بازدید 16480
پانصد و چهل و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

شکسته شدن خطوط دفاعی روسیه در جبهه جنوبی توسط ارتش اوکراین/هشدار روسیه نسبت به «درگیری مستقیم» با ناتو

پانصد و چهل و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ 03 September 2023

شکسته شدن خطوط دفاعی روسیه در جبهه جنوبی توسط ارتش اوکراین 

بین الملل تابناک: پانصد و چهل و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اوکراین: از تسلیحات ناتو علیه روسیه استفاده می‌کنیم
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۲۲:۱۳

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه گفت که این کشور تعهد داده است که از تسلیحات ناتو علیه سرزمین‌های اوکراین استفاده نکند.

وی در ادامه سخنانش گفت که اوکراین از تسلیحاتی که ناتو داده در سرزمین‌های رسمی روسیه استفاده نخواهد کرد اما از این تسلیحات در شبه جزیره کریمه استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر، نیروی دریایی اوکراین مدعی شد که یک قایق نظامی روسیه در دریای سیاه را هنگام انجام عملیات پیاده کردن نظامیان، هدف قرار داده است.

همچنین یک روزنامه آمریکایی به اشاره به گرفتار شدن ارتش اوکراین در تله‌های ارتش روسیه نوشت که اینک مقامات ارشد ارتش اوکراین تاکتیک‌های پیشنهادی غرب را عامل این مشکل می‌دانند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز یکشنبه گزارش کرد در حالی که نیروهای اوکراینی از تاکتیک‌های یگان‌های کوچک برای تصرف چندین روستا در امتداد خط مقدم «زاپوروژیه» استفاده کرده ‌اند، نیروهای روس در پاسخ به آن تله‌های ویرانگری ایجاد کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز: غرب به دنبال راه‌هایی برای تحریم الماس روسیه است
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۲۲:۱۱

نیویورک‌تایمز گزارش داد که گروه هفت و اتحادیه اروپا قرار است تحریم‌هایی را علیه واردات سنگ‌های قیمتی استخراج‌شده در روسیه، از جمله سنگ‌های تراشیده و صیقل داده شده در کشورهای دیگر، ارائه کنند.

به نوشته این روزنامه، انتظار می‌رود گروه ۷ به طور رسمی تحریم‌ها را در ماه سپتامبر اعلام کند. طبق گزارش‌ها، شرایط ردیابی و شناسایی تک‌تک سنگ‌های قیمتی و همچنین جزئیات مربوط به اوراق اداری گمرکی در حال نهایی شدن است.

نشریه نیویورک‌تایمز خاطرنشان کرد که این محدودیت‌ها ممکن است در ژانویه پس از فصل خرید تعطیلات اعمال شود و هشدار داد که خریداران جواهرات ممکن است شاهد افزایش قیمت باشند.

کشورهای گروه هفت بیش از یک سال است که درباره تحریم الماس روسیه بحث می‌کنند. این اقدام با مخالفت شدید واردکنندگان بزرگ جواهرات مانند بلژیک، که بزرگ‌ترین مرکز تجارت الماس جهان در آنتورپ است، مواجه شده است.

در ماه مه، رهبران گروه هفت متعهد شدند که تجارت الماس‌های استخراج‌شده، فرآوری‌شده یا تولید شده در روسیه را در تلاش برای کاهش بیشتر درآمدهای مسکو محدود کنند و ادعا کردند که تجارت ۴.۵ میلیارد دلاری الماس روسیه را با استفاده از روش‌هایی از جمله ردیابی با فناوری پیشرفته محدود خواهند کرد.

با این حال، کارشناسان می‌گویند که الماس‌ها ممکن است ۲۰ تا ۳۰ بار قبل از رسیدن به بازار دست به دست شوند و این ردیابی منشأ آنها را دشوار می‌کند. هانس مرکت، محقق سرویس اطلاعات صلح بین‌المللی به نیویورک‌تایمز گفت: «پیدا کردن تعادل مناسب بین جاه‌طلبی و واقع‌گرایی بسیار مهم است.» او ادعا کرد که ممکن است «ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد تا همه عناصر در مسیر درست قرار گیرند و این زنجیره تامین پیچیده جهانی سازماندهی مجدد شود.»

نیروهای اوکراینی در جبهه‌های شمالی کم آورده‌اند
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۲۲:۰۸

پایگاه خبری بیزنس اینسایدر نوشت: سربازهای اوکراینی‌ که در جبهه شمالی می‌جنگند، می‌گویند که در برابر حملات روسیه کم آورده اند.

یکی از سربازان حاضر در خط مقدم اوکراین به این پایگاه خبری آمریکایی گفت: «همه چیز شبیه آنچه در اخبار می‌خوانید نیست. بسیاری از نیروهای حاضر در جنگ نخستین بار است که در برابر دشمن می جنگند و تنها دوره آموزشی که دیده اند، همانی است که به مدت سه هفته توسط پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آلمان برگزار شده است».

بر اساس گزارش ها، بسیاری از سربازان حاضر در این جبهه می گویند که در وضعیت بسیار دشوار و پیچیده ای گیر افتاده اند و هیچ تجهیزات پیشرفته ای برای نبرد در دسترس ندارند. بسیاری هم جنگ را بیهوده می دانند.

یک سرباز به نام «ایگور» به بیزنس اینسایدر گفت: «اینجا سربازان پس از جنگ یا دست و پایشان را از دست داده اند و یا مرده اند، فایده اش چیست؟»

براساس گزارش ها، اوکراین بیشتر منابع و تجهیزات را در جبهه جنوبی متمرکز کرده و نیروهای جبهه های شمالی بدون تجهیزات و مهمات و گرسنه مانده اند.

این در حالی است که مقامات کی‌یف اذعان داشته اند روسیه بیش از یکصد هزار سرباز را در خط مقدم جبهه شمالی متمرکز کرده است.

اطلاعات ارتش بریتانیا دلیل گسیل این تعداد نیروی روس را به سمت جبهه های شمالی، تلاش مسکو برای انحراف توجه کی‌یف از جبهه جنوبی و ضدحملات در این منطقه عنوان کرده است.

وزارت دفاع بریتانیا نیز دیروز شنبه اعلام کرد: نیروهای روسیه احتمالا به دنبال منحرف کردن اوکراین از ضدحمله هستند.

اوکراین: روسیه زیرساخت‌ بندر دانوب را هدف قرار داد
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۲۱:۲۶

مقام‌های اوکراینی می‌گویند، روسیه روز گذشته (شنبه)، در حمله پهپادی سه ساعت و نیمه خود به بخش‌هایی از منطقه «اودسا»، زیرساخت بندر رود دانوب را هدف قرار داد و در نتیجه آن دست‌کم دو نفر زخمی شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای مسلح اوکراین در کانال تلگرامی خود گزارش کردند که سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین، ۲۲ پهپاد که در ساعات اولیه یکشنبه به منطقه اودسا را در جریان حمله به اودسا ساقط کردند.

طبق این گزارش، از زمان فروپاشی یک توافق با میانجیگری سازمان ملل در ماه ژوئیه که به کی‌یف اجازه داده بود غلات خود را از طریق دریای سیاه ارسال کند، دانوب به مسیر اصلی اوکراین برای صادرات غلات تبدیل شده است.

«آندری یرماک» رئیس ستاد کارکنان ریاست‌جمهوری اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشت: «تروریست‌های روسیه همچنان به حمله به زیرساخت بندری ادامه می‌دهند به امید آن‌که موجب بحران غذا و قحطی در جهان شوند».

فرماندهی نظامی جنوب اوکراین در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که دست‌کم دو غیرنظامی در حمله به زیرساخت دانوب زخمی شدند.

مقام‌های اوکراینی با این حال هیچ گونه جزئیاتی از اینکه چه تأسیسات بندری مورد اصابت پهپادهای روسیه قرار گرفته، ارائه نکردند و تنها تصریح کردند که آتشی که از حمله پهپادهای روسیه در تأسیسات بندری در رود دانوب به وجود آمده بود، مهار شده است.

برخی رسانه‌های اوکراینی از انفجارهایی در بندر رنی، یکی از دو بندر اصلی رود دانوب که اوکراین در آن فعالیت می‌کند، خبر دادند.

ارتش روسیه تاکنون هیچ‌گونه اظهارنظری درباره ادعاهای اوکراین نکرده است و رویترز نیز گفته است به طور مستقل نمی‌تواند این گزارش‌ها را تأیید کند.

این خبر در حالی منتشر شده است که در هفته‌های اخیر، ارتش اوکراین حملات پهپادی به مواضع روسیه را تشدید بخشیده‌ است که اکثر این حملات ناموفق بوده است و سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه این پهپادها را ساقط می‌کنند و یا این‌که این پهپادها به وسیله ابزار جنگ الکترونیک از بنی می‌روند.

 

شکسته شدن خطوط دفاعی روسیه در جبهه جنوبی توسط ارتش اوکراین 

ژنرال عالی‌رتبه ارتش اوکراین مدعی شد، برای نخستین بار خط مستحکم دفاعی روسیه در جبهه جنوب شکسته شد و نیروهای اوکراینی در نزدیکی زاپروژیا به یک پیشرفت حیاتی دست یافته‌اند.

به گزارش گاردین، سرتیپ الکساندر تارنافسکی فرمانده عملیات ضد حمله اوکراین در جبهه جنوبی گفت: نیروهای اوکراینی پس از هفته‌ها پاکسازی پر زحمت مین، قاطعانه نخستین خط دفاعی روسیه در نزدیکی زاپروژیا را زیر پا گذاشته‌اند و با فشار بر خط دوم ضعیف‌تر نیروهای روسی، انتظار دستاوردهای سریع‌تری را دارند.

تارنافسکی تخمین زد که روسیه ۶۰ درصد زمان و منابع خود را برای ساخت اولین خط دفاعی و تنها ۲۰ درصد از هر یک را به خطوط دوم و سوم اختصاص داده است، زیرا مسکو انتظار نداشت نیروهای اوکراینی بتوانند از خط اول دفاعی آن بگذرند.

وی با اشاره به اینکه ما اکنون بین خطوط دفاعی اول و دوم روسیه قرار داریم، افزود: نیروهای اوکراینی اکنون از هر سوی این شکاف ایجاد شده به خطوط دفاعی روسیه فشار می‌آورند و در عین حال سعی دارند تسلط خود را بر قلمرو تصرف شده در درگیری‌های اخیر مستحکم کنند.

فرمانده عملیات ضد حمله اوکراین در جبهه جنوبی خاطرنشان کرد: در مرکز تهاجم، ما اکنون در حال تکمیل انهدام واحدهای دشمن هستیم که پوششی برای عقب‌نشینی نیروهای روسی در پشت خط دفاعی دوم خود فراهم می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه یک میدان مین وسیع نیروهای اوکراینی را برای هفته‌ها به دام انداخته بود زیرا واحدهای پیاده‌نظام خنثی‌کننده مین به آرامی مسیر حمله را با پای پیاده پاکسازی می‌کردند، افزود: سربازان روسی در پشت این میدان مین فقط ایستاده و منتظر ارتش اوکراین بودند و خودروهای زرهی ما را با گلوله‌باران توپخانه یا حملات پهپادی از میان برمی‌داشتند.

تارنافسکی ادامه داد: اما اکنون که از سد دفاعی اصلی عبور کرده‌ایم، اوکراینی‌ها با تانک‌ها و سایر خودروهای زرهی خود بازگشته‌اند.

وی افزود: نشانه‌ای از اینکه مسکو در این منطقه احساس خطر کرده است، اینکه نیروهای خود را از خطوط مقدم در داخل اوکراین اشغالی (شامل خرسون در غرب و لیمان در شمال شرق) و همچنین از داخل روسیه به این منطقه اعزام کرده است.

تارنافسکی تاکید کرد: دشمن نه تنها از اوکراین بلکه از روسیه نیز ذخایر خود را جمع آوری می‌کند اما دیر یا زود بهترین سربازان روس‌ها تمام خواهند شد و این به ما انگیزه‌ای برای حمله بیشتر و سریع‌تر می‌دهد.

تارنافسکی در ادامه این انتقاد را که ضد حمله اوکراین با تلفات فزاینده ثابت شده است، رد کرد و گفت: ترجیح می‌دهم پس از پایان کار قضاوت کنم و از بریتانیا و سایر متحدان به خاطر حمایتشان در آموزش و تسلیحات از جمله تانک‌های چلنجر که در حال حاضر در میدان هستند، تشکر می‌کنم.

وی اذعان کرد: زمانی که ضد حمله را آغاز کردیم، بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، برای پاکسازی مین‌های روسی صرف کردیم. از سوی دیگر، متأسفانه انتقال مجروحان به پشت جبهه برای ما سخت بود و این نیز پیشرفت ما را پیچیده کرد.

ژنرال عالی‌رتبه ارتش اوکراین گفت: به نظر من، روس‌ها معتقد بودند که اوکراینی‌ها هرگز نخواهند توانست از این خط دفاعی مستحکم عبور کنند، چون آنها بیش از یک سال در حال آماده‌سازی بودند و از هیچ کاری در جهت تقویت این خط دفاعی فروگذار نکردند.

وی یادآور شد: سربازان روسی در گودال‌های بتنی پشت تله‌های ضد تانک و در آن سوی میادین مین مملو از مواد منفجره سنگر گرفته و خط دفاعی خود را در مناطقی ایجاد کرده بودند که در مقابل آن پهنه‌ای گسترده و چنان در معرض دید قرار داشت که هر وسیله نقلیه‌ای (تجهیزات مربوط به پاکسازی مین یا خودروهای زرهی تهاجمی) که به منطقه نزدیک می‌شد از مواضع ثابت و تقویت‌شده روس‌ها به‌شدت گلوله باران می‌شد اما سربازان ما جلو رفتند، نیروهای پیاده شبانه بیرون رفتند تا با زحمت یک راهرو را از میان مین‌ها پاکسازی کنند و در ظلمت شب، متر به متر حرکت کردند.

تارنافسکی با تاکید بر اینکه اکنون که میدان مین شکسته شده است، روس‌ها بیشتر مزیت خود را از دست داده‌اند، افزود: تفاوت بسیاری بین خط اول و دوم دفاعی نیروهای روسیه وجود دارد. خط دوم به خوبی ساخته نشده است بنابراین اوکراینی‌ها می‌توانند از وسایل نقلیه خود استفاده کنند، اگرچه هنوز میدان‌های مین وجود دارد اما از آنجایی که نیروهای روسی نیز در این منطقه عملیات می‌کنند، آنها مجبورند به جای تشکیل یک حلقه دفاعی منسجم به صورت تکه تکه و مجزا استقرار پیدا کنند.

وی همچنین در مورد پیش‌بینی خود از روزهای آتی و سرنوشت نبرد یا رسیدن به یک توافق احتمالی، گفت: بحث پیش‌بینی نیست، ما محکوم به پیروزی هستیم، اگر اکنون از پیشروی دست برداریم، دشمن نیروهای جدید خود را جمع کرده و تقویت خواهد کرد.

تارنافسکی تاکید کرد: ما به مرزهای ۱۹۹۱ اوکراین خواهیم رسید،چون نمی‌خواهیم ببینیم که بچه‌ها و حتی نوه‌هایمان علیه روس‌ها می‌جنگند و چه کسی جلوی آنها (روسیه) را خواهد گرفت؟ فقط ما.

در عین حال هر چه به پیروزی نزدیک‌تر شویم، کار ما دشوارتر خواهد شد، چون متأسفانه داریم قوی‌ترین و بهترین‌ها نیروهای خود را از دست می‌دهیم؛ بنابراین مهم نیست که چقدر برای همه ما سخت است. اکنون باید به هر قیمتی، روی بخش‌های خاصی تمرکز و کار را تمام کنیم.

هشدار روسیه نسبت به «درگیری مستقیم» با ناتو

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت، رویارویی نظامی در اوکراین به مرحله‌ای رسیده که به راحتی می‌تواند یک درگیری تمام عیار را بین روسیه و ناتو ایجاد کند.

به گزارش راشا تودی، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پاسخ به پرسش‌هایی مطرح‌ در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت: ما بارها هشدار داده‌ایم که موقعیت بسیار خطرناک است و خطر بزرگی نسبت به درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو وجود دارد. ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده از هر طریق ممکنی جز استقرار مستقیم نیروها، اوکراین را حمایت می‌کند.

او بدون اشاره به مثال خاصی تصریح کرد: مسکو شاهد حضور برخی از آموزش‌دهندگان و مزدوران در اوکراین است. برخی پیام‌های عجیب درباره مرگ افسران و ژنرال‌های ناتو شک و شبهاتی را برمی‌انگیزد. ما نمی‌توانیم این موضوع را که متخصصان ناتو در حال شرکت در برخی اقدامات مربوطه در اوکراین هستند، رد کنیم.

پولیانسکی ضمن اشاره به وضعیت کنونی و تسلیحات غربی تاکید کرد: وضعیت کنونی برای ارتش اوکراین بسیار بد است و کمک‌های غربی تنها رستگاری آن‌هاست. بسیاری از مردم در آمریکا و جاهای دیگر شروع به درک این قضیه می‌کنند که رژیم کی‌یف در حال شکست است.

وی در پایان دوباره هشدار داد: هر چیزی ممکن است رخ دهد. در بحبوحه چنین درگیری شدید نیابتی میان روسیه و ناتو، هر چیزی محتمل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۲۲
به امید نابودی شر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
تابناک چرا منتشر میکنی این غرب گدا داره به ما توهین میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
یعنی پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
۰۷:۲۳
عالی بود
:)))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
به امید نابودی انریکا و انگل لیس با بمب اتم
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
انشاا.... به سرکردگی آمریکا و انگلیس و آلمان و فرانسه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
از خرید ویلای ۵ میلیون دلاری دلقک چه خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
هر وقت در غرب و به ویژه امریکا صدای اعتراض مردم و حتی برخی سیاسیون از ارسال بی حساب کمک به اوکراین و هم زمان نتیجه بخش نبودنش به گوش می رسد ، به ناگاه خبرهای پیروزهای چشمگیر اوکراین ها پررنگ می شود . همانطوری که پارسال تهران روزی سه بار سقوط می کرد و غربزده های آواره در فضای مجازی روزی سه بار به هم تبریک می گفتند ، الان هم این کامنتها و اون مثبت و منفی ها هم حکم همون تبریک گفتن ها رو داره . البته ریشه ی اغلب این شلوغ بازی های در خارج از کشوره چرا که برای اکثریت مطلق مردم ایران مانند مردم سایر نقاط جهان برنده و بازنده جنگ اوکراین ، اهمیتی نداره که بخواهند حبرهاش رو دنبال کنند یا کامنت بگذارند . به تعداد بازدید کنندگان خبر و تعداد مثبت و منفی ها دقت کنید و مقایسه نمایید تا آمار ها دستتان بیاید . اصلی ترین ویژگی غرب زده ها ولگردی در فضای مجازی است بر خلاف عموم مردم که دنبال زندگی در فضای حقیقی هستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
روسها مانند شکارچی که شکارش را زخمی کرده و منتظر است از پای در آید ، جای پایشان را بر پهنه ی گسترده ای از اوکراین سفت کرده اند و منتظرند زمان به نفعشان عمل کند . اوصاع آشفته اقتصادی بویژه از نظر انرژی در غرب . صداهای اعتراض به زلنسکی در داخل اوکراین . بحران مواد غذایی . صداهای اعتراضی در داخل آمریکا به حراج پول آمریکاییها در اوکراین و ... تازگیها به شکل معنی داری اعتراض به اوکراین بابت انفجار لوله ی گاز را در بین دول غربی می بینیم . مرگ شکار قطعی است . دوست داران غرب برای خودشان سرگرمی جدید پیدا کنند . از جنگ اوکراین چیزی برایشان در نمی اید .
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
دوست داره منتشر نکنه، سایت مال خودشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
fiبه راحتی جواب خوب و مودبانه مرا منتشر نکردی
از روی بازی کامپیوتری برای خودش تخیل ساخته این ژنرال رسانه های اوکراینی .. شب ها میدان مین رو خنثی کردن؟؟؟؟ روس ها در سنگر بتنی در دشت های مین ؟؟؟؟؟ چرا خب فیلمی از جنگ های تخیلی و استحکامات روسی پخش نمیکنید ؟؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
فیلم میخوای باید نماوا اشتراک بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
میدان مین رو خنثی نگردن یه جاده باریک برای عبور باز کردن
ولی اگه از این جاده بخان با تسلیهات عبور کنن روسیه راحت با توپ هدف میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
جنگ اوکراین سالها ادامه دار خواهد بود دیگه دنیا روی آرامش نخواهد دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
لااقل خوبیش اینه که غربزده ها چند ساعتی با شادی ، شلوارکشون رو نمایش می دهند .
برای چی روسیه امده است در خاک اوکراین هرچه سریعتر برود بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
هنوز نمیدانی چرا آمده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اومده سرزمین خودشو پس بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اومده سرزمین مادریشو پس بگیره
تموم که شد میره تو نگران نباش
جنگ فرسایشی است و احتمالا پوتین و روسیه به قهقرا خواهند رفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
پوتین باخته بدم باخته فقط بذارین به قهقرا بره
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
همین الانش هم به قهقرا رفته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
پوتین قهقهه خواهد زد اوکراین هم خاک شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
این جنگ سالها ادامه خواهد داشت قصد روسیه هم تضعیف اقتصاد اروپا هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
کدوم احتمالا؟ پوتین وروسیه اظهرمن الشمس درحال سقوط ونابودیند
حاکم لات روسیه به بهانه قصد اوکراین برای پیوستن به ناتو به این کشورحمله ور شد. طبیعتا ارتش اوکراین بهیچ وجه توان مقابله با ارتش روسیه را نداشت اینکه اینطوری روسها را بستوه اورده اند بعلت سیل تسلیحات پیشرفته سرازیر از همان کشورهای ناتو بخصوص امریکا است. یعنی درحقیقت لاته احمق بطور غیررسمی با دست خودش اوکراین را عضو ناتو کرد. اگر اوکراین عضو ناتو بود چه کمکی بیشتراز اینکه الان دریافت میکند میکرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
سخن شما درست است در ضمن اگر اوکراین عضو ناتو بود از این امکان بهره می برد که دیگر اعضای ناتو موظف بودند به شکل مستقیم و از هر جا به خاک روسیه حمله کنند اما الان چنین نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
درآن صورت الآن نیروهای ناتو در مسکو رژه می رفتند وامپراطوری روسیه از هم پاشیده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
به همون دلیل که ما به کردستان عراق موشک میزنیم روسیه هم به اوکراین حمله کرد
البته اوکراین مال روسیه هست و قسمت شرقی اون 100 درصد روسی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
پوتین وقتی رئیسی اولاد پیغمبر را پشت میز ۶ متری

معطل گذاشت و اونطوری زشت برخورد کرد !؟

سیًد را ناراحت کرد و او هم دو رکعت نماز و یک نفرین

واسش کرد و به زمین گرمش زد و حالا تازه اول کاره !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
531 و801- روسیه بدلیل اتمی بودن قابل حمله مستقیم نیست. ولی با بلاهت لات حاکم در حمله بیهدف به اوکراین ارتش کلایسیکش وبدنبال ان حکومتش درحال نابودی است
اگر وضعیت اکراین بداست تو چرا غرب را تهدید می‌کنی ؟یک هفته قرار بود اکراین را تصرف کنید ولی توی گل ماندید.صدام حسین هم همین توهمات را داشت ولی من وامثال من تودهنی بهش زدیم.
پاسخ ها
ممم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
دستت در نگرفت زدی تو دهن صدام اینم تو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
از کجا تو دهنی زدی از کانادا یا آلبانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
مطمئنی کار تو بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
غرب خونخار است یه سری به گوگل بزنی میفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
هیچ کس نگفت قراره یک هفته ای اوکراین تصرف بشه
البته روسیه میخواست مثل تصرف سریع گریمه این کار رو بکنه ولی تو تله امریکا افتاد
درود بر اوکراین، سزای متجاوز شکست است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
مرگ بر امریکا و انگلیس
این پهباد های شاهد برای اهداف کوچک که در مناطق مختلفی هستن عملکرد داره ولی جایی مثل بندر با سلاحهای سبک حتی اینها رو میشه زد چون اونجا در کمین نشستن و منتظرن برای ساقط کردن هر پرنده ای ولی زدن یه ترانس برق یا آنتن مخابراتی اینجوری نیست در نتیجه پهبادها در اودسا سرنگون میشن ولی در نقاطی که انتظار حظورشون نمیره موفق هستن مثلا میشه باهاش بزنی به یک خونه ولی اهداف استراتژیک رو نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
حضور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
در جنگ مدرن امروزی هیچ پرنده ای در امان نیست و میشه زدش حتی موشک
ولی زدن موشک خرج داره
اکراین قهرمان
آثار روانی کشته شدن پریگوژن کم کم داره در روحیه سربازان روس نمایان میشه ، زنده نگه داشتن پریگوژن برگ برنده اخلاقی پوتین بود که از دست رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
پریگوژن یک جنایتکار کودن بود که نهایتا به دست ارباب خودش کشته شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
سربازان روس با پریگوژن همزاد پنداری داشتند آنجایی که بدون اشاره به حکومت پوتین فقط بر علیه اقدامات وزیر دفاع شورش کرد یک سرباز انتظار دارد حتی وقتی در تحت فشار شدید دچار خطا می‌شود مقامات مرکز با او مدارا کنند ولی با پری مدارا نشد پری را کشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
عقب نشینی روسیه از زمان وجود واگنر در خط مقدم شروع شد
خود اکراینی ها ترسو هستند اخه مسخره نیست وزیر دفاع اکراین بگه از تسلیحات ناتو علیه روسیه در خاک روسیه استفاده نشه . یعنی چی همه تسلیحات شما مال اعضای ناتو است. مشخص است اکراینی ها هیچ استقلالی برای دفاع هم ندارن و بازیچه ناتو شدند چون ناتو از روسیه می ترسه و اکراین رو گوشت دم توپ کرده .
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
میدونم چرا داری میسوزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اوکراینی ها برخلاف روسها به جنگ افکار عمومی مسلط هستند آنها با این دستور به جهان یادآوری می کنند که روسها متجاوز اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
کاش اندکی از قواعد بین الملل اگاه بودی چون اولین چیزی که به ذهنت رسید فکر نکنی دیگران چتقدر نفهمند این شماید که اطلاعات کافی نداری
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
کمتر از سی درصد تجهیزات اهدایی کشورهای عضو ناتو هست هیچ تجهیزات سنگینی هم تا الان اهدا نشده. هنوز نه تانک و نه هواپیما و نه موشکی کسی به اوکراین داده شما به فکر آبروی رفته و صد هزار هلاکت شده روس باش که اوضاع براتون خیطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
8.31
غربگدا جان یه سرچ تو گوگل کن ولی نرو تو سایتای اوکراینی
نودو نه درصد تجهیزات گلوله ها و صنایع دفاعی و موشک انداز ها از ناتو وارد میشود
بلکه بیشتر
به زودی شکست خفت بار پوتین را شاهد خواهیم بود و حامیان پوتین از غصه دق خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
الهی آمین
ناشناس
| Austria |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
من که در آنروز شیرینی و شربت توزیع خواهم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
آرزو های دست نیافتنی خودتون رو با صدای اروم بگید آلبانی های غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
نذرت قبول 00:50 :))))))
روسیه اگر عقب نشینی نکنه هم سربازهاش تار و مار میشه هم اقتصادش بدلیل حملات اکراین به خاک روسیه متلاشی میشه وهم با توجه به تجربه تجزیه شدن احتمال تکه تکه شدن کشورش هست.وقتی یه مملکت عقلش رو بده دست یک نفر همین خواهد شد.دیکتاتورها قمار باز هستن و بعد از چند بار پیروز شدن بازهم قمار میکنن تا یه جایی که باعث نابودی خود و کشورشان خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
همون بهتر که تار و مار بشن تا دنیا از ننگ کمونیسم راحت بشه
روسیه بلوف میزنه از پس اوکراین بر نمیاد با ناتو هم میخواد درگیر بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
احتمالا پوتین هم مثل هیتلر خودکشی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
پوتین از نیروی نظامی اصلیش استفاده نکرده و نمیکنه مگر اینکه با ناتو مستقیم درگیر بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
ناتو هم نیروی نظامی و امکانات اصیلیش را هنوز به میدان نیاورده فعلا با سربازان اوکراینی با روسها می جنگنه.
حتی موشک ها وپهبادهای ایران هم نمیتونه روسیه رانجات بدهد
ای پوتین بیچاره، تو بهتر است اول فکری به حال شکسته شدن خطوط دفاعی در مقابل اوکراین بکنی ، بعد به ناتو هشدار بدهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
طرفدارای اوکراین توی ایران از خود اوکراین بیشترند. عزیزم به گفته گاردین سیصد هزار سرباز اوکراینی کشته شدند. ۱۸ میلیون اوکراینی از اوکراین فرار کردند. روسیه با یه ارتش ۱۲۰ هزار نفری این همه کشته و فراری به اوکراین داده اونم در حالیکه جنگ توی اوکراینه. واقعا فکر می کنی زلنسکی که حکومت نظامی اعلام کرده و مردم خودش رو با گلوله میزنه محبوب اوکراینه که حالا پیروز بشه یا نه؟
اکراین تمام خواهد شد متاسفانه اینطور که پیش می‌ره به زودی سربازی برای جنگ نخواهد داشت و روس‌ها تمام مخالفانش‌ونا نه در خیابانهای کیف و تک به تک با سختی بلکه گروه گروه در دشتهایی وسیع قتل عام کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
نمی دونم چرا بعضی از واقعیت حرفات خوششون نمیاد؟ ۳۰۰ هزار کشته و ۱۸ میلیون فراری ،دیگه کسی رو تو اوکراین نذاشته. یه دوستم سالها اوکراین بوده و همسرش اوکراینیه. واقعا زلنسکی محبوب اوکراینی ها نبوده و نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
برو دکتر
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
شتر در خوابدبیند پنبه دانه ،توهم صفت مشترک شما روسوفیلها وسینه چاکان پوتین هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
روسیه میخواست رزیم اوکراین رو به سرعت عوض کنه ولی تو تله امریکا افتاد
الان قصد روسیه ذره ذره آب کردن اوکراین و ناتو هست تا وقتی به اندازه کافی اوکراین ضعیف شد کار خودشو بکنه
دلیل حمله روسیه به اوکراین فقط این بود که پوتین هم مثل همه دیکتاتورها قصد کشورگشایی داشت و پیوستن اوکراین به ناتو فقط بهانه بود و اگر اوکراین عضو نمی شد هم باز یک بهانه د یگر می آورد و می گفت نیونازی ها در اوکراین علیه روسیه فعالیت می کنند و فلان و بیسار . همین قضیه نیونازی بودن رزیم اوکراین مگر چقدر حقیقت داره ؟ روسیه که از خلافکارها ارتش خصوصی درست می کنه و در کشورهای دیگه به زور وارد می شود شده پرچمدار حق و عدالت ؟ یا مثلا باور می کنید پوتین در انتخابات واقعا رای آورده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اوکراین مال روسیه بوده اسمش کشور گشایی نمیشه
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
ایران هم زمانی دست رم بوده یعنی حق داره الان حمله کنه؟ منطق تراشی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
عباس
صد درصد شک نکن کل این کشورا واس ماس
اکراین وجود ندارد . اکراین بخشی از روسیه ست. جنگ را ناتو و غرب راه انداخته. تو را به خدا فقط یه کم مطالعه کنید ببینید چه کسب به تعهداتش عمل نکرده؟! چه کسی نگرانی‌های طرف مقابل را نادیده گرفته؟! تا کی چشم و گوش بسته تابع غرب هستید؟!!!
پاسخ ها
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اره بابا کلا زمین به خورشید نور میده کلا بی سوادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
این حرف مثل این است که شما بفرمایید ایران بخشی از یونان، عربستان و یا مغولسنان و یا ازبکستان است. چون در بخشی از دوره های تاریخی خودتوسط انها اشغال شده بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
الان غربگدا ها حمله می کنن به حرف حساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
درود و پاینده باد جهان غرب پراز زیبایی و پیشرفت و انسانیت و تمدن و..... خیلی زیاده بخوام بنویسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
آمریکا هم در مورد ایران نگرانی داره چرا نادیده میگیرید ؟
روسیه حتی از کریمه هم خارج می‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
چنین اتفاقی را دوست داریم اما بعیداست ، چیزی که در پایان اتفاق خواهد افتاد احتمالا این است که روسیه به صورت قانونی مالک کریمه شود و در عوض غرب تحریم روسیه را پایان دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
این حرفتو یادت باشه
روسیه دیگر قادر به ادامه حملات سنگین نیست بلکه صفحه برخللاف اهدافشان داره پیش میره. ‌‌پوتین آخرش تسلیم ای نبرد میشه و یکی از استعمار انگلیس خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
آلبانی این اخبار مهم رو کی بهت داد؟
تورم اروپا بخاطر جنگ اوکراین هست و قسمت زیادی از بودجه رو برای کمک به اوکراین خرج میکنن . هر روز که بگذره این موضوع بدتر هم میشه . نکته مهم که همه باید بدونن اینکه اگر اروپایی ها سخت زندگی کنن نمیزارن بقیه دنیا راحت باشن مخصوصا جهان سوم . البته موضوع برای آمریکا فرق میکنه . دنیا روزهای سخت تری رو در پیش داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
یکی از دلایل دفاع طولانی روسیه همینه که بیشترین ضربه رو به اروپا بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
خیلی تو توهمی!!! . مثل همان زمستان سخت اروپا که منتظرش بودین ولی از سختی زمستان اروپا فقط روسیاهی به تفکر سیاه شماها رسید.
واقعاماباید درجنگ اوکراین وروسیه کمی منصفانه ترقضاوت کنیم.چرانمی پذیریدکه اوکراین عامل مستقیم غرب بوده وهست وتمام قدبرای نابودی روسیه قبل ازشروع جنگ تمام راههای نفوذ درارکان روسیه را به دستور غرب انجام میداد وپیش میرفت واوکراین شده بودمرکزساخت وازمایش تمام سلاهای میکربی وبیولوزیکی وچندین نوبت روسیه تذکرات شدیدی به غرب میداد ولی امریکا واقعا توجهی نمیکرد.ازطرفی امریکا برای تنگ تر کردن محاصره روسیه نیمی از سلاههای هسته ای خودرا به المان وچندکشوردیکرانتقال داده وپوتین کاملا حواسش به تمام این نقل وانتقالات و زیرکیهای امریکابود.البته که کاسه صبرروسیه لبریز شده بود و دیگرغیرقابل تحمل شده بود. مگرایران تحمل میکندکه اسراییل دریک کشورهمسایه اش پایگاهی درست کندوضدکشورمان فعالیت کند.حالاخودمان رابجای روسیه بگذاریددربرابراوکراین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
روسیه باید می پذیرفت که اوکراین یک ملت مستقل است و از اینکه سایه سنگین روس بالای سرش باشد هراس دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
برای اینکه هیچ یک از اینها واقعیت نبودو اکراینیها فقط می خواستند مستقل از روسیه باشند ولی روسیه قبول نمی کرد.
پوتین رفتنی است مانند هر متجاوز دیگر با چاقو کشی و اماده کردن موشک سامارت هم هیچ غلطی نمی توانند بکند در مقابل یک ملت تحت تجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
همه انسان ها رفتنی هستن
وزیر دفاع اوکراین اخراج شد اینم حتما جایزه شکستن خطوط داعی روسیه بود چه میکنه این رسانه با مغز های کوچولو
کله کدوی پوک روسی (پوتین)تاریخ مصرفش تموم شده ...بزودی در جشن هالووین استفادش میکنند
به حرفاشون توجه نکنید .کم آوردند.حریف سیاست غرب نمیشن .
عملیات اوکراینی ها تازه شروع شده .
خدا به داد زن و بچه های روسی برسه ..همون بلایی که آلمانها سرشون آوردند بازم تکرار میشه .
آینده روسیه به دلایل سیاسی و ژئوپولیتیک بسیار سیاه و تاره.
این کشور با توافق تمام اعضای کشورهای صنعتی تکه تکه خواهد شد و هر کشور سهم خود را خواهد گرفت .
این ایرانست که سرش بی کلاه میماند و هزینه جنگ شکست خورده را میدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
کله غربگدا ها و غربیها خیلی وقت پیش اینجوری شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
نگران نباش هیچ اتفاقی نمیوفته
لعنت بر پوتین جنایتکار و احمق با این جنگ بی منطقی که را انداخته و در نهایت هم شکست خواهد خورد .
زلنسکی: ما برای ناتو می جنگیم پس نیاز به کمک بیشتر از ناتو داریم
تمام سربازان و مردم اوکراین فدای سر انگلیس و آمریکا
فقط آمریکا و انگلیس به سلامت بادا!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
فلسطینی ها هم می گویند ما برای دنیای اسلام می جنگیم
روسیه نابود شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اوگراین خاک شده فعلا
درود بر ارتش مردمی و صلح طلب پوتین کبیر، درود بر نیروهای ویژه روسیه، انشالا بعد از آزاد سازی کیف از نازی ها و دلقک امریکایی نوبت آزاد سازی برلین و لندن و پاریس توسط ارتش مردمی پوتین. نیویورک برای خودمونه با تمام موشک ها پیش به نیویورک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اونا ررو با بمب اتم فتح میکنه شنگول خان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
تورویاهای امثال شما قراربود اسراییل از صفحه روزگار محو بشه کاخ سفید هم بشه حسینیه زمستان سخت هم که گذشت
لعنت بر پوتین جنایتکار و حامیانش انشالله هرچه زودتر روسیه نابود خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
بیشمااااار آمییییین
امریکا و غرب رو به زوال و فروپاشی است علایم آن کاملا روشن و مشهود است
امریکا اجازه نخواهد داد روسیه در اوکراین پیروز شود همانطور که شوروی این اجازه را به امریکا در ویتنام نداد.
ایران در واقع به روسیه گمک‌نمیکنه بلکه داره به نابودی روسیه کمک میکنه هر چه جنگ طول بکشد روسیه بیشتر بازنده میشه ، روسیه مثل صدام فکر می‌کرد که تا یک‌هفته ایران را تسخیر میکند و حالا پوتین توش مونده .
خیلی جالبه ابرقدرت بلوک شرق نمیتونه یه کشور کوچک اوکراین شکست بده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
ابر قدرت کجا بود عزیزم. ابر قدرت معنا و ملاک های زیادی داره که مهم‌ترینش قدرت نفوز فرهنگی هست، اقتصاد و نظامی هم مسأله مهمیه. روسیه اقتصاد ورشکسته و متکی به گاز داره ما بقیه چیزها هم حرفی اصلا نداره
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
نکته خیلی مهمی اشاره کردید کسی که مطالعه مسائل سیاسی داشت باشه متوجه حرفتون میشه
هیج جنگی برنده ندارد. برنده جنگ هم بازنده است.
روسیه جنایتکار متجاوز هنوز نتوانسته اوکراین را شکست دهد چطور می‌خواهد با اروپا درگیر شود قطعا و یقینا سرانجام تجاوز و جنایت شکست خواهد بود
پوتین با یک عملیات ویژه نظامی قصد داشت ناتو و کشورهای متخاصم رو محک بزنه ، هنوز سردار پوتین قدرت جنگی واقعی خودش رو نشون نداده ، وای بروزی که ارتش قدرتمند روسیه از فاز عملیات ویژه که بخش کوچکی از قدرتش بوده وارد فاز جنگ بشه ، اونوقت تمام اروپا رو براحتی فتح میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار