بازدید 1630

همکاری گوگل و گارمین برای ایجاد ارتباط ماهواره‌ای

یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Neïl Rahmouni که توسعه دهنده است، اعلام کرده که گوگل در آینده نزدیک پیامک ماهواره‌ای دوطرفه را به گوشی‌های اندروید می‌آورد. وی به این موضوع اشاره کرده است که این اتفاق با همکاری گوگل و گارمین به وقوع می‌پیوندد.
کد خبر: ۱۱۹۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ 02 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از تجارت‌نیوز، اخیرا یک افشاگر با انتشار پستی مدعی شده که در صورت همکاری گوگل و گارمین، سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای اندروید در بیش از ۱۵۰ کشور جهان قابل دسترس خواهد بود.

با همکاری گوگل و گارمین قرار است قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های اندرویدی اضافه شود؛ شاید بتوان امیدوار بود با این همکاری این دو، پیام‌های کوتاه ماهواره‌ای ارسال کرد.

چندی پیش گوگل اعلام کرد که قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به اندروید ۱۴ اضافه خواهد کرد. اما این ویژگی تنها برای تماس درنظر گرفته شده بود. حال اطلاعات جدیدی از همکاری گوگل با گارمین که به تولید ابزار‌های سلامتی مانند ساعت‌های هوشمند مشهور است، به دست آمده که نشان می‌دهد این دو غول تکنولوژی می‌خواهند ارتباط ماهواره‌ای را در پیام کوتاه نیز جای دهند.

افشاگری در توییتر!
یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Neïl Rahmouni که توسعه دهنده است، اعلام کرده که گوگل در آینده نزدیک پیامک ماهواره‌ای دوطرفه را به گوشی‌های اندروید می‌آورد. وی به این موضوع اشاره کرده است که این اتفاق با همکاری گوگل و گارمین به وقوع می‌پیوندد.

قابلیت ارسال پیام متنی دو طرفه ماهواره‌ای
بررسی‌های انجام شده بر روی اپلیکیشن Messages اندروید نشان می‌دهد احتمالاً گوگل در حال همکاری با Garmin است تا امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه ماهواره‌ای را به اندروید بیاورد. جدیدترین نسخه این اپلیکیشن حاوی کد‌هایی است که احتمال وجود قابلیت ارسال پیام متنی دو طرفه ماهواره‌ای را مطرح می‌کند. در عبارت مورد بحث Garmin Response به روشنی وجود دارد که نمی‌تواند اتفاقی باشد.

امکان برقراری ارتباط ماهواره‌ای در سراسر دنیا
Garmin Response نام یک سرویس پیام متنی ماهواره‌ای دو طرفه است که وقوع وضعیت اضطراری را به تیم پشتیبانی شبانه‌روزی گارمین اطلاع می‌دهد و در بیش از ۱۵۰ کشور کار می‌کند. این سرویس اطلاعاتی، چون موقعیت مکانی را برای تیم تماس اضطراری گارمین می‌فرستد و کارشناسان این شرکت می‌توانند از طریق پیام متنی با کاربر گفتگو کنند. برای نمونه پس از گزارش وضعیت اضطراری و دریافت موقعیت دقیق کاربر، تیم گارمین می‌تواند در پاسخ به آن اطلاعات بیشتری را از کاربر درخواست کند. در نهایت تیم پشتیبانی با خدمات اضطراری محلی تماس می‌گیرد.

سرویس تماس اضطراری ماهواره‌ای گارمین به خرید اشتراک inReach نیاز دارد که بسته به طرح انتخابی کاربر، بین ۱۵ تا ۶۵ دلار در ماه هزینه دارد.

گارمین به عنوان یکی از سازندگان مطرح تجهیزات مکان یابی و مسیریابی، به منظومه ماهواره‌ای ارتفاع پایین کمپانی Iridium دسترسی دارد که امکان برقراری ارتباط ماهواره‌ای در سراسر دنیا را می‌دهد. از آنجایی که گارمین همین حالا طیف کاملی از چنین راهکار‌هایی در اختیار دارد، ممکن است گوگل برای ارائه قابلیت ارسال و دریافت پیام متنی ماهواره‌ای در اپلیکیشن Messages، با این برند مطرح وارد همکاری شده باشد.




نقشه فوق که از سوی گارمین ارائه شده است، نشان می‌دهد افرادی در مرز یا حتی خاک ایران نیز از سرویس پیام اضطراری ماهواره‌ای این کمپانی استفاده کرده‌اند. این سرویس در سال ۲۰۲۲ میلادی رکورد دریافت ۱۰,۰۰۰ تماس اضطراری را پشت سر گذاشت.

رقابت تنگاتنگ غول‌های بزرگ تکنولوژی در ایجاد قابلیت ماهواره‌ای
اپل اولین برندی بود که ارتباط ماهواره‌ای برای ارسال پیام‌های اضطراری را به گوشی به گوشی‌های هوشمند آورد. بعدتر هواوی هم چنین قابلیتی برای گوشی‌های هوشمند خود معرفی کرد. هم زمان گفته می‌شود سامسونگ قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را با سری Galaxy S۲۴ به گوشی‌های رده بالا خود می‌آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی