بازدید 1944

کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد

ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که همسایه شمالی آنها یک موشک بالستیک به سمت سواحل شرقی شلیک کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 13 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، رئیس ستاد مشترک کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن روز چهارشنبه درست چند ساعت پیش از دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کره شمالی حداقل یک موشک بالستیک به سمت سواحل شرقی شلیک کرده است.

هیچ جزئیاتی در مورد اندازه یا برد این موشک منتشر نشده است اما حدود پنج دقیقه پس از هشدار پرتاب، گارد ساحلی ژاپن گزارش داد که موشک در دریا سقوط کرده است.

پرتاب این موشک درحالی صورت گرفته است که رهبر کره شمالی برای دیدار با پوتین در روسیه حضور دارد.

کره شمالی همچنین بامداد جمعه گذشته در مراسمی با حضور کیم جونگ اون رهبر این کشور از یک زیردریایی تاکتیکی هسته‌ای جدید رونمایی کرد.

طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که تحریم‌های شدیدی علیه کره شمالی وضع کرده، آزمایش موشک‌های بالستیک توسط پیونگ یانگ ممنوع شده است.

با اوج گرفتن دوباره تنش‌ها میان پیونگ یانگ با واشنگتن و متحدانش، جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که آمریکا نگران پیشرفت مذاکرات تسلیحاتی میان روسیه و کره شمالی است و هر گونه توافقی در این زمینه نقض تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

کربی مدعی شد که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به تازگی به کره شمالی سفر کرد تا آن کشور را متقاعد کند که به مسکو مهمات توپخانه بفروشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی