بازدید 1640
۱

آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بازار

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از احتمال افزایش قیمت چای خبر داد و گفت: قیمت اکثر کالاهای اساسی در ماه‌های اخیر ثابت بوده و حتی قیمت برخی کالاها مانند برنج ایرانی حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۹۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 04 September 2023


به گزارش تابناک ، رضا کنگری در رابطه با قیمت برنج ایرانی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در حال حاضر به‌علت افزایش عرضه نسبت به تقاضا برای برنج ایرانی قیمت این محصول با کاهش حدود ۵۰ درصدی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی در اسفند سال گذشته به ۱۳۵ هزارتومان رسیده بود، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده‌فروشی انواع برنج ایرانی از ۳۵ هزارتومان شروع می‌شود و قیمت با کیفیت آن ۹۵ هزارتومان است.  

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش قیمت روغن در بازار خبر داد و گفت: براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی قیمت روغن در بازار ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش یافته است.  

کنگری درباره موجودی کالاهای اساسی در کشور اظهار کرد: همه کالاها در بازار به‌وفور وجود دارد، اما در این بین تنها شکر کمیاب است.   

وی اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی حدود ۴۰۰ تن شکر در اختیار اتحادیه بنکداران مواد غذایی قرار داده است که توزیع آن باید به صورت حواله به عطار و سقط فروش‌ها، سوپرمارکت‌ها، لبنیات‌فروش‌ها انجام شود.   

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، توزیع شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ممنوعیت توزیع توسط بنکداری‌ها باعث فعالیت دلالان در این بازار شده است؛ چرا که دلالان شکر را از فروشگاه‌ها خریداری و با قیمت ۳۵ هزارتومان به بنکداری‌ها تحویل می‌دهند.  

وی تصریح کرد: شکر در بازار کمیاب است و اگر در سوپرمارکتی هم شکر پیدا شود، قیمت هر کیلوگرم از آن ۴۰ هزارتومان است.  

کنگری همچنین از افزایش قیمت احتمالی چای خبر داد و اظهار کرد: تاکنون چای با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان وارد می‌شد، اما قرار است واردات آن با ارز ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان انجام شود که این تغییر تعرفه باعث افزایش قیمت حدود ۳۰ الی ۳۵ درصدی این محصول خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
استاد میشه بگید کجا و کدام مغازه داره پنجاه درصد ارزان تر میده برنج رو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست