بازدید 4643

واکنش زلنسکی به خبر مرگ رئیس واگنرها

رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به خبر سقوط هواپیمای رئیس گروه نظامی «واگنر» گفت کی‌یف در این حادثه دخالتی نداشته است.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 24 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز پنجشنبه (۲۴ اوت، دوم شهریور) در اولین واکنش به خبر سقوط هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین» و مرگ او، گفت اوکراین در این حادثه دخالتی نداشته است. 

«فرانس ۲۴» به نقل از خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه گزارش داد زلنسکی به خبرنگاران گفت: با آن ارتباطی نداریم. همه می‌دانند چه کسی با آن (این سانحه) ارتباط دارد. 

پیش از زلنسکی، «میخائیل پودولیاک» مشاورش در خصوص مرگ پریگوژین به روسیه اتهام‌زنی کرد. وی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد: «حذف نمایشی (یوگنی) پریگوژین نشان داد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بخاطر خوی وحشیانه خود، هیچ‌کس را نمی‌بخشد».

شامگاه چهارشنبه بود که منابع محلی تصاویری از سقوط یک هواپیما را در حومه منطقه مسکو منتشر کردند که در ادامه سازمان هوایی روسیه مرگ پریگوژین و «دیمیتری آتکین» فرمانده و بنیان‌گذار گروه واگنر در سانحه هوایی را تأیید کرد.

کمیسیون ویژه آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه تحقیقاتی را برای بررسی شرایط و علل سقوط هواپیمایی که گفته می‌شود فرمانده گروه شبه‌نظامی واگنر در آن بود، آغاز کرده است.

بعد از بیانیه سازمان هوانوردی روسیه درباره کشته‌شدن پریگوژین در سانحه هوایی، یک منبع در این گروه پیدا شدن جسد وی را تایید نکرد. این منبع سیاسی در گروه واگنر بامداد پنجشنبه در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «پریگوژین پس از سفر به آفریقا، قصد داشت از طریق مسکو به سن‌پترزبورگ بازگردد. قرار بود پریگوژین در هواپیمای سقوط کرده باشد که از آفریقا به سن‌پترزبورگ پرواز می‌کرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اطلاعات ناوبری روسیه اعلام کرد هواپیمایی که گمان می‌رود حامل پریگوژین بود، پروازی نامنظم را تجربه کرد و ناگهان از ارتفاع ۳۰ هزار پایی به ۸ هزار کاهش ارتفاع پیدا کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست