بازدید 1430

پاریس خواستار اصلاحات عمیق در سازمان‌های بین‌المللی

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه خواستار اصلاحات عمیق در سازمان‌های بین‌المللی شد و تاکید کرد: ما از اصلاحات عمیق حاکمیت جهانی حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۹۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 11 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از هندوستان تایمز، رئیس جمهور فرانسه گفت: شورای امنیت، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول باید واقعیت امروز جهان را از نظر جمعیتی و اقتصادی منعکس کنند.

وی افزود: قصد داریم ابزارهای موجود سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهیم و به همین دلیل فرانسه از افزایش کمک‌های مالی به بانک جهانی حمایت می‌کند تا کشورهای نوظهور بتوانند با کمک این سازمان، نقش بیشتری در عرصه بین‌المللی ایفا کنند.

مکرون در سخنان خود همچنین از نارندا مودی نخست‌وزیر هند تشکر و از تلاش‌های این کشور در مقام ریاست گروه ۲۰ برای خدمت به صلح و وحدت در بحبوحه جنگ در اوکراین قدردانی کرد و گفت: همکاری‌های دفاعی میان پاریس و دهلی نو را توسعه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آلمان نیز پیشتر (دوشنبه ۱۳ شهریور) ضمن اعلام آمادگی برای نقش‌ آفرینی بیشتر کشورش در صحنه جهانی، خواستار اصلاح ساختار نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد شده بود

آنالنا بائربوک با حضور در کنفرانسی بین‌المللی در برلین گفت که جهان دستخوش تغییرات مهمی شده است و نهادهای بین المللی باید خود را با واقعیت‌های جدید وفق دهند.

وی گفت: قوانین و ساختار شورای امنیت سازمان ملل آخرین بار حدود ۶۰ سال پیش اصلاح شد، اما از آن زمان ده‌ها کشور در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا استقلال خود را به دست آورده‌اند که همه این کشورها خواستار سهم بیشتر در صحنه بین‌الملل هستند.

بائربوک همچنین تاکید کرد که آلمان آماده است تا با همکاری شرکای سنتی و جدید خود، نقش فعال تری در صحنه بین المللی برای مقابله با چالش‌های جهانی ایفا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست