بازدید 1320
۱

کلاهبرداری با ترفند «برنده شدن سفر اربعین»

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن سفر اربعین در یک برنامه رادیویی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 02 September 2023
کلاهبرداری با ترفند «برنده شدن سفر اربعین»

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری برنامه رادیویی زائر اربعین اعلام کرده که شما برنده یک سفر زیارتی در ایام اربعین شده‌اید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجرمین با استفاده از ترفندهای زیفتا را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده است در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دو نفر دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش تعداد شکات در حین رسیدگی پرونده بیان داشت: مجرمین پس از انتقال به پلیس فتا بزه انتسابی را پذیرفتند و اظهار ندامت کردند و گفتند باتوجه به ایام اربعین و اشتیاق مردم برای سفر زیارتی به کشور عراق دست به چنین اقدامی زدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعا کلاهبرداری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خخخ اربعین هم اومد تو بازی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار