در بازار صعودی کدام صندوق‌ها مناسب خرید هستند؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از بهترین و سودآورترین، سرمایه‌گذاری‌ها باشد. یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با نبض بهترین صندوق‌های بازار را تشریح کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ 26 August 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، همانطور که در گزار‌ش‌های پیشین اشاره شد یکی از بهترین راه‌های کسب سود در بورس استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. صندوق‌هایی که با توجه به ماهیت و شرایط خود می‌توانند سود خوبی برای سرمایه‌گذاران در پی داشته باشند.

به واسطه صندوق‌ها، سرمایه‌گذاران می توانند بدون دخالت و مشکلات به راحتی در بورس سرمایه‌گذاری کنند و در زمان تعیین شده سود را از صاحبین صندوق دریافت کنند. انواع مختلفی صندوق در بازار وجود دارد که این تعدد صندوق یک سوال مطرح می‌شود که بهترین صندوق سرمایه‌گذاری در روند‌های صعودی چیست؟ 

بهترین صندوق‌های بازار کدام‌اند؟

محمد صادق میرزائی، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که اگر بازار از حالت نزولی خارج و به روند صعودی برود چه کاری باید انجام دهیم به نبض بورس گفت: اگر روند بازار نزولی است و از شدت این روند کاسته می‌شود (در مطلب پیشن بیان شد که در بازار‌های نزولی به سراغ صندوق‌های غیر از سهامی، صندوق کالایی در صورت مستعد بودن یا صندوق‌های مختلف درآمد ثابت باید رفت) در این حالت بازار مستعد بازگشت است و بسیاری از سهام ارزندگی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که p/e بازار حدودا ۸ است و بسیاری از نماد‌ها ارزندگی دارند، سرمایه‌گذار باید آرام آرام به سراغ صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیایید.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در این شرایط چه صندوق‌هایی مناسب هستند اظهار کرد: اگر دید صعودی نسبت به بازار وجود دارد باید به سراغ صندوق‌هایی که نقدینگی کمتری دارند و اغلب روی سهام هستند رفت. یعنی سرمایه‌گذار باید صورت وضعیت صندوق‌ها و نوع سهام خریداری شده را بررسی کند که بتواند در بازار بیشترین سود را کسب کند.

میرزائی توضیح داد: سرمایه‌گذار باید به دنبال صندوق‌های سهامی که بتای بیش از یک و آلفای مورد قبول برود؛ بتا اگر بالای یک باشد نوسانات بیشتری دارد و اگر آلفا هر چه بیشتر باشد بازدهی نسبت به شاخص کل نیز بهتر خواهد بود.

این فعال بازار سرمایه تشریح کرد: سرمایه‌گذار در بازار صعودی، به صورت پله‎‌ای در مقاومت‌های مشخص یا زمانی که بازار از ارزندگی خارج شد سیو سود کند و برای کاهش ریسک سود‌های خود را بر روی صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط سرمایه‌گذاری کند یا در صورت مستعد به سراغ صندوق‌های طلا برود تا از این بازار نیز سود ببرد.

میرزائی در نهایت گفت: همواره متنوع سازی پرتفوی توصیه می‌شود، اگر سرمایه‌گذاری صندوق در پرتفوی خود دارد در اینجا متنوع سازی سهام مطرح نیست؛ اما متنوع سازی صندوق‌ها مطرح است و سرمایه‌گذار میتواند طیف متنوعی از صندوق‌های سهامی، کلایی، مختلط و طلا که بتواند در صورت مستعد بودن بین بازار‌ها چرخش کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار