بازدید 4868
۱

آمار اوکراینی هایی که درجنگ کشورشان را ترک کردند

طبق اطلاعات موسسه جمعیت شناسی اوکراین، از آغاز جنگ، بیش از ۵ میلیون نفر از شهروندان این کشور، بدون اکتساب حدود ۳ میلیون نفری که به روسیه رفته‌اند، به کشورهای اروپایی پناهنده شدند که یک سوم آنها را مردان تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 26 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»،  از آغاز درگیری نظامی در اوکراین، بیش از 5 میلیون نفر از شهروندان اوکراینی، بدون اکتساب کسانی که به روسیه رفته‌اند، این کشور را ترک کردند. این مسئله روز جمعه، توسط الکساندر گلادون، معاون مدیر موسسه جمعیت شناسی آکادمی ملی علوم اوکراین در جریان یک سخنرانی اعلام شد. 

بر اساس سخنان این کارشناس که در برخی رسانه‌ها منتشر شده، «حدود دو سوم [کسانی که اوکراین را ترک کرده‌اند] زن و یک سوم آنها مرد هستند که حدود 35 درصد پناهجویان می شود.

وی توضیح داد:  17 درصد از مهاجران پسران و جوانان زیر 18 سال هستند. 17 درصد دیگر را مردان 18 تا 64 ساله تشکیل می‌دهد که خروج آنها از کشور در طول جنگ ممنوع شده است. ضمن اینکه، کمتر از 5 درصد از پناهندگان اوکراینی را نیز شهروندان در سن بازنشستگی تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این روز جمعه مشخص شد که فرزندان پناهندگان اوکراینی اخیراً با خشونت‌های بیشتری از سوی همکلاسی‌های خود در مدارس لهستان مواجه می شوند. به گفته یکی از دانش آموزان اوکراینی، بچه های لهستانی اغلب تکرار می‌کنند که طرف روسیه هستند و همچنین به او می گویند که به وطن خود بازگردد. پیش از این، مقامات ورشو اعلام کرد که برخی پناهجویان اوکراینی به دلیل امتناع کی‌یف از انجام مذاکرات صلح با روسیه و به درازا کشیدن شدن درگیری‌ها، در حال ترک کردن لهستان هستند.

در اواسط ماه آگوست، مقامات سرویس مرزبانی اوکراین یادآور شدند که بسیاری از افراد دارای سوابق نظامی در تلاش هستند با مدارک جعلی کشور را ترک کنند و هزینه گزافی برای خروج غیرقانونی از اوکراین پرداخت می‌کنند.

این در حالی است که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) در تاریخ 15 فوریه گزارش داد که از فوریه سال گذشته تاکنون بیش از 8 میلیون  نفر از اوکراین وارد کشورهای اروپا شده‌اند. 

بر اساس گزارش دفتر سازمان ملل، روسیه میزبان بیشترین تعداد شهروندان اوکراینی است و دو میلیون و 852 هزار و 395 نفر به روسیه پناهنده شده‌اند. دومین کشور در این فهرست لهستان - با بیش از یک میلیون و 563 هزار نفر است و در رتبه سوم آلمان با پذیرش بیش از یک میلیون 55 هزار نفر قرار دارد. بعد از آن جمهوری چک (489,865)، ایتالیا (169,837)، اسپانیا (166,832) قرار دارند. سپس انگلیس (161400)، بلغارستان (152515)، فرانسه (118994)، رومانی (113086)، مولداوی (108885) و جمهوری اسلواکی (107199). در کشورهای دیگر تعداد شرکت کنندگان از 100 هزار نفر فراتر نمی رود.

طبق این اطلاعات، در مجموع، از 24 فوریه 2022 تا 31 ژانویه سال 2023، حدود 18 میلیون و 400 هزار نفر اوکراین را ترک کردند که بیش از 10 میلیون نفر آنها دوباره به کشورشان بازگشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
بدون اکتساب؟ خدا منو بکش. احتساب بابا.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست