بازدید 34582

قطار زیتونی و ضدگلوله رهبر کره شمالی

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به سفر مهم رهبر کره شمالی به روسیه، به سفرهای خارجی معدود وی از زمان روی کار آمدن، پرداخت.
کد خبر: ۱۱۹۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 12 September 2023


به گزارش  تابناک،مهر به نقل از ای. اف.پی نوشت: یک قطار زیتونی کره شمالی، مزین به نواری طلایی رنگ امروز با گذر از مرز وارد روسیه شد؛ این «دژ متحرک» به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تعلق دارد؛ کسی که به منظور ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با این قطار راهی روسیه شده است.

کیم جونگ اون از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۱، در مجموع هفت سفر بین‌المللی داشته و برای سفر به کره جنوبی دوبار از از مرز دو کره عبور کرده است و برای عمده سفرهای خارجی خود از این قطار خاص استفاده می‌کند.

رهبر کره شمالی از سفر سال ۲۰۱۸ به پکن و سفر ۶۰ ساعته به هانوی برای حضور در اجلاسی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در بسیاری دیگر از سفرهای مهم خود از قطارش استفاده کرده است.

قطار زیتونی و ضدگلوله رهبر کره شمالی

عشق به لوکوموتیو در خاندان کیم موروثی است؛ کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون به هراس از هواپیما شهرت داشت و در نتیجه سفرهای خارجی او به مسافرت‌های زمینی به چین و روسیه با قطار زرهی محدود می‌شد.

کیم بزرگ یک بار در سال ۲۰۱۱ قطارش را برای سفر از پیونگ‌یانگ به مسکو استارت زد؛ یک ماراتن رفت و برگشتی ۲۰ هزار کیلومتری که حدود ۲۴ روز طول کشید.

با این حال، به گفته کنستانتین پولیکفسکی، مقام روس که در آن سفر همراه کیم بزرگ بود، این قطار بسیار مجهز بود و از خرچنگ تازه تا انواع و اقسام نوشیدنی‌ها در آن پیدا می‌شد.

براساس روایت رسمی کره شمالی، کیم جونگ ایل زمانی که در سال ۲۰۱۱ به علت حمله قلبی درگذشت، برای «بازدید میدانی» در قطارش حضور داشت.

قطاری که کیم جونگ ایل و کیم ایل سونگ، پدرش و اجدادش از آن استفاده می‌کردند، حالا در کاخ «یادبود کومسوسان» واقع در پیونگ‌یانگ به نمایش گذاشته و جسد هر دو رهبر پیشین کره در داخل عمارت دفن شده است.

گفته می‌شود خاندان کیم، چندین قطار ویژه تقریباً مشابه دارند که کارخانه‌ای در پیونگ‌یانگ آن را تولید می‌کند. به گفته وزارت اتحاد سئول، قطار فعلی کیم جونگ اون، که به «دژ متحرک» مشهور است، پنجره‌های ضدگلوله دارد و دیواره و سقف آن هم برای مقاومت برای مواد منفجره، تقویت شده است.

قطار زیتونی و ضدگلوله رهبر کره شمالی

این وزارت با اشاره به اینکه این قطار به «تسلیحات تهاجمی و بالگرد برای مواقع اضطراری مجهز بوده» و علاوه بر این «به دلیل حمل تجهیزات اضافی، تنها حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد.»

با این حال، قطار مذکور به رغم سرعت کُند، مزایای مهمی در مقایسه با هواپیما دارد؛ به ویژه اینکه در موقعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی از جمله حمله ناگهانی، از انعطاف‌پذیری به مراتب بیشتری برخوردار است.

به نوشته وزارت اتحاد سئول، اگر هواپیمایی حامل کیم باشد و به آن حمله شود، «شانس نجات به شدت پایین است. همچنین پیش‌بینی مسیر حرکت قطار و ریل‌ها چالش‌برانگیزتر است.»

پیونگ‌یانگ به منظور تقویت تدابیر امنیتی داخل قطار، خواستار اعزام محافظ در طول مسیر و ایستگاه‌ها شده بود؛ درست همان کاری که کیم در سفر هانوی در سال ۲۰۱۹ انجام داد. کیم هفت سفر خارجی داشته؛ چهار بار عازم چین شده و به روسیه، ویتنام و سنگاپور هم هرکدام یک بار سفر کرده است. دو سفر آخر برای نشست با ترامپ بود. او همچنین دوبار هم برای سفر به کره جنوبی از مرز گذشت.

قطار زیتونی و ضدگلوله رهبر کره شمالی

او خلاف پدرش، ترسی از هواپیما ندارد و سه بار با هواپیما سفر کرده است؛ دوبار به چین و یک بار هم به سنگاپور و در سال ۲۰۱۴ هم تصاویری از او در حال هدایت هواپیما منتشر شد.

جت شخصی او که در سال ۲۰۱۸ با آن به چین رفت، «چامائی ۱» نام دارد و از نام پرنده‌ای بومی کره شمالی برگرفته شده و ساخت شرکتی متعلق به شوروی سابق به نام «ایلیوشین» است.

این هواپیما در سال ۲۰۱۸ زمانی که کیم جونگ اون برای دیدار با ترامپ به سمت هانوی می‌رفت، به مقصد سنگاپور به پرواز درآمد اما رهبر کره شمالی در آن نبود و به جای آن سوار هواپیمای «ایر چاینا ۷۴۷» ساخت پکن بود.

براساس گزارش تارنمای «فلایت‌رادار»، این هواپیما با شمار پرواز CA۱۲۲ به هوا برخاست (شماره‌ای استاندارد برای پروازها از پیونگ یانگ به پکن) و در میانه مسیر شناسه پرواز به CA۰۶۱ و مسیر به سمت جنوب تغییر کرد. برخی تحلیلگران مدعی هستند که چین برای آنکه در اجلاس واشنگتن-پیونگ‌یانگ به حاشیه نرود و به نوعی در جریان مذاکرات باشد، امنیت کیم را با این هواپیما تضمین کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۲
این همه اقتدار و ابهت نمیتونه بیانگر این باشه که کشورشون فقیر و گرسنه هستند
مطمئنیند کره شمالی گرسنه است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
به زرق و برق قطار نگاه نکن به نگهبان هایی که جلو در قطار ایستادن نگاه کن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
اقتدار !!!1 ابهت !!!!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
چی میگی یعنی خداییش اصلا از مغزت هم تا الان استفاده کردی الان این اقتداره که مردمش از گرسنگی دارن میمیرن روابطش با همه دنیا قطعه هیچ آزادی فردی ندارن اگر اسم این اقتداره مرده شور هرچی مقتدره ببرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
شما یا از پشت کوه اومدی یا از مقامات کره شمالی هستی!
مردمش جلبک و علف می خورند و جناب کیم در قطارش خرچنگ و انواع نوشیدنی
ها . خسته نباشی دلاور ضد امپریالیسم
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
کمتر صدای آمریکا گوش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
در پاسخ به علی باید بگم‌که دوستمون صدای امریکا گوش نمیکنه
اگه وقت داری و سواد ، یه سرچ کن وضعیت کره شمالی تو اینترنت هست
کشوری یک بعدی و فقط در راستای مقابله با کره جنوبی و دیگر همسایه ها
اتومبیل فقط برای دولتی ها مجازه و مابقی نردم از سایر وسایط نقلیه مثل دوچرخه
بخون بعد بپر به بقیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
علی جان باز ما از اینجا صدا آمریکا گوش کنیم بهتر از اینه که بریم آمریکا 20:30 ببینیم!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
چه مدت در کشوربودی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
علی جان شما کماکان ۲۰:۳۰ ببین
انقدر که دوست داشتنیه با قطار ضد گلوله مسافرت می کنه. مرگ بر دیکتاتور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
دوست شفیقمون که روسی هست تعریف کرده .این وسط صدای آمریکا کجا بود
سگ زرد به دبدار برادر شغال......
چند روز قبل رژه تراکتورهای مجهز به خمپاره رو تو خبرها میخوندم. جالبه بدونید اینا همون تراکتورهایی هستن که اتحادیه اروپا برای جلوگیری از قحطی و گرسنگی بهشون اهدا کرده و این دیکتاتور فرومایه همونا رو هم تبدیل به سلاح کرده و مردم فلک زده اش از گرسنگی علف میخورن. همون تراکتورهایی که موقع گزارش یه خبرنگار خارجی مامورهای کره ای جلوش وایمستادن تا پلاک و آرم اروپاییشون دیده نشه .
پاسخ ها
قربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
بخدا همه کشورهایی که مردمش مشکل دارن،همش زیر سر این اروپاییاست.مگه نمیدونستن این ادمی نیست بهش اعتماد .مرگ بر غربکرد.فقط میخوان تبلیغ شن و اسمشون تورسانه ها بپیچه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
تورونمیدونم ولی من حاضرم علف بخورم ولی یک میلیون دخترکشورم به سربازان ناتو خدمات ندن
ریل راه اهن چطور اونم ضد گلوله و ... هست وقتی میشه به راحتی به منفجر کردن ریل باعث واژگونی قطار شد چه نیازی به خود قطار حمله بشه
بری که برنگردی جنایتکار خودکامه...
دیکتاتور افعی خونخواری که مردمش را گرسنه نگه داشته ولی بهترین امکانات را برای خودش و جون بی ارزشش فراهم کرده یاد قذافی افتادم که بدست مردمش سرنگون شد
نگاه ما و سایر کشورها به کره شمالی مثل نگاه آمریکایی ها و کشورهای اروپایی به ایران هست اونا فکر میکنند که ایرانیا هنوز سوار اسب و الاغ و شتر هستند.
رسانه های دروغ پرداز خوب کارشون رو بلد هستند.
...خودش داره میترکه ولی مردمش باید علف وجلبک بخورن ....
همینکه این کمونیست بی شرف مثل موش همه ی کارهاش پنهانی و دزدکی است براش کافیه! این حجم از رذالت و ذلالت برای هیچ سیاستمداری قابل تحمل نیست به جز کمونیست های بی ریشه!!
بیچاره مردم کره شمالی که در فقر و گرسنگی هستند ولی رهبرشون با این همه محافظ و تجهیزات مسافرت میکنه
کشوری که درچاردیواری حبس شده و روزانه یکی ،دوساعت برق دارند.غذایی برای خوردن ندارن.نمیتونن ازخودرواستفاده کنن بجز افرادخاص،مردمانش حق سفر از استانی به استان دیگه ندارن چه برسه خارج ازکشور،ساعت خواب وبیداری مردم رو دولت تعیین میکنه ،اینترنت ندارن ،تلوزیونشون فقط یکی دوکانال داره اونم از کشورخودشونه و.....
جالبتر اینه که سازمان ملل و...بجای کمک به مردم ستمدیده تحریم میکنه ودرواقع با دولت به شکنجه مردم کمک میکنه.مردمانش از جهان بی خبرن.چی باید گفت وبه کی باید گفت؟؟!!!!
کشورهای اروپایی که نه نفت وگاز دارن و بامدیریت صحیح مردمانش از زندگی لذت میبرن.
تعامل با دنیا لازمه هرکشوری است
حیف گلوله نیست حرام این خرفت بکنند ؟آخه این هم آدم است که این همه تدارک امنیتی کنند؟ خیلی که لباس پوشیدن بلد نیست
دیکتاتوربی وجدانه که خون مملکتی رادرشیشه کرده
ترس از حمله هوایی داره
رهبری از پد رش به ارث رسیده نماینده مردمش نیست البته لیاقت مردم کره‌ شمالی همینه
پیشرفت و اقتدار رو میشه از استخونای صورت اون دو تا نگهبان فهمید
رهبر تپل و مردم لاغر
آمریکا ازروسیه بدتر روسیه از آمریکا بدتر انگلیس و اسرائیل از هردو بدتر!!!
خدا لعنت کنه دیکتاتور های جهان را .نگاه اون دوتا سرباز کنید جلوی قطار ایستاده اند ،یعنی در بهترین موقعیت قرار دارند .بیچاره ها پوست واستخوان شده اند ،خدا به داد مردم آدی شون برسه .
این قدرت پوشالی هستش مردمی که موش بخورند بهش میگن قدرت نه خیربهش میگن ذلت
تا نباشد چیزکی نباشد چیزها
برادر من اولا کی گفته مردم کره از گرسنگی جلبک و. علف میخورن؟ و در ضمن مگه ما یا تمام دنیا علف نمیخوریم همین سبزی که تمام. دنیا میخورن مگه علف نیست ها؟ توجیه خوبی ما سبزی میخوریم و سبزی اونا علف هههه از نظر منو تو و. انتر نشنال کم فهم اما جلبک مگه کشورهای اروپایی و همین چین و کشورهای شرقی و ژاپن و. کره جنوبی انواع حشرات رو نمیخورن ها؟ چطور حشره خوری برای کشورهای دوست امریکا و. غرب یه روش تغذیه عالی اما براب دشمنان غرب بدبختیه بو در اخر اولا کی گفته این تراکتورها اهدایی اروپا بودن ها؟ و دوم کشوری که این همه موشکهای اتمی و. قاره پیما میسازه از تراکتور ساختن خستشه که بیاد چند تا تراکتور اهدایی بکنه موشک انداز؟ یرادر من یکم فگ کن فککردن بد نیست ها؟
دیکتاتور و ستمگر یک روز سقوط می کند ما که عاقبت صدام را دیدیم خداوند خودش از ستمگران انتقام مظلوم را میگیرد و این سنت الهی است
خدا الهی این دیکتاتورهارو از روی زمین برداره
نگهباناچقدهیکلی ماشالا ?اینادیگه چی ان واقعاچیزی ندارن بخورن،مث مترسک لباساشون چقدگشادازبس مردنی ان.
اینکه کشوری فقیر میشود خود آن کشور مقصر نیست ابرقدرتها و مافیای ظلم و بی عدالتی باعثش میشود،مگر ن اینکه همان خدایی آفریدگارشان است که ما را آفریده؟؟؟پس در کار خدا و عدالت خدا مشکلی نیست،مشکل از انگلیس،امریکا،و حامیان خدانشناس اینهاست،
دیکتاتوری به دیدار دیکتاتور دیگری می رود.
حتی محافظاش که جلوی در قطار وایسادن هم دارن از گرسنگی میمیرند. کت و شلوار به تنشون زار میزنه.
تمامی دیکتاتورها و آدمکشان محکوم به نابودی هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست