و رجب اوف! عضو ناتو دوست و شریک فابریک پوتین و محل دور زدن تحریم پوتینی ها هست! همان روسیه در زمان شوروی چهل سال در سرتاسر مرزهای غربی و جنوب غربی خود با کشورهای ناتو هم مرز بود و همین الان هم با استونی و لیتونی ونروژ و اخیرا فنلاند که اعضای ناتو هستند مرز مشترک دارند و فاصله مرز لیتونی یا ناتو به سنت پیتر بورگ کمتر از شصت کیلومتر و به مسکو حتی کمتر از مرز اکراین هست. وقتی انصاف و دانش نباشه همه چیز را می شود ادعا کرد که خودت فقط ان را تایید کنی!

ولی اصلا ایا شوروی بخاطر حمله ناتو فروپاشید یا خیر بخاطر حب مقام و دنیا عده ای از پوتینی های انزمان روسیه که می خواستند همه مجیز و تعریف انها را بکنند و تا ابد می خواستند فرصت خدمت را حفظ کنند و به هیچ دلسوزی اجازه نمی دادند که بگوید راه را اشتباه امدید و باید قبول مسئولیت کنید! به گفته خود گورباچف در کتاب خاطراتش وقتی به قدرت رسید با زاغه های مملو از موشکهای قاره پیما و کلاهکها هسته ای روسیه توان نابودی صد باره کره زمین را داشت ولی تا پایان هرگز نتوانست مشکل کمبود پوشک و معیشت مردم روسیه را حل کند و همه می دانیم نتیجه چه شد و همین الان هم روسیه اگر نفت تخفیف دار به چین و هند تقدیم نکند نمی تواند حتی شش ماه دوام بیاورد کما اینکه در این تابستان داغ اگر پوتینی های داخلی به....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
عدم عکس العمل روسیه در مقابل گسترش ناتو به مرزهایش ضعف بعد از فروپاشی بوده وادامه تهدیدهای غرب به لحاظ امنیتی برایشان چاره ای نگذاشته
مدودوف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
ظاهرا برای نسل شما کلمه تجاوز رو تعریف نکردند، واقعا عجیبه! سواد که به توانایی انشا نوشتن نمیگن، برو فهمت رو بالا ببر جوجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
یه مزاحم ناتو کمتر بهتر از هیچیه اونم مزاحمی به این بزرگی
علت بزرگتر حمله روسیه دفاع از روسی های شرق اوکراین بود
دیروز علیرغم تهدیدات هزار باره مدادوف بزرگترین پایگاه دریایی روسیه در دریای سیاه در شبه جزیر کریمه هدف موشکهای دقیق بالستیک که انگلیس به اکراین داده بود قرار گرفت. امروز لندن تخلیه شد چون مدادف می خواد حمله اتمی کند! البته اگر بتونه خودش را از مدادتراش اکراین خلاص کند!
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
به برادران روسیه پیشنهاد میکنم حتی اگه لازمه با ژاندارم دنیا مذاکره کنید ولی این جوجه کشورهای اروپایی مثل آلمان و فرانسه و انگلیس رو بصورت همزمان با چند تا ددی اتمی صاف کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
مداد ووف که رفیق خودته تو همش ازش مینویسی
تمام ادعاهای پوتین و مدادوف و طرفداران انها را می پذیریم فقط اگر بتوانند توضیح بدهند که چگونه با وجود پدافند اس400 و اس500 در کریمه موشکهای بالستیک غربی توانستند دقیقا کشتیهای جنگی و زیردریایی های جنگی روسیه در بندر کریمه که به گفته مدادوف خاک روسیه هست را هدف قرار دهند. شخصا اگر توضیح بدهند طرفدار پوتین می شوم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
همان گونه که روسیه هم پدافند انریکا رو توی پایتخت اوکراین هدف قرار داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
شما غربگداها حافظه خیلی کوچولویی دارید
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
اینو که کاملا اشتباه میکنی ما غرب گداها هر چی مان از شما شرق گدا ها کمتر باشه .. هوش و تحصیلات این یکی نه نه
یعنی ذلنسکی دلقک و ناچیز و نازی توانسته 500 هزار جوان اکراینی را بفریبد و نئو نازی کند و انها را مجبور کند که جانشان را برای ارمان دلنسکی از دست بدهند و حتما یک میلیون نفر دیگر هم دارند هنوز می جنگند که جنگ به نفع روسیه تمام نمی شود!. پوتینی ها واقعا دیدنی شدند. حتی تمرکز و تبلیغات را هم از دست دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
واقعا به زور میبرن جبهه اوکراینی هارو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
از این حزفا مرغ پخته خنده اش می گیرد.
یک میلیون سرباز روسی فدای جنون پوتین شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
این که چیزی نیست اربابت گفته زپرتسکی میتونه خیلی راحت سه ملیوت از افراد باقی مونده در اوکراینو تجهیز کنه تا اونا هم برای انریکا فدا بشن
تو هنوز نرفتی؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
همه سر به سر تن به کشتن دهید از ان به که کشور به دشمن دهید کاری که اجداد ما 150 سال پیش از عهده ان و بعد از جنگ جهانی دوم از پس ان برنیامدند دلقک به کوری چشم حسودان خوب انجام داد از حسادت بمیر
در جنگها معمولا طرف مهاجم بیش از طرف مدافع تلفات میدهد. این مقام روسی بهتر است تلفات روسیه راهم اعلام میکرد. ضمن اینکه اوکراین هرچه تلفات داده باشد اجباری برای دفاع از وطن بوده.ولی روسیه که تلفات وخسارات مادی عظیمی متحمل شده هدفش چه بوده ونهایتش به چه خواهد رسید؟ طبق اعلام اولیه نازی زدایی- اما این عبارت هیچوقت معنا نشد که یعنی چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
اکثر تلفات اکراین در ضد حمله است
یک مقام منصوب روسیه به نقل از منابع اطلاعاتی گفت، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، اوکراین تاکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر از سربازان خود را از دست داده است.
این افتخار نیست بلکه رذالت پوتین و دولت روسیه را میرساند که باعث مرگ و آوارگی این همه انسان سده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
پانصد هزار طرفدار انریکا به درک واصل شدن دمش گرم
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
بچه لیاخف هنوز از اجدات روس حمایت می کنی خیلی دشمن امریکا هستی که هیچ کاری در مقایسه با روس و اجدات تو انجام نداده اند
به روسیه توصیه اکید میکنم جنگنده ها و ادوات نظامی انگلیس را حتما بزنند . اینها کثیف ترین ادم های روی زمین هستند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
روسیه اگر قدرت داشت نیم میلیون تلفات نمی‌داد و سرآشپز پوتین بهش حمله نمیکرد
منطق حکم می کند که آما ر دقیق را با دانش و داشته های در دسترس و بالاخص خودی را مشخصا اعلام نمایند این آقای روسی معلوم نیست این ۵۰۰ هزار نفر را که رقم زیادی است و کشته شده اند و اکثریت قابل توجه آن به دلیل عدم دسترسی قابل شمارش
نیطت چگونه شمرده اند لطفا ابتکار و ابداع روس ها را دریابید شاید به کار دیگران آید
به یاری خدا
حق بر باطل پیروز است
و اوکراین پیروز است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
توهم زدی
به یاری خدا ؟
مگر یهودیان اوکراینی خدا شناسن؟
مرگ بر صهیون
ممل آمریکایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
حق رو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
جاالحق و ذهق الباطل
کی‌یف سامانه پیشرفته دفاع هوایی روسیه در کریمه را منهدم کرد
مخالفت ساکوزی ؟! :)) سارکوزی کیه و چکاره است الان ؟! رفتید کلا تو کار سابقا ، رییس جمهور سابق ، افسر اترش سابق و.....حرف این سابقا چه ارزشی داره ؟! اگر کارآمد بود که سر کار بود و سابق نبود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
بابا اصلا شما رئیس کل دنیا. چرا خودت رو ناراحت می کنی؟؟
بگو یه میلیون والا کی به کیه.تابی تودی دوستت دارم.
روسها در دنیای تخیلی خود، پانصد هزار سرباز اوکراینی را کشته اند، کیف را به تسخیر خود در آورده، و زلنسکی را هم به اسارت گرفته اند. اینها همه از عوارض نوشیدن کنیاک با درصد غیر متعارف الکل است
من خودم پدرم در اومده تا الان که ۳۳ سالمه اما قبول کنیم شلوغی ها اخیر صفر تا صدش جنبش فوا... بود وگرنه سال ۹۸ من خودم آشوبگر حساب میشدم
ميدانيد كه پوتين در سال ٢٠٠١ اظهار كرده أست كه روسيه جز اروپا است و مصمم بود كه به ناتو بپيوندد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
بله ایشون به شدت غربگدا بود اما نمیدونست غربی ها نژاد پرست هم هستن
تلفات دو طرف
روسیه سه‌هزار پانصد و سه نفر
اوکراین بیش از چهارصد هزار نفر
روسیه ده تانک، سه هلی کوپتر، یک هواپیما، یک قایق تندرو
اوکراین پنج هزار تانک، ده هزار نفر بر، صد ها هلی کوپتر، تمام هواپیماها، تمام کشتی ها
حتی یک تیر به موسکو نخورده ولی کل اوکراین نابود شده و در تصرف پوتین هست ولی غرب گدایان داخلی هنوز خواب
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
نزدیک به دویست هزار روس به درک رفتن، از نظر روس‌پرستا روسیه کل اوکراین رو گرفته
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
اشتباه منفی زدم / ملیاردها مرتبه منفی
پوتین جانی
یکسری چشمشان را به واقعیت بسته اند که اکراین شکست خورده و کشور در حال فروپاشی هست و منهم امیدوارم که این اتفاق نیافتد اما واقعیت که من چه احساسی دارم و به کدام طرف علاقه دارم فرق دارد و بزودی امریکا و غرب پشت اکراین را خالی خواهند کرد و این سیستم غرب است که اول با توپ پر وارد می‌شود و بعد می بیند که دیگر صرف ندارد و جواب نمی دهد عقب می کشد که خراب‌تر از این نشود که در طول این ۵۰ ساله بارها اینکار را کرده اند و سرنوشت زلنسکی هم مثل بقیه ریس جمهورهای شکست خورده خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
باش و ازمحلال روس را تماشا کن
با تشکر از سایت محبوب تایناک ،راجع به امار تلفات ان مقام روسی چرا اصلا اشاره ای به پیچ خوردگی مچ پای یک نفر و و خون دماغ شدن یکی دیگر از سربازان روس نکرد ! حدس من اینه که یا عجله داشتن و یا نخواست روحیه سربازان تضعیف بشه
پوتین خودش دست نشانده امریکاوانگلیس هرموقع احساس کنند داره گستاخ میشه ترتیبش میدن ولی فعلا برایشان منافع داره.
پوتین ، دمپایی شدنت مبارک
شاید پوتین با هماهنگی غرب به اکراین حمله کرده که روسیه را بر زمین بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
تنهای به این رسید یا با کسی مشورت کردی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست