بازدید 3472

تحقیقات تراشه‌ساز کره ای درباره تراشه گوشی جدید هواوی

کد خبر: ۱۱۹۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ 09 September 2023

شرکت اس کی هاینیکس کره جنوبی، تحقیقاتی را درباره استفاده از تراشه های این شرکت در جدیدترین گوشی هواوی آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت تِک اینسایتس در بررسی قطعات گوشی جدید «میت ۶۰ پرو» هواوی که برای بلومبرگ انجام داده است، اعلام کرد در این تلفن هوشمند، از حافظه فلش ناند و LPDDR۵ شرکت هاینیکس استفاده شده است. قطعات این گوشی، کاملا توسط شرکتهای چینی تامین شده و سخت افزار هاینیکس، تنها قطعه ای بوده که از خارج از چین تامین شده است.

در پی این بررسی، سخنگوی شرکت اس کی هاینیکس در بیانیه ای به بلومبرگ نیوز اعلام کرد: این شرکت از زمان اعلام محدودیتهای آمریکا علیه هواوی، دیگر با این شرکت چینی همکاری ندارد و در خصوص این مسئله، تحقیقاتی را برای یافتن جزئیات بیشتر آغاز کرده است. اس کی هاینیکس، با دقت به محدودیتهای صادراتی دولت آمریکا، عمل کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، معلوم نیست هواوی چطور تراشه های حافظه شرکت هاینیکسرا تهیه کرده است که اکثر تراشه های خود را در کارخانه های چین تولید می کند.

یک احتمال این است که هواوی از قطعاتی استفاده کرده است که از سال ۲۰۲۰ و پیش از اجرایی شدن محدودیتهای تجاری آمریکا، انبار کرد. آمریکا از سه سال پیش، فروش فناوری پیشرفته به هواوی را برای تامین کنندگان بین المللی ممنوع کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست