بازدید 1626

توفان در اسپانیا قربانی گرفت

یک مقام رسمی اسپانیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که بر اثر وقوع توفان قدرتمند موسوم به «دانا» در این کشور دست‌کم دو نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر نیز همچنان مفقود است.
کد خبر: ۱۱۹۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ 04 September 2023


به گزارش تابناک به نقل از آناتولی، مردی در شهرستان «کاساروبیس دل منته» اسپانیا بر اثر سیل ناشی از توفان جان خود را از دست داد.

همچنین یک مورد فوتی دیگر ناشی از حوادث مرتبط با این توفان در شهرستان «بارگاس» گزارش شده است.

در همین حال مقامات اسپانیا امروز اعلام کردند که یک خودروی حامل دو مسافر نیز در رودخانه‌ای در مادرید سقوط کرده است. یک کودک زیر ۱۰ سال که سرنشین خودرو بوده، پیدا شده و جست‌وجوها برای یافتن پدرش همچنان ادامه دارد.

گفته می‌شود که پنج منطقه از این کشور به دلیل خطرات ناشی از وقوع توفان همچنان در حالت آماده باش هستند.

دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.

با گرمتر شدن هوا، رطوبت بیشتری در اتمسفر ذخیره می‌شود که بارندگی شدیدتر در مدت زمان کوتاه‌تر و گاه در ناحیه‌ای محدود را به دنبال دارد.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر، شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریبا به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

کارشناسان می‌گویند: امسال ما شاهد رکوردشکنی دما در سراسر جهان بوده‌ایم زیرا تغییرات آب و هوایی همچنان تأثیرات قابل توجه خود را در نقاط مختلف دنیا برجای می‌گذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار