بازدید 1837
۱

دولت انگلیس به نقض قوانین زیست‌محیطی متهم شد

– دیده‌بان محیط زیست انگلیس، دولت و دو نهاد عمومی این کشور را به رعایت نکردن قوانین زیست محیطی در رابطه با تنظیم سرریز فاضلاب متهم کرد.
کد خبر: ۱۱۹۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ 12 September 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دفتر حفاظت از محیط زیست (OEP) انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که طی تحقیقات صورت گرفته به مدارکی دست یافته است که نشان می‌دهد وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی (DEFRA)، آژانس محیط زیست (EA) و آفوات (OFWAT) نهادهای ناظر بر رعایت استانداردها در صنعت آب‌وفاضلاب انگلیس، قوانین زیست محیطی را زیر پا گذاشته‌اند.

بر اساس یافته‌های این سازمان، «تعبیر نادرست از برخی نکات کلیدی قانون» سبب شده تا تخلیه فاضلاب به رودخانه‌ها و دریاهای اطراف انگلیس، بیشتر از حد مجاز رخ دهد. دفتر حفاظت از محیط زیست انگلیس از ژوئن پارسال سرگرم تحقیقات در مورد سرریزهای فاضلاب ترکیبی (CSOs) به آب‌های این کشور بوده است.

سرریز فاضلاب ترکیبی در انگلیس، یک سازوکار کمکی برای شبکه فاضلاب است که اجازه می‌دهد فاضلاب تصفیه‌نشده در هنگام بارندگی شدید در دریا و رودخانه‌ها تخلیه شود.

البته این اقدام به آب شیرین و محیط زیست آسیب می زند و می تواند بر افرادی که از آب استفاده می کنند تأثیر بگذارد. به‌همین خاطر، قانون تاکید دارد که این روش فقط باید در شرایط استثنایی استفاده شود. چندی پیش هم شبکه رادیویی ال‌بی‌سی در گزارشی از مرگ چند شناگر در آب‌های انگلیس خبر داد و آن را به رسوایی آلودگی آب‌های این کشور نسبت داد.

طبق داده های آژانس محیط زیست انگلیس، سال گذشته حداقل ۳۰۱ هزار و ۹۱ بار - به طور متوسط ۸۲۴ بار در روز - فاضلاب تصفیه نشده در رودخانه ها و دریاهای انگلیس تخلیه شده است.

در ماه مه گذشته، شرکت آب انگلیس با صدور بیانیه‌ای از عدم اقدام به‌موقع در مورد سرریزها، عذرخواهی کرد و متعهد شد که ۱۰ میلیارد پوند برای پاکسازی و جبران وضع موجود هزینه کند؛ اما گزارش‌ها حاکیست که تاکنون پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است.

هلن ون از اعضای ارشد دفتر حفاظت از محیط زیست انگلیس گفت: اصل موضوع این است که قانون، تخلیه فاضلاب تصفیه نشده را فقط در شرایط استثنایی مجاز می‌داند، اما مقام های دولتی قانون را به گونه ای تفسیر کردند که مجوز چنین افتضاحی را می‌دهد. وی با بیان اینکه «بهبود کیفیت آب در رودخانه‌ها و دریاها یک چالش پیچیده بشمار می‌رود» تصریح کرد که هیچ راه حل سریعی برای جبران وضع موجود، وجود ندارد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، این سازمان قرار است اسناد و مدارک تحقیقات خود را به نمایندگان مجلس ارائه دهد تا موضوع پیگیری شود. با این حال یافته های دفتر حفاظت از محیط زیست بدین معناست که قوانین تخلیه فاضلاب در انگلیس باید تغییر کند و بدیهی است که هزینه آن در بحبوحه مشکلات اقتصادی به مالیات دهندگان تحمیل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خاک بر سرشون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی