بازدید 2859

وقوع توفان گرد و خاک و شن در سه استان

کد خبر: ۱۱۹۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 03 September 2023

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع توفان گرد و خاک و شن در مناطق مستعد سه استان هشدار داد و بر ضرورت خودداری افراد سالمند و مبتلایان به بیماری‌های تنفسی و قلبی از رفت وآمدهای غیر ضروری توصیه کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به افزایش گرادیان فشار سطح زمین آورده است: وزش باد شدید از دوشنبه تا سه‌شنبه (۱۳ و ۱۴ شهریورماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی وقوع توفان گردوخاک و شن در مناطق مستعد، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی به‌ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و خودداری از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست