بازدید 2528

سرنگونی پهپاد نیم میلیون دلاری اوکراین در زاپروژیا

نیروهای روسیه یک پهپاد نیم میلیون دلاری ساخت جمهوری چک متعلق به ارتش اوکراین را در حریم هوایی آبگیر سابق «کاخوفکا» در استان زاپروژیا سرنگون کردند.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 08 September 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از روسیا الیوم، نظامیان داوطلب ارتش روسیه موسوم به «بارس ۱۰» یک پهپاد «پریموکو وان» Primoco One ساخت جمهوری چک به ارزش نیم میلیون یورو را بر فراز آبگیر سابق کاخوفکا سرنگون کردند.

خبرگزاری نووستی به نقل از فرمانده یگان بارس ۱۰ ضمن اعلام این خبر افزود: ما گزارش اطلاعاتی را از یک نقطه کنترل هوایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه یک فروند هواپیمای سبک از شهر زاپروژیا به سمت شهر انرگودار در حال حرکت است و پس از شناسایی بصری، آن را با سامانه دفاع هوایی دوش پرتاب سرنگون کردیم.

وی تأکید کرد: پهپاد مذکور به ارزش ۵۵۰ هزار یورو در داخل آبگیر سابق کاخوفکا که اکنون آبی در آن وجود ندارد و شبیه باتلاق شده است، سقوط کرد و این پهپاد برای مطالعه به متخصصان نظامی تحویل داده شده است.

جمهوری چک پهپاد Primoco One را در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک پهپاد طراحی شده برای شناسایی و نظارت رونمایی کرد. این پهپاد مجهز به سیستم خلبان خودکار بوده و قادر است در روز و شب و در شرایط سخت آب و هوایی وظایف خود را انجام دهد و به صورت کاملاً مستقل از زمین بلند شود و فرود بیاید.

گفتنی است که نوامبر گذشته، لوکزامبورگ شش پهپاد از این نوع را به اوکراین تحویل داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست