بازدید 2722

کلاهبرداری کلان زوج شیاد با صندوق خانگی

این زن و شوهر که مدتی بود تحت تعقیب قرار داشتند در نهایت زمانی دستگیر شدند که شرکتی برای ادامه کلاهبرداری‌های خود ثبت کردند.
کد خبر: ۱۱۹۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 04 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از اعتماد، بازپرس دادسرای ویژه سرقت از بازداشت زن و شوهری خبر داد که به بهانه راه اندازی صندوق خانگی و پیش‌خرید خودرو از دوستان و آشنایان خود کلاهبرداری می‌کردند.

این زن و شوهر که مدتی بود تحت تعقیب قرار داشتند در نهایت زمانی دستگیر شدند که شرکتی برای ادامه کلاهبرداری‌های خود ثبت کردند.

تحقیقات در این مورد زمانی شروع شد که چند زن و مرد با مراجعه با دادسرای ویژه سرقت و پلیس از سرقت پول‌های خود توسط زن و شوهری خبر دادند که پس از مدتی آشنایی پیشنهاد راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه خانگی و تسهیل در پیش‌خرید خودرو داخلی و خارجی را به افراد داده بودند.

زمانی که تحقیقات آغاز شد پرونده به شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت ارجاع و با تجمیع مدارک و شکایات مشخص شد این زوج از چند وقت قبل به آشنایانی که مدت کوتاهی از دوستی شان با آن‌ها گذشته بود پیشنهاد دادند صندوق قرض الحسنه خانگی ایجاد کنند به علاوه آن‌ها این امکان را دارند که شرایطی فراهم کنند تا افراد بخشی از پول خود را برای پیش خرید خودرو سرمایه‌گذاری کنند.

یک زوج شاکی در این مورد به بازپرس بهشتی گفتند: آن‌ها به خانه ما رفت و آمد داشتند و وقتی این پیشنهاد را دادند علاوه بر پول خودمان پول چند نفر از اقوام را روی هم گذاشتیم و ۹۰۰ میلیون تومان به آن‌ها دادیم. قرار بود در مدت کوتاهی پیش خرید خودرو انجام شود، اما چند ماهی طول کشید و در نهایت گفتند مشکلی پیش آمده و هفته دیگر به خانه آن‌ها برویم تا پولمان را پس بگیریم، اما وقتی به خانه آن‌ها رفتیم در را باز نکردند و در مراجعات بعدی هم خبری از آن‌ها نبود و همسایه‌ها گفتند که از آنجا اسباب‌کشی کرده‌اند و کسی هم از آن‌ها خبر نداشت.

با توجه به شکایت‌های متعدد تحقیقات ادامه یافت و مشخص شد از افراد دیگری هم به همین شیوه کلاهبرداری شده است که مبالغ از ۹۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان است.

تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری زوج شیاد در جریان بود تا اینکه چند روز قبل خبر رسید آن‌ها در یکی از محلات تهران دیده شده و حتی شرکتی ثبت کرده‌اند و قصد دارند با همان شیوه‌های قبلی، اما با وسعت بیشتری جرایم خود را ادامه دهند؛ بنابراین ماموران پلیس به دستور بازپرس بهشتی وارد عمل شدند و آن‌ها را دستگیر کردند.

این زوج کلاهبردار پس از اعتراف به جرایم خود گفتند مدتی قبل از این اتفاق مرد خانواده که در کار‌های تجاری بود، ورشکست شد و بدهی میلیاردی به بار آورد. به همین دلیل برای تسویه بدهی‌هایشان این شیوه به ذهن‌شان رسید و آن را عملی کردند. در حال حاضر این زن و مرد در بازداشت هستند تا تحقیقات در مورد پرونده‌های موجود و دیگر جرایم احتمالی آن‌ها ادامه یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار