بازدید 1512

استقرار تیم‌های بهداشتی و بیماریابی در مرز خسروی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تیم‌های بهداشتی در پایانه مرزی خسروی از ۲۷ مرداد ماه مستقر شدند و بیماریابی فعال مبتنی بر دستورالعمل‌های کشوری انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 03 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، استقرار تیم‌های بهداشتی و بیماریابی فعال در مرز خسرویابراهیم شکیباگفت : استقرار تیم‌های بهداشتی (بیماری‌های واگیر) در پایانه مرزی خسروی از ۲۷ مرداد ماه و بیماریابی فعال مبتنی بر دستورالعمل‌های کشوری، هماهنگی برای تقویت زیرساخت‌های برنامه مراقبت واگیر (آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای- اتاق‌های ایزوله تنفسی فشار منفی-فوریت‌های پزشکی برای اعزام بیماران-بیمارستان‌های تابعه برای پذیرش و گزارش موارد مشکوک) دیگر اقدامات در این حوزه است.

وی گفت: غربالگری و نمونه‌گیری از موارد مشکوک به بیماری‌های واگیر و نمونه‌گیری مبتنی بر دستورالعمل کشوری، گزارش فوری موارد نمونه‌گیری شده با نتایج آزمایشگاهی مثبت به وزارت بهداشت و درمان- مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر و ثبت روزانه فعالیت‌های اربعین (ورود و خروج زائرین-تعداد بیمار-موارد مبتلا) هم انجام شد.

همکاران گروه بیماری‌های واگیر در تمامی شهرستان‌های تابعه استان کرمانشاه به خصوص مرز خسروی در قالب نظام پیشگیری و کنترل بیماری‌ها با تأکید بر نظام سندرومیک و شناسایی، اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام می‌دهند.

وی افزود: امسال هم با توجه به گرمی هوا و ازدحام جمعیت و اهمیت شناسایی به موقع بیماری‌های واگیر، به منظور جلوگیری از انتشار بیماری به سایر زائرین و ورود بیماری به داخل کشور، اقدامات بسیار مهمی انجام گرفت.

وی گفت: پیگیری، تأمین و توزیع وسایل نمونه‌گیری و بیماریابی (سواپ- محیط ترانسپورت- لوله فالکن-تب سنج لیزری-رپید تست) پیگیری، تأمین و توزیع وسایل حفاظتی (ماسک-دستکش- شیلد محاظ- گان) هماهنگی برون بخشی و مکاتبه با ادارات و سازمان‌های مرتبط برای اجرای بهتر نظام مراقبت بیماری‌های واگیر از دیگر اقدامات در این راستا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم