بازدید 2119
۱

حرکت قطارها به مناسبت اربعین حسینی افزایش یافته

سرپرست کل اداره راه آهن جنوب از افزایش قطارها به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و گفت: با توجه به ورود زائران حسینی به استان خوزستان اقدامات شبانه روزی در این اداره کل به منظور خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر و تسهیل تردد زائران در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۹۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶ 30 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا محمدعلی مرادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران خدمتگذاری در مسیر اربعین حسینی را اولویت این اداره کل تا پایان رویداد عظیم اربعین و بازگشت زائران حسینی برشمرد و گفت: ۲ دستگاه قطار ریل باس با ظرفیت ۸۰۰ نفر در مسیر رفت و برگشت خرمشهر – شلمچه به طور رایگان زائران اربعین را جابجا می‌کند.

وی با اشاره یه جابجایی ریل باس مذکور در هر شبانه روز، ۲۰ بار به صورت رفت و برگشت تا بیستم شهریور ماه جاری توضیح داد: اداره راه آهن با تمام توان اجرایی و خدماتی به صورت کار جهادی خدمت به زائران اربعین حسینی را برنامه ریزی کرده است.

وی سهولت در سفر زوار را از اهداف مهم و اصلی این اداره کل در این ایام عنوان کرد و گفت: اقدامات لازم بدین منظور از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و تدوین شده است و اکنون این اداره کل به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به زائران حسینی است.

وی تطویل سکوی ایستگاه خرمشهر به علت افزایش حجم مسافر، احداث سایبان برای مسافران ایستگاه‌ها، ایجاد مه‌پاش فضای باز برای رفاه حال مسافران به علت گرمای هوا، نصب دکل‌های روشنایی و نرده‌کشی محیط ایستگاه و احداث سیستم آبگیری قطارهای مسافربری در ۲ ایستگاه خرمشهر و شلمچه برای به حداقل رساندن زمان تاخیر و جابجایی مسافران را بخشی از خدمات ارایه شدن در این مدت عنوان کرد.

مرادی در بخش دیگر سخنان خود افزود: جابه‌جایی مسافر توسط قطارهای حومه‌ای در چهارماهه اول سال جاری ۲۰ درصد رشد داشته و ۳۴۴ هزار و ۵۴۷ مسافر در این مدت جابجا شده است.

وی یادآور شد: اداره‌کل راه‌آهن جنوب با حرکت ۱۰ رام قطار محلی به‌صورت روزانه شامل چهار رام قطار اهواز _ اندیمشک و بالعکس، چهار رام قطار اهواز _ بندر امام‌خمینی(ره) - ماهشهر و ۲ رام اهواز _ خرمشهر و بالعکس بعد از تهران بیشترین تعداد قطارهای حومه‌ای را دارد.

به گفته میعاد صالحی، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرفیت حرکت قطارهای مسیر تهران - خرمشهر به منظور تسهیل زیارت اربعین پنج برابر افزایش یافته است

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان‌های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه‌های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مسئولین عزیز چی میشد در ریشه کن کردن فقر از جامعه هم ، همانند سفر اربعین همه بسیج میشدند تا شهر به شهر فقر را ریشه کن میکردیم وسایر مشکلات کشور اینچنین حل میشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی