بازدید 3072
۲

نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده تهران تا شهریور ۱۴۰۳

مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به آغاز پرداخت وام ۱۵۰ میلیونی نوسازی تاکسی در شهر تهران اعلام کرد که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۰ هزار تاکسی تا شهریور ماه سال آینده نوسازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 25 August 2023

به گزارش «تابناک»، امین رهبر  در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جزئیات وام ۱۵۰میلیونی  نوسازی تاکسی های فرسوده شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران از منابع داخلی خود تسهیلاتی را برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشارکت صندوق کارآفرینی امید فراهم کرده است، افزود: تاکسیرانان برای دریافت تسهیلات با مراجعه به اداره نوسازی سازمان تاکسیرانی باید نسبت به ثبت نام اقدام‌ کنند که متناسب با زمان ثبت نام برای تشکیل و تکمیل پرونده بانکی، به صندوق کارآفرینی امید برای بهره‌مندی از تسهیلات معرفی می‌شوند.

تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۸ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه برای تاکسی‌های فرسود 

وی با بیان اینکه تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۸ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه با سه ماه تنفس از ابتدای شهریورماه سال جاری برای نوسازی تاکسی‌ها آغاز شده است، اظهار کرد: ضامن این تسهیلات نیز یک برگ چک صیادی و سند خودرو است که اجازه فروش خودرو را تا پایان پرداخت اقساط که ۵ سال می شود را نخواهد داشت.

رهبر با بیان اینکه قرارداد شهرداری تهران با صندوق کارآفرینی امید برای نوسازی تاکسی های فرسوده مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این قرارداد از اول شهریورماه عملیاتی شده و  با این مبلغ می بایست ۱۰ هزار دستگاه تاکسی را در یک سال نوسازی کرد.

آیا خودروساز توان تولید ۱۰ هزار تاکسی در یکسال را دارند؟

مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا خودروساز توان تولید ۱۰ هزار تاکسی در یکسال را دارند؟ افزود: پاشنه آشیل موضوع همین مسئله است؛ چرا که خودرو ساز باید بتواند با توجه به نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ها را تامین کند و ما تقاضا داریم از آنجایی که قرارداد خودروساز از طریق نماینده سازمان شهرداری‌ها و اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری منعقد می شود، خودروساز باید متعهد باشد بر اساس ثبت‌نام های صورت گرفته و تعهدی که ایجاد می شود؛ پیش فاکتور را صادر کند و در زمان بندی مشخص، خودرو را تحویل دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون  ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی از نوع خودروی جایگزین "سمند سورن" تماما به صورت نقدی نوسازی شده است، ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده می بایست ماهانه حداقل یکهزار پرونده بانکی در صندوق کارآفرینی امید تشکیل دهیم تا متقاضیان بتوانند وام را دریافت کنند.

تنها خودرو دارنده مجوز شماره گذاری برای تاکسی 

رهبر در پاسخ به این سوال که نوع خودرو تاکسی نوسازی شده چه خواهد بود؟ گفت: فعلا تنها خودرویی که توانسته مجوز شماره گذاری تاکسی را اخذ کند، "سمند سورن" بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
طبق معمول یه مشت وعده وعید الکی. فقط به آینده حواله میدن
فقط حرف و وعده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست