بازدید 2053
۱

۲۰ درصد مدارس استان کرمان تخریبی هستند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مدارس استان کرمان تخریبی هستند ،گفت:با کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 26 August 2023

به گزارش تابناک، رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان  کرمان در گفتگو با دانشجو، با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مدارس استان کرمان تخریبی هستند ،گفت: علیرغم همه اقدامات و تلاشهای صورت گرفته با کمبود فضای آموزشی در استان کرمان و علی الخصوص شهر کرمان مواجه هستیم.

وی مهاجرت، حاشیه نشینی و حضور اتباع خارجی خصوصا اتباع افغانستانی را از دلایل ایجاد کمبود سرانه فضای آموزشی در کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور ذکر کرد و افزود: سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان از سرانه کل استان و کشور نیز پایین تر است و باید در جهت رفع آن با افزایش میزان بودجه های دولتی و نیز کمک خیرین اقدام کرد.

رضایی با بیان اینکه برای جبران کمبود فضای آموزشی در سفر قبل رییس جمهور به کرمان مصوب شد تا ۶۰۰ میلیارد تومان طی ۳ سال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مدارس خیرین تخصیص یابد، گفت : تا اول مهر ماه قرار است ۹۰ مدرسه جدید در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گیرد، که ۱۲ مدرسه جدید نیز در شهر کرمان افتتاح می شود.

 لزوم نوسازی مدارس قدیمی 

او گفت: کار نوسازی مدارس تخریبی به توجه به اتمام عمر مفید ساختمان مدارس قدیمی، یک فرآیند پیوسته است و در این خصوص نیازمند مشارکت خیرین مدرسه ساز و افزایش اعتبارات دولتی هستیم.

حضور اتباع خارجی، دلیل اصلی کمبود فضای آموزشی 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، حضور گسترده اتباع خارجی را یکی از دلایل اصلی ایجاد  مشکل کمبود فضای آموزشی در کرمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند و از مزایای کتاب، بیمه و تحصیل رایگان برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی ، باید یک فکر اساسی و تدبیر برای اتباع خارجی خصوصا اتباع غیر مجاز صورت بگیرد.

حاشیه نشینی و افزایش تراکم جمعیتی

رضایی گفت: مهاجرت، حاشیه نشینی و افزایش تراکم جمعیتی در برخی مناطق نیز از دلایل ایجاد کمبود فضای آموزشی در کرمان است و در برخی مقاطع زمانی به بعد جمعیتی در ساخت محل مدارس توجه نشده است.

وی مشارکت خیرین را در ساخت مدارس یک اقدام ارزشمند فرهنگی و عمرانی برشمرد و تاکید کرد: از خیرین بطور جدی در موضوع مدرسه سازی ،حمایت خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان با اشاره به وجود ۶ هزار و ۲۰ کد مدرسه در استان گفت: جمعیت دانش آموزی استان حدود ۷۰۰ هزار نفر در ۳۲ منطقه و شهرستان تابعه می باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
عمر مفید ساختمان ها در ایران چقدر است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی