نمادهایی که از اردیبهشت بیشترین سقوط قیمت را داشتند

از نیمه دوم اردیبهشت ماه تا کنون که بازار نزولی شده سه چهارم از نماد‌ها با افت قیمت مواجه شدند. وتوس، دتولید، وساخت، ثشاهد، ثغرب، انرژی، کسرام، خپارس، ثالوند، فاذر، نوین، بمیلا، وفتخار، کاما، دزهراوی، ثباغ، گدنا، وپارس، تبرک، تکالا، ثرود، کالا و سصفها با بازدهی بین منفی ۴۰ تا حدود منفی ۵۲ درصد بیشترین فاصله را از سقف قیمتی اردیبهشت ماه خود دارند.
کد خبر: ۱۱۹۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ 03 September 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، از نیمه دوم اردیبهشت ماه تا کنون که بازار نزولی شده سه چهارم از نماد‌ها با افت قیمت مواجه شدند. وتوس، دتولید، وساخت، ثشاهد، ثغرب، انرژی، کسرام، خپارس، ثالوند، فاذر، نوین، بمیلا، وفتخار، کاما، دزهراوی، ثباغ، گدنا، وپارس، تبرک، تکالا، ثرود، کالا و سصفها با بازدهی بین منفی ۴۰ تا حدود منفی ۵۲ درصد بیشترین فاصله را از سقف قیمتی اردیبهشت ماه خود دارند.

در همین مدت زمان حدود ۴ ماهه حدود ۱۱۸ نماد موفق شدند که بالاتر از نقطه‌ای بایستند که اواسط ادریبهشت ماه قرار داشتند. سخواف با ۱۱۹ درصد، شتهران با حدود ۹۹ درصد، ثامان با حدود ۹۹ درصد، لازما با حدود ۹۷ درصد، ساذری با ۹۵ درصد و وثخوز با ۹۱ درصد در کسب بازدهی مثبت گوی سبقت را از سایرین ربودند و در حالی که روند کلی بازار منفی و ریزشی بود توانستند بیشترین بازدهی‌ها را برای سهامداران خود به ارمغان آورند.

اما اوضاع و احوال صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله بهتر از سهم هاست. علاوه بر این که سهم تعدادی صندوق‌هایی که از نیمه دوم اردیبهشت تا کنون بازدهی منفی دارند از تعداد کل آن‌ها نسبت به سهم تعدادی نماد‌های دارای بازدهی منفی از کل نماد‌ها کمتر است، شدت ریزش قیمتی آن‌ها نیز در قیاس با سهم‌ها ملایمتر به نظر می‌رسد.

از مجموع حدود ۱۰۰ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بازار، ۵۷ تای آن‌ها معادل ۵۸ درصد پایینتر از سقف اردیبهشت ماه قرار دارند، اما بازده ۴۲ صندوق مثبت است.

بیشترین افت قیمتی صندوق‌های قابل معامله حدود ۳۲ درصد بوده که در صندوق اهرم ثبت شده است. توان، استارز، رماس، فراز و اکسیژن هم با بازدهی منفی ۲۱ تا ۳۰ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

از ۴۲ درصد از صندوق‌های قابل معامله‌ای که بهای آن‌ها بالاتر از سقف اردیبهشت ماه قرار دارد، مانی با حدود ۱۲ درصد، پیشرفت با حدود ۱۱ درصد و داریک با بیش از ۹ درصد صدرنشین کسب بالاترین بازدهی‌های مثبت هستند./بورس24

نمادهایی که از اردیبهشت بیشترین سقوط قیمت را داشتند
 
نمادهایی که از اردیبهشت بیشترین سقوط قیمت را داشتند
 
نمادهایی که از اردیبهشت بیشترین سقوط قیمت را داشتند  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست