بازدید 2306

۱۰ روز پایانی شهریور دهه بحرانی تصادفات

رئیس پلیس راه کشور از دهه پایانی شهریور هر سال به عنوان دهه بحرانی تصادفات نام برد و گفت: همزمانی این دهه با افزایش ترددهای ایام پایانی صفر، خطر افزایش تصادفات را بیشتر کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 14 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار مومنی، رئیس پلیس راه کشور در سفر به سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان‌ سمنان سال گذشته از نظر افزایش تصادفات و جانباختگان در رتبه های بالا و جزو ۵ استان اول کشور بود.خوشبختانه با تلاش صورت‌ گرفته امسال تصادفات در این استان طی پنج‌ماهه ابتدایی سال و چند روز شهریورماه با کاهش ۱۲ تا ۱۶ درصدی همراه بوده که این کار بسیار بزرگ با همت و کار جهادی استاندار سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی استان بحث تصادفات است،‌افزود: جاده های استان سمنان‌جاده های کویری و خسته کننده هستند و بزرگترین مشکل ما در حوزه تصادفات نیز این دو عامل است.

رئیس پلیس راه کشور گفت: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و مواکب مستقر در سطح راه های استان که توسط مردم استان سمنان برپا شده، از اقدامات ویژه و ارزشمند برای مدیریت این دو مشکل است.

سردار مومنی اظهار کرد: وجود مواکب در راه های استان باعث خواهد شد تا با توقف مسافران و زائران، خستگی و خواب آلودگی آنها برطرف و شاهد کاهش تصادفات باشیم، در واقع این مهم بزرگترین خدمت به زائران امام هشتم(ع) است.

وی ادامه داد: کل استان از اعم نیروی انتظامی، راهور، استانداری، فرمانداری، راهداری و ادارات امروز بسیج شده و گشت های بسیار زیادی در طول مسیر در راستای بازدارندگی از وقوع تصادفات جانمایی شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه اقدامات بسیار بسیار خوبی در سطح استان سمنان انجام شده است،اضافه کرد: استقرار این مواکب در مسیر رفت به سمت‌ مشهد مقدس و در صورت امکان استقرار در مسیر برگشت به سمت‌ تهران در زمان بازگشت‌ مسافران، امری ارزشمند است.

وی تصریح کرد: دهه آخر شهریور ماه همه ساله برای ما از نظر تصادفات یک‌ دهه بحرانی است، این ایام امسال با ایام‌ پایانی ماه صفر مصادف شده که در اثر آن، ترددها نیز افزایش خواهد یافت، امیدواریم با مدیریت امور شاهد کاهش تصادفات باشیم.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: بازدید میدانی از سطح استان صورت گرفته که الحمدلله همه دستگاه ها برای خدمت رسانی در استان بسیج شده‌اند و شرایط در این حوزه بسیار مناسب بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: در کل کشور نیز به همین صورت بوده و طی یک هماهنگی و انسجام و بسیج همگانی، تیم‌ها در آماده باش کامل بوده و استانداران و تمام نیرو های متولی امر پای کار هستند و امکانات استان ها برای خدمات دهی مطلوب بسیج شده است.

سردار مومنی گفت: در این ایام‌ تمهیدات ویژه ای برای خراسان رضوی اندیشیده شده است، در سال جاری پیش بینی شده که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر پیاده به سمت مشهد مقدس تردد کنند که‌ تمهیدات لازم‌ برای ایمنی زائران اتخاذ شده است.

وی یادآوری کرد: جاده قدیم ملک آباد به‌ مشهد برای انجام‌ پیاده روی زائران در نظر گرفته شده و تردد خودروها از این‌ محور ممنوع است.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: هم در راه های مواصلاتی به مشهد مقدس و هم در داخل شهر آمادگی کامل برای‌ پذیرایی از مسافران و زائران امام هشتم(ع) وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست