بازدید 3162

علل امتناع از مدرسه رفتن در کلاس اولی‌ها

یک روانشناس با بیان اینکه بعضاً ترس از جدا شدن از مادر، دوست پیدا نکردن، گاهی مشکلات کم شنوایی، نواقص حرکتی و مشکلات خانوادگی می‌تواند از جمله دلایل امتناع کلاس اولی‌ها از مدرسه رفتن باشد، از والدین درخواست کرد تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید بچه‌ها را با فضای مدرسه آشنا کنند.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 14 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، معصومه قاسمی با بیان اینکه گرچه مدرسه رفتن برای اغلب بچه‌ها با شور و نشاط همراه است اما برای برخی از آنها پر از استرس و اضطراب است، درباره چرایی امتناع برخی دانش آموزان از رفتن به مدرسه اظهار کرد: این امتناع از مدرسه رفتن ممکن است تا آخر فصل پاییز ادامه داشته و یا حتی تا پایان سال نیز وجود داشته باشد. دلایل این موضوع در مورد دانش آموزان متفاوت است؛ اما کلاس اولی‌ها بیشتر دچار این مسئله می‌شوند چرا که نمی‌دانند چه چیزی در انتظار آنان است و وارد محیط اجتماعی ناشناخته می‌شوند که ممکن است برای آنها ایجاد اضطراب کند.

وی تصریح کرد: ترس از جدا شدن از مادر دوست پیدا نکردن و گاهی مشکلات کم شنوایی و نواقص حرکتی و مشکلات خانوادگی ممکن است مشکلاتی را برای بچه‌ها ایجاد کند.

این روانشناس بیخوابی، تهوع، سردرد، دردهای شکمی، کابوس دیدن و علایم اختلالات اضطرابی مانند شب ادراری و ناخن جویدن را از نشانه‌های اضطراب در بچه ها عنوان کرد و افزود: مشکل چنین بچه‌هایی باید ریشه یابی شود. والدین می‌توانند در فضایی آرام و بدون تنش با فرزندان خود صحبت کرده و دلیل امتناع کودک از مدرسه رفتن را شناسایی کنند و اولیای مدرسه نیز می‌توانند به والدین در این زمینه کمک کنند.

قاسمی گفت: دانش آموزی که در میانه سال تحصیلی ناگهان از مدرسه رفتن امتناع می‌کند حتما دلیلی برای این کار دارد که می‌تواند به علت برخورد نامناسب کادر آموزشی در یک مقطع زمانی، سختگیری‌های معلمان و کمال طلبی والدین باشد.

وی ادامه داد: ما باید اجازه دهیم بچه‌ها از آموزش دیدن لذت ببرند. ساعت آموزشی بالا و فشار زیاد برخی از مدارس برای همه دانش آموزان مناسب نیست و بعضی از بچه‌ها را از مدرسه دلزده می‌کند.

این روانشناس که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، با بیان اینکه یکی از مهمترین کارها این است که به بچه‌ها بگوییم این اضطراب برای بقیه بچه‌ها نیز هست و روال کار در مدرسه را از قبل برای آنها توضیح دهیم، توصیه کرد: والدین قبل از شروع مدارس بچه‌ها را به مدرسه برده و آنها را با فضای مدرسه آشنا کنند و توجه داشته باشند که اگر با رعایت همه این نکات باز هم بچه‌ها برای رفتن به مدرسه مشکل داشتند به مشاوران کودک مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست