بازدید 4529

فرانسه دستور توقف فروش آیفون ۱۲ را صادر کرد

فرانسه به شرکت اپل دستور داد تا فروش آیفون ۱۲ را به دلیل سطوح بالای تشعشعات این گوشی در این کشور متوقف کند.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 13 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از فرانس ۲۴، رگولاتورهای فرانسه سه‌شنبه به شرکت اپل دستور دادند که فروش آیفون ۱۲ را به دلیل انتشار بیش از حد تشعشعات الکترومغناطیسی در این کشور متوقف کرده و گوشی‌های موجود را تعمیر کند.

آژانس فرانسوی تنظیم‌کننده فرکانس‌های رادیویی (ANFR) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این مدل از گوشی آیفون، امواج الکترومغناطیسی بیشتری از حد مجاز منتشر می‌کند که مستعد جذب توسط بدن هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این آژانس به شرکت اپل دستور داده است که آیفون ۱۲ را از ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) از بازار فرانسه خارج کند، زیرا این مدل از حد مجاز جذب الکترومغناطیسی توسط بدن افراد فراتر رفته است.

در همین ارتباط، آزمایشگاه‌های معتبر طی آزمایش‌های شبیه‌سازی زمانی که گوشی در دست یا در جیب فرد نگه داشته می‌شود، جذب انرژی الکترومغناطیسی توسط بدن وی را معادل ۵.۷۴ وات بر کیلوگرم دریافته‌اند در حالی که بنا به استاندارد اروپا نرخ جذب الکترومغناطیسی ۴.۰ وات بر کیلوگرم در چنین آزمایشاتی است.

در بیانیه آژانس فرانسوی تنظیم‌کننده فرکانس‌های رادیویی که در وبگاه این آژانس منتشر شده، آمده است: شرکت اپل موظف است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقدامات اصلاحی در مورد گوشی‌های اپل ۱۲ که پیش از این در فرانسه فروخته را انجام دهد، در غیر این صورت باید همه آن گوشی‌ها را فرابخواند.

در بیانیه این آژانس تاکید شده است که نمایندگان آن از امروز (چهارشنبه) بررسی خواهند کرد که مدل‌های آیفون ۱۲ دیگر برای فروش در فرانسه عرضه نمی‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست