بازدید 2900

گونسالو مونتیل، متهم به آزار و اذیت شد

شاکی مدعی شده جزئیات اندکی از نوشیدن الکل و حضور در اتاق‌ها را به خاطر می‌آورد: «من به خاطر دارم مونتیل و ۲ مرد دیگر از من سوءاستفاده کردند. حتی بعضی از جملات آن‌ها را به خاطر دارم. آن ۲ نفر را نمی‌شناسم، اما از طرز حرف زدنشان با هم، مطمئنم که مونتیل آن‌ها را به مهمانی دعوت کرده بود. آن‌ها دوستان مونتیل بودند.»
کد خبر: ۱۱۸۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ 25 August 2023

به گزارش تابناک، گونسالو مونتیل متهم به ارتکاب آزار و اذیت علیه یک زن جوان آرژانتینی شده است.

گونسالو مونتیل، زننده پنالتی منجر به قهرمانی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲، با اتهام ارتکاب آزار و اذیت روبه‌رو شده و پرونده او در حال طی کردن مراحل مقدماتی است. مونتیل بهار امسال آخرین ضربه پنالتی سویا در مقابل رم در فینال فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ اروپا را به ثمر رساند و در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال به انگلیس رفت تا لباس ناتینگام فارست را به تن کند.

اتهام مونتیل به ماجرای ژانویه ۲۰۱۹ در جشن تولدش در حومه بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، برمی‌گردد و رسانه‌ها می‌گویند او و یک متهم مرد دیگر، ماه ژوئن امسال در این زمینه مورد بازپرسی قرار گرفته‌اند.

مونتیل چه می‌گوید؟
ماجرا به نخستین روز از سال میلادی ۲۰۱۹ برمی‌گردد. طی جشن تولد ۲۲ سالگی بازیکن آن روز‌های ریورپلاته، یک زن جوان آرژانتینی با دعوت او، بین ساعت ۲ تا ۳ بامداد ۲ ژانویه به تنهایی وارد خانه مونتیل می‌شود؛ در حالی که خانواده و دوستان او پیش‌تر در آن مکان جمع بودند. مدافع راست ناتینگام در اظهارات خود گفته چند ماه قبل با این زن رابطه نزدیک عاطفی داشته و برای جشن تولدش او را دعوت و به دیگر افراد حاضر در مهمانی معرفی می‌کند. مونتیل می‌گوید تمام شب برای جمع کردن دوستانش و خرید نوشیدنی در رفت‌وآمد بوده و اواخر شب یکی از دوستانش را که احساس ناراحتی می‌کرده به خانه‌اش می‌رساند؛ هنگام برگشت زن جوان را در حال جیغ زدن و عصبانیت می‌بیند: «او می‌گفت همه‌چیز تقصیر توست که از من مراقبت نکردی.»

مونتیل مدعی است دیگر افراد حاضر در مهمانی به او گفته‌اند یک مرد غریبه آن شب به همراه زن جوان به خانه خود می‌رود. مونتیل آن مرد را نمی‌شناسد و مدعی است شاکی به اختیار خود همراه او جشن را ترک کرده. وقتی بازپرس‌ها از مونتیل پرسیدند چرا شاکی چنین اتهامی را به او وارد کرده، پاسخ داد: «متوجه دلیل آن نشدم، اما این اتهام مایه شرمساری کل خانواده من است.» او در مورد ادامه ارتباط با زن جوان بعد از مهمانی گفته: «درست به خاطر ندارم. یک یا ۲ روز بعد از جشن بود که با او دیدار کردم، اما یک گفت‌وگوی کاملاً عادی بود.» او می‌گوید از ژانویه ۲۰۱۹ به بعد دیگر ارتباطی با این زن نداشته، اما چند ماه پیش نمایندگانش به او اطلاع داده‌اند یک وکیل قصد دارد در زمینه مساله آزار و اذیت با او گفتگو کند.

شاکی چه می‌گوید؟
شاکی ۲ ژانویه ۲۰۱۹ یعنی فردای روز مهمانی به اداره پلیس مراجعه می‌کند. او می‌گوید در این لحظه چیزی از حادثه در ذهن من نمانده، اما «به من گفته‌اند مورد تعرض شدید قرار گرفته‌ام.» او نتوانست نام افراد آزارگر را در آن لحظه به خاطر بیاورد. تلاش بازپرسان برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق گفتگو با او به جایی نرسید و پرونده بسته شد؛ پرونده‌ای که چند ماه پیش بار دیگر توسط پلیس به جریان افتاد، چون شاکی مدعی شده بعد از گذراندن جلسات روان‌درمانی، جزئیات بیشتری از شب حادثه را به خاطر آورده. شهادت شاکی از طریق تماس تصویری ثبت و ضبط شد، چون او به دلیل تهدید و ترس حاصل از عمومی شدن ماجرا قصد حضور در اداره پلیس را نداشت.

او مدعی شده جزئیات اندکی از نوشیدن الکل و حضور در اتاق‌ها را به خاطر می‌آورد: «من به خاطر دارم مونتیل و ۲ مرد دیگر از من سوءاستفاده کردند. حتی بعضی از جملات آن‌ها را به خاطر دارم. آن ۲ نفر را نمی‌شناسم، اما از طرز حرف زدنشان با هم، مطمئنم که مونتیل آن‌ها را به مهمانی دعوت کرده بود. آن‌ها دوستان مونتیل بودند.»

او ضمن اشاره‌ای به جزئیات رفتار مهمانان می‌گوید: «من نمی‌دانم چگونه به آن اتاق برده شده‌ام، چون خودم نمی‌توانستم به آنجا بروم.» او در مورد اینکه آن اتاق در خانه مونتیل بوده یا جایی دیگر، گفته: «باور کنید به خاطر نمی‌آورم.»

شاکی درباره نخستین چیزی که بعد از آزار و اذیت به خاطر آورده، گفته: «اینکه در خیابان دراز کشیده بودم.» او می‌گوید حوادث آن شب را خیلی زود به یاد آورده، اما جلسات روان‌درمانی به وضوح بیشتر اتفاقات در ذهنش کمک کرده، با این حال نمی‌تواند چهره ۲ مرد غریبه را بازسازی کند. «نمی‌دانم. یکی از آن‌ها احتمالاً هم‌سن من بود و یکی بزرگتر؛ از طرز حرف زدنشان مشخص بود. موی هر ۲ سیاه بود.»

او در مورد گفتگو با مونتیل در فردای شب مهمانی می‌گوید: «از او خواهش کردم به من بگوید چه اتفاقاتی رخ داده. او به من دروغ گفت، چون مدعی بود به قصد خودم به خانه آن مرد رفته‌ام. از او خواستم نام مرد را به من بگوید. ابتدا گفت نمی‌تواند، اما در ادامه احتمالاً برای از سر باز کردن من گفت نام آن مرد الکسیس آکوستا بود. من در شبکه‌های اجتماعی به دنبال شخصی با چنین مشخصاتی گشتم و هرگز کسی با این ویژگی‌ها پیدا نکردم.» پلیس البته این فرد را پیدا کرده و به زودی اظهارات اولیه او جمع‌آوری خواهد شد، اما آکوستا در مصاحبه با رسانه‌ها، تمام اتهامات را از ریشه رد کرده.

سرانجام شب کابوس‌وار
شاکی در اظهارات خود شب نخست از سال میلادی ۲۰۱۹ را شبی شبیه کابوس برای خود توصیف کرده و باید دید ادامه بازپرسی به کجا خواهد کشید. پرونده فعال است و مونتیل و آکوستا مورد بازجویی قرار خواهند گرفت. جمع‌آوری مدارک و اظهارات شاهدان حاضر در مهمانی مونتیل ادامه دارد. در صورتی که ستاره تیم ملی آرژانتین در این پرنده محکوم نشود، قادر به اعاده حیثیت و شکایت از طرف مقابل به دلیل شهادت دروغ خواهد بود. این موضوع در پرونده‌های این چنینی یک نکته کلیدی به شمار می‌رود. میسون گرینوود با انصراف شاکیان در پرونده‌ای مشابه تبرئه شد، اما شکایت نکردن او از اتهام زنندگان، بیشتر به عنوان نشانه‌ای از توافق در بیرون دادگاه شناخته می‌شود تا بی‌گناهی واقعی ستاره جوان منچستر یونایتد. در صورتی که پرونده مونتیل وارد مراحل جدی‌تر شود، تاوان سنگینی در انتظار خرید جدید ناتینگام فارست خواهد بود. قوانین جزایی آرژانتین بسته به سن، خشونت و حد ارتباط ۲ طرف برای پرونده‌های تعرض و آزار و اذیت محکومیتی بین ۶ ماه تا ۳۰ سال در نظر می‌گیرند.

منبع: فوتبال ۳۶۰

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی