آشنایی با سهامداران عمده حقیقی غگز

در شانزدهمین قسمت از معرفی سهامداران حقیقی به سراغ سهامداران غگز رفتیم. جایی که به نظر می رسد که یک کودک شش ساله از تهران بزرگترین سهامدار عمده حقیقی است.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲ 11 September 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، سهامداران هر شرکت در یک دسته بندی به سهامداران عمده و خرد تقسیم بندی می شوند. سهامداران عمده سهامدارانی هستند که دارای بیش از یک درصد از سهام شرکت می باشند و در سایت TseTmc در بخش سهامداران هر سهم نام آن ها نمایش داده می شود.

در یک تقسیم بندی دیگر سهامداران عمده به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شوند. سایت TseTmc در قسمت مربوط به سهامداران حقوقی نام شرکت ها را اعلام می کند اما در رابطه با سهامداران حقیقی عمده از آن ها با عنوان شخص حقیقی یاد می کند و اسامی این سهامداران عمده حقیقی نامشخص است. 

سهامداران عمده حقوقی دلایل مختلفی برای حضور در یک سهم دارند ولی بیشتر سهامداران عمده حقیقی به منظور کسب سود بعضا اقدام به خرید سنگین یک سهم می کنند و بعضا نام آن ها در لیست سهامداران عمده مشاهده می شود.

نبض بورس قصد دارد تا با توجه به اسناد و مدارک موجود، به معرفی سهامداران عمده حقیقی هر نماد بپردازد. این شانزدهمین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی می باشد. با ما همراه باشید.

سهامداران عمده حقیقی غگز چه کسانی هستند؟

هنگامی که در سایت TSETMC نماد غگز که مربوط به شرکت گز سکه (تولیدکننده گز و سوهان) می‌باشد را جستجو کنید و به بخش سهامداران آن مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

بزرگترین سهامدار عمده حقیقی غگز شش ساله از تهران!

همان گونه که ملاحظه می‌گردد سهامداران حقیقی بسیاری در فهرست مشاهده می‌شود. اما در بین اشخاص حقیقی بیشترین سهام شرکت گز سکه در مالکیت شخصی با نام سپینود پورحیدری است. این شخص حدود ۸۰ میلیون از سهام غگز معادل حدود ۲۱ درصد از کل سهام این شرکت را در اختیار دارد.

بزرگترین سهامدار عمده حقیقی غگز شش ساله از تهران!

سپینود پورحیدری در نماد کسعدی نیز به عنوان سهامدار درصدی شناخته می‌شود. او یک درصد از سهام کسعدی را در اختیار دارد.

نکته بسیار جالب این است که به نظر می‌رسد ایشان متولد سال ۱۳۹۶ می‌باشد و هم اکنون شش ساله است. در آذر ماه سال ۱۳۹۶ سپرده گذاری مرکزی فهرست کوچکترین سهامداران بازار سرمایه را اعلام کرد که نام سپینود پورحیدری از تهران نیز به چشم می‌خورد. طبق اخبار منتشر شده والدین سپینود در آن زمان در هشتمین روز تولد او اقدام به خرید سهام برای او کرده بودند.

سایر سهامداران عمده حقیقی غگز هم عبارتند از: هما و محمد گوهریان و محمدرضا فتحی.

شایان ذکر است که شرکت گز سکه یکی از شرکت‌های قدیمی است که به صورت خانوادگی در دهه ۴۰ بنا نهاده شد. این شرکت پس از سال‌ها تلاش و نوآوری به‌واسطه ریاست آن در سال ۹۵ به‌عنوان اولین شرکت گز سازی وارد بازار سهام فرابورس پیوسته و سهامی عام شد. شرکت دانش‌بنیان گز سکه کار خود را در سال ۱۳۳۳ با تأسیس کارگاه و فروشگاهی کوچک در خیابان عباس‌آباد اصفهان به مدیریت مرحوم حاج عباسعلی گوهریان و بانام قنادی آذربایجانی آغاز کرد. ایشان پس از چند سال تولید موفق درزمینهٔ تولید انواع شیرینی و شکلات در دیار نصف جهان، کارگاهی مجزا برای تولید گز احداث نمود و نام تجاری سکه را برای آن انتخاب کرد.

 

  • آشنایی با سهامداران عمده حقیقی هر روز ساعت ۱۰ صبح از سایت نبض بورس. باقی مطالب را از اینجا بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار