بازدید 1513
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

از همه طیف‌های فکری در انتخابات پیش‌ثبت‌نام کردند/بانک‌های دولتی از زیان‌دهی خارج شدند/خبر خوش «منظور» برای گندمکاران

در جلسه امروز هیات دولت پس از آنکه وزرا و اعضای کابینه با ارائه گزارش‌هایی به تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود پرداختند، سید ابراهیم رئیسی گزارش‌های مستدل وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرائی از اقدامات و عملکرد حوزه کاری خود به مردم را در ایجاد امید در جامعه موثر دانست و از بخش رسانه‌ای دولت و دیگر رسانه‌ها خواست، نسبت به تبیین اقدامات و فعالیت‌های دولت اهتمام بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۸۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 23 August 2023

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) یکم شهریور ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

در جلسه امروز هیات دولت پس از آنکه وزرا و اعضای کابینه با ارائه گزارش‌هایی به تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود پرداختند، سید ابراهیم رئیسی گزارش‌های مستدل وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرائی از اقدامات و عملکرد حوزه کاری خود به مردم را در ایجاد امید در جامعه موثر دانست و از بخش رسانه‌ای دولت و دیگر رسانه‌ها خواست، نسبت به تبیین اقدامات و فعالیت‌های دولت اهتمام بیشتری داشته باشند.

از همه طیف‌های فکری در انتخابات پیش‌ثبت‌نام کردند

احمد وحیدی وزیر کشور درباره پیش‌ثبت‌نام چهره‌های سیاسی در انتخابات و اینکه آیا آماری از پیش‌ثبت‌نام آنان وجود دارد یا خیر، گفت: چهره‌بودن یا نبودن کاندیداها به ارزش‌گذاری منجر می‌شود و ما نمی‌خواهیم این اقدام را انجام دهیم اما باید بگویم که از همه طیف‌های فکری در انتخابات پیش‌ثبت‌نام کردند.

انقلاب در صرفه‌جویی سوخت و کاهش آلاینده‌ها با برقی کردن خودروها

وزیر نفت و شهردار تهران از اقدام وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت و شهرداری تهران برای برقی کردن خودروهای عمومی از جمله تاکسیها و وانت‌بارهای شهر تهران خبر دادند.

جواد اوجی با اشاره به پروژه مشترک وزارتخانه‌های نفت و صنعت و شهرداری تهران، گفت: به اتفاق این دوستان کاهش آلایندگی هوا را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و به زودی خودروهای عمومی از جمله تاکسی‌ها و وانت‌بارها برقی خواهد شد.

در ادامه علیرضا زاکانی با اشاره به این پروژه مشترک، گفت: در پروژه برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی برقی کردن  ۴۰۰ هزار موتورسیکلت، ۵۰ هزار تاکسی  و ۱۰۰۰ اتوبوس هدف‌گذاری شده است. بخشی از زیرساخت‌های کار در تهران آماده شده و تا پایان سال بقیه بسترها فراهم می‌شود.

وزیر نفت همچنین تولید واقعی نفت‌خام کشورمان را ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: این عدد تا پایان شهریور به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

کاملا بر اساس ضوابط تخریب می‌کنیم

علیرضا زاکانی شهردار تهران در رابطه با انتشار فیلمی که در آن یک ساختمان نیمه کاره تخریب شد و تیر برق و درخت از بین رفت، گفت: متاسفانه قبل و بعد فیلم را تقطیع کرده و سپس فیلم‌ها را منتشر می کنند. ما در موضوع تخریب، ضوابط معینی داریم و کاملا بر اساس ضوابط تخریب کار را انجام می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از طریق دستگاه انتظامی حمایت شویم، افزود: با جناب رادان تفاهمی صورت گرفت و حمایت ها از ما شروع شد. ما نیز تخریب ساختمان های ناایمنی که هیچ ضوابطی ندارند را آغاز کردیم.

بانک‌های دولتی از زیان‌دهی خارج شدند

سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اعلام اینکه برای اولین‌بار پس از سال‌ها بانک‌های دولتی غیر از بانک سپه از زیان‌دهی خارج شدند، توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ بانک‌های ملی، کشاورزی، توسعه و تعاون و سپه زیان‌دهی داشتند و در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان زیان در سال ۱۴۰۰ برای کل بانک‌های دولتی شناسایی شده بود. اما با تدابیر سخت‌گیرانه‌ای که در نظر گرفتیم به عدد ۷۰ هزار میلیارد تومان سود مجموع بانک‌های دولتی رسیدیم که یک جهش بی‌سابقه در انضباط مالی است.

برای پرداخت حقوق بازنشستگان با مانعی مواجه نشده‌ایم

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ با هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان مواجه نشده‌ایم، افزود: یک ریال در سال جدید تسهیلات و مازاد برداشت از بانک ها نداشتیم و موضوع مدیریت شده است. با توجه به درآمدهایی که شرکت ها دارند و عنایت دولت مخصوصا نسبت به صندوق بازنشستگی کشوری،  قبل از اینکه هر حقوقی پرداخت شود، دولت تعهداتی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برایش ایجاد شده در حق صندوق ها پرداخت می کند.

ارتقای ارائه تسهیلات طرح کالابرک الکترونیکی به ۵ دهک

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت به ارائه توضیحاتی درباره مصوبات امروز این جلسه پرداخت و گفت: در جلسه امروز پس از ارائه گزارشی از پیشرفت طرح کالابرک الکترونیکی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصوب شد که امکان استفاده از تسهیلاتی که در این مرحله از طرح برای ۳ دهک ابتدایی در نظر گرفته شده بود، به ۵ دهک ابتدایی ارتقا یابد.

اعمال «۴۰ درصدی سوابق» راه را برای دانش‌آموزان مناطق محروم باز کرد

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره تاثیر  اعمال ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور گفت: گمان بنده این است که در همه رشته‌ها اعمال ضریب ۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سبب شده است تا بچه‌های مناطق محروم بیشتر وارد دانشگاه شوند. اما باید صبر کنیم تا نتیجه معلوم شود.

خبر خوش «منظور» برای گندمکاران

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره زمان پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: امسال نزدیک به ۱۰ میلیون تن گندم خریداری می کنیم که نسبت به دو سال پیش ۲/۵ برابر شده است. قیمت خرید تضمینی گندم را هم ۱۵ هزار تومان تعیین کردیم برای اینکه کشاورزان انگیزه فروش به دولت داشته باشند. تعهد دولت ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزار میلیارد تومان است که منابع به اندازه کافی در بودجه تعیین نشده بود اما از سایر منابع که در اختیار دولت بود جابجایی انجام دادیم و تا چند روز آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می کنیم. قبلا هم ۷۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده ایم و تلاش می کنیم تا نیمه شهریور بخش عمده مطالبات گندمکاران را پرداخت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست