بازدید 10806
پانصد و پنجاه و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته و زخمی شدن ده ها تن در حملات روسیه به اوکراین/ هشدار درباره وقوع فاجعه اتمی در اوکراین

پانصد و پنجاه و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 08 September 2023

کشته و زخمی شدن ده ها نفر در حملات روسیه به اوکراین 

بین الملل تابناک: پانصد و پنجاه و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آمریکا احتمالاً به اوکراین موشک‌های بالستیک دوربرد می‌دهد
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ۰۱:۳۲

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا احتمال دارد برای نخستین بار موشک‌های بالستیک تاکتیکی دوربرد سطح به سطح (ATACMS) به اوکراین ارسال کند.

شبکه خبری ای‌بی‌سی بامداد شنبه (به وقت تهران) به نقل از یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده نوشت: «آنها دارند می‌آیند.»

این مقام آمریکایی با وجود این خاطرنشان کرد چنین تصمیم‌هایی تا زمانی که به صورت رسمی اعلام شوند ممکن است تغییر پیدا کنند. 

یک مقام دیگر گفت که گزینه تحویل این موشک‌ها به اوکراین «روی میز است» و ممکن است در بسته کمکی آینده آمریکا به اوکراین گنجانده شود. او نیز خاطرنشان کرد که تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است. وی گفت که ممکن است چند ماه طول بکشد تا این موشک‌ها به دست اوکراین برسند.

تاکنون ایالات متحده در خصوص ارسال هرگونه ذخایر محدود از سامانه‌های موشک‌ بالستیک تاکتیکی دوربرد سطح به سطح (ATACMS)به اوکراین تردید داشته است.

مدت‌هاست که اوکراین برای دریافت سامانه ATACMS که بردی بیش از ۱۹۰ مایل دارد و برد آن ۴۰ مایل بیش از برد موشک‌هایی است که فرانسه و بریتانیا در اختیار اوکراین قرار داده‌اند، علاقه نشان داده است.

پنتاگون تأکید دارد که اوکراین در حال حاضر به سامانه موشکی زمین به زمین نیازی ندارد که بتواند به پشت خطوط دشمن از جمله در روسیه و کریمه دست یابد.

بسیاری از متحدان غربی اوکراین اعتراف کرده‌اند که ضدحمله اوکراین علیه مواضع روسیه بسیار کند پیش می‌رود و نیروهای نظامی این کشور قادر به شکستن خط دفاعی ارتش روسیه نیستند.

پیش‌تر ایالات متحده حاضر به اراسل تسلیحات پیشرفته به اوکراین نبود زیرا نگران بود این مسئله به تنش‌ها در اوکراین دامن بزند و غرب را وارد درگیری با روسیه کند اما با گذشت زمان این کشور تغییر رویه داد و با ارسال پدافند هوایی پاتریوت، تانک‌های آبرامز و مهمات خوشه‌ای به اوکراین موافقت کرد.

مقام‌های دفاعی آمریکا هشدار داده‌اند که زرادخانه‌های ATACMS آن‌ها بسیار اندک است و این موشک‌ها برای طرح‌های جنگی پنتاگون در مکان‌هایی چون شبه‌جزیره کره نگهداری می‌شود.

یکی از سخنگویان شرکت «لاکهید مارتین» حدود دو ماه پیش گفته بود تنها حدود چهار هزار ATACMS از زمان آغاز تولید چنین موشک‌هایی در دهه ۱۹۸۰ تاکنون، تولید شده‌ است و ارسال چنین سامانه‌هایی به اوکراین، آمادگی واشنگتن در دیگر مناطق حساس را در معرض خطر قرار می‌دهد.

زلنسکی: برتری هوایی روسیه ضدحمله اوکراین را متوقف می‌کند
۱۴۰۲/۰۶/۱۷ - ۲۱:۴۶

رئیس جمهوری اوکراین گفت که روند عملیات نظامی، إعمال تحریم‌ها علیه روسیه و ارسال سلاح‌های غربی برای کی‌یف، در حال کند شدن است.

به گزارش روسیا الیوم، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت: جنگ در حال کند شدن است. این درست است و ما به آن اذعان می‌کنیم. تمامی عملیات‌ها پیچیده‌تر شده است و از تحریم‌ها گرفته تا ارسال سلاح در حال کند شدن است.

وی افزود که اوکراین نیازمند تجهیزات غربی بیشتر به ویژه جنگنده‌های جدید است تا ضدحمله را تسریع بخشد.

زلنسکی خاطرنشان کرد: ما در آسمان حضوری نداریم اما روسیه هست، آنها از آسمان ما را متوقف می‌کنند. آنها ضدحمله ما را متوقف می‌کنند.

مسکو: ۲۱ حمله اوکراین دفع و ۶۳۰ نظامی کشته شدند
۱۴۰۲/۰۶/۱۷ - ۲۱:۴۳

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) نیز آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد.

وزارت دفاع روسیه گفت که حداقل ۲۱ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز دفع شدند.

این وزارتخانه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از ۶۳۰ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که یک انبار مهمات صحرایی متعلق به نیروهای مسلح اوکراین در منطقه شهر نوودونتسکویه در جمهوری خلق دونتسک نیز در حملات هوایی روسیه از بین رفت.

پیش از این، یک نظامی ارتش اوکراین به روزنامه «کی‌یف پست» گفته بود: «هر صد متر از زمینی که به دست می‌آوریم به معنای چهار تا پنج پیاده‌نظام است که صفوف را ترک کرده‌اند. این میانگین تلفات است».

هشدار آژانس بین المللی انرژی درمورد احتمال وقوع حادثه اتمی
۱۴۰۲/۰۶/۱۷ - ۲۱:۴۱

رافائل گروسی طی سخنانی که یک نسخه آن در تارنمای آژانس اتمی منتشر شد اظهار داشت: بازرسان آژانس که در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اوکراین (ZNPP) مستقر هستند گزارش داده‌اند که طی هفته گذشته انفجارهای متعددی را شنیده‌اند که نشانه‌ای از افزایش فعالیت‌های نظامی در منطقه است.

وی هشدار داد که این تحرکات می‌تواند تهدیدی بالقوه برای ایمنی و امنیت هسته ای در نیروگاه زاپوریژیا باشد.

مدیرکل آژانس وضعیت کلی نیروگاه را به لحاظ ایمنی، متزلزل و ناپایدار توصیف کرد و افزود: از شنبه گذشته، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حدود ده‌ها انفجار طی چند روز گذشته شنیده‌اند که البته هیچ آسیبی به نیروگاه وارد نشده است.

وی اضافه کرد: گزارش‌هایی که من از کارشناسان خود دریافت می‌کنم نشان می‌دهد که انفجارها با فاصله از نیروگاه رخ داده است. با این وجود، من عمیقا نگران خطرات احتمالی برای نیروگاه در این زمان پرتنش هستم.

گروسی هشدار داد: همه در برابر یک حادثه هسته‌ای متضرر خواهند شد و من می‌خواهم همه اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از وقوع آن اتخاذ شود.

کشته و زخمی شدن ده ها تن در حملات روسیه به اوکراین 

الکساندر پروکودین، فرماندار روستای اودراداکامیانکا گفت: در یکی از این حملات هوایی در منطقه جنوبی خرسون، دو زن و یک مرد 46 ساله کشته شدند. همچنین یک تن دیگر نیز در حمله موشکی روسیه به ساختمان اداری پلیس در شهر مرکزی کریوی ریح (جایی که زلنسکی در آن متولد شد) کشته شده است.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور اوکراین در گزارش اولیه خود، این فرد قربانی را یک افسر پلیس اعلام کرد؛ اما مقامات کشور اوکراین لحظاتی بعد در گزارشی اعلام کردند این فرد، محافظ شخصی فعال در بخش خصوص بوده است.

مقامات اوکراین می گویند در اثر اصابت موشک به ساختمان پلیس، شماری از ساختمان های اداری، هفده بلوک بلند، چهار خانه شخصی و یک مرکز مذهبی نیز آسیب دیده است.

به تازگی، الکسی رزنیکوف وزیر دفاع برکنارشده اوکراین در گفت‌وگو با نشریه اوکراینی و دولتی «اوکرین‌فرم» گفته بود، از آغاز عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین، حامیان غربی کی‌یف تاکنون دست‌کم ۱۰۰ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی به کی‌یف ارسال کرده‌اند که بیش از ۵۰ میلیارد دلار آن از طرف دولت آمریکا بوده‌ است، در حالی که برخی منابع، ارزش کمک‌ها را بسیار بیشتر از این رقم ارزیابی می‌کنند؛ برای نمونه اندیشکده «مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی» (CSIS)، ۲۲ آذر سال گذشته با انتشار یک موشن‌گرافی، میزان کل کمک‌های دولت آمریکا به اوکراین را بررسی و اعلام کرد که واشنگتن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده که ۶۰ میلیارد دلار آن در بخش نظامی بوده‌ است.

اولیگارش اوکراینی به اختلاس ۲۵۰ میلیون دلاری متهم شد

اداره ملی ضد فساد اوکراین اعلام کرد، یک اولیگارش اوکراینی و پنج وابسته‌اش را به اختلاس ۲۵۰ میلیون دلاری متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: در هفتم سپتامبر ۲۰۲۳ بازرسان ما به ایگور کولومویسکی، مالک سابق «بانک پریوات» و پنج تن از اعضای گروهی که او سازماندهی کرده بود، اطلاع دادند که آنها به اختلاس نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار از بودجه‌های این بانک متهم شده‌اند.

بر اساس تحقیقات این اداره، کولومویسکی از ژانویه تا مارس ۲۰۱۵، یعنی در دوره‌ای که فرماندار بخش دنیپروپتروفسک اوکراین بود، طرحی ریخت تا بودجه‌های این بانک را برای تامین مالی شرکت‌های فراساحلی خود اختلاس کند.

کولومویسکی یک میلیاردر اوکراینی و بنیانگذار گروه صنعتی و مالی پریوات است که ثروتش در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۸ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

گفت‌وگوی نتانیاهو و زلنسکی بعد از ۹ ماه

رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته، پنجشنبه اعلام کردند که بعد از گذشت ۹ماه از سردی در روابط رژیم اشغالگر و اوکراین، گفت‌وگوی تلفنی بین «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر تل‌آویو و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین انجام شد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «آی۲۴»، در این گفت‌وگو نتانیاهو به زلنسکی درباره ادامه کمک‌های رژیم صهیونیستی به اوکراین از جمله پناهندگان به سرزمین‌های اشغالی، تداوم روند تقویت کمک‌ها و توسعه سیستم‌های دفاع مدنی اطمینان داده است. 

براساس گزارش رسانه‌های عبری، پیشنهاد این تماس تلفنی را وزیر امور قدس و سنت‌های رژیم ارائه کرده و گفته است: به خاطر این گفت‌وگوی نتانیاهو با زلنسکی تشکر می‌کنم؛ این گام مهمی برای بهبود روابط بین دولت‌ها و مردم است.

این وزیر صهیونیست اذعان می‌کند: من از نتانیاهو برای پیوستن به تلاش‌ها برای کمک به سفر ده‌ها هزار یهودی مذهبی به مراسم آغاز سال عبری تشکر می‌کنم؛ این کار از بروز بحران در مرزهای اوکراین جلوگیری می‌کند.

وی افزود: ما امیدواریم با «ایلی کوهن»، وزیر امورخارجه، بتوانیم عبور و مرور از طریق مولداوی، لهستان و مجارستان را تسهیل کنیم؛ جایی که ما به ترتیباتی برای فعالیت مرزی دست یافته‌ایم؛ این نخستین گفت‌وگوی تلفنی بین نتانیاهو و زلنسکی در ۹ماه گذشته، پس از ناامیدی و خشم شدید طرف اوکراینی از کابینه رژیم اشغالگر است. اوکراینی‌ها از اینکه نتانیاهو پس از نخست‌وزیری به کی‌یف سفر نکرده و حمایت‌های علنی نداشته، از او ناامید شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۹
از ویلای دلقک چه خبر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
پوتین نه تنها خودش را به باد داده، ایران و بلاروس و هم شریک کرده و موجب نابودی مجدد خود و اطرافیانش میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
دنیا پوست روسیه را به خاطر تجاوز وحشیانه اش به اوکراین، خواهد کند.
دوران گنده لات بازی کشورهای یاغی گذشته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
وقت آن رسیده که اوکراین مسکو و کاخ کرملین را هدف قرار دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
پوتین درسرازیری سنگلاخ سقوط قرار گرفته است.
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
کاسه ی داغتر از آش که میگن شماهایید. آخه شمارو سنه نه ؟ برای امنیت ملی کشورش مجبور بود یک گماشته ی صهبونسیتی را خفه کند که کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
به راحتی میتونست مثل اردوغان هر دورور بدونش ولی خب سیاست مدر نبود مثل اویل بن سلیمان افتاد در دست جنگ طلبای امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
چند روزی است که افراد در اقلیت، آرای نظرات را دستکاری می کنند.
البته این کار نشان از بی کاری و افکار متقلبانه این افراد دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
شنگون خانی که 4 تا حواب دادی افکار تو مهم نیست مهم واقعیت است
اوکراین خیلی وقته داره سعی می کنه مسکو رو بزنه تا حالا چند تا غیر نظامی رو تونسته تو مسکو بکشه
ولی برای روسیه جسزی به نام سقوط تعریف نشده چوا آپشنهای زیادی وجود داره
اگر جدیدا فیلم هایی که از جنگ اوکراین می آید را دیده باشید پیشرفت اوکراینی ها در استفاده از پهپاد مشهود است از آنجایی که حامیان اوکراین از قدرت فنی و اقتصادی بیشتری برخور دارند هر قدر جنگ طولانی شود برتری پهپادی اوکراین سرنوشت جنگ را بیشتر تغییر خواهد داد در واقع دیگر نیاز نیست میادین مین روسی و تله های انفجاری خنثی شود کافی ست ریز پرنده های انتحاری پشت میادین مین را برای سربازان روس نا امن کنند وقتی شرایط صلح به روسها تحمیل شد آنها خودشان نقشه مین ها را تقدیم می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
افرادی که در این جنگ کشته شدن اهمیت ندارد ارتش اوکراین بطور کامل متلاشی شده و ترمیم آن سالها طول می کشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
الهی که بمیری پوتین تا ایران و اوکراین و جهان از شر وجودت راحت بشه. الهی آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
بدون نیروی نظامی هیچ پیشروی وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
تعداد انبوه ریزپرنده ها می تواند در حکم نیروی نظامی با قابلیت پرواز باشد
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
دادگاه غربی البته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
7:42
از ترس دستگیری به جلسه بریکس در آفریقای جنوبی نرفت. ننگ از این بالاتر می شود؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
باشه
اوکراین امروز آوردگاه دفاع سرزمینی قهرمانانه یک کشور مستقل در مقابل ا نیروهای اهریمنی یک متجاور پلید است.
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
اوکراین امروز نشان دهنده سو استفاده آمریکا از کشورهاست با استفاده از مهره های غرب زده ای مثل زلنسکی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
چه نظر ابلهانه ای
مشخص هست که هیچ درک و فهم سیاسی و نظامی ندارید
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
دفاع سرزمین قهرمانانه؟؟ًًً عجب جمله ی سقیل و دراماتیکی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
بی عقل یهودی از چی دفاع می کنه میشه بگی چرا باید هزاران روس بکشن حالا جنگ کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
اونقدر مستقله که نمیتونه 1 دقیقه بدون کمک انریکا و ناتو دووم بیاره
سقوط پوتین متجاوز نزدیک است
جنگ اوکراین و روسیه مقدمه جنگ جهانی سوم است اگر جنگ تمام عیار آذربایجان و ارمنستان رخ بدهد.
پاسخ ها
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
از کجا فهمیدی بلا
آمریکا اوکراین رو نابود کرد، همه باید پشت پوتین باشیم یک تنه با نازی ها داره جنگ می‌کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
لطفا مشخصه های نازی و تطابق آن در دفاع اوکراینی ها از کشورشان را بیان فرمایید تا روشن شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
بیا پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
دقیقا موافقم
در اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی، خرید و فروش آدامس به عنوان سمبل غرب ممنوع بود!
اکنون نیز به علت تحریم های فلج کننده غرب علیه روسیه، گرانی فزاینده آنچنان بر زندگی مردم این کشور تاثیر گذاشته که مصرف کالاهایی چون خمیر دندان و مواد خوراکی را به شدت کاهش داده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
درستش همون بود البته متاسفانه غربگدایی پوتین باعث افزایش قدرت غرب شد پوتین امروز عاقل شده
با ورود F-16 غربی به نیروی هوایی اوکراین در آینده نزدیک، حریم هوایی این کشور تا حد زیادی ایمن می شود. شرط کشورهای اروپایی اهدا کننده این جت ها به اوکراین این است که فقط در آسمان اوکراین پرواز کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
اوکراین همین الان هم تعدادی هواپیمای پیشرفته تر از اف 16 های اسقاطی داره
هیچ شکی نیست که روسیه هیچگاه شکست در جنگ را نخواهد پذیرفت. دور از ذهن نیست که بر طبق « اگر من نه، دیگران هم نه» عمل کرده و دنیا را با سلاح های هسته ایش به آتش بکشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
فعلا که همه چیز به نفع روسه
از آنجایی که چند ماه پیش روسها سد شرقی اوکراین را منفجر کردند و مسولیت ان را نپذیرفتند بعید نیست همین کار را با نیروگاه اتمی اوکراین هم انجام دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
داخل نیروگاه دوربین های آنلاین و بازرسان همیشه وجود دارن و فعالن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
یک گلوله توپ که از سمتی ناشناس شلیک شده باشد می تواند کار نیروگاه را بسازد
خدا پوتین رو لعنت کنه که باعث کشتار انسانها میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
وبایدن و همپیمانانش را خدا لعنت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
همچنین اربابت را
ممل آمریکایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
آمریکا مرکز شر جهان
روسیه کثیف فقط داره غیر نظامیهارو میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
باشه تو راست میگی
ممل آمریکایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
روسیه دوباره نازیسم جهانی رو شکست میده و جنگ بزرگ رو میبره مثل ۲ جنگ جهانی قبل
دیگر برای جها نیام ثابت شده که پوتین دیگر از انسانیت خارج شده و اروپا امریکا تمام جان می دانند که نباید پشت اوکراین راخالی کرد و شکست اوکراین بلای بر سر دونیا می اورد ووتین و قصه گی خرابی اوکراین را نخور بعد جنگ یک المان جدید برپا می شود ما دعایمان از بین رفتن پو تین است نه مردم روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
فقط برای تو ثابت شده
پوتین هم صدام حسین این جنگ است
خدا لعنتش کند که باعث مرگ کلی انسان شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
فقط انریکا و انگل لیسو اسقاطیل خوبن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
بایدن و سران کشورهای غربی رو که بجای قطع جنگ برای
منفعت خودشون چقدر خون بیگناهان رو دارند میریزیندامیدواریم هر چه زودتر توهمین دنیا سزای
کشتن ادمهای بیگناه مثل روسیه و اوکراین یمن سوریه و عراق و ایران و.........عملشون رو ببینند
چه کامن تهایی ؟؟ ناتو خود به اقدام ضد بشریش برای الحاق کشور های اطراف روسیه اذعان کرده . ترامپ آن را اعلام کرد و بایدن و بقیه را از این اقدام بر حزر کرد . الان هم میگوید به ریاست برسد متوقف خواهد کرد . حالا من متوجه نمیشوم چرا تعدادی خود را به کوچه علی چپ میزنند .آخر چه فایده ای دارد ؟ زلنسکی ناتو را در این آورد گاه به زمین زد .روسها با 30 کشور اروپایی و در راس آنها آمریکا با 200 میلیارد دلار کمک نظامی اعلام شده مواجه است .آخه چرا ؟؟
مرگ بر صدام پوتین کافر
زنده باد رزمندگان سلحشور اکراینی
روح شهیدانشون شاد
پاسخ ها
ممل آمریکایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
اگر پوتین به کلمبیا یا مکزیک حمله می‌کرد درست بود ولی آمریکا اینجای دنیا چیکار داره مهمه . به اون دوستانی که آمریکا پرستن میگم
مرگ بر پوتین جنایتکار خدا لعنت کنه که باعث کشتار انسانها میشه
دمپایی کارش تمومه...
دوستان همرنگ جماعت آمریکا پرست حواستون به آخر فیلم باشه
یه گردان پدافند بوک روسی نابود شد تابناک یک کلمه ازش نگفت. حتی خبرگزاری های داخلی هم فیلمش رو گذاشتن . دهه ی شصت نیست
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم