بازدید 18247

آیا می‌توان ادعا‌های مخالفان نظام و ولایت فقیه را با «بهتان» پاسخ داد؟

به تازگی فیلمی از اظهارات یک روحانی که جمله‌ای را به آیت‌الله خوشوقت نسبت می‌دهد، مبنی بر اینکه به مخالف ولی فقیه می‌توان کار انجام نشده را هم نسبت داد مانند تهمت زدن! همچنان با واکنش روبه روست.
کد خبر: ۱۱۹۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴ 13 September 2023

تابناک _ به تازگی فیلمی از اظهارات یک روحانی که جمله‌ای را به آیت‌الله خوشوقت نسبت می‌دهد، مبنی بر اینکه به مخالف ولی فقیه می‌توان کار انجام نشده را هم نسبت داد، مانند تهمت زدن! همچنان با واکنش روبه روست و این سخنان موجب شده تا در فضای مجازی ادعاهای تندی مطرح شود و بخشی از سخنان امام خمینی که پیشتر در مستند «بهتان برای حفظ نظام» در شبکه بی بی سی فارسی پخش شده بود، در شبکه های اجتماعی بازنشر گردد.

در مورد این سخنان باید یادآور شد، این نکته که توسط روحانی محترم مطرح می شود، سند ضعیفی داشته و احادیث مغایر این حدیث بسیار است و از همه مهمتر اینکه با سیره پیامبر و اهل بیت ناسازگار است و با اسلامی که ما از امام خمینی و رهبر انقلاب شناختیم ناسازگار است؛ ضمن اینکه این سخن که مبنا و چرایی طرح آن نامعین است بهانه ای شده تا حملات متعددی به نظام و دستاوردهای آن شود.

اگر به مواضع امام خمینی و رهبر انقلاب مراجعه شود، می بینیم که ایشان اتفاقا درمورد نحوه مواجهه با عقاید مخالف تذکرات اکیدی داشته اند، به طوری که ده‌ها صفحه از کتاب‌های اخلاقی و فقهی امام خمینی به بیان اهمیت نقش بنیادین اخلاق و وجوب اجتناب از رذایل اخلاقی اختصاص دارد. نمونه‌هایی از آن:

«سؤال- امام مهربان من می‌دانم که دروغ، سرآمد گناهان است؛ اما آیا می‌شود گاهی بنا به مصلحت دروغ گفت یا خیر و آیا دروغ مصلحت آمیز گناه است یا خیر؟

جواب - دروغ از گناهان کبیره است و مصلحت اندیشی موجب رفع حرمت نمی‌شود. بلی مواردی استثنا شده که در کتب مفصله مذکور است». - استفتائات، ج ۲، ص: ۶۱۷

«سؤال - آیا اهانت نسبت به اسرا جایز است یا خیر؟

جواب - اهانت جائز نیست بلکه نسبت به آنان باید اخلاق اسلامی را مراعات نمود». استفتائات، ج ۱، ص: ۵۱۳

امام خمینی در تحریر الوسیله درباره نهی از منکر به صراحت نوشته است: «جایز نیست که انکار را با حرام و منکر همراه نماید، مانند ناسزا و دروغ و اهانت». تحریر الوسیلة (ترجمه فارسی)، ج ۱، ص: ۵۴۳

ایشان در ادامه، موارد استثنا را صرفا منحصر به جایی می‌داند که پیشگیری از قتل انسانی بی گناه و یا جلوگیری از وقوع جنایات و کبائر هلاک کننده متوقف بر آن باشد.

نظیر همین فتوا در توضیح المسائل امام خمینی بیان شده است: «مسأله ۲۸۱۶- جایز نیست برای جلوگیری از معصیت، ارتکاب معصیت مثل فحش و دروغ و اهانت...»

امام خمینی در کتاب مکاسب محرمه بر خلاف نظر برخی فقیهان که غیبت فرد متجاهر به فسق {کسی که در انظار عمومی با ارتکاب به فسق و جنایت خودنمایی می‌کند} را در همه جا و در همه رفتار‌های ناشایست او – ولو در انظار نبوده باشد – مجاز دانسته اند، قائل به انحصار جواز غیبت در همان مورد و در همان محلی است که فاسق آن را در انظار و متجاهرا انجام داده است. -المکاسب المحرمة، ج ۱، ص: ۴۲۲ – ۴۲۵

این فتوای توأم با کمال احتیاط حضرت امام آن هم در مورد فرد متجاهر به فسق و یا مصرّ بر فسق کجا و این بهتان بی. بی. سی که گفته است سراندیشه او: حفظ اسلام به هر قیمتی ولو به تهمت و دروغ و غیبت و ارتکاب هر اقدام ضد اخلاقی می‌باشد، کجا؟

امام خمینی در همین باب غیبت و هتک سرّ مردم می‌فرماید: «مسافر طریق آخرت، مطالعه در عیوب و عورات خودْ او را از عیوب دیگران مشغول می‌کند، و تجسس اموری که به حال او فایده ندارد یا ضرر دارد نمی‌کند، و عمل خود را رأس المال تجارت دیگران قرار نمی‌دهد به واسطه غیبت و هتک ستر؛ و از عیوب و ذنوب خود هیچ گاه نسیان نمی‌کند؛ که نسیانِ گناهان از بزرگترین عقوبات حقّ است در دنیا که انسان را از جبران آن‌ها بازمی دارد، و از بزرگترین اسباب عقاب است در آخرت». سر الصلاة (معراج السالکین و صلاة العارفین)، متن، ص: ۵۴

همچنین در یکی از بیانات رهبر انقلاب آمده است که : یکی از چیزهایی که در همین زمینه وجود داشت، رعایت تقوای عجیب امام در همه‌ی امور بود. تقوا در مسائل شخصی یک حرف است؛ تقوا در مسائل اجتماعی و مسائل سیاسی و عمومی خیلی مشکل تر است، خیلی مهمتر است، خیلی اثرگذارتر است. ما نسبت به دوستانمان، نسبت به دشمنانمان چه می گوییم؟ اینجا تقوا اثر می گذارد. ممکن است ما با یکی مخالف باشیم، دشمن باشیم؛ درباره‌ی او چگونه قضاوت می کنید؟ اگر قضاوت شما درباره‌ی آن کسی که با او مخالفید و با او دشمنید، غیر از آن چیزی باشد که در واقع وجود دارد، این تعدی از جاده‌ی تقواست. آیه‌ی شریفه‌ای که اول عرض کردم، تکرار می کنم: «یا ایّها الّذین امنوا اتّقوا اللَّه و قولوا قولا سدیدا». قول سدید، یعنی استوار و درست؛ اینجوری حرف بزنیم. من می خواهم عرض بکنم به جوانان عزیزمان، جوانهای انقلابی و مؤمن و عاشق امام، که حرف می زنند، می نویسند، اقدام می کنند؛ کاملاً رعایت کنید. اینجور نباشد که مخالفت با یک کسی، ما را وادار کند که نسبت به آن کس از جاده‌ی حق تعدی کنیم، تجاوز کنیم، ظلم کنیم؛ نه، ظلم نباید کرد. به هیچ کس نباید ظلم کرد. 

همچنین ایشان در یکی از دیدارهای خود در سال 1400 بیان داشتند: هر کدام از شما [جوانان] به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار. این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده‌ی از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. البتّه اصل قطعی در این باب این است که بایستی از شیوه‌ی اخلاقی در این کار پیروی کرد. از این کاری که بعضی‌ها در فضای مجازی یا در مطبوعات و در مقاله‌ها و اینجا و آنجا انجام میدهند که با دشنام، با تهمت و فریب و دروغ با افکار عمومی مواجه میشوند، باید بشدّت اجتناب کرد. بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی، و به‌کارگیری اخلاق منتشرکرد. 

لذا در آخر باید متذکر شد که بدعت یعنی وارد کردن چیزی در دین که از دین نیست و با توجه به این که جزء دین نیست، آن را جزء دین قرار دهد. این معنا از بدعت، با مسائل سیاسی و بحث انقلاب و اختلافات جناحی اصلا هیچ ربطی ندارد و لذا قطعا ممنوعیت کذب، ممنوعیت عقلی نیست، بلکه ممنوعیت شرعی است ضمن اینکه برخی از فقها بر این عقیده هستند که کلمه «باهتوهم» در آن حدیث به معنی تهمت زدن نیست بلکه به معنی مبهوت و محکوم کردن با منطق و استدلال است و اگر به رفتار علی علیه‌السلام با خوارج تا زمانی که دست به سلاح نبرده بودند و اینکه از همه حقوق اجتماعی‌شان برخوردار بودند را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم که فهم و بیان برخی از موضوعات فقهی به دقت نظر بیشتری نیاز دارد.

اساسا مسأله جایگاه ولایت فقیه هم به لحاظ دینی و هم در فقه ما جایگاه بالایی دارد و مسأله مهمی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد. اما اینکه کسی بخواهد این مسأله را در مقابل این موضوع بیان کند که اگر کسی ولایت فقیه را قبول ندارد، می‌توان به او هر فعل و گناهی را نسبت داد با مبانی دینی ما قابل تطبیق نیست. در مبانی دینی ما در روایات داریم، اگر کسی کافر است و حتی خدا را قبول ندارد می‌خواهد نسبت به او برخوردی شود و مجازاتی انجام بگیرد، باید انصاف رعایت شده و به اندازه اشتباهی که مرتکب شده با او برخورد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۲
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۳۵
در مورر معامله نفت در برابر غذا. خوب. دولت ایران که میداند. دولت امریکا هم میداند. متحدان امریکا مانند اسراییل هم می دانند. روسیه هم با منابع اطلاعاتی در امریکا و ایران و اسراییل می داند. این وسط اگر گفتید چه طرفی غریبه هست و نمیداند و نباید بداند؟! افرین. درست حدس زدید. حتما چون خودمون انتخاب کردیم دیگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
دکتر حسین آخانی استاد سابق دانشگاه تهران: آینده محیط زیست ایران آینده دردناکی خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: برداشتی از پول‌های آزادشده در قطر را را تایید نکنیم، چیزی به ایران منتقل نخواهد شد. پس این یک چک سفیدامضا برای آنها نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
استرالیا چند ایرانی را تحریم کرد.
آمنه سادات ذبیح پور، علی رضوانی و پرس تی وی از جمله تحریم شده ها هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
دیشب:
مجلس نمایندگاه آمریکا، قانون م ه س ا را با 410 رای موافق تصویب کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
روزنامه واشینگتن فری بیکن: تد کروز و کلودیا تنی، از اعضای جمهوری‌خواه سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را در کنگره ارائه کردند که به موجب آن ورود ابراهیم رئیسی و هیات همراه او به آمریکا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ممنوع می‌شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
جوزپ بورل در پارلمان اروپا: حفظ روابط با ایران به دلیل حفاظت از شهروندان و منافعمان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
در متن نوشته " روحانی محترم" این روحانی که این حرف رو زده نه تنها محترم نیست بلکه باید به خاطر این حرف نه سنجیده محاکمه هم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
کشوری که روزگاری ماهی 6 میلیارد دلار نفت صادر می کرد، کارش به جایی رسیده که رییس جمهورش برای 6 میلیارد دلار پول نقشه ها در سر می پروراند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
این مساله موضوع مهمی است‌اگر با سیره و روش امام خمینی و رهبری مخالف است چرا از ناحیه ایشان یا منتسبین ایشان این ادعا رد نمی شود.چرا از سوی مراجع تقلید رد نمی شود.همه ساکتند.یا قبولش دارند یا اجرایش میکنند در عمل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
سالها است حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان به هزاران نفر انواع تهمت ها را زد ولی کسی جلو دار او نبود سالها پیش بیاد دارم چه تهمتهای کثیفی به مرحوم سعیدی سیرجانی می زد که هنوز از ذهن من پاک نشده این آقا خودش را تراز اسلام می داند و حمایت هم می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
حسین شریعتمداری یا
سردار قلم به اختیار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
پادشاهی عربستان در توییتی به زبان فارسی اعلام کرد
هر شهروند عربستانی که درآمد ماهیانه او 90 میلیون تومان کمتر باشد می تواند با معرفی خود یک خانه مدرن در هر نقطه ای از عربستان تحویل بگیرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
فقط دنبال از بین بردن ایمان و امید مردم هستن خبرهای اینا پرشده از یاس و نامیدی و تاریکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
نشریه آمریکایی فارن افرز دیروز مقاله‌ای داده و در انتهای اون مقاله این طور گفته که امروز، حال و هوای جمهوری اسلامی در مقایسه با همین یک سال پیش خود، پیروزمندانه‌ است
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
دوستان عزیز. این دوستان یک فصا و رسانه های بشدت کنترل شده ای را می پسندند که برون ده کلی ان تایید کامل نظرات و داوریهای انها باشد و بشدت نگران هستند که اگر غیر این باشد فرصت خدمت و همه کاره بودن از کف برود. بخاطر این همه چیز را در فضای دشمن و بدبینی تحلیل میکنند حتی یک کامنت را که از نظر انها با بهانه های عجیب و خودساخته نباید منتشر بشود یا مشروط میکنند که انتقاد خوب هست اما و صد تا اما و شروط!. چون از نگرانی از دست رفتن جایگاه خود خواب و خوراک ندارند گمان میکنند که همه دنیا هم کار و زندگی خود را ول کردند تا جایگاه انها را تصرف .
کنند. چه تاسف انگیز
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
این دوستان چون خود را تراز مطلق میدانند اصلا کاری ندارند که یک نظر هزار تا مثبت و فقط ۱۰ تا منفی بگیرد. برای اینها ان ده نفر مردم هستند و بقیه البانی نشین یا ربات. کاش تابناک می توانست ۹۰ درصد ان غیر قابل انتشارها را منتشر کند یا برای انها ارسال کند. انوقت متوجه می شدند چه انداز حب جا و مقام انها را از مردم و واقعیت و انصاف دور کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
چون مردم ایران قدرت تشخیص خوب رو از بد رو ندارند. فقط نمیدونم چرا موقع انتخابات میشیم "ملت فهیم"
من که قانع شدم
پاسخ ها
kamran
| Poland |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
حالا دستگاه های نظارتی که طرف عطسه می کند پیدایش می کنند و به دادگاه روانش می کنند چرا این روحانی که جعل روایت و نسبت دروغ می دهد را به دادگاه معرفی نمی کنند و از ایشان اعترافی پخش نمی شود .
چرا واقعا چرا
مگر تفاوتی بین یک روحانی و ادم های معمولی وجود دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
10:03
کاپیتالاسیون. ببخشید، خودی و ناخودی!
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
چند روز پیش یکی از آشنایان با استناد این کلیپ انواع تهمت ها را به اسلام زد و در یک گروه جمعی رو با خودش همراه کرد
اگر یک بار رسمی با چنین افرادی که اسلام رو تحریف و تحمیق میکنن برخورد میشد و تو دهنشون میزدن هر کسی بالای منبر هر حرفی ک دلش میخواست نمیزد
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
بله مادر کشوری زندگی میکنیم که هنوز دسته بندی ها متعدد اجتماعی در مورد مردم وجود دارد یعنی روحانی و غیر روحانی، شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان- زن و مرد و به این افراد درجه یک تا درجه چندم داده شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
در پاسخ به سید مهدی چرا ضعف در استدلال و پاسخ رو دوست دارید با تو دهنی جواب بدید.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
کامران جان ایشان روحانی محترم است ثانیا در دفاع از ولایت این حرف را زده است بنابر این جرمی مرتکب نشده است . نیتش هم برای نظام و کشور خیر بوده. پس نیازی به بگیر و ببند نداره
این روحانی محترم ادعای بیربطی نکرده، الان نهفقط مخالف رو همچین معمله ای باهاش میکنن، بلکه حتی یه مسئول دون پایه هم به خودش اجازه برای پنهان کردن فسادش به هرکسی تهمت بنه بعد از طریق دادگاه صالحه مجازات هم بکنه!!
ببینیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
ولی بنظر من ان روحانی کاملا صادقانه حرف زده و دقیقا

هر انچه که گفت را در ۴۴ سال گذشته هزاران بار و بلکه بیشتر و تماماً با بهانه و عذر مصلحت نظام انجام گرفته و اتفاق افتاده است و اکثریت قاطع مردم ایران شاهد و ناظر بوده و هستند
و لطفا معلطه و سفسطه و ماسمالی و ماله کشی نکنید
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
حتما ذکر مطلب درست است که برخوردی نشده است الان هم شواهد آن را میبینیم
خیر
انسان در اندیشیدن آزاد است .
برای رسیدن به رستگاری ، فقط یک راه وجود ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
خیر، به فرمایش رضا مارمولک راههای رسیدن به خدا یکی و دو تا نیست
در عمل چه اتفاقی افتاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
این اظهار نظر ها برای جلوگیری از رها شدن فنرعصبانیت مردم است .
به نظر مردم تمکین کنید .
دین دارای ابعاد بسیاری است ، یکی از بعدها ، بعد ابزاری است که می توان هم در جهت درست استفاده کرد و هم در جهت نادرست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اکثر احادیث از اصول کافی و بحارالانوار آمده که 90 درصد آن نادرست است و به اسلام ضربه زده. و بعضی هم از آن روایات نادرست استفاده میکنند . حتی خودم شنیدم در رادیو معارف یکی از مراجع می گفت طبق روایات باید به دشمنی مثل امریکا تهمت دروغ زد و بدهایش را گفت. همان کاری که صدا و سیما هر روز میکند
لطفا کتاب دنیا بازیچه یهود تالیف آیت الله سیدمحمد حسینی‌شیرازی را مطالعه نمائید خیلی از سخنان این روحانی در این کتاب آموزه های یهودیان و صهیونیست ها بیان شده ، دفاع بعد از ولایت فقیه عین خیانت به ولایت فقیه می باشد و امثال این روحانی می بایست توسط نهاد های امنیتی مورد بررسی قرار گیرند اگر سهوی و از رو جهالت دست به این گونه اظهارات می زنند آنها را از هرگونه تریبون رسمی و غیر رسمی منع نمایند و اگر وابستگی به جریانات انحرافی دارن بشدت با ایشان برخورد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
کاملا با نطر شما مخالفم
و اتفاقا بایست از این عالم و خطیب دانشمند و صادق و شجاع و دیندار و مومن واقعی و فداکار ، قدر دانی و تجلیل گردد و دهان و دست و پای ایشان را باید غرق بوسه و طلا و جواهر و نقل و نبات زعفرانی و مشک و عبیر و شکوفه های بهار نارنج مطهر بهشتی کنیم
که واقعیات عملی و علمی و حتمی را برای همگان روشن و قابل فهم فرمودند و چراغ راهنما در شب تاریک شدند و به شخصه قدردان و پابوس ایشان هستم
اومدی درستش کنی زدی چشمشو کور کردی که!
بر چه اساسی تهمت جای اخلاق را پر کرده است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اصل دین اسلام است
و دوست نداری بفرمایید بروید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
به ۲۰:۲۴
افکار متحجرانه و تندروی خودتان را به اسلام نچسبانید. اسلام دین رحمت است. ضمنا مگر مملکت ارث پدر شما است که به این سادگی میگی بفرمایید بروید.
توی این سیستم هر چیزی امکان دارد
می‌گویند عده‌ای از انقلابیون به سراغ شهید بهشتی رفتند و گفتند: «گفتند حالا که «مرگ بر شاه» همه‌گیر شده؛ شعار جدید بدیم. «شاه زنازاده است، خمینی آزاده است. شهید بهشتی آشفته شده بود. گفت: رضاخان ازدواج کرده، این شعار حرام است. از پلکان حرام که نمی‌شود به بام سعادت حلال رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اون شهید بهشتی بود و اول انقلاب سالهاست که همه چیز فرق کرده
مسایل را با هم ترکیب نکنید مباهته جزو مسایلی است که از ابتدای اسلام وجود داشته و با ناسزا فرق می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
خب همون مبتدی های اسلام هم اشتباه میکردن

اگر این اشتباهات نبود الان مردم خاورمیانه از نفت زیر پاشون نهایت لذت رو میبردند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
فلسفه بافی نکن. در اصل در هر دو یکی هستند. دروغ دروغ است تحت هر شرایطی
مثل ایشون زیاد هستند شما تازه متوجه شدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
بایستی باشند و دین مبین اسلام با کسی شوخی ندارد
و فقط خلخالی ها و شهید لاجوردی ها و هادی عفاری
ها و ری شهری ها و شهید قدوسی ها و قاضی منصوری ها و قاضی محترم مرتضوی ها و قاضی صلواتی ها و مشابه ابن عزیزان میدانند و انجام دادند
و شجاعانه حکم های اسلامی را بدرستی و شجاعانه و تمام و کمال انجام دادند و السلام
و بیخود با روش های التقاطی چهره زیبای دین اسلام را مخدوش نکنید
و شخص امام خمینی ره هم در خطابه معروفشان در دهه ۶۰ و حملات تروریستی منافقین فرمودند : که چرا فقط ایات والرحمهّ قران را میخوانید و میگویید ؟ و آیات وقاتلوهم و قاتلوهم را پنهان کرده و اجرا نمیکنید ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
روزنامه کیهان؟
این تفکر افراطی بیش از همه چیز به ایران و نظام ضربه می زند
این اقا خوراک بسیار خوبی را تا سالها برای شبکه های خارجی ذرست کرده
از همه مهم تر دیگر کسی حرف درست را هم در رابطه با مخالفان باور نمیکند، و میگویند تهمت برای حفظ نظام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
دستشا و زبانشان درد نکند و هزاران آفرین دارند ایشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
ضربه زده
دولت قبل که یک دولت اصلاح طلب نبود و در واقع اصولگرای میانه رو بود فقط به این خاطر که می گفت بخشی از معضلات جامعه اسلامی را از طریق گفتگو و معامله با قدرت‌های متخاصم می توان حل نمود آماج انواع تهمت ها قرار گرفت و زمین‌گیر شد در مورد دیگران که جای خود دارد
اگر کسی که دین الهی را پپذیرفته و قرآن کریم را باور دارد؛ باید بداند که در دستور الهی است که هرگز دروغ نگویید. گفتن دروغ نشانه دشمنی با خداست.
بهتان همانا گفتن دروغی که بار چند گناه بزرگ را دارد. یکی خودش دروغ است و دیگر این که به کسی و آبروی کسی تهمت ناروایی زده می شود که شاید سبب آسیب های بسیاز زیادی به آن انسان مورد اتهام شود.
بنابر این بهتان زننده عملا بار چند کار ناروایی را می بایست بر دوش بکشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
من و تو بیشتر اسلام را می شناسیم ؟
یا یک ایت الله که ۵۰ سال درسش را خواتده و ۴۰ ساله که دارد عمل میکند ؟؟
حرفهای مفت نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
درمورد تقیه نظر خاصی نداری؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اگر مکر و حیله کردن حرام است پس چرا خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین خدامند بهترین مکر کنندگان است
اوضاع خیلی وخیمتر از این حرفهاست که به حری یا قولی استناد کنید برای تهمت نزدن دیگه رسما قانون و نظم و حقوق افراد مرد تو این کشور وقتی اتش به اختیار و آمر معروف و لباس شخصی مصون از هرچیزی هستند و اختیار تام دارن دیگه تهمت زدن که موضوعی حساب نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
احسنت
در هر حال آنچه قابل کتمان نیست اینکه شخص معممی که چنین سخنانی را گفته حی و حاضر است بهتر نیست از خود ایشان دفاعیاتش را بشنوید و سعی نکنید موضوع را رفع و رجوع نکنید؟ یک مورد دیگری هم که در شبکه های مجازی هست اینکه همین افراد مطرح می کنند که در اسلام دروغ حاکم به مردم، دروغ شوهر به همسر نیز طبق اسلام پذیرفته شده است و در آخر آقای علم الهدی فرمودند مردم در اسلام یعنی مومنین (دوستداران حکوکت) و نه افرادی که به وضعیت موجود انتقاد دارند، آینها را چطور توجیه می کنید؟
ایشان نظر واقعی مسولین رو گفته چرا حالا میخواهید آنرا توجیه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
دقیقاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اونوقت در روز قیامت در کارنامه اعمال این تهمت ها چی حساب میشه؟ جایزه میدن بهشون؟
مغلطه جز دروس و‌بخشی از علم منطق است و تکذیب هم مورد توجه است به این دلیل مسولی حرفی می زند و بعد که می بیند مورد اقبال قرار نگرفت تکذیب می کند
شهیدمطهری رئیس شورای انقلاب (یعنی بالاترین مقام بعد ازامام) هرچند بدلیل ترور زودهنگامش با عنوان رسمی خود زیادشناخته نشد ولی بهرحال به عنوان تئوریسین انقلاب در اوایل سال 58 در مصاحبه ای درتلویزیون ولایت فقیه را تشریح کرد. آن مصاحبه الان هم در آپارات وسایتهای دیگرموجوداست. توجه بفرمایید که ایشان چه گفت اما.......مطمئنا اگرشهادت نابهنگام ایشان نبودجریان اموربسیارمتفاوت پیش میرفت.. حالا هم پسرشان هرازگاهی بااحتیاط به عقاید پدرش که تفاوتهای اساسی بلکه متضاد با دیدگاههای امثال مصباح یزدی دارد اشاره میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اسلام تعارف ندارد و حجاب نباید روی ان کشید
و این حاج اقا کاملا درست و شفاف و شجاعانه اعتراف کردند و خدا بهشان عمر با عزت بدهد
فضای سیاسی کشور باید تقوا داشته باشد ، و آن نقد پذیری ست
به این کار سخیف میگن "مباهته"

گفتم بدونید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
کاش میدانستی که مباهته چیست
خیلی قبل‌تر از این روحانی، ما میدونستیم که اینا به مخالف که جای خود داره ،به منتقد هم انواع واقسام تهمتها رو میزنن واجازه دفاع کردن هم بهشون نمیدن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
یه زمان بهتان هایی مثل انحرافات جنسی و الکلی بودن خیلی رونق داشت.
به خود ما تهمتهایی زده اند ...........اونوقت .......
دو صد گفته چون نیم کردار نیست. در 43 سال گذشته مطالب زیادی گفته شده و قولهای زیادی داده شده. مهم آن چیزی که عملیاتی شده. نتیجه کار هم اکنون بر همگان آشکار شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
دقیقا
به عمل کار برآید
تمام آدمیان باید بدانند که ما انسانها از مهلت یافتگانیم! و نباید به این غره باشیم که در این دنیا آزادیم و هر کاری دلمان خواست یا قدرتش را داشتیم می توانیم انجام دهیم. زمانیکه آن مهلت تمام شود باید پاسخگوی اعمال خود باشیم و هیچ شکی در این امر وجود ندارد! به ما انسانها توصیه شده کارهای نیکو انجام دهیم و فقط این امر می تواند نجاتبخش ما باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
درستش همان است که ایت الله فرمودند
شماهم نمی خواهید بفرمایید بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
قرآن برای انسان حق و تکلیف را با هم و در کنار هم دیده است
مردم را از تکلیف سنگین و از حق محروم و تهی نکنید
تابناک ممنونم ازت که اکثر پیام هام منتشر شده و حداقل یه جایی هست که هرچند ایده ال نیست ولی حداقل یه فضایی هست که بتونیم حرف یزنیم و نظرمون بیان کنیم ما جوونها مردیم از حرفهای تو گلو ونده که نمیشه بلند مطرح کرد وگرنه میشیم اغتشاشگر من به سهم خودم از ایجاد این فضا ازتون تشکر میکنم
روزنامه کیهان سالهاست با پول بیت المال اینکار رو هر روز انجام می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
آقای شریعتمداری ، برای تهمت زنی تا بحال برخورد قضایی نشده است .چون ایشان فراقانونی هستند
ولی قطعاً پاسخ در خور را جهان هستی به او خواهد داد .
اگه دروغ گناه کبیره است پس چرا رئیسی جلو دوربین به هشتاد میلیون ایرانی می گه که تورمی در کار نیست و همه چی آرزونه و ارزش پول ملی روز به روز بالا می ره ؟
اگه بهتان گناهه ، چرا به معترضین انگ اجنبی و جاسوسی و ارازل و اوباش می دن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
جواب سادست همانطور در هنگام نماز اگر جان آدمی
درخطر باشد میشه شکوندش . پس میشه
دقیقا خود امام چند بار گفته میشود ولطفا دنبال فرافکنی نباشید
حفظ نظام اوجب واجبات است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
با هر قیمتی؟
پيامبر اکرم-صلی الله عليه و اله
إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ.
به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام.آیا در چنین دینی که تعمت در ان حرام است وبرپایه درستی وراستی وتزکیه نفس بنا شده است تعمت و افترا ودورغ حلال است این روحانی با گفتن این حرف ضربه سنگینی به دین و اعتقادات مردم زده است منظور پیامبر این بوده است که با منطق و دلیل برهان مخالفان را از میدان به در کنید نه با دورع و تعمت اصلا اسلام وقرآن وپیامبر برای تقوا وریتگاری بشر امدند نه اینکه دورغ و بهتان را رواج دهند این حدیث تعبیرش را بر حسب منافع خود کردند و درصمن ازکجا معلوم اصلا این حدیث درست باشد و پیامبر گفته باشد واقعا بعضی ها دین را برای رسیدن به منافع خود هر طور که دلشان بخواهد عنوان میکند
اگه حرفش به نظر آقایون غلط بود که بهش اعتراض می کردن یا الان باید به جرم افترا و تشویش اذهان عمومی و .. باهاش برخورد می شد. فقط مسئله اینه که ایشون یا حواسش نبوده و در جای عمومی این مطالب رو گفته یا می خواسته معروف شه و این حرف رو زده.
نمیشه که! ضد انقلاب فحش ناموسی بدهند، تهمت بزنند، توهین بکنند، کتک بزنند، شهید بکنند و ما بگوییم باید به اخلاق پایبند باشیم! چه جوری میشه آخه؟! این مبارزه برابر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
ضد انقلاب معلم اخلاق شماست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
به خودت و کسی که داری دنبالش می کنی بدون عینک جهل نگاه کن ... بیین چرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اشکال نداره شما هم تهمت بزن و دروغ بگو و هرکاری دلت می خوادبکن ولی به خداو پیغبر و دین ربطش نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
چطور زمان خود پیامبر اسلام شد؟
یا به راه دین برگردید یا کلا راهتون رو از دین و اسلام جدا کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
پس پیامبر چرا برای مکارم اخلاق برانگیخته شد
اگر نمی توانی دست از تبلیغ اسلام بردار
کاملا مشخص است بهتان یک رذیله اخلاقی است و استثنا هم ندارد
آنها که چنین می کنند مسلمان نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
حتی کیفیت و جنس ایات مکی که در دوران ضعف و

کمتعدادی مسلمانان در مکه نازل شدند از رحم و

شفقت و عشق و بخشش یاد شده

و کاملا با ایات مدنی که پس از پیروزی در جنگ بدر و ازدیاد قدرت و ثروت مسلمانان
و ازدیاد جمعیت شا ن در مدینه بوده تفاوت دارد و شدید و جدی تر و تحکم امیز شده اند
از روزنامه وزین کیهان بپرسید .بلافاصله خواهد نوشت ماکه بهتان زدیم وشد(:(:(:
با سلام واحترام
ضمن تشکر از "سایت محترم تابناک" بابت ایجادفضای باز تر (می دانیم که محدودیتهایی وجود دارد)برای نظرات مردم(صدای مردم که نه از صدا وسیما پخش میشود،نه دولت نه مجلس نه از تریبونهای نماز جمعه).
-میتوان این تیتر را هم به این شکل بیان کرد"آیا میشود صدای میلیونها معترض را تنها با نیروی قهریه خاموش کرد"
-چرا پاسخی به اعتراضات مردمی داده نمی شود وهیچگونه تغییری که مردم خواهان آنها هستند (در سیاست خارجی و داخلی،آزادی های مشروع و..)انجام نمی شود
-چرا مکانی برای اعتراضات مردمی علیرغم قولها اختصاص داده نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
فضای ارائه نظر تابناک جای تقدیر دارد هر چند بعد سانسور نظر ناراحت می شوم اما مدتی بعد با توجه فضای کشور بهشون حق می دهم

به نکته خوبی هم اشاره کردید
ودم تابناک گرم که منتشر کرد
والا ما تو همین سایت داخلی نارضایتی خودمون رو نشون میدیم یا سانسور میشیم یا عده ای توهین و افترا میزنند. از قبیل آلبانی نشین و عربستانیو و جاسوس آمریکا و غرب پرست. بماند که ما از کسی دستور نمی‌گیریم یا اربابی نداریم ولی خودشون جرات ندارند به عالیجناب پوتین بگه بالا چشمت آبرویت. کافی بود ما می‌گفتیم عالیجناب بایدن گوش فلک رو کر میکردند.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
آز غرب پرستان بیشتر از این توقع نیست
سلام از همون ابتدا وقتی مطرح شد و متاسفانه همچنان ادامه دارد که حفظ نظام از اوجب واجبات است باید به این فکر می بودند که آیا واقعا حفظ یک نظام سیاسی از هر چیزی بالاتر است؟؟؟!!! نظام سیاسی مجموعه ای از قوانين برای اداره کشور هست تقدسی ندارد آنچه مقدس است حرمت انسان ها ست که خداوند هم در تمام ادیان به ان تاکید فرموده‌ متاسفانه ما امر مقدس رو به تمام شئون حاکمیتی تسری دادیم بدون اینکه به تبعات چنین رویکرد غیر عقلانی فکر شود مسلم است پذیرش چنین گفتمانی در یک زمان با چالش از سمت ملت مواجه می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
من نمی دونم منظور گوینده این حرف که "حفظ نظام از اوجب واجبات است " دقیقا چی بوده ولی ظاهر این صحبت بدون تبیین دقیق منظور گوینده نتایج بسیار خطرناکی داره . که می دونیم حضرت امام منظورشون این مسایل نبوده . باید حدو حدود و منظوردقیق از این جمله به دقت روشن بشه تا این همه هجمه و تبلیغات منفی از بین بره . واقعیت اینه که الان به همان منظور " هدف وسیله رو توجیه می کنه " مارکسیست ها از این صحبت برداشت می شه . سیره عملی امام علی و امام حسن و تمامی ائمه معصومین خلاف این روش و نظره .
در فقه اسلامی "مباهته" وجود دارد.
در فقه اسلامی "دروغ مصلحتی" وجود دارد.
در فقه اسلامی "تقیه" وجود دارد.

و حلقه تکمیلی این است که فقه اسلامی بسیار تفسیر شدنی است.
حال هرآدمی که خود را در فقه صاحب صلاحیت میداند، با تفسیر خود از این ابزارها در جهت اهداف خود استفاده میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اینقدر هم که گفتی کشکی نیست .
درجواب این روحانی محترم بایدگفت ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی کین ره که تومیروی بترکستان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
فعلا که ایشان سوار اسب قدرت و صاحب تمام کشور و حکومت هستند

و این شما ها مخالفان ایشان هستید که به ترکستان یا همان ترکبه مهاجرت کردید
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
ترکستان که خوب ترسم سر از جای دیگر در بیاره
نوشتار تابناک یک بخش کم دارد.
بخشی که تلاش کند به این سوال که "آیا در سیره عملیِ حاکمیت، استفاده از شیوه سابقه ای دارد یا خیر؟" و در مرحله بعد اینکه "آیا دلایلی وجود دارد که مواردی که از این شیوه استفاده شده را بتوان به عنوان خطای کارگزار تفسیر کرد یا اینکه این رفتارها کاملا سازمان یافته و بر اساس تأیید سلسله مراتب سازمانی صورت گرفته است؟"

به زبان ساده تر، دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
مثال وقتی ادعای تجاوز سه مرد در خیابان و در مقابل فرزند یکی از سران اپوزسیون که به دلیل مصرف روانگردان در خیابانی در لندن اقدام به عریان شدن کرده در شبکه خبر صدا و سیما مطرح می شود، چطور می توانیم بپذیریم که حاکمیت این شیوه از مواجهه را به رسمیت نمی شناسد؟

توصیه: تفسیر شرعی و حقوقی این حادثه را با همین جزئیات از یک کارشناس حقوقی جویا شوید تا ببینید تفاوت بین نظر و عمل در کشور تا چه حد فاحش است.
تابناک از خودت شروع کن کسی هست که هر روز در کامنتها مرتب می نویسد جنبش فواحش و شما هم هر روز منتشر می کنی ولی پاسخ ها را سانسور می کنی بنظر شما همه آنها که در اعتراضات شرکت می کنند اینگونه اند تهمت از این بالا تر می شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
زنده باد چه نیک گفتی
البته لابد او هم در زنگی خود با این قشر زیاد سروکار داشته
هرچه هست این وسط اسلام بود که شهید شد .
خلاصه این که شمای مسلمان می تونی بهتان بزنی می تونی تقیه کنی و می تونی هزار تا کار دیگه بکنی اخرش هم‌ بگی به خاطر اسلام بود. بفرمایید از این پس کدام حرف شما را باور کنیم‌ با این دور زدن ها.
بعضی که از نظر آن روحانی دفاع می کنند به این سوال من جواب دهند . آیا با این اوصاف می شود برای اسلام تبلیغ کرد یا از اسلام دفاع کرد ؟
بله میتوان باب مباهته در فقه.
یه موضوع دیگه هم داریم به عنوان تقیه یعنی دیدید به ضررتونه میتونید دروغ بگید لذا توضیحات اشاره شده در متن تقیه است و مباهته مورد تایید است
آیت الله خوشوقت حداکثر یک مجتهد متوسطه . نمی شه هر نظری از هر مجتهدی رو برجسته کرد و به نام اسلام تحویل جامعه داد . حداقل اینکه ایشون متوجه آثار و تبعات نظر شاذ و غیر معروفش نبوده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اون زمان که ایشون نماینده رهبری اعلام میشدن قاعدتاً یه مجتهد متوسط محسوب نمی شدن که حالا بنا به نظراتش بخواین صورت مسئله رو به این سادگی و با همچین گزاره ای پاک کنین
جابجای های خطر ناک رخ می دهد
ترسناک است انگار …
جناب تابناک محترم
نظر ناشناس ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ و مجموعه ناشناسهای پاسخ دهنده او چه ارتباطی با مقاله داشته یا چه سودی برای تابناک یا مردم داشته که اجازه انتشار از شما داده شده؟؟؟؟؟!!!!!! سم پاشی و جو سازی از این واضح تر ؟؟!!؟؟!!؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
تابناک ، کلیه اخبار روز را پوشش نمی دهد و شخصی ، خبر مهم و تحلیلش را کامنت می کند .
چه اشکالی دارد ؟؟؟؟
بنده خدایی را به جرم دیگری گرفته بودند. آبدارچیشون را برده بودند ازش پرسیدند این آقا با منشی‌اش ارتباط داره؟
تهمت‌های اخلاقی از کثیف ترین شگردهاییست که متأسفانه علیه متهمین بکار گرفته میشه.
همزمان با سالگرد اغتشاشات در ایران ربات‌های توئیتری به داد ویدئوهایی که بازدید پایینی در شبکه‌های اجتماعی دارند آمده تا شاید از طریق ایجاد موج و پروپاگاندای رسانه‌ای بتوانند به تنور خاموش شده آشوب‌ها در ایران جرقه‌ای زده باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اما کور خواندن
عجب..........شما گفتی و مام باور کردیم.......!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
منتقد بودن، محترم است. اصلا ارزشمند است، نیاز کشور است. اما منتقد تراز، کسی است که ضعف و قوت ها را کنار هم می بیند، و در بازتاب موفقیت های امیدوار کننده، بُخل نمی ورزد. سیاه نمایی مطلق برای مایوس کردن مردم ، کاری است که دشمن می پسندد.
این بیچاره ، حرف دل همه روحانیون رو زده
مردم همانند تمام سالهای گذشته پای انقلاب خود ایستاده‌اند و هر سال که بیشتر می‌گذرد، احساس مسوولیت آحاد مردم برای حفظ و نگهداری آرمان های انقلاب بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
از طرف خودتون سخن بگید نه نود میلیون نفر. اگر نظر مردم رو میخواهید صندوق رای بگذارید
با سلام بهتر هر حرف زشتی که تو پیام‌ها میاد اون پیام حذف بشه و هم چنین وطن ها به یکدیگر توهین نکنند
|Iran (Islamic Republic of)|۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
1
0پاسخ
مردم همانند تمام سالهای گذشته پای انقلاب خود ایستاده‌اند و هر سال که بیشتر می‌گذرد، احساس مسوولیت آحاد مردم برای حفظ و نگهداری آرمان های انقلاب بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود
جناب حسینعلی محترم که متن فوق را اراوه داده اید آیا خبر از آمرهای موثق وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره نگرش مردم به انقلاب اسلامی با توجه به اوضاع کنونی دارید؟
جهت اطلاع جنابعالی طبق نظر سنجی دو وزاتخانه فوق حدود 75% مردم مخالف اداره کشور به سبک کنونی هستند و .....
حرف عجیب و غریبی نزده . این مساله سالها داره عملا اتفاق میفته فقط این علنی کرده و رک گفته دیگه !!!
ولی خدا را از غیر ولی خدا چگونه می توان شناخت

ولی خدا در واقع کسی است که ذوب در خدا و عین خدا شده است و هر چیزی که می گوید از خودش نیست و از خداست و از خود اختیاری ندارد و اختیار او در دست خداست
و لذا در مورد چیزی که خدا آنرا مسکوت و برداشت خدایی ندارد به اشخاص متخصص و کاردان واگزار می کند و به عبارتی شور و مشورت می کند

پیامبر هم در اموراتی که به او وحی نشده بود و یا خدا در مورد آن سکوت کرده بود متکی به شور و مشورت و پذیرش حرف اهل فن بود چنانچه در جنگ خندق به نظر سلمان فارسی تکیه کرد
اظهارات این آدم درست یا غلط در عمل توسط صدا وسیما ، روزنامه کیهان و آقای رحیم پور ازغدی اجرا وعمل می‌شود. همین چند وقت پیش‌ رحیم پور ازغدی یکسری تهمتهایی را به آقای روحانی نسبت داد که علیه او شکایت هم شد ولی دستگاه قضا آن را به دادگاه ویژه روحانیت حواله کرد و در نهایت به فراموشی سپرده شد و این آدم هر روز در صدا وسیما این کار را ادامه می‌دهد.
مباهته از ریشه(بهت)به معنای حیرت است.در صدر اسلام کسانی که با دین دشمنی می کردند دستور داده شد که با انان چنان با منطق قوی و محکم برخورد کنند که انها دچار بهت و حیرت شوند. که متاسفانه از قرن هفتم به بعد در معنای ان مغالطه کردند و از ان به عنوان ضربه زدن به مخالفان و بهتان به انها استفاده کردند.
یعنی اگه این یارو نمیگفت نداشتیم !!!؟
تهمت زدن و بی حیثیت کردن مخالفان جزو لاینفک مردم هم است و مختص دولت و مسئولین نیست! مطالبات و اعتراضات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی اقوام ایرانی نیز توسط خود مردم فارس زبان و مرکزگرا با تهمت های پان و تجزیه طلب و مزدور دویست دلاری و نوکر اردوغان و علیف و... روبرو میشود. مسیولین کشور عصاره همین مردم هستند.
مشکل اصلی ما این است که به جای تمرکز بر روی قران مجید بیشتر به روایات و احادیث و اقوال عالمان دینی توجه داریم! اگر اصل را بر روی قران قرار دهیم دروغ به صراحت در قران نفی شده است و هیچ تبصره ای هم برای آن نیامده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار