بازدید 1928

افزایش سهم گاز طبیعی در تولید برق آلمان

️ تازه ترین تجزیه و تحلیل اس اند پی گلوبال اینسایت نشان می دهد تولید برق با سوخت گاز طبیعی در آلمان در ماه آگوست نسبت به سال گذشته افزایش یافت، در حالی که سهم زغال سنگ در تولید برق بزرگترین اقتصاد اروپا با کاهش روبرو شده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 09 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، در تولید برق حرارتی، سهم گاز با 34 درصد افزایش نسبت به سال گذشته 3.9 تراوات ساعت بوده است، کاهش قیمت گاز در اروپا تاثیر زیادی بر افزایش مصرف نیروگاه های برق آلمان داشته است.

️ به استثنای تولید برق هسته ای که به صفر رسید، تولید برق از زغال سنگ بیشترین کاهش را در ماه آگوست داشت و با کاهش 61 درصدی در سال به 2 تراوات ساعت رسید.

️ به گفته تحلیلگران S&P Global، حدود 55 درصد از ظرفیت نصب شده تولید برق آلمان با استفاده از گاز، احتمالاً بازدهی 55 درصد یا بالاتر دارد. در زغال سنگ ، حدود 60 درصد ظرفیت نصب شده دارای راندمان 40 درصد یا کمتر است.

️ با نگاهی به منابع تجدیدپذیر، تولید برق خورشیدی به 6.7 تراوات ساعت کاهش یافت، با این حال افزایش 28 درصدی در تولید برق از طریق نیروگاه های بادی و جهش 53 درصدی در تولید برق آبی برای جبران این کاهش کافی بود.

️ مجموع مصرف برق در ماه آگوست در حدود 36.8 تراوات ساعت بود که نسبت به 37.5 تراوات ساعت در سال گذشته کاهش داشت. |بازار نفت گاز پتروشیمی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم