بازدید 4505
وزارت خارجه مشکل را حل کرد، تاج برای امضا به ریاض رفت

رفع ممنوعیت میزبانی ایران و عربستان بعداز ۷سال

کد خبر: ۱۱۹۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ 04 September 2023

 ممنوعیت میزبانی ایران و عربستان از تیم‌های ورزشی با دخالت وزارت خارجه، رسما حل شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) رسما اعلام کرد که تمامی مسابقات بین تیم‌های ملی و باشگاهی فدراسیون فوتبال عربستان سعودی (SAFF) و فدراسیون فوتبال ایران (FFIRI) در خانه برگزار می‌شود که بدین ترتیب برگزاری مسابقات این دو کشور در زمین بی‌طرف لغو می‌شود.

در پی این تصمیم، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران و یاسر المسحل، همتای عربستانی امروز در ریاض، تفاهم‌نامه همکاری دو فدراسیون را به امضا رساندند.

بر اساس یکی از بخش‌های تفاهمات صورت گرفته، از این پس رقابت های باشگاهی تیم های دو کشور به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و بر این اساس، مصوبه سال ۲۰۱۶ در کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو گردید.

رفع ممنوعیت میزبانی ایران و عربستان بعداز ۷سال

به این ترتیب کریستیانو رونالدو برای بازی مقابل پرسپولیس به ایران سفر خواهد کرد، هرچند این مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و پرسپولیس به دلیل شکایت گوای هندوستان از تماشاگر در یک بازی خانگی محروم است.

یاسر المسحل در این نشست عنوان کرد: ایران و عربستان قطب‌های بزرگ و جدید قاره آسیا خواهند بود.

بعداز قرعه‌کشی و گروه بندی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا ، کنفدراسیون فوتبال قاره اعلام کرد که تیم‌های ایرانی و عربستانی همچنان باید در کشور ثالث مسابقه بدهند و حتی النصر عربستان نیز ابتدا دوبی و سپس بحرین را برای میزبانی انتخاب کرد اما وزیر خارجه ایران طی تماسی با همتای سعودی خواستار ورود به این ماجرا و پایان ممنوعیت و سلب میزبانی شد که سرانجام این کار امروز انجام شد.

رفع ممنوعیت میزبانی ایران و عربستان بعداز ۷سال

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار